Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat! Miten pysytte kokoajan kuosissa ja hyvässä kunnossa???

Vierailija
29.06.2019 |

Kaikki tuntemani ja tietämäni hoikat miehet kuin naiset pysyvät hoikkina, terveinä ja näyttävät AINA hyviltä. Miksi? Mitä syötte ja miten kuntoilette? Haluan itsekin pysyä aina hoikkana ja näyttää hyvältä. Syöttekö muuta kuin kasviksia ja juotte vettä ja lenkkeilette 24/7?

Kommentit (280)

Vierailija
221/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse daami 28 vuotta ja 93 kg elämäniloa :D

Olen huomannut sen, että hoikat ja mallikroppaiset ystäväni syövät pääsääntöisesti ihan tavallista ruokaa ja joskus herkuttelevat.

Mutta he eivät ahmi ja mässyttele koko aikaa, niinkuin me läskit teemme.

Minulla esim on tapana ostaa kotiin kassikaupalla herkkuja ja sitten parkkeerata töllön tai tietsikan ääreen moneksi tunneksi.

Tai töiden jälkeen käydä Burger Kingissä Kampissa ja sitten vielä ostaa K-marketista kolmioleipiä, sipsejä ja dippejä sekä jâätelöä. Sitten kotiin kattoon sarjoja tai pelaan.

Koko ajan on mielessä mitä söisi seuraavaksi. Tämä ahmiminen on meillä läskeillä korvien välissä, koko ajan tekee mieli lisää ruokaa. Ei ihme, että siinä paino nousee.

Laihoille ei tulis mieleenkään tehdä näin.

Et ole läski! Ja te naiset vain olette sellaisia herkkusuita jotenkin luonnostaan. Te kai hemmottelette itseänne.

Vierailija
222/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuiselämäni painanut 52-55kg paitsi raskauksissa 65 kg ja nekin ovat sulaneet 1kk synnytyksestä. Välillä olen liikkunut säännöllisemmin, välillä en ollenkaan, välillä syön terveellisemmin, välillä mässäilen, siitä huolimatta paino pysyy koko ajan samana, vaikka en tee mitään sen eteen. Ja syön todellakin säännöllisesti, ainakin 5 ateriaa päivässä. Näin on ollut ainakin nyt 31-vuotiaaksi asti. Myös äitini oli nuorena erittäin hoikka, mutta 30+ paino nousi, kunnes myöhemmin taas hoikistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva kuulla teidän annosesimerkkejä jonkun päivän ajalta, että mitä nuo päivän ateriat sisältää. Esim onko aamupala munakas ja appelsiini vai puuro, leipä, kananmuna ja hedelmä. Eli nuo pelkät ateriat ei kerro oikein mitään, niin kiva ois kuulla tarkemmin.

Minun ruokani tältä päivältä:

Aamupala: lautasellinen maustamatonta jogurttia, mysliä (kaupan valmis) ja marjoja

Lounas: riisiä, kanan rintafilee ja puoli lautasellista salaattia (paprikaa, kurkkua, salaattia, tomaattia, juustoa)

Välipala: mangosmoothie

Päivällinen: "karvakäsi" pitsa ja vähän samaa salaattia kuin lounaalla

Iltapala: Kaksi ruispalaa, joiden päällä juustoa ja suolakurkkua, omena ja mansikkajäätelötuutti

Onko tää ihan peruspäivä? Ei varmaankaan?

Miksi luulet, että ei olisi? Minusta tuo kuulostaa pitsaa lukuun ottamalta hyvinkin perusruualta, jota itsekin pääosin syön. Pitsaakin syön, mutta en toki päivittäin. Ja olen hoikka. 

Siksi että tuo kuulostaa järkyttävältä määrältä ruokaa. Mutta eipä siinä, vau jos pysyy hoikkana noin syömällä.

Järkyttävältä määrältä ruokaa tuo kuulostaa ehkä sohvalla makaavalle av-mammalle. Itse  teen fyysistä työtä ja urheilen kuutena päivän viikossa, joten tuolla ruokamäärällä minulla olisi kauhea nälkä ja painoni lähtisi putoamaan. Olen 162-senttinen nainen.

Vierailija
224/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut suht hoikka, paino tosin heitellyt vähän välillä 55-62. Nyt pysynyt momta vuotta suunnilleen 59 kilossa. Pituutta 173cm. En oikeastaan "harrasta" liikuntaa mutta pyöräilen töihin ja lähes joka paikkaan muuallekin. Talvisin kävelen. Kotona teen joskus jumppaa.

Tyypilliset syömiset on jotakuinkin tällaiset

Aamupala klo 7-8: puuro jonka päällä kourallinen puolukkaa, puolikas banaani ja maapähkinävoita. Kahvi kauramaidolla. Aamiainen on minulla oikeastaan aina samanlainen.

Lounas klo 12: kahden munan munakas, pala ruisleipä, salaattia ja jälkkäriksi hedelmä.

Illallinen klo 19-21: päivän isoin ateria. Mitä tahansa lasagnesta linssikeittoon, perus kotiruokaa siis. Voi olla tosi rasvaista tai hiilaripitoistakin ja saatan syödä parikin kukkurallista lautasellista.

Illalla juon vielä iltateetä ennen nukkumaanmenoa, joskus sen kanssa yulee naposteltua herkkuja, mutta usein olen niin täynnä illallisesta ettei tee mieli. Nukkumaan aina yleensä klo 24-01 välillä ja herätys klo 7-8. Seitsemän tuntia unta on minulle optimaalinen määrä.

Vierailija
225/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa tämä sama kysymys toisinpäin, että miten paljon lihavat päivittäin syövät tai miten vähän liikkuvat? En ole itse koskaan ollut lihava. Rakastan syömistä, ja syön mielestäni niin paljon kun vaan tekee mieli, ja olen silti aina ollut tosi hoikka. En voi kuvitella mitä minun pitäisi tehdä että olisi edes teoriassa mahdollista lihoa. Jotenkin siis uskon että geeneistä on aika paljon kiinni tämä.

Kiva kun kysyit! Olen äimistyneenä lukenut tätä ketjua ja täytyy sanoa, että olo on aika lannistunut tällä hetkellä.

Minun tyypillinen päiväruokailuni on esim. seuraavanlainen:

Klo 9 kaurapuuroa, ruisleipä, päällä esim. hummusta tai kalkkunaleikettä sekä vihanneksia

Lounas klo 12: kanasalaatti (1 broilerin rintafile sekä paljon kasviksia)

Välipala klo 16: Elovena kaurapatukka kahvin kanssa, vaihtoehtoisesti joku hedelmä, karjalanpiirakka, babyporkkanoita tms. mitä sattuu löytymään

Illallinen klo 18: Riisiä ja linssimuhennosta, jossa paljon kasviksia. Salaatti. Nälässä saattaa lisänä mennä 2-3 viipaletta ruisleipää ja päällä voita tai hummusta. Joskus santsaan.

Iltapala klo 21: Smoothie, jossa banaani, chia-siemeniä, pinaattia, mansikoita tms. Jos on nälkä niin näkkileipää ja hummusta vielä päälle.

Juomana pelkkää vettä.

Ei juurikaan makeaa, nuo jotkut välipalapatukat täyttävät vähäisen makean tarpeeni. Tiedän, että ne eivät ole terveellisiä, mutta enpä ole parempaakaan vaihtoehtoa keksinyt. Maitotuotteita en käytä juuri ollenkaan, eli juustoa, kermaa ym. ruokavaliossani ei ole ollut vuosiin. Voita leivän päällä harvakseltaan, paistamisessa oliiviöljyä. Pari kertaa kuussa saattaa mennä pullollinen viiniä kerralla. Viikonloppuisin saunan jälkeen miehen kanssa puoliksi pieni pussi esim. linssisipsejä tai hummussipsejä, jolloin juon myös yhden 0,5 oluen.

Autoa ei ole, 3 kilometrin työmatka taittuu kävellen tai pyöräillen. Joogaan kaksi kertaa viikossa. Viikonloppuisin liikun paljon luonnossa. 

Olen 170 / 87. Noin kolmekymppiseksi olin hoikka. Ruokavalioni koostui pizzasta, makkarasta ym. helposta ruuasta. Alkoholia meni paljon, kasviksia ei ollenkaan.

30 kiloa tuli "huomaamatta" 30 ikävuoden jälkeen. Vaihdoin silloin fyysisestä istumatyöhön. Kun havahduin tilanteeseen, muutin ruokavalion nykyisen kaltaiseksi. Jätin juustot, pizzat ym. pois kerralla ja sain sillä aikanaan noin 4 kiloa pois vuoden, parin aikana. Loput jäivät ja ovat pysyneet vuosia. En koe pystyväni karsimaan enää ruokavaliota, koska en halua elää nälässä ja tiedän kokemuksesta että nälkä ajaa minut ahmimiskohtauksiin. Kaloreita olen joskus laskenut ja tiedän että niitä saan 1600-1800 päivässä.

Sellaisen olen huomannut hoikissa, että moni heistä on koko ajan liikkeessä. Ihan pientä arjen touhuamista, tai sitten vaikka naputtaa jalalla lattiaa jos ei muuta. Itse olen hyvin staattinen enkä harrasta sellaista ympäriinsä hääräilyä. Minulla on jokin vastenmielisyys liikuntaa kohtaan, ja valitsen hissin portaiden sijaan, ellen sitten pysähdy ajattelemaan ja päätä toisin. 

Uskon, että paino on enemmän kuin kalorien kulutuksen ja saannin suhde. Uskon, että siitä määräävät eniten hermosto, hormonit ja suolisto. (Jotka myös vaikuttavat tuohon pieneen liikehdintään, joka ei ole ihmisen tietoisesti päätettävissä.) Näihin on vaan vaikea itse lähteä vaikuttamaan koska edes tiede ei tunne niiden toimintaa kunnolla. Myös geenit vaikuttavat. Äitini on aina ollut ylipainoinen, mutta en ole nähnyt hänen syövän koskaan paljoa. Isäni on hoikka, ja samanlainen ruumiinrakenne on siskollani joka puputtaa ruokaa koko ajan. Minä muistutan äitiäni enemmän kaikin tavoin.

Tässä iässä olen lähes valmis luovuttamaan ja hyväksymään painoni, koska ei tässä tunnu muukaan auttavan. Nuorena olin kaunis ja nykyään on rentouttavaa kun saa olla rauhassa. Oma mies tuntuu kuitenkin tykkäävän kovastikin. Yhteiskunnan läskiviha satuttaa, mutta yritän sulkea silmäni siltä ja harvoin esim. av:lla avaan painoon liittyviä keskusteluja. Olen täysin terve ja sairauslomapäivää en ole pitänyt 13 vuoteen.

Teki jotenkin hyvää avautua, kiitos av :)

Miksi olet äimistynyt? Tuosta viestistäsihän käyvät aivan selvästi ilmi syyt ylipainoosi. Teet istumatyötä, et harrasta hyötyliikuntaa ja vapaa-ajan liikuntamuotosi ovat sellasia, joissa ei juurikaan energiaa pala. Noin vähäisellä aktiivisuudella jopa tuo 1800 kcal päivässä saattaa olla liikaa, joskin epäilen että oikeasti syöt enemmän kuin sen. Syöt aamulla ja päivällä liian vähän, joka sitten kostautuu ahmimisena illalla, kun joudut santsaamaan ja vetämään kolme viipaletta leipää pääruuan lisäksi. Napostelet sokerisia välipalapatukoita, linssisipsejä, karjalanpiirakoita ja alkoholiakin kuluu. Nämä mahtuisivat hyvin urheilullisen ihmisen ruokavalioon, mutta kaltaisellasi sohvaperunalle ne kertyvät vyötärölle.

Vierailija
226/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää miten tutut jaksavat nimitellä läpipaskoksi, vaikka osaan kyllä suoraan nimetä miksi pysyn hoikkana. Koko muu perhe minua ja mummoa lukuun ottamatta on ylipainoisia ja olisin itsekin samanlainen jos en tarkkailisi painoani. Olin itsekin pulskahko teininä, mutta aloin ottamaan mallia mummostani joka on aina ollut aktiivinen ikäisekseen.

En syö aamupalaa vaan juon kaksi kuppia kahvia. Asun lähellä kaupunkia joten kävelen ja pyöräilen kaikkialle - liikun siis joka ikinen päivä. Syön jokaisella aterialla kasviksia, marjoja tai hedelmää. Juon vain kahvia, vettä tai kivennäisvettä. En syö ollenkaan leipää. Syön paljon kasvisruokia. Herkuttelen vesimelonilla, tummalla suklaalla tai mansikoilla. Treenaan kolmesti viikossa käsipainoilla ja loppuina päivinä teen jonkun joogavideon netistä. Pidän huolta siitä ettei elämä käy liian stressaavaksi, pidän kiinni säännöllisestä unirytmistä ja pyrin joka päivä tekemään jotain mikä saa minut ilokseksi. Näin kirjoitettuna nuo jutut kuulostavat siltä kuin elämäni olisi pelkkää sääntöviidakkoa ja rajoitusta, mutta arjessa nuo asiat tulevat ihan itsestään.

Tiedän että tuo litanja kuulostaa joillekin ärsyttävältä jankkaamiselta, mutta ei painonhallinnassa oikeasti ole sen ihmeellisemmästä asiasta kyse kuin tasapainon löytämisestä. Yksinkertaista kyllä, muttei helppoa. Ymmärrän ettei alkuasetelma ole kaikille yhtä reilu. Minun on helppo ylläpitää nykyistä painoani kun en ole koskaan kamppaillut ylipainon kanssa, elämässäni ei ole suurta surua enkä joudu nipistämään omasta hyvinvoinnistani lasten vuoksi.

Vierailija
227/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön paljon pitsaa ja muuta paskaruokaa.

Juju on siinä että juo paljon vettä ja kuluttaa enemmän kuin syö

Vierailija
228/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tuntemani "luonnostaan hoikat" syövät mitä sattuu eivätkä liiku juuri lainkaan. Onko se sitten syy vai seuraus, onkin eri kysymys... Sitten taas ne, jotka "terveysintoilevat" syömisessä, välttelevät herkkuja, harrastavat paljon liikuntaa jne. ovat useimmiten sellaisia normaalipainon ylärajoilla olevia, ihan hyväkroppaisia sinänsä, mutta eivät varsinaisesti hoikkia.

Vierailija
229/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tuntemani "luonnostaan hoikat" syövät mitä sattuu eivätkä liiku juuri lainkaan. Onko se sitten syy vai seuraus, onkin eri kysymys... Sitten taas ne, jotka "terveysintoilevat" syömisessä, välttelevät herkkuja, harrastavat paljon liikuntaa jne. ovat useimmiten sellaisia normaalipainon ylärajoilla olevia, ihan hyväkroppaisia sinänsä, mutta eivät varsinaisesti hoikkia.

99% "terveysintoilijoista" on jojoilijoita, jotka vuorottelevat dieettaamisen ja siitä lipsumisen kanssa.

Muille annetaan sellainen kuva että tarkkaillaan syömisiä, mutta niin vain "proteiini"suklaapatukat ja cheattimässyt maistuvat.

Vierailija
230/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväittäisellä liikunnalla. Muuten syön viisi kertaa päivässä. Myös roskaruokaa silloin tällöin, mutta muuten kohtuu terveellisesti.

Vierailija
231/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrät ja laadut monilla kertomuksista aika epämääräisiä. Mutta pääasia lienee kannustaa muita terveempien nautintojen pariin tai parittomiin.

Vierailija
232/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää miten tutut jaksavat nimitellä läpipaskoksi, vaikka osaan kyllä suoraan nimetä miksi pysyn hoikkana. Koko muu perhe minua ja mummoa lukuun ottamatta on ylipainoisia ja olisin itsekin samanlainen jos en tarkkailisi painoani. Olin itsekin pulskahko teininä, mutta aloin ottamaan mallia mummostani joka on aina ollut aktiivinen ikäisekseen.

En syö aamupalaa vaan juon kaksi kuppia kahvia. Asun lähellä kaupunkia joten kävelen ja pyöräilen kaikkialle - liikun siis joka ikinen päivä. Syön jokaisella aterialla kasviksia, marjoja tai hedelmää. Juon vain kahvia, vettä tai kivennäisvettä. En syö ollenkaan leipää. Syön paljon kasvisruokia. Herkuttelen vesimelonilla, tummalla suklaalla tai mansikoilla. Treenaan kolmesti viikossa käsipainoilla ja loppuina päivinä teen jonkun joogavideon netistä. Pidän huolta siitä ettei elämä käy liian stressaavaksi, pidän kiinni säännöllisestä unirytmistä ja pyrin joka päivä tekemään jotain mikä saa minut ilokseksi. Näin kirjoitettuna nuo jutut kuulostavat siltä kuin elämäni olisi pelkkää sääntöviidakkoa ja rajoitusta, mutta arjessa nuo asiat tulevat ihan itsestään.

Tiedän että tuo litanja kuulostaa joillekin ärsyttävältä jankkaamiselta, mutta ei painonhallinnassa oikeasti ole sen ihmeellisemmästä asiasta kyse kuin tasapainon löytämisestä. Yksinkertaista kyllä, muttei helppoa. Ymmärrän ettei alkuasetelma ole kaikille yhtä reilu. Minun on helppo ylläpitää nykyistä painoani kun en ole koskaan kamppaillut ylipainon kanssa, elämässäni ei ole suurta surua enkä joudu nipistämään omasta hyvinvoinnistani lasten vuoksi.

Noh, missäs mitoissa sitten olet? Pituus ja paino?

Vierailija
233/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kaloreita. Eli toisin sanottuna juon lähinnä vain monenlaista yrttiteetä, jos haluan jotain hyvää juomaa.

Tämä on mielestäni aika hyvä ratkaisu kaikille limun juojille.

Vierailija
234/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo kaloreita. Eli toisin sanottuna juon lähinnä vain monenlaista yrttiteetä, jos haluan jotain hyvää juomaa.

Tuskin kovin moni pelkästään limsanjuomisen takia on ylipainoinen. Muutenhan kaikki voisivat laihtua vain vaihtamalla sokerilimsat sokerittomiin versioihin. 

Vierailija
235/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväittäisellä liikunnalla. Muuten syön viisi kertaa päivässä. Myös roskaruokaa silloin tällöin, mutta muuten kohtuu terveellisesti.

Vierailija
236/280 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ehdit päivittäin liikkumaan? Vai sisältyykö tähän esim. joku työmatkapyöräily

Vierailija
237/280 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
238/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
239/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun paljon, herkuttelenkin, mutta katson, että ruokailen pääosin terveellisesti ja noudatan tylsää ruokailutahtia: aamupala, lounas, välipala, päivällinen iltapala. Jos painoa tulee +2kg niin laihdutan sen heti pois, jätän valkoisen sokerin ja valkoisen viljan hetkeksi pois. Ei oo vaikeeta. 

Ööööö XDDDDDDDDD Kaksi kiloa lähtee pas-kantamalla🤦🏼‍♀️

Vierailija
240/280 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttavat. Ja riittävän pitkät yöunet, ehkä enemmän kuin syöminen.

Olen hoikka, ollut aina, enkä juuri ruokavaliooni kiinnitä huomiota ja herkuttelen myös ja olen 40v ja liikun pari kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi