Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet piilottavat parisuhdetietonsa Facebookissa?

Vierailija
02.07.2019 |

Niin, kysymys otsikossa. Mulla on kyllä ollut oma parisuhdestatus- ja kumppani näkyvissä siitä asti kun sovittiin seurustelevamme. Mutta tosi monilla, vaikka olisi lapsiakin, on kumppanin nimi piilotettuna ja lukee "ei näytettäviä parisuhdetietoja". Lisäksi henkilön kuvissa ei myöskään ole monesti kuvia kumppanista vaan ainoastaan lapsista, lemmikeistä yms. Ovatko muut huomanneet tätä trendiä? Mitä syitä tähän voi olla?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja vastauksia ja jotenkin odotettua, että tällä palstalla aletaan heti haukkumaan muita (uusi suoli24:han tämä on), mutta minusta kannattaa varmaan pysyä pois sieltä Facebookista jos siellä ei mitään halua jakaa "kaiken maailman stalkkaajille". Facebookin ideahan kuitenkin on pitää yhteyksiä ihmisiin. Ja se, että jakaa parisuhdetiedon ei ole ihan sama asia kuin että postaa joka päivä jotain lässynlässyn -päivityksiä. Luulisi tuon tiedon kuitenkin olevan aika olennainen osa henkilön elämää.

-Ap

Facebook on alusta, jota henkilöt voivat käyttää juuri sillä tavalla kuin itse haluavat. Facebook määrittelee itse ne asiat jotka sinne on pakko laittaa, et sinä.

Vierailija
42/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ajatus, että jotain kiinnostaisi minun parisuhteeni tai parisuhteettomuuteni. Todella vaikea kuvitella sellaista tilannetta, että ketään tämä asia kiinnostaisi. Ilmeisesti olen kuitenkin väärässä, joten  vastaan että ihan piruuttani juuri teitä stalkkereita varten ei profiilissani lue yhtään mitään julkisena ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku. Siksi se ei näy. Hetken aikaa näkyi ja tietysti tuli näitä yhteydenottoja sitten. En ole pariutumassa facebookissa.

Vierailija
44/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nettiin kannta laittaa mitään.

Minulla ei ole koskaan ollut naamakirjaa ja en myöskään laita.

Vierailija
45/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei voisi vähempää kiinnostaa, onko joku facetuttu parisuhteessa vai ei. Ystävistä tiedän asian muutenkin, muista ei väliä. Minulle ei ole siis merkitystä sillä, onko joku vanha lukio- tai yliopistokaveri, harrastetuttu tai työasioiden ksutta tuttu parisuhteessa vai ei, jos yhteydenpito on facen päivitysten tasolla.

Itselläni ei ole parisuhdestatuksia facessa (yritän muutenkin jakaa itsestäni mahdollisimman vähän tietoa netissä) eikä puolisoni ole edes kaverini facessa - miksi ihmeessä olisi, asumme yhdessä ja tiedämme toistemme asiat muutenkin!

Vierailija
46/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakulla lukee Facessa että on sinkku, ajattelen hänen olevan haku päällä. Itse taas en ole niin miksi mainostaisin olevani sinkku? Kaikki sen tietävät joiden kuuluu asia tietää.

Vierailija
47/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puolisosta erillinen ihminen. Ja puoliso minusta. 

Mikä ihmeen kiirus AP:lla on määritellä ihmisiä sen kautta, että kenen kanssa ne styylaa. Minä olen minä, oli rinnalla kuka tahansa. Ja se kenen kanssa olen, on minun valinta. Ei kuulu kenellekään jos vaihdan miehiä kuin sukkia tai elän elämäni loppuun asti sen ensimmäisen poikaystävän kanssa.

Ai että kun voi jotakuta kirveltää ...

Vierailija
48/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidamme käyttää facebookia eri tavalla. Minä olen siellä lähinnä erilaisten ammattiin ja harrastuksiin liittyvien ryhmien takia, en ole julkaissut mitään varmaan pariin vuoteen. Parisuhdestatus on kyllä näkyvillä, mutta eipä juuri muuta puolisooni liittyvää. Halukkaat voivat seurata tekemisiäni instagramin kautta, siellä tilini on julkinen ja silloin tällöin julkaisen yhteiskuvan minusta ja miehestä tai mainitsen hänet kuvatekstissä. Noissakin tapauksissa kysyn tietenkin aina luvan puolisoltani, hän saa itse päättää paljonko julkaisen hänestä tietoja. Ei ole tarvetta esitellä parisuhdettamme ulkopuolisille.

Vierailija
49/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja vastauksia ja jotenkin odotettua, että tällä palstalla aletaan heti haukkumaan muita (uusi suoli24:han tämä on), mutta minusta kannattaa varmaan pysyä pois sieltä Facebookista jos siellä ei mitään halua jakaa "kaiken maailman stalkkaajille". Facebookin ideahan kuitenkin on pitää yhteyksiä ihmisiin. Ja se, että jakaa parisuhdetiedon ei ole ihan sama asia kuin että postaa joka päivä jotain lässynlässyn -päivityksiä. Luulisi tuon tiedon kuitenkin olevan aika olennainen osa henkilön elämää.

-Ap

Parisuhde- ja perhetilanteellani ei ole mitään merkitystä muille kuin lähipiirillemme, ja he kyllä tietävät tilanteen ilman someakin.

Vierailija
50/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes katsonut kaverien tiedoista heidän suhdestatustaan. Ei oo ollu tarvetta käydä "urkkimassa". Kaikista läheisimpien suhdetilanteen tiedän muutenkin ja niiden etäisempien osalta asia ei kiinnosta.

Vierailija
51/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itselläni parisuhdestatus näkyvillä, poikaystävälläni näkyy vain ilmeisesti kavereilleen tai siis sielä lisätietoja-kohdassa mutta ei siinä eutsivulla. Minulle ihan ok, hänen valinta antaako sen näkyä vai ei, ja sama juttu että minun valinta antaa suhteen näkyä, tosin toki jos hän ei haluaisi että pidän esillä niin ottaisin pois. Ei ole koskaan tullut puheeksi kuitenkaan, meille kuitenkin silti ilmiselvää että jonkinlain parisuhdestatus on ok näkyä, vaikka ei sitä tarvitse banderollein ja ledvaloin esitellä kissankokoisilla kirjaimilla... Täysin ymmärrän senkin, miksi joku ei halua statusta esille. Kaikkien oma asiahan se on. Jos joku haluaa niin kamalasti puolisonsa "piilottaa" niin uskoisin sen näkyvän ihan kaikkialla muuallakin elämässä, kuin vain facebookissa. 

Vierailija
52/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ammatissa (huumehommat), jossa on paras pitää hyvin matalaa profiilia perheen suhteen. Ei perhesuhteita, ei perheen kuvia, vain sitä perushömppää. Kaikki tiedot muutenkin salaisia. 

Vierailija
53/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on ammatissa (huumehommat), jossa on paras pitää hyvin matalaa profiilia perheen suhteen. Ei perhesuhteita, ei perheen kuvia, vain sitä perushömppää. Kaikki tiedot muutenkin salaisia. 

Tällaiset tapaukset ovat tietenkin itsestäänselviä, eli noissa piilotetaan kaikki henkilökohtaiset tiedot.

Vierailija
54/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö joku oikeasti katsomassa toisten parisuhdetietoja? Siis aikuiset ihmiset?

Vierailija
55/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vissiin friikkejä, kun melkein kaikki naimisissa olevat kaverit ovat laittaneet FB parisuhdetietoihin "naimisissa" ja ovat FB kavereita puolisoidensa kanssa. Seurustelusuhteita taas ei suurin osa ilmoita.

T. Myös 4-kymppinen, akateeminen pariskunta

Vierailija
56/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö joku oikeasti katsomassa toisten parisuhdetietoja? Siis aikuiset ihmiset?

Eikös ne näy sillä tietoja-sivulla vai mikä se nyt on, missä monilla on esim s-postiosoite, kotikunta jne? Eli ei välttämättä tarvitse erityisesti etsiä juuri parisuhdetietoja ne nähdäkseen.

Vierailija
57/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole facessa edes. Parisuhteemme sijaitsee siis muualla kuin siellä. Lisäksi ammattini on sellainen, etten halua esim asiakkaideni näkevän mitään tietoja minusta facen kautta. Toki profiilinikaan ei ole julkinen.

Vierailija
58/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy koulutus, työpaikka, parisuhdestatus, puolison nimi tai muutkaan perheenjäsenet. Siinäpä AP:lla ihmettelemistä. Päivityksiä kyllä teen useamman kerran kuukaudessa ja kuulun erittäin moniin Facebook-ryhmiin, en ole kiinnostunut "seikkailuista". Miten kummassa tämä on mahdollista, lienee suuri mysteeri aloittajalle. Jotenkin veikkaan ettei mikään normaalilla järjellä ymmärrettävä selitys silti menisi AP:n ymmärrykseen.

Sama aloitus on aina vähintään kerran vuodessa. First world problems.

Vierailija
59/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tällaiset ihmiset peittelee "parisuhdetta" sen takia, että ei olla tavallaan suhteessa mutta ei olla sinnkujakaan.

Vierailija
60/67 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän muuten tarkottaa jos on merkattu tätiä tai serkkua ja sit ”perheenjäsen”.

Mietin tässä mikä lie kumppani mahtaa olla?