Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet piilottavat parisuhdetietonsa Facebookissa?

Vierailija
02.07.2019 |

Niin, kysymys otsikossa. Mulla on kyllä ollut oma parisuhdestatus- ja kumppani näkyvissä siitä asti kun sovittiin seurustelevamme. Mutta tosi monilla, vaikka olisi lapsiakin, on kumppanin nimi piilotettuna ja lukee "ei näytettäviä parisuhdetietoja". Lisäksi henkilön kuvissa ei myöskään ole monesti kuvia kumppanista vaan ainoastaan lapsista, lemmikeistä yms. Ovatko muut huomanneet tätä trendiä? Mitä syitä tähän voi olla?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää yhteyttä kavereihin, kaverit tietävät muutenkin. Mitä sitä oudoille koko maailmalle kaikkia tietoja jakamaan. Enkä ole facessa etsimässä seurustelua. Hyväksyn kaveriksi vain tuntemiani ihmisiä tai jotain työtuttavia. Lapsen kuvia en laita ollenkaan. Uteliaat koittavat tietysti etsiä juorun aiheita.

Vierailija
2/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei käytä facebookkia aktiivisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään trendi ole. Itse en ole koskaan tajunnut sitä, miksi somessa pitäisi olla parisuhdetirdot esillä.

Itselläni ei ole parisuhdetiedot esillä facessa eikä muillakaan ystävälläni ole. Harva meistä on edes facekaveri puolisonsa kanssa. Olemme nelikymppistä akateemisia, jos sillä on merkitystä.

Oman kokemukseni mukaan näitä parisuhdetietoja on esillä niillä, joilla kumppanit vaihtuvat tai joilla on voimakas tarve esitellä "onnellista" parisuhdettaan.

Vierailija
4/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nettiin kannta laittaa mitään.

Vierailija
5/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä piilotin kun huomasin, että suurin osa kavereistakaan ei näytä sitä.

Vierailija
6/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä miksi niitä tietoja ei ole......Minusta se on luonnollista, että KOSKA naamakirjassa juuri ollaan ystävien kanssa kavereita, niin eikö siihen kuulu myös puoliso?

Meillä on puolison kanssa esim paljon yhteisiä kavereita siellä. 

Minusta on taas outoa, että jaetaan todella paljon elämästään asioita naamakirjassa ja laitetaan kuvia, mutta sitten ei siitä tärkeimmästä eli puolisosta mitään tietoa/kuvia jne. Olen joskus luullut jonkun olevan sinkku kun naamakirjan perusteella saa sen kuvan. Näistä tulee olo, että hävetään sitä puolisoa tai se ei ole tärkeä osa elämää tmv.

Vierailija
7/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun alkoi mennä suhteessa huonosti, niin piilotin ne tiedot, ettei sitten eron hetkellä päjähdä kaikkien tuttujen uutisvirtaan:  "Maija ja Matti päättivät seurustelunsa." tms.

Yhden kaverin postauksia seurasin joskus sivusilmällä. Hirveästi tuli postauksia, kuinka on niin ihanaa oman kullan kanssa. Sitten kun nuo vähenivät ja vaihtuivat koirien ja hamsterien söpöyden hehkuttamiseksi, niin tuli aavistus, että suhteessa ei taida enää mennä niin kovin hyvin. Kaveri erosikin sitten pian. Jonkun muun kohdalla tuollainen, että postaukset ja valokuvat puolisosta vähenevät/loppuvat ei olisi kiinnittänyt huomiota, mutta tuon tutun kohdalla se oli jotenkin niin äärimmäinen muutos.

Vierailija
8/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh. Kaikki läheiseni tietävät, että minulla on mies ja lapsia. Muiden ei tarvitse sitä tietää, tosin ei ole väliä vaikka tietäisivätkin. Mutta en näe syytä asiaa joillekin vanhoille koulukavereille tms (joita on facekavereissa) toitottaa. En myöskään ole koskaan laittanut faceen yhtään yhteiskuvaa mieheni kanssa enkä yhtään lasteni kuvaa, en edes päivitystä, että "tänään meille syntyi ihana vauva". En näe mitään tarvetta huudella puolitutuille elämästäni mitään asioita ja läheisemmät tutut taas tietävät nuo asiat muutenkin.

Vierailija
9/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyyttään kannattaa suojella. Ne jotka tietää, tietää. Ne jotka ei, ei niiden tarviikaan.

Vierailija
10/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän stalkattavaa puolitutuille. Somessa ei oikeasti kannata jakaa yhtään mitään. Sitä dataa käytetään vaikka mihin manipulointiin.

Vierailija
11/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on facebookissa kavereina myös työtovereita, kurssikavereita, yhdistystuttavia ym., joille ei halua jakaa omaa yksityiselämäänsä. Minä olen näille ihmisille vain minä, en kenenkään vaimo tai tyttöystävä, eikä minun siviilisäätyni ja parisuhteeni kuulu niille millään tavalla.

Vierailija
12/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#vainnaistenongelmat

Vierailija
13/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä kertoa parisuhdestatustani facessa. Kuten moni jo on todennut, ystävät tietävät ja muiden ei ole väliksikään tietää.

Vierailija
14/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanu sinne muutenkin tosi vähän henkilökohtaisia tietoja. En koe tarpeelliseksi mainostaa siellä suhdetta, riittää, että ne oikeasti läheiset tietää. Ei mun miesystävälläkään oo parisuhdetietoa. Emme kumpikaan julkaise selfieitä tai yhteiskuvia, emme koe sille tarvetta. Joskus hän tägäilee minua kuviinsa.

Vierailija
15/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan kaiketi välttää niitä noloja tilanteita eron koittaessa, niin monesti nähty näitä "olet ihana kulta"-päivityksiä ja pian sen jälkeen erotaan ja kaavitaan kaikki ihkuilut pois vaikka myöhäistähän se siinä vaiheessa on. Siispä parempi pitää piilossa koko puoliso kun kuitenkin vaihtuu samaa tahtia sukkien kanssa.

Vierailija
16/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kun alkoi mennä suhteessa huonosti, niin piilotin ne tiedot, ettei sitten eron hetkellä päjähdä kaikkien tuttujen uutisvirtaan:  "Maija ja Matti päättivät seurustelunsa." tms..

Jatkan tuohon vielä. Luulen, että minulla jäi se asetus silloin siinä erossa sitten asentoon, että parisuhdetietoja ei näy. Seuraava seurustelukumppanini ei edes ollut Facebookissa, niin meistä ei ollut siellä yhteiskuvia eikä minulla mitään statusta esissä. Nykyään suurin osa kuvistani on jotain yhteisselfietä nykyisen puolisoni kanssa, kun yleensä yhdessä paikoissa liikutaan ja kummankin vanhemmista/isovanhemmista tms on kiva nähdä, että "Olitte sitten Tallinnassa, oli niin iloinen kuva teistä taas."

Vierailija
17/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan stalkkeri tyyppiset ihmiset ihmettelevät, miksi he eivät pääse katsomaan ihmisten kaikkia tietoja.

Vierailija
18/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei käy mistään somesta ilmi parisuhde tilanteeni. Syynä vainoava ex. Olen toki estänyt kaikkialla missä voin, mutta eipä se ole paljoa auttanut. Raivostui, kun kuuli mun löytäneen uuden ja yritänkin pitää salaisuuten tämän uuden mieheni henkilöllisyyden.

On mm käynyt edeltävän asuntoni ovella. En onneksi ollut tuolloin kotona ja nykyään hän ei tiedä missä asun.

Vierailija
19/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo mikään trendi ole. Itse en ole koskaan tajunnut sitä, miksi somessa pitäisi olla parisuhdetirdot esillä.

Itselläni ei ole parisuhdetiedot esillä facessa eikä muillakaan ystävälläni ole. Harva meistä on edes facekaveri puolisonsa kanssa. Olemme nelikymppistä akateemisia, jos sillä on merkitystä.

Oman kokemukseni mukaan näitä parisuhdetietoja on esillä niillä, joilla kumppanit vaihtuvat tai joilla on voimakas tarve esitellä "onnellista" parisuhdettaan.

Mä en tunne ketään akateemista (jos sillä on mitään merkitystä), jolla ei olisi puolisoa fb-kaverina. Tai ei olisi parisuhdetietoja.

Vierailija
20/67 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt miksi kukaan ylipäätään haluaa julistaa henkilökohtaisia juttujaan netissä kaiken maailman ihmisille.