Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä, että kaverinne tulee lapsineen kylään

Vierailija
26.05.2006 |

ja pienin heistä kuolaa kaikki oman lapsesi (vauva hänkin) lelut? Minua ällöttää niin paljon, että tekis mieli piilottaa oman vauvan lelut :-/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko " meidän lapset ja naapurin kakarat" tyyppiä?

Vierailija
2/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat on vauvoja ja vauvat nyt sattuu kuolaamaan. Ei se minua häiritse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yleensä pessyt lelut ei sen kummempaa

Vierailija
4/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesin sen lelun sitten ennen lähtöämme.

Vierailija
5/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suht tarkka kotonani siisteydestä, ja kun ystäväni kylässä ollessaan vaihtaa lapselleen vaippoja olohuoneemme lattialla niin, että pisssaa roiskuu vähän sinne tänne, on se inhottavaa.

Itse olen joskus sellaiset pehmovauvanlelut laittanut vierailun ajaksi pois, koska edellisellä kerralla oksensi niihin edellisen ateransa..

Koskaan ei siisti lastensa jälkiä.

Vierailija
6/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdella tutteja ym. juomapulloja kaveriensa kanssa? Sekin aika koittaa!

Vierailija
7/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauvan leluja, mutta se kyllä harmittaa, jos isommat lapset syö vauvan leluja tai esim. pistää vauvamme tutin suuhun.

terv. hammaslääkäri

Vierailija
8/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aina vihjaista, että pesuhuoneessa on hoitopöytä, jossa voi vaihtaa, ei vaikutusta.. Pelottaa vaan, milloin poika ruikasee sohvalle. Ja osa yökylässä olevista vieraista jättää vaipat lojumaan sohvan alle tai mihin vaan.. Lisäksi minusta on outoa, että nykyään vieraat ei kerää leluja lähtiessään, vaan jättävät talon pahempaan kuntoon kuin se oli heidän tullessaan.

Vierailija
9/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaihdella tutteja ym. juomapulloja kaveriensa kanssa? Sekin aika koittaa!

t. kodin ym siisteydestä tarkka ap

Vierailija
10/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ime meidän leluja koska niiden vanhemmat kieltävät sen. kattovat lastensa perään koko ajan, ettei mitään tutin imemisiä pääse sattumaan. lisäksi tuovat omat lelunsa mukanaan.

Vierailija
11/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä luulette kun lapsenne menee joskus tarhaan? siellä kaikki nuolevat samoja leluja tai koskevat leluja joihin joku on pissaisella kädellään koskenut.

Vierailija
12/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois vanhemmat edes yrittää komentaa lastaan ottamaan lelut pois suustaan.

Vierailija
13/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin päiväkodissa asia on toinen ja hyvä niin, jotta vastustuskyky kasvaa. Mutta jokaisen alle vuoden (mielellään alle 2 vuoden) ikäisen lapsen olisi hyvä pitäytyä erossa ' kariespöpöstä' , jota lapsella ei ole suussaan syntyessään, vaan se joutuu sinne toisen ihmisen syljen kautta. Jos haluaa ajatella lapsensa hampaiden tulevaisuutta, kannattaa nähdä hieman vaivaa sen eteen, että näin ei pääsisi käymään. Esim. omaan suuhun ei koskaan vauvan lusikkaa, ja lelut, tutit yms on hyvä pitää alkuun ihan omina. Sinänsä tavallisten pöpöjen vaihtaminen sitten tarhaiässä on ihan terveellistä.

Vierailija
14/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kosketuksissa mihin tahansa eritteisiin, niin ei tarkoita sitä että nyt vauvana lapsen pitäisi saada pyöriä ulosteissa ja eritteissä.

Ja kuten edellä jo sanottiinkin, vauvan ei tarvitse sitä kariesta mistään saada, jonka olen tähän mennessä luultavasti välttänyt.

Vierailija
15/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras voisi kyllä tarjoutua siivoamaan lastensa aiheuttamia sotkuja. Kuolallehan ei mitään voi, mutta tulee varmasti parempi mieli, jos vauvan äiti edes yrittää pyyhkiä niitä pois. Minusta hyviin tapoihin kuuluu, että kun on lähdössä, katsoo vähän, mitä sotkua lapset ovat saaneet aikaan ja korjaa leluja pois ym.

Vierailija
16/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette halua, että lastenne lelhuini kosketaan, on kaksi vaihtoehtoa:

- ota lelut pois näkyviltä siksi aikaa kun teillä on vieraita

- älä pyydä ystäviäsi teille käymään

Itseäni ei ole koskaan moinen häirinnyt. Miksi olisi?

Liikkuvan vauvan kanssa on aika vaikea vierailla jos vauva ei saa koske mihinkään. Joku voi tietysti ottaa omat lelkut mukaan, mutta eipä ne paljon jaksa kiinnostaa jos näkyvillä on muita ei-omia leluja.

Vierailija
17/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse tein aikoinaan. Tosin söi meidän vauva perhekerhoissa samoja leluja kun toisetkin, kun ei se erilläänpito enää liikkuvan lapsen kanssa olisi edes onnistunut. Kai sitä vähän voisi luottaa, että ihmiset ei tartuttaisi vauvalleen heti sitä kariesta, ainakin nykyään on valistettu kovasti.

Vierailija
18/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi yrittivät rikkoa soivan vauvanlelun vaikka kiellettiin jne. Kyllä niiden lastensa perään SAA KATSOA JA TÄYTYY KATSOA vierailujen ajan.

Vierailija
19/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös vauvat juuri tutustu ympäristöönsä ja esineisiin maistelemalla ja kokeilemalla suullaan? Ei ihme, jos nykyään jokatoisella lapsella on jotain dysfasioita sun muita häiriöitä, jos äidit estää jokaisen luonnollisen aloitteen tutustua esineisiin ja maailmaan.

Mielestäni on vaan terve merkki, jos lapsi on kiinnostunut laittamaan kaiken suuhunsa. Se tarkoittaa vain, että vauva on kiinnostunut ympäristöstään ja aktiivinen. Masentuneet vauvat eivät esim. jaksa yrittää napata kaverinsa tuttia omaan suuhunsa..:-)

Vierailija
20/24 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meidän lapsi meni päiväkotiin alle 2 vuotiaana

- on syönyt samasta lusikasta meidän vanhempien sekä isovanhempien kanssa

- lapsen ruokaan on puhallettu eli viilennetty sitä

- pussailtu suulle

- ym. kaikki mahdolliset virheet tehty kariesbakteeria ajatellen.

Noh, kuinkans ollakaan: str mutans-testi oli pyöreä 0 !!!???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi