Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi kun tv ssä laittavat ruokaa ilman hanskoja!

Vierailija
01.07.2019 |

Että etoo ihan hirveenä! Salatteja pöyhitään paljain sormin jne. Yöks! Inhottaako muita?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sairas, hanki apua

Vierailija
2/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kädet yleensä pestään ennen kuin aletaan ruuan laittoon ja usein sen aikana. Hanskat kädessä helposti käsittelee raakaa kanaa ja heti perään sekoittaa sen salaatin, kun ei tunne likaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi vielä hiukset liehuu vapaasti, miksei ne pidä niitä kokkihattuja??

Kauneus/komeus kärsii?

Vierailija
4/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sinun syödä tarvitse

Vierailija
5/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet sairas, hanki apua

Olet kokki, hanki apua!

Vierailija
6/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota.

Sen sijaan en voi yksinkertaisesti enää katsoa mitään kokkiohjelmia, sillä sormukset, rannekorut ja-kellot sekä avonaiset hulmuhiukset kyllä inhottavat. Miten joku voi kutsua itseään ammattikokiksi, jos ei osaa ruoanlaiton hygienian perusteita?

Vierailija
7/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pestyt kädet riittävät aivan hyvin hygieniaan. 

On muuten ihan Evirasta selvitettyä, kun yrittivät pakottaa mua hanskoihin koululaisten väliåpalan laitossa. 

Nihkeät ja inhottavat, iho kärsii. Tein tätä välipalaa kaksi vuotta. Kukaan lapsista ei kuollut ja käsittääkseni ei sairastunutkaan. Kyllähän sitä kaikenlaista flunssavirusta noissa ympyröissä pyörii, mutta mitään evidenssiä ei ole, että mun käsistä ois tullut. 

Tärkeämpää on ymmärtää, että esim. sormukset käsissä ja kynsilakka ovat ihan toisella tavalla riskitekijä kuin puhtaat, koruista ja kosmetiikasta paljaat lyhytkyntiset kädet. 

Sijainen aivasteli hanskoihin, räpläsi välillä puhelintaan ym. :D Kunhan oli hanskat... 

Vierailija
8/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ruokaansa sellaista kumin makua? Tarttuu hanskoista hyvin helposti.

Vierailija
9/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olet sairas, hanki apua

Olet kokki, hanki apua!

Ei. Olen streptokokki.

Vierailija
10/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö ap ravintoloissa syömässä?

Vierailija
11/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kädet yleensä pestään ennen kuin aletaan ruuan laittoon ja usein sen aikana. Hanskat kädessä helposti käsittelee raakaa kanaa ja heti perään sekoittaa sen salaatin, kun ei tunne likaa.

Meillä oli keittiössä eräs työllistetty, joka meni samoilla hanskoilla lattiakaivon pesusta suoraan pöyhimään salaatteja ja kun asiasta hänelle huomautti mimmi tuli silmille ja huusi, että hänellä on puhtaat kädet, kun on nämä hanskat...

T: kokki evp

Vierailija
12/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ruokaansa sellaista kumin makua? Tarttuu hanskoista hyvin helposti.

Siksi pitäisi käyttää nitrilinkäsineitä. Ei luonnonkumi jotka haisevat.

Vierailija
13/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kynsien alla on aina pahempiakin pöpöjä kuin WC -pytyssä ja välillä räplätään puhelimia joissa WC pytyn verran tavaraa.

Ja seisovat pöydät kun kaikki runkkaajat käsiä pesemättä käyttää niitä ottimia, yäk.

Vierailija
14/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa kans. 

Inhottaa myös se, että ovat hiukset paljaana ja varsinkin se, että puhuvat ja huutavat sylki lentäen, ihan sen valmistuvan ruuan tai ruoka-annoksen yläpuolella.. kivasti kaikki räkä lentää suoraan siihen ruokaan.

Hyi helvetti.

Vierailija
15/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikenmaailman kakkubossitkin paljain käsin sitä hiton massaa muovailevat siihen kakun päälle niin että sormenjäljet voisi ottaa siitä kakusta suoraan, kuka sellasta haluaa syödä, en minä ainakaan.

Muutenkin tykkään enemmän kyllä kermavaahdosta, sitä ei kai kukaan vielä sormin vatkaa.

Muusta ruoanvalmistuksesta tietenkin puhumattakaan. 

Vierailija
16/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pestyt kädet riittävät aivan hyvin hygieniaan. 

On muuten ihan Evirasta selvitettyä, kun yrittivät pakottaa mua hanskoihin koululaisten väliåpalan laitossa. 

Nihkeät ja inhottavat, iho kärsii. Tein tätä välipalaa kaksi vuotta. Kukaan lapsista ei kuollut ja käsittääkseni ei sairastunutkaan. Kyllähän sitä kaikenlaista flunssavirusta noissa ympyröissä pyörii, mutta mitään evidenssiä ei ole, että mun käsistä ois tullut. 

Tärkeämpää on ymmärtää, että esim. sormukset käsissä ja kynsilakka ovat ihan toisella tavalla riskitekijä kuin puhtaat, koruista ja kosmetiikasta paljaat lyhytkyntiset kädet. 

Sijainen aivasteli hanskoihin, räpläsi välillä puhelintaan ym. :D Kunhan oli hanskat... 

No kai sinä opastit tätä sijaista hanskojen käytössä? Ainiin, et tietenkään, koska et itsekään hallitse asiaa. Voi jeesus...

Vierailija
17/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kokki yli 10 vuotta ja hyvin harvoin on tullut hanskoja käytettyä. Ei ole kovin yleistä ravintoloissa. Kädet tottakai pestään joka välissä

Vierailija
18/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin viime viikolla Armanin täällä pohjantähden alla -ohjelman grillikioskijaksoa.. Käyttivät kyllä hanskoja, mutta samoilla käsineillä nosteltiin ensin raa'at pihvit ja pekonit parilalle ja myöhemmin salaatit ja ananakset mukaan. Myös kassakonetta ja rahoja käsitellessä näytti olevan hanskat kädessä, en tiedä vaihtuiko ne edes sen jälkeen puhtaisiin. Kaipa ihmisillä on sellanen käsitys, että niihin hanskoihin ei tartu mikään, ei ainakaan taudinaiheuttajat..

Kokkiohjelmissa ällöttää se, kun maistellaan sormin ruokia ja jatketaan kokkailua niillä samoilla imeskellyillä sormilla.. hrr

Vierailija
19/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli keittiössä eräs työllistetty, joka meni samoilla hanskoilla lattiakaivon pesusta suoraan pöyhimään salaatteja ja kun asiasta hänelle huomautti mimmi tuli silmille ja huusi, että hänellä on puhtaat kädet, kun on nämä hanskat...

T: kokki evp

Näitä pöljä on nähty enemmänkin. Joissain huoltsikkapaikoissa samoilla käsineillä rahastetaan ja käsitellään elintarvikkeita.

Vierailija
20/46 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääasia etteivät käytä kokkaamiseen panohanskojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän