Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet piilottavat parisuhdetietonsa Facebookissa?

Vierailija
02.07.2019 |

Niin, kysymys otsikossa. Mulla on kyllä ollut oma parisuhdestatus- ja kumppani näkyvissä siitä asti kun sovittiin seurustelevamme. Mutta tosi monilla, vaikka olisi lapsiakin, on kumppanin nimi piilotettuna ja lukee "ei näytettäviä parisuhdetietoja". Lisäksi henkilön kuvissa ei myöskään ole monesti kuvia kumppanista vaan ainoastaan lapsista, lemmikeistä yms. Ovatko muut huomanneet tätä trendiä? Mitä syitä tähän voi olla?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa näkyviin että on sinkku , alkaa saada yhteydenottoja kaiken maailman idiooteilta.

Jos laittaa näkyviin että on naimissa

henkilön Matti Meikäläinen kanssa, pösilöt alkavat stalkata ja rikolliset voivat siepata Matti Meikäläisen ja kiristää minua että tekevät puolisolleni jotain pahaa.

Jos tulee ero tai puoliso kuolee, niin sitten pitäisi keskellä hirveää kriisiä muistaa käydä muuttamassa faceen että onkin "eronnut" tai "leski" ja se on kauhean surullista.

Vierailija
62/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja vastauksia ja jotenkin odotettua, että tällä palstalla aletaan heti haukkumaan muita (uusi suoli24:han tämä on), mutta minusta kannattaa varmaan pysyä pois sieltä Facebookista jos siellä ei mitään halua jakaa "kaiken maailman stalkkaajille". Facebookin ideahan kuitenkin on pitää yhteyksiä ihmisiin. Ja se, että jakaa parisuhdetiedon ei ole ihan sama asia kuin että postaa joka päivä jotain lässynlässyn -päivityksiä. Luulisi tuon tiedon kuitenkin olevan aika olennainen osa henkilön elämää.

-Ap

Ymmärräthän kuitenkin, että monelle Facebook ei ole pelkästään perheen ja ystävien keskeinen, vaan siellä on paljon tuttavia esim. työpiireistä, joille ei halua jakaa omaa elämäänsä, mutta joiden kanssa on syystä tai toisesta tarpeellista olla Facebook-kaveri. 

Ei yhdenkään tavan ihmisen tarvitse työn takia facessa olla. Eikä työporukan takia.

Tai näytäpä se tessi, jossa näin sanotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut tarvetta laittaa parisuhdetilannetta faceen, ei se ole piilotettu. Ei sitä ollut edes ennen suhdetta.

Ne joiden tarvii asiasta tietää, niin tietää.

Vierailija
64/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää yhteyttä kavereihin, kaverit tietävät muutenkin. Mitä sitä oudoille koko maailmalle kaikkia tietoja jakamaan. Enkä ole facessa etsimässä seurustelua. Hyväksyn kaveriksi vain tuntemiani ihmisiä tai jotain työtuttavia. Lapsen kuvia en laita ollenkaan. Uteliaat koittavat tietysti etsiä juorun aiheita.

Miksi ihmeessä sulla on kavereissa jotain itsellesi outoja ihmisiä? Eikös tämän kyseisen palvelun tarkoitus ollut pitää yhteyttä ystäviin/sukulaisiin? En kyllä itse keksi ensimmäistäkään syytä etsiä/hyväksyä tuonne kaveriksi ketään, jota en tuntisi. Tai jonka en haluaisi itsestäni mitään tietävän.

Vierailija
65/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on parisuhdestatus piilotettuna. Olen onnellisesti naimisissa, olen ollut kohta 16 vuotta. Meillä on kaksi lasta. Mies ei edes ole facebookissa työnsä vuoksi, itse olen siellä lähinnä perheen ja lasten harrastusten vuoksi. Olen piilottanut myös syntymäpäiväni ja muut tietoni. Omalla nimelläni ja naamallani siellä olen. Lasten valokuvia olen joskus laittanut (kavereina on ainoastaan läheisiä) ja yksityisyysasetukset ovat kunnossa. Ei mitään pottakuvia yms.

En tiedä miksi kenenkään joka ei minua tunne pitäisi pystyä pelkästä faceprofiilistani näkemään elämästäni stalkattavaa.

Vierailija
66/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri joskus ihmetteli kun mun facetiedoissa ei ole mikään muu oikein kuin nimikirjaimet :)

Pistin sitten ne väärät kaupungit ja syntymä-ajat kokonaan piiloon, niin ei tarvi ihmetellä.

Vierailija
67/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos solmisin parisuhteen,uskoisin,että haluaisimme laittaa parisuhdestatuksemme näkyville. Miks emme?  Joku vois ihmetellä jos tietäs että ollaan yhdessä ja molemmat facessa ja näyttäs että ollaanki sinkkuja,varsinkin jos ei näkys yhtään kuvaa missä ollaan yhdessä. Ajattelen,että rakkaus on niin ihana asia,etten halua sitä piilottaa.  Mut ihmiset on tietysti erilaisia,eikä kaikki tosiaan halua mitään paljastaa eikä se huono asia ole. En kyllä julkisesti halua paljastaa oikein mitään,mut hyvien kavereiden kesken kyllä paljon :). Mitäpä se oma elämä kellekään vieraalle kuuluu ollenkaan.