Tupakkaan menevä raha kiristää hermoja
Rahat alkaa olla nykyään joka kk tiukilla ja aloin laskee mihin rahat valuu ja shokki iski. Ja ei kuulemma syytä lainkaan polttamisessa, kun miehelle sanoin asiasta.
Aivan järkkyä, niin järkkyä.
Miehellä viikossa sikarin polttamiseen rahaa
*140€
Kuukaudessa
*560€ HERMO MENEE!
Vuodessa
*6720€ PÄÄ HAJOO SUMMAAN!
Mulla
Viikossa tupakkaan
*35€
Kuukaudessa
*140€
Vuodessa
*1680€
Yhteensä molempien
*6720€ + *1680€
= *8460€ miehellä määrään ei laskettu niitä päiviä, kun ottaa yhdenkin oluen niin sikareiden määrä nousee.
Kommentit (54)
Se kai niissä hinnankorotuksissa ideana onkin. Että vain rikkailla on enää varaa siihen.
Joo tiiän syytä hallitusta ja nyky terveysintoilijoita. Muistan vielä kun aski makso 3,70e ja mini aski 2,10e. Ja maksi oli 5e. Nyt normi aski sen 7 e päälle. Antaisi nyt rauhassa ihmiste polttaa rahansa ja terveytensä, kun köyhillä ja sairailla jne muutakaan iloa ole elämässä kuin tupakka.
Tupakka on aivan järjetön rahareikä. Itseäni se ei kuitenkaan kauhistuta yhtä paljon kuin terveyden rapautuminen ja mahdollinen keuhkosyöpä.
No raha on sitä varten, että sillä voi maksaa sitä mitä käyttää.
Uu, tän ku näytän mun miehelle niin 2000e ratsastuslasku per vuosi ei tunnu missään :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Miksi?
Itse olen lopettamisen kannalla, mutta mies ei ja rahaa ei todellakaan ole moisia summia laittaa savuna taivaalle. Miehen summien määrät nosti niskavillat pystyyn, kun en aiemmin tajunnut kuin paljon siihen menee ka miksi aina tiukkaa rahasta. Yksi syy selvisi. Aivan järkkyä :(
Apn miehellä menee siis 20e/pv (140e/viikko) sikareihin? Miten voi tulla yllätyksenä että 20e päivässä on iso raha pidemmällä aikavälillä... Itseasiassa ap jopa laski alakanttiin - 20e/pv on vuodessa 7300e, ei 6720e... Vuodessa kun on 52 viikkoa, ei 48 (1 kuukausi ei ole 4 viikkoa vaan enemmän).
Ouuunouu kirjoitti:
Itse olen lopettamisen kannalla, mutta mies ei ja rahaa ei todellakaan ole moisia summia laittaa savuna taivaalle. Miehen summien määrät nosti niskavillat pystyyn, kun en aiemmin tajunnut kuin paljon siihen menee ka miksi aina tiukkaa rahasta. Yksi syy selvisi. Aivan järkkyä :(
no voit varmaan lopettaa vaikka miehesi ei lopettaisikaan? Säästyy oma terveytesi ja omat rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Miksi?
Vaikka siksi että se on kallista ja epäterveellistä.
En edes käytä sitä muutamaa sekuntia noiden sun laskelmiesi lukemiseen, vastaan vain otsikkoon: lopeta se tupakointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Miksi?
Siksi että aloittajaa kauhistuttaa se raha mikä siihen tupakkaan menee. Pitää sitten turpansa kiinni rahanmenosta, jos ei lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Miksi?
Auton omistaminenkin ja käyttö on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Se kai niissä hinnankorotuksissa ideana onkin. Että vain rikkailla on enää varaa siihen.
Tosin ne hyvätuloiset ja hyvinkoulutetut ihmiset ovat pääsääntöisesti jo luopuneet tupakoinnista, sillä se on epäterveellinen tapa tulotasosta riippumatta eikä sitä ole pidetty enää pitkään aikaan minään tyylikkäänä tapana vanhan ajan filmitähtien malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos lopettaisitte?
Miksi?
Jospa siihen on varaa.
Jotenkin tosi väärin viedä vähäosaisimmilta mahdollisuus tupakoida.
Ihan veroistahan on kyse. Tupakkaa voitais myydä euron aski.
Mikä tästä paheesta takee niin helkutisti nuita paheita pshempaa. Näin laskelmia, että ylipaino kustantaa yhteiskunnalle kolminkertaisen summan. Mutta pulla on halpaa ja pysyy..
Mitä muuta tekisit noilla rahoilla?