Monelta teidän teinit herää lomalla?
Meillä heräillään 12-13 välillä. Saavatko teillä nukkua vaikka iltaan?
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei nukuta koko päivää. Herättelen teinit viimeistään 8.00. Tykätään syödä aina yhteinen aamupala mikä ei oikein onnistuisi jos kaikki nukkuisivat omissa rytmeissään. Ja on helpompi myös aloittaa koulu syksyllä kun ei ole rytmi niin sekaisin.
Tiedän että monet eivät tykkää tästä, mutta meidän perheelle se vain sopii.[/
Tuo nyt on ihan, sanonko mistä. Olen aina valvonut ja nukkunut pitkään ,kun vain mahdollista( ei, silloin kun iolin työelämässä yli 45 vuotta). Samin lapseni ja lapsenlapseni saavat nukkua lomillaan oman genirytminsä mukaan. kerran ,pari se kirpasee, kun pitää herätä kouluun ja töihin, mutta se on sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Herää? Väittääkö ap että teinit oikeasti herää? Nuita katsoessa alkaa uskoa zompeihin ja vamppyyreihin. Liikkuvat kuin elävät kuolleet silloin kun liikkuvat. Elävät lähinnä öisin jos känny kourassa olemista voi elämiseksi sanoa?
Ainahan vanhat valittaa nuorisosta ei siinä mitään uutta. Nämä vain on niin apaattista porukkaa etteivät edes rieku kuten nuorison pitäisi. Nysväävät vain sitä älypuhelinta kuin aivottomat taikinat. Tulevaisuus todellakin on koneiden orjuus. Huh eihän nuo ole kiinostuneita oiken mistään ihmisten kanssa tekemisestä.
Jep olen varmasti vanha käyrä kun en tajua nykynuoria. Olenhan jo 48 eli ikäloppu ukko, reliikki menneiltä ammoisilta ajoilta. Nykyisiltä nuorilta puuttuu paljon. Asenne, kapinallisuus, seksi ja rokki. Aivan siis niin etten edes haluaisi olla tämän päivän nuori. Hitto mielummin olen vanha pervo ja pidän jonkin asenteen.
Nykyteineillä on netissä se, mitä meillä oli livenä.
Kyllä nuo ovat aina hereillä kun pyydän lounaalle (klo 11) tai auttamaan ruoanlaitossa (klo 10). Silloin kun lähdetään mansikkamaalle, herätys on klo 7. Heräävät kyllä.
Minä nukuin kerran 36 tuntia putkeen teininä. Onneksi vanhemmat antoivat nukkua. Se tuli tarpeeseen.
Paskamutsi kirjoitti:
Meillä valvotaan yöt ja nykutaan päivät. Yhtä helvettuä aamuun töihin menot kun pennut riekkuu.
Sano niille pennuillesi, että jos eivät itse nuku yöllä, niin olisivat edes hiljaa, että muut saavat nukkua, kun ei siellä töissä voi päiväunia nukkua.
14 v, parina päivänä nukkui klo 12 asti, yleensä nousee siinä 10 aikoihin. Teen töitä kotona, joten siksi tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Teini laittaa nukkumaan kuuden maissa aamulla ja herää siinä neljän maissa iltapäivällä 🙈
Vähän meinasi aluksi ärsyttää kun hän on niin eri rytmissä, mutta sitten päätin että aivan sama, nukkuu miten nukkuu kunhan ruokkii itsensä. Vähän kyllä jo varoittelin että viikko ennen koulun alkamista aioin heittäytyä natsimutsiksi ja vääntää hänen rytmiään vaikka väkisellä.
Meidän tytöllä on ihan samanlainen rytmi. On kuulemma niin mukavaa yöllä valvoa, kun on rauhallista. Yhtenä aamuna ihmettelin, miten hän oli jo seitsemältä aamulla ihan pirteä, mutta olikin vasta nukkumaan käymässä. En tiedä, monelta sitten nukahti.
Vierailija kirjoitti:
Paskamutsi kirjoitti:
Meillä valvotaan yöt ja nykutaan päivät. Yhtä helvettuä aamuun töihin menot kun pennut riekkuu.
Sano niille pennuillesi, että jos eivät itse nuku yöllä, niin olisivat edes hiljaa, että muut saavat nukkua, kun ei siellä töissä voi päiväunia nukkua.
Pari kolme vuotta sitten alkoi teini-aika. Nyt on kaikki muksut teiniksiä ja serkkuja vielä usein mukana. Lopulta yllättävän vähän nykyään öisin häiritsevät. Saavat valvoa öisin ja nukkua päivällä jos haluavat. Kyllä mä muistan mitä se oli itse. Nämä ei nykyään edes pahemmin häiritse vaan ovat aika hiljaa kun tekevät mitä lie älypuhelimillaan.
On se helpotus kun muistan mitä itse teki saman ikäisenä. Tämän allekirjoittaa varmasti moni joka oli teini kasarilla. Tosi kosteaa aikaa ja aina sitä juotavaa joku osti.
Käy kesätöissä ja herää sen vuoksi työpäivinä klo 6.
En antaisi teinini viettää kesää päivät nukkuen ja yöt älypuhelimen ruutua tuijottaen.
9-10 välillä, työaamuina 6.30.
Tyttö 17v
Yleensä herättelen tai sisarukset herättelevät teinit siinä 12-13 aikaan. Silloin kun ei herätetä vanhempi nukkuu 16-18 saakka. Nuorempi nousee puolen päivän jälkeen muutenkin. Yhteisten kotihommien (kun ei töitä saaneet) ja ruokailujen takia on hyvä herättää, muuten ei varmaan edes nähtäisi ikinä.
Meillä teini saa näin lomalla herätä kun itse herää. Heräsi loman alettua joskus klo. 10., josta rytmi liukui siten, että heräsi ensin puolen päivän aikaan, sitten iltapäivästä, sitten alkuillasta, sitten illalla, sitten kahdentoista aikaan, sitten aamuyöstä ja tällä hetkellä herää aamulla johonkin 5-6 aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei nukuta koko päivää. Herättelen teinit viimeistään 8.00. Tykätään syödä aina yhteinen aamupala mikä ei oikein onnistuisi jos kaikki nukkuisivat omissa rytmeissään. Ja on helpompi myös aloittaa koulu syksyllä kun ei ole rytmi niin sekaisin.
Tiedän että monet eivät tykkää tästä, mutta meidän perheelle se vain sopii.
Tykätään? Eli sinä tykkäät. Eikö voi olla yhteinen lounas vaikka teinien herättyä.
Meillä herääväät suoraan lounaalle
Kaikilla on aamutreenit, niin rytmi pysyy samana lomallakin. Eivät valita vaan päinvastoin ovat innoissaan, kun treenien jälkeen voi jäädä vielä pallottelemaan ja hengailemaan treenikavereiden kanssa.
Kahdeksan ja kymmenen välillä heräilee meidän kohta 15v tyttö. Ihan itsekseen, mutta harvoin kuitenkaan tuolla alkupäässä tuota aikaskaalaa. Yhdeksän ja puoli 10 välillä varmaan useimmiten.
Koira herättää kyllä viimeistään kahdeksalta aamulenkille. Työt alkavat klo 10.
Kello 12 maissa olen käynyt herättelemässä teiniä. Tiedän, että teini valvoo yöllä pikkutunneille tietokoneen äärellä. Kesällä saa nukkua puoleenpäivään.
Nuoremmat lapset heräävät klo 9-11.