Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monelta teidän teinit herää lomalla?

Vierailija
01.07.2019 |

Meillä heräillään 12-13 välillä. Saavatko teillä nukkua vaikka iltaan?

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit treenaa, molemmilla aamutreenit kahdesti viikossa.

Perheessä koiria ja kyllä, kotona lomailevat saavat hoitaa koirien aamu hommat silloin kun vanhemmat menee töihin seiskaksi.

Vapaa-ja lomapäivinä tykätään olla yhdessä ja herätään kyl kaikki kympin maissa yhteiselle aamupalalle. Jos ei treenejä tai menoja niin tietty saa aamupalan jälkeen mennä loikoilemaan vielä.

Vierailija
62/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, joiden teinit nukkuu aina iltapäivään ettekä herätä heitä: Jos muu perhe on lomalla ja suunnittelee vaikkapa päiväreissua Särkänniemeen (eivätkä asu Tampereella tai 30 km säteellä sieltä, vaan selkeesti kauempana), jätetäänkö teini(t) silloinkin kotiin ja muu perhe menee menojaan? Vai onko joku tietty syy, minkä vuoksi herätetään aiemmin?

Uteliaisuudesta kysyn, kun omassa perheessä on toistaiseksi lapset pienempiä ja luonnollisesti tulevat joka paikkaan mukaan.

Meillä teinit kyllä herää ajoissa jos on jokin mukava tekeminen tiedossa. Ei siis vaan häivytä nuorimmaisen kanssa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, joiden teinit nukkuu aina iltapäivään ettekä herätä heitä: Jos muu perhe on lomalla ja suunnittelee vaikkapa päiväreissua Särkänniemeen (eivätkä asu Tampereella tai 30 km säteellä sieltä, vaan selkeesti kauempana), jätetäänkö teini(t) silloinkin kotiin ja muu perhe menee menojaan? Vai onko joku tietty syy, minkä vuoksi herätetään aiemmin?

Uteliaisuudesta kysyn, kun omassa perheessä on toistaiseksi lapset pienempiä ja luonnollisesti tulevat joka paikkaan mukaan.

Silloin tietysti herätään aikaisemmin, jos ollaan johonkin lähdössä. Ja jos on mahdollista päättää itse lähtöaika, niin mieluummin myöhemmin kuin aikaisemmin. Esim. siellä Särkänniemessä ei tarvitse olla heti avaamisaikaan.

Vierailija
64/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kello 4 aamulla, että ehtivät ajoissa töihin. Työaika heillä jokaisella on 5-22 joka päivä paitsi sunnuntaisin, mutta kyllä sillonkin pitää kello 4 aamulla herätä, että ehdimme ajoissa kirkkoon.

Meettekö hevosilla?

Vierailija
65/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loomaaa.

Looomaaa!

Vierailija
66/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut aina herätettiin viimeistään 9:ltä. Usein jo aikaisemmin. Varsinkin isälle oli aina liian vaikeaa antaa toisen nukkua pidempään. Lapsena piti olla jo viimeistään 11:sta ulkona tai tuli sanomista. Tähän ei vaikuttanut se oliko loma vai  viikonloppu. Samaa arkena myös. Joskus olinkin tosi väsynyt kun luin johokin kokeeseen niin silti ylös vaan. Asiaa vielä vaikeutti se, että olen aina tykännyt valvoa pitkään. 

Vierailija
67/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää teinejä, mutta sillon kun oli, he nukkuivat kesälomalla järjestäen sinne puoleen päivään ja hyvän matkaa pidemmällekin, neljäänkin välillä . Jos heräsivät klo 12, se oli jo tosi aikaisin. Annoin nukkua ihan niin pitkään kun nukutti, ellei sitten ollut jotain tekemistä tai muita velvollisuuksia.

Aivan normaaleja ihmisiä on heistä tullut. Ystävällisiä kunnon kansalaisia. Toinen lääkäri ja toinen proviisori. Molemmat naimissa ja itsekin vanhempia.

Vierailija
68/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta se päivä alkaa. Eli ylös ja nukkumaan viim klo 22.

Vierailija
69/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikavälillä 12-15. Annan nukkua, nyt on loma eikä siitä mitään harmia minulle ole, vaikka kääntäisivät unirytminsä täysin ylösalaisin. Sen verran olen heille sanonut, että syödä täytyy kuitenkin päiväsaikaan, eli joskus aamuyöllä ei tulla kolistelemaan astioiden ja ruokien kanssa. Meillä siis kolme teiniä.

Vierailija
70/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut teitä "päivä menee hukkaan nukkumalla" -tyyppejä.

Vierailija
71/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päiväni alkaa lomalla klo 16. Jokainen elää lomalla ihan miten huvittaa aikataulujen osalta

Vierailija
72/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina inhonnut teitä "päivä menee hukkaan nukkumalla" -tyyppejä.

Et ole ainoa.

Vierailija
73/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exmies ja hänen sukunsa olivat tuollaisa aamuvouhottajia. Luojan kiitos päösin niistä maalaisista eroon 10v helvetin jälkeen. Joka pyhä oli joku megaperhe änkeämässä kylään jo ennen puolta päivää passausta odottaen, kun itse olin aivan puhki rankan työviikon jälkeen. Kamalaa porukkaa!

Vierailija
74/203 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo ovat aina hereillä kun pyydän lounaalle (klo 11) tai auttamaan ruoanlaitossa (klo 10). Silloin kun lähdetään mansikkamaalle, herätys on klo 7. Heräävät kyllä.

Ois ihan painajaismaista jos pitäis edes tavallisena viikonloppuna vetää jotain lounasta klo 11. Saati ruveta valmistelemaan sitä klo 10. Anoppi oli kyllä tuollainen. Siellä kärysi lihapadat jo klo 9 aamula ja lounasta syötiin ihan viimeistään klo 11. Ällötti.

Meillä ei normaalina viikonloppuna ole kukaan syönyt edes aamupalaa tuohon aikaan.  Yhdellä lapsista on treenit välillä klo 7.00 tai 8.00, mutta silloin syö vaan jotain pientä, esim. leivän autossa ja aamiaisen sitten treenien jälkeen.

Kesällä ei syödä lounasta.

Vierailija
75/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8. Menee nukkumaan joskus 23-00 aikaan. Eli on aamu- ja iltavirkku samaan aikaan :D

Vierailija
76/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää teini mutta lomalla menen nukkumaan neljältä aamulla. Yleensä herään siihen aikaan. Se vaan on mun unirytmi ollut aina mutta ei toteudu kuin vapaalla. Amtakaa muksujen mennä nukkuu sillonku lystää kun ovat vielä vapaita. Kyllä se työelämå sieltä koittaa kun ei tarvii miettiä mihin asti valvoo

Vierailija
77/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei nukuta koko päivää. Herättelen teinit viimeistään 8.00. Tykätään syödä aina yhteinen aamupala mikä ei oikein onnistuisi jos kaikki nukkuisivat omissa rytmeissään. Ja on helpompi myös aloittaa koulu syksyllä kun ei ole rytmi niin sekaisin.

Tiedän että monet eivät tykkää tästä, mutta meidän perheelle se vain sopii.

Teinin kehitykseen kuuluu saada riittävät yöunet (tapahtuu valtavaa kehitystä kropassa ja aivoissa ja on ohimenevä vaihe) ja samaan aikaan teinin nukkumaan meno siirtyy puolille öin ja riuttävien työunien takaamiseksi pitäisi nukkua pitkään.

Jo vuosia on keskusteltu, kuinka teinillä on univajetta ja puhuttu kuinka koulun alkua voisi siirtää myöhemmäksi ja kesäajasta johtuen ylim. tunti aikaistaa herätystä. Riittävät yöunet ei vaikuta vain nuoren kehitykseen, vaan myös terveyteen ja hyvinvointiin.

Meillä lapset ovat aina saaneet nukkua viikonloppuina ja lomilla niin pitkään kuin haluavat, jopa kannustan siihen.

Nyt vanhin on 19v ja olen huomannut, kuinka hän herää jo aiemmin aamulla, kun muutama vuosi sitten nukkuin puolille päivin.

Vierailija
78/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää teinejä, mutta sillon kun oli, he nukkuivat kesälomalla järjestäen sinne puoleen päivään ja hyvän matkaa pidemmällekin, neljäänkin välillä . Jos heräsivät klo 12, se oli jo tosi aikaisin. Annoin nukkua ihan niin pitkään kun nukutti, ellei sitten ollut jotain tekemistä tai muita velvollisuuksia.

Aivan normaaleja ihmisiä on heistä tullut. Ystävällisiä kunnon kansalaisia. Toinen lääkäri ja toinen proviisori. Molemmat naimissa ja itsekin vanhempia.

Tässä todiste, ettei teininä nukkuminen iltapäivään ole mennyt hukkaan, sillä juuri teininä se kolmas aivolohko kehittyy ja nukkumisen hyödyt vaikuttavat eliniän.

Vierailija
79/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat iltapäivälle ja me vanhemmat pidetään sitä tärkeänä teinien kehityksellä.

Ja kun lähdetään puoli kahdeksalta töihin ja aamupuuhat on tehty hiljaisesti ja koira ulkoilutettu, jotta teinit saavat nukkua.

Ja lomalla kaikki menot ovat iltapäivä- ja ilta painottuisia.

Ihan samalla tavalla otettiin lapsen kehitysvaihe huomioon, jolloin menot järjestiin aamu- ja päivä painotteiseksi, kun oli kiire illalla kotiin, jotta lapset pääsevät varhain nukkumaan, mutta teininä se on keikahtanut päälaelleen.

Vierailija
80/203 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinit herää itsestään n 8-11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi