Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50% äideistä loppuu maidon tulo parin kuukauden kohdalla?

Vierailija
26.05.2006 |

Siis ihanko oikeesti näin on suomalaisäitejen kohdalla? Tuolla toisessa keskustelussa joku ko. väitteen heitti.

Ihmetyttää suuresti, mutta toisaalta uskon väittämään. Itse synnytin n. vuosi sitten ulkomailla ja samoihin aikoihin ja sen jälkeen on useampi ystävä saanut lapsen Suomessa. Ja kaikille vauvoille on annettu korviketta jo laitoksella kun ei kerran maitoa tule.

IHAN TOTTA! Mulle sanoivat, että maidon nouseminen kestää pari päivää ja vauva kyllä pärjää niillä muutamilla tipoilla mitä rinnasta tulee. Eihän pikkunyytin mahaan muutenkaan mitään sovi. Mutta jos lisämaidonj anataminen aloitetaan heti alusta pitäen niin miten sen herumisen sitten käy. Ja kun lisämaitoa annetaan koko ajan, niin eihän se lapsen tarvitse imeä rintaa saadakseen maidonmuodostuksen lisääntymään. Ei se rinta tiedä paljonko amitoa pullosta annetaan. Ja takuulla kun näin toimitaan niin parin kuukauden iässä loppuu maito keltä tahaansa. Paljonko sitä kannattaa tissiä tarjota kun pullokaupalla pitää korviketta kuitenkin syöttää.

Missä on imetysvaistus Suomen maasta? Kukaan ystävistäni ei tunnu edes sitä tajuavan, että vastasyntynyt tosiaan saattaa viettää rinnalla tunnin jos toisenkin ihan yhtäjaksoisesti kun ei vielä ole imulihakset kehittyneet niin, että jaksaisi hetkessä koko annosta imasita. Välillä pitää levätä ja jopa torkahtaa hetkeksi ja sitten jatketaan :).

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jopa" tänne saadaan uutisia ihan reaaliaikaisenakin ja jopa täällä näkyy ja kuuluu maailman uutistapahtumat myös tiede ja lääketiedealoilta.

Vierailija
22/52 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä tieto ei kuitenkaan tavoita kuulijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauduta mammateetä, joka auttaa maidon herumisessa (ehkä tiesitkin jo). Hyvä, että nautit nesteitä, mutta suositus on siinä 2 litran tienoilla päivässä.

Vierailija
24/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta valehtelua syyttää maidon loppumista jos kyse jostain muusta. Kyllä omista päätöksistä pitää kantaa vastuu, vaikka saisikin kritiikkiä osakseen.

Vierailija
25/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa se luku todella tuntuu olevan 50%

Vierailija:

Pussillisella hyviä neuvoja ei tee mitään tai fanaattisuudella, jos kehon fysiologia ei anna mahdollisuutta siihen.

Vierailija
26/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeesti minusta on tosi hienoa että imetetään, mutta miksi siitä meuhkataan niin paljon miten hienoa se on. Kertokaa mulle oikeesti mitä todellista etua siitä on, oikeesti. Ok, Se on tosi hyvää ja ravitsevaa jne, mutta mitä niin paljon enemmän ja parempaa kuin korvike. MInä ainakin tiedän paljon lapsia joita on vain imetetty ja ovat sairastaneet enemmän kuin korvike lapset ja joutuneet kasvukontrolliin kun eivät kasva, ja taas terveita korvikelapsia. en yleistä kumpiakaan, mutta eiköhän kumpaankin ryhmään löydy lapsia niin äidinmaidolla kuin ilman. Enemmän olisin huolissani jostain muusta lapsia koskevasta asiasta kuin imettämisestä.

Vierailija
27/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaminen sairaalassa ei haitannut millään tavoin imetystä. Vauva suostui jostain syystä ottamaan pullon sairaalassa, mutta ei ottanut pulloa koskaan kotona. Oli siis pakko imettää ja imetys onnistui aivan hyvin. Imetin 10kk ja sitten lopetin, kun en enää viitsinyt herätä yöllä imettämään.

Vierailija
28/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettääkö äiti lastaan vai ei. Mutta jos imetys loppuu SIKSI, ettei JAKSA imettää vauvaa tuntitolkulla tai puolen tunnin välein, on turha valittaa kuinka kalliita ne korvikkeet on jnejne. Mitä valitetattavan usein kuulee. Kun kuitenkin kaikki on kiinni omista valinnoista. Mutta siis imettävä äiti ja pulloäiti on kyllä ihan yhtä hyviä molemmat:)

Vierailija
29/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai joillakin loppuu, mutta ei todellakaan niin monella kuin sanotaan.

Joko ei jakseta, ei syödä/juoda tarpeeksi, ei pidetä huolta itsestä tai pidetä yleisesti imetyksestä... Siinä syitä. Moni vaan haluaa sanoa että maito loppui kesken kun pelkää ihmisten tuomitsemista.

Itseasiassa se että valtaosa naisista sanoo maidon loppuvan kesken vaikka mitä tekisi, on vähän sama kun puhuisi muille odottajille että ei se synnytys oikeasti satu. Tyhmää valehdella!

Ja ne joilla imetys päättyy varhain tai ei edes alakaan... Pääasia on että vauva saa ravinnon ja äidiltä läheisyyden. Älkää väittäkö muiden mielipiteistä... hyviä äitejä me olemme oli tarjolla sitten tissi tai pullo.

Vierailija
30/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäerolla, ETTÄ ON SEURAA, mutta sitten kuitenkin valittavat, ettei voi esim . imettää, koska esikoinen vielä niin pieni. Muutenkin loppupeleissä tosi pienestä ikäerosta kärsii kaikki perheenjäsenet jollain tapaa.

Vierailija
31/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten tästä oli lehdessä. Täällä vaan aina niurutaan, että kukaan muu ei imetä kuin minä, mutta kyllä totuus on, että suomalaiset ovat yhä valistuneempia imetysasioissa, ja imetys alkaa olla muotia. Hyvä suuntaus.

Ihme kyllä. Joskus tuntuu, että näiden av:n fanaattisten kirjoitusten tarkoitus on saada ihmiset inhoamaan imetystä. Enkä tarkoita, että normaali imetysmyönteisyys olisi fanatismia. Muiden syyttely ja haukkuminen on, ja se ei ole imetysmyönteistä.

Vierailija
32/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin imetysvalistuksen suhteen. mitään pakkotuputusta en kannata mutta ihan perusasia olisi kertoa, että vauva voi tosiaan ihan normaalisti viettää esim. sen tunnin rinnalla ensimmäisinä päiviä ja jopa viikkoina (kuten meidän esikoinen). itse olen synnyttänyt sairaalassa, jossa ei lisämaitoa anneta kuin TODELLA painavista syistä ja mielestäni se on hyvä.

Vierailija
33/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siitä jos muuten ei huolta lapsestaan pidä kunhan imettää niin kaikki ok, huh huh...

Ja onhan se kiva kun lapsilla on ikäeroa PALJON, niin tuntevat todellista yhteenkuuluvuutta ja on sitä oikeaa sisarusrakkautta kerrassaan kun ei aikuisenakaan vielä toistaan kunnolla tunne.... Nimimerkillä itsellä on sisaruksiini iso ikäero....eikä koskaan olla oltu kovin läheisiä kun osa oli vielä vaipoissa kun osa muutti jo pois kotoa....

Vierailija
34/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi imi hyvin, ja imetys onnistui hienosti ja jatkui reilusti yli vuoden.

toinen lapsi ei niin välitä imeä, vain hiukan päivisin ja olenkin jatkanut yösyöttöjä liian kauan (vrt. hammaslääkärin suositukset) että varmistaisin maidon tulon. jos olisin imettänyt vain päivällä ja vauva olisi nukkunut kokonaisia öitä, ei maitoa olisi varmasti riittänyt juuri mihinkään 5kk jälkeen. nyt menossa 10kk, ja kohta loppuu koska ei enää halua imeä, vaikka minä jaksaisin tarjota.

Vierailija
35/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa meille katsomaan, miten pienestä ikäerosta ei ole ollut haittaa kenellekään. jos itse et ole uskaltanut hankkia lapsia pienellä ikäerolla, älä tule tänne heittämään takuuvarmoja kommentteja siitä, miten asiat _aina_ovat. meillä on ikäeroa tasan vuosi, ekaa on imetetty 10 kk ja toista 11 kk, joten sen puolesta ei ole kumpikaan kärsinyt (imetys siis onnistuu myös raskausen aikana). lapset ovat todella läheisiä ja heillä paljon seuraa toisistaan, ei mustasukkaisuutta jne. myös vanhempien parisuhde voi hyvin, niin seksinkin kuin muun osalta. hyvä kuitenkin, että sinä 23 tiedät, mitä ikävää pieni ikäero _aina_aiheuttaa....

Vierailija
36/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä imetin yli vuoden ja ikäeroksi tuli sitten 2v kun aiemmin ei elimistö toiminut.

Vierailija
37/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa olin aivan ihmeissäni, soittelin sukulaisille ja tutuille asian tiimoilta. Synnytyssairaalasta en saanut mitään neuvontaa ja nuvolan ohje 1. oli, älä anna korviketta ja viikon päästä ohje 2. nyt pitää antaa korviketta. Sinnittelin muutaman kuuakuden imettäen enkä antanut korviketta kuitenkaan.

Toisen lapsen kohdalla sanoin synnärillä, etten lähde täältä pois, ennen kuin joku opastaa imetyksessä. Lopulta sieltä tuli täti, joka tuuppasi lapsen rintaa vasten ja sanoi hyvin imee, ei hätää. Hän ei huomannut edes sitä, ettei maito ollut vielä noussut se nousi vasta koton. Papereissa kuitenkin luki, että maito noussut hyvin.

Vierailija
38/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 31. Onneksi olkoon,että teillä noin hyvin mennyt/menee. En usko että kovin monella noin hyvin pyyhkii. Ja tietoni perustin siihen,mitä olen nähnyt/kuullut. Sinähän voisitkin kertoa 32:lle,mitä se 2v. voisi sillä aikaa tehdä,kun hän imettää.

Vierailija
39/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannetaan vauvaa rinnassa kiinni samalla kun tehdään kaikkia asioita 2v kanssa. jotkut varmaan laittavat videon 2v pyörimään tai jos vaikka hetken jaksaisi leikkiä yksinään..

Vierailija
40/52 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä imetin yli vuoden ja ikäeroksi tuli sitten 2v kun aiemmin ei elimistö toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä