Eroaisitko yli 30-vuotiaana seksin puutteen vuoksi?
Mies haluaa vain pari kertaa kuukaudessa, eivätkä mitkään puhumiset, seksikkäät alusvaatteet tai temput auta. Sanoo, että tuo on hänen normaali libidonsa. Testosteroniarvot normaalit. Rikkoisitko lapsilta perheen tämän asian takia? Onko tämän ikäisenä mahdollista enää löytää nuorempaa miestä, jolla olisi enemmän haluja?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pari kertaa kuukaudessa..." taisi olla provo... "ei edes joka kuukausi" olisi ollut uskottavampaa...
Mutta en eroaisi pelkästään seksin puutteen vuoksi. Esim. meillä ei ns. libidot kohtaa, mutta näillä mennään.
Sen myönnän, että puolison haluttomuus yhdistettynä uskottomuuteen olisi melko varmasti "deal-breaker".
Miksi tuo olisi provo? Onko sinusta uskomatonta, että monelle parikymmentä seksikertaa vuodessa ei riitä? Koska meitä on paljon!
Se on varmasti monelle vähän (itse mukaan lukien) mutta en usko, että kukaan järkevä ihminen pitäisi sitä niin vähänä, että lopettaisi muuten hyvä parisuhteen (siis edellyttäen, että vähäinen seksi olisi myös hyvää) Mutta onhan meitä moneen junaan ja kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää jne.
Pidän itseäni hyvin järkevänä ihmisenä (jopa liian) ja aivan varmasti lopettaisin suhteen, jossa olisi seksiä vain pari kertaa kuussa.
Suhteemme olisi kyllä tuossa tilanteessa aika omituisen näköinen, kun tapaamme kuitenkin neljä tai viisi kertaa viikossa. Joka kymmenennellä kerralla olisi siis seksiä ja yhdeksän kertaa kymmenestä ilmeisesti pelaisimme sivellisesti lautapelejä tai katsoisimme elokuvaa. Tuo olisi kirjaimellisesti kaverisuhde.
Minkä ikäinen olet? Nuorena on ihan eri juttu noi tarpeet mutta kun pääsee vaihdevuosi ikään ja saa pahimmat mahdolliset oireet niin harva varmasti ymmärtää ettei haluta ja miehellekkin voi tulla haluttomuutta niin ja erilaiset sairaudet, lääkkeineen voivat aiheuttaa haluttomuutta. Ei tämä elämä ole yhtä naimista alusta loppuun saakka. Meillä on monet ylä-ja alamäet lähes 40 vuotta yhdessä eletty ja yhteen kasvettu, yhteen hiileen puhallettu niin neuvosiko olisi olla niin järkevä että häipyy seksin vähenessä. Et ole ikinä ollut sitten rakastunut tai ollut alkuhuuma mutta se loppuu siihen kun seksi harvenee. Et tarvitse ihmistä muuta kuin itsesi tyydyttämiseen. Rakkaudesta et tiedä mitään. Tapailu seksin merkeissä on ihan eri asia kuin parisuhde. Joillain se on väliaikaista ja sitten jossain vaiheessa pariudutaan ja jotkut harrastavat vain seksi suhteita niin kauan kun kaupaksi käy. Loppu iän saat sitten yksin elää kun et saa seksisuhteita enään kun olet vanha ryppyinen tai jos on rahaa niin rahalla voi ostaa.
Miksi te vanhukset oletatte, että terveelle, parhaita vuosiaan elävälle ihmiselle kelpaisi sellainen suhde kuin teillä on? Vai elittekö te itse kolmi- ja nelikymppisenä eläkeläissuhteissa, ja siksi olette nyt katkeria nuoremmalle sukupolvelle, joka kehtaa asettaa omat tarpeensa etusijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautan vaan nopeasti, että romanttinen rakkaus ja seksuaalinen rakkaus ovat (myöskin) eri asioita. 😚
T. Heteroromanttinen
Kyllä useimmilla se romanttinen rakkaus on suoraan yhteydessä seksuaalisuudesta nauttimiseen. Useimpien mielestä seksi on parasta ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jobka kanssa on parisuhteessa. Ei niitä voi erottaa toisistaan niin kauan kuin ihminen ei ole oikeasti aseksuaali. Useimmilla seksuaalisuuden osuus elämässä vaihtelee elämässä, mutta kyllä se on siellä romanttisen rakkauden taustakka hyvin vahvasti. Väitteesi on epätosi vaikka sait sen kuulostamaan uskottavalta. 👩❤️💋👨
Niin, romanttinen rakkaus ja seksuaalinen rakkaus ovat eri asioita, vaikka usein esiintyvät yhdessä ja moni pitää niitä yhtenä ja samana. Romanttinen rakkaus on esimerkiksi sitä, että kokee puolison nimenomaan puolisona, erityisenä ja ainoana, ei kaverina tai asuinkumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautan vaan nopeasti, että romanttinen rakkaus ja seksuaalinen rakkaus ovat (myöskin) eri asioita. 😚
T. Heteroromanttinen
Kyllä useimmilla se romanttinen rakkaus on suoraan yhteydessä seksuaalisuudesta nauttimiseen. Useimpien mielestä seksi on parasta ihmisen kanssa, jota rakastaa ja jobka kanssa on parisuhteessa. Ei niitä voi erottaa toisistaan niin kauan kuin ihminen ei ole oikeasti aseksuaali. Useimmilla seksuaalisuuden osuus elämässä vaihtelee elämässä, mutta kyllä se on siellä romanttisen rakkauden taustakka hyvin vahvasti. Väitteesi on epätosi vaikka sait sen kuulostamaan uskottavalta. 👩❤️💋👨
Niin, romanttinen rakkaus ja seksuaalinen rakkaus ovat eri asioita, vaikka usein esiintyvät yhdessä ja moni pitää niitä yhtenä ja samana. Romanttinen rakkaus on esimerkiksi sitä, että kokee puolison nimenomaan puolisona, erityisenä ja ainoana, ei kaverina tai asuinkumppanina.
Jep, tuota kutsutaan kumppanuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin vielä yli nelikymppisenäkin tuon takia (meillä tosin pari kertaa kuussa olisi ollut ruhtinaallinen määrä, seksiä oli muutaman viimeisen vuoden aikana ehkä neljä kertaa vuodessa ja viimeiseen puoleentoista vuoteen ei ollenkaan).
Nykyään miestä 18 vuotta (ja minua 14 vuotta) nuorempi mies rinnalla, ja seksiä on, kuten haluankin, päivittäin. Mulla ei tosin ole lapsia eli en "rikkonut perhettä".
Älä nyt loukkaannu kysymyksestäni, mutta mikä piti lapsettoman halukkaan naisen täysin seksittömässä parisuhteessa puolitoista vuotta?
Rakkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin vielä yli nelikymppisenäkin tuon takia (meillä tosin pari kertaa kuussa olisi ollut ruhtinaallinen määrä, seksiä oli muutaman viimeisen vuoden aikana ehkä neljä kertaa vuodessa ja viimeiseen puoleentoista vuoteen ei ollenkaan).
Nykyään miestä 18 vuotta (ja minua 14 vuotta) nuorempi mies rinnalla, ja seksiä on, kuten haluankin, päivittäin. Mulla ei tosin ole lapsia eli en "rikkonut perhettä".
Älä nyt loukkaannu kysymyksestäni, mutta mikä piti lapsettoman halukkaan naisen täysin seksittömässä parisuhteessa puolitoista vuotta?
Rakkaus?
Itse en rakkauden vuoksi jäisi suhteeseen, joka ei pysty antamaan minulle niitä asioita, joita tarvitsen. Rakkaus on tärkeää parisuhteissa mutta yhteensopivuus on vielä tärkeämpää. (Kysy keneltä tahansa, joka on eronnut kumppanista, koska tämä ei halua lapsia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys: kuinka kauan odottaisit tilanteen kohenemista ennen kuin löisit hanskat tiskiin?
Vuoden seksittömyyden jälkeen annoin miehelle vuoden aikaa tilanteen kohentamiseen, mutta vain siksi että meillä oli melko pienet lapset. Enää en tuollaiseen aikaan todellakaan taipuisi ja turhaa odottelua se tuokin. Tosin en halua enää lapsia kenenkään kanssa enkä vakinnu ellei halut kohtaa.
Jotenkin kamalaa, että lapsilta on valmis rikkomaan perheen vaan siitä syystä, että itse pääsee harrastamaan seksiä.
HUOH. Niin että lapsille on parempi elää perheessä jossa vanhemmat ovat kokoajan tyytymättömiä yhteiseloon ja saada vääristynyt kuva parisuhteesta? Täydellinen hellyyden osoittamisen puute oli kuitenkin vain yksi syy eroon, vaikka siitä ajatus alunperin lähtikin.
Kyllä näitä elämästä mitään tietämättömiä näyttää tällä palstalla riittävän. Se vaan on niin että yksin ei parannusta parisuhteeseen saa aikaiseksi jos toinen on yhteistyöhaluton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkokysymys: kuinka kauan odottaisit tilanteen kohenemista ennen kuin löisit hanskat tiskiin?
Vuoden seksittömyyden jälkeen annoin miehelle vuoden aikaa tilanteen kohentamiseen, mutta vain siksi että meillä oli melko pienet lapset. Enää en tuollaiseen aikaan todellakaan taipuisi ja turhaa odottelua se tuokin. Tosin en halua enää lapsia kenenkään kanssa enkä vakinnu ellei halut kohtaa.
Kamalaa, että vielä syytetään toista täysin.. Ehkä siihen olisi apua saanut aikaisemmin, jos olisitte yhdessä työstäneet asiaa, eikä tuommoisia ultimatumeita. No, kaikki ei ymmärrä yhteistä hyvää, kun oma tarve on niin suuri muka.
Miltä kuulostaisi jos mies antaisi vaimolleen "vuoden aikaa tilanteen kohtentamiseen" ja uhkaisi erolla jollei seksi alkaisi siihen mennessä maistumaan?
Olisin tehnyt asialle jotain, exmieheni ei tehnyt elettäkään parempaanpäin. Sekin olisi voinut riittää että olisi edes arjessa joskus jotenkin hellyydellä huomioinut, mutta ei yhtään mitään.
Ihan yhtä suotavaa tuo on kumminkinpäin.
Olen eronnut ja eroaisin uudellenkin, jos olisi pakko. Minulle seksi on parisuhteen kulmakivi.
Vierailija kirjoitti:
Perusjuttuja. Naista kannustetaan eroamaan seksittömästä suhteesra.
Mies kun eroaa seksittömästä suhteesta niin hän leimataan ylimueliseksi sekä vastenmieliseksi narsistiksi.
Niin, usein mies ei eroakaan vaan käy vieraissa...
Naiset tuntuvat pärjäävän sinkkuina paljon paremmin kuin miehet.
Tuon ikäisellä voi olla 50v elämää jäljellä. Kärvistelläkö puutteessa? Ei kiitos.
Uusi kumppani voi olla iästä riippumatta huomattavasti aktiivisempi.
Minä miettisin jo suhdetta aloittaessani, että onko tämä sellainen ihminen, jonka kanssa haluan olla vielä sittenkin, jos en saa niin paljon seksiä kuin haluaisin. Ja jos hän ei olisi sellainen ihminen, niin en ryhtyisi vakavaan suhteeseen lainkaan.
Eihän se normaalia oo että 30 v haluttaa vaan 2 x kuukaudessa. Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Heteroromanttinen
Luonnossa ei ole olemassa mitään romanttista rakkautta. Se on käsittellinen asia, joka keksittiin 1700-luvun Saksassa.
Se on taidesuuntaus nimeltä romantiikka, ei liity tähän asiaan mitenkään. Romanttista rakkautta on kuvattu taiteessakin jo kauan ennen 1700-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"pari kertaa kuukaudessa..." taisi olla provo... "ei edes joka kuukausi" olisi ollut uskottavampaa...
Mutta en eroaisi pelkästään seksin puutteen vuoksi. Esim. meillä ei ns. libidot kohtaa, mutta näillä mennään.
Sen myönnän, että puolison haluttomuus yhdistettynä uskottomuuteen olisi melko varmasti "deal-breaker".
Miksi tuo olisi provo? Onko sinusta uskomatonta, että monelle parikymmentä seksikertaa vuodessa ei riitä? Koska meitä on paljon!
Se on varmasti monelle vähän (itse mukaan lukien) mutta en usko, että kukaan järkevä ihminen pitäisi sitä niin vähänä, että lopettaisi muuten hyvä parisuhteen (siis edellyttäen, että vähäinen seksi olisi myös hyvää) Mutta onhan meitä moneen junaan ja kaikkea sitä kuulee, kun vanhaksi elää jne.
No jos itse haluaa seksiä joka päivä, ja seksiä on vain kahdesti kuussa, silloin saa vain 7 % haluamastaan seksistä. Se on sama kuin kerran viikossa seksiä haluava saisi seksiä kolmasti vuodessa!
Ei ole olemassa mitään "muuten hyvää parisuhdetta". Parisuhde on juuri niin hyvä kuin sen huonoin keskeinen osa-alue. Ja korkealibidoiselle ihmiselle seksi on tyypillisesti hyvin keskeinen osa-alue.
Parisuhteen ainoa keskeinen osa-alue on se, että molemmat rakastavat toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseäni hyvin järkevänä ihmisenä (jopa liian) ja aivan varmasti lopettaisin suhteen, jossa olisi seksiä vain pari kertaa kuussa.
Suhteemme olisi kyllä tuossa tilanteessa aika omituisen näköinen, kun tapaamme kuitenkin neljä tai viisi kertaa viikossa. Joka kymmenennellä kerralla olisi siis seksiä ja yhdeksän kertaa kymmenestä ilmeisesti pelaisimme sivellisesti lautapelejä tai katsoisimme elokuvaa. Tuo olisi kirjaimellisesti kaverisuhde.
Minkä ikäinen olet? Nuorena on ihan eri juttu noi tarpeet mutta kun pääsee vaihdevuosi ikään ja saa pahimmat mahdolliset oireet niin harva varmasti ymmärtää ettei haluta ja miehellekkin voi tulla haluttomuutta niin ja erilaiset sairaudet, lääkkeineen voivat aiheuttaa haluttomuutta. Ei tämä elämä ole yhtä naimista alusta loppuun saakka. Meillä on monet ylä-ja alamäet lähes 40 vuotta yhdessä eletty ja yhteen kasvettu, yhteen hiileen puhallettu niin neuvosiko olisi olla niin järkevä että häipyy seksin vähenessä. Et ole ikinä ollut sitten rakastunut tai ollut alkuhuuma mutta se loppuu siihen kun seksi harvenee. Et tarvitse ihmistä muuta kuin itsesi tyydyttämiseen. Rakkaudesta et tiedä mitään. Tapailu seksin merkeissä on ihan eri asia kuin parisuhde. Joillain se on väliaikaista ja sitten jossain vaiheessa pariudutaan ja jotkut harrastavat vain seksi suhteita niin kauan kun kaupaksi käy. Loppu iän saat sitten yksin elää kun et saa seksisuhteita enään kun olet vanha ryppyinen tai jos on rahaa niin rahalla voi ostaa.
Katkerat vaihdevuosivaivaiset naiset ovatkin ainoa ryhmä, jolla on tästä aiheesta negatiivista sanottavaa. Kuoleman ja yksin jäämisen pelko on aivan käsinkosketeltavaa.
Älä niputa vaihevuosi-ikäisiä yhdeksi. Minulla oli tosi pahat vaihevuosivaivat (ennen hormoonilääkitystä), mutta ei ne mitenkään vaikuttaneet seksuaaliseen aktiivisuuteeni. Olen aina ollut hyvin seksuaalinen ja kun ehkä noin nelikymppisenä kuulin, että vaihdevuodet vähentävä halukkuutta, odotin kovasti halujeni vähenemistä. No, vaihevuodet tuli ja meni mutta halut pysyy. Onneksi vierelläni on ollut jo 44 vuotta ymmärtäväinen, kykenevä ja tyytyväinen mies.
Meillä ei ole koskaan ollut seksiä niin tiuhaan tahtiin kuin kahdesti kuussa, ei ees nuorena alkuaikoina. :D Ja toisille tuo määrä on aivan erikoisen kauhean vähän ja syy erota. Kyllä ihmiset kokee nämä niin erilailla.
Naiselle ei pitäisi olla ongelma.
Mies ei tietenkään ole ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos itse haluaa seksiä joka päivä, ja seksiä on vain kahdesti kuussa, silloin saa vain 7 % haluamastaan seksistä. Se on sama kuin kerran viikossa seksiä haluava saisi seksiä kolmasti vuodessa!
Ei ole olemassa mitään "muuten hyvää parisuhdetta". Parisuhde on juuri niin hyvä kuin sen huonoin keskeinen osa-alue. Ja korkealibidoiselle ihmiselle seksi on tyypillisesti hyvin keskeinen osa-alue.
Parisuhteen ainoa keskeinen osa-alue on se, että molemmat rakastavat toisiaan.
Elämönkokemus opettanee sinullekin, että parisuhteessa on PALJON asioita, joiden täytyy natsata. Pelkkä rakkaus ei todellakaan riitä.
Olen mies ja kokenut eron tästä syystä. Minulla haluttomuuden syy ei ollut haluttomuus seksiin sinällään, vaan haluttomuus siihen seksiin joka oli eksän mielestä ainoa oikea tapa harrastaa seksiä. Tunsin itseni lähinnä masturbaatiovälineeksi, jonka seurauksena seksikerrat harvenivat. Yritin usein keskustella asiasta hänen kanssaan, mutta hän oli kannoissaan erittäin vahva/joustamaton eikä halunnut tulla vastaan asiassa. Siten ero oli luonnollinen seuraus.
Nettipoke on kyllä varmasti iso syy miesten haluttomuuteen. Ehkä seksin ja rakkauden aikakausi on pysyvästi ohi. Seksirobotteja vain odottelemaan.