Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reserviläinen ja maanpuolustusinto nollissa perheellistyttyä

Ap
29.06.2019 |

Semmoinen kymmenisen vuotta sitten tulin suorittaneeksi naisten vapaaehtoisen asepalveluksen. Pidin armeija-ajasta kovasti. Sittemmin tapasin elämäni rakkauden ja perustettiin perhe, meillä kolme pientä lasta. Elämä muuttunut siis kovasti reservissä ollessa ja elämänarvot lasten syntymän mukana myös. Aiempi maanpuolustusinto vauhtunut äidilliseen suojeluvaistoon ja nykyisin mikäli sota syttyisi lähtisin ennemmin sotilaskarkurina perheen kanssa pakoon kuin jättäisin lapseni ja miehen lähteäkseni eturintamalle varmaan kuolemaan. Ei Suomella suurvaltoja vastaan juurikaan pärjäämismahdollisuuksia ole. Onko palstalla muita armeijan suorittaneita naisia tai miehiä joilla palvelusajan jälkeen maanpuolustusinto nollissa? En pistäisi pahitteeksi jos Suomessa myös siirryttäisiin palkkasotilaisiin, motivaatio voisi tuolloin olla toisenlainen

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas perheen perustaminen tai siis koti-uskonto-isänmaa ovat suurimmat motivaattorit maanpuolustustouhuissa. Ilmeisesti se on huomattu myös puolustusvoimissa, koska kertausharjoituksiin on käsketty jo kymmenkunta kertaa.

Vierailija
2/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena motivaatio katossa armeijassa koska se silloin vapaaehtoista. Sodan syttyessä vapaaehtoisuus onkin pakkoa. Pitäisi valintatilaisuudessa tiukentaa valintaperusteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Tosin enemmän siitä syystä, että nyt perheellisenä olen huomannut, miten tärkeä asia perinteiset perhearvot ovat Venäjälle, kun taas Suomen poliitikot ja media enemmän vain pyrkivät pääsemään eroon niistä.

En siis yksinkertaisesti näe syytä, miksi minun tulisi käyttää asevoimaa venäläisiä vastaan.

Vierailija
4/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet hakeutunut asevelvolliseksi olet sitä lopun ikääsi. Jos ns. pilliin puhalletaan ja kieltäydyt voi olla että päädyt sotaoikeuden kautta ammuttavaksi. Ja se on oikein se.

Vierailija
5/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolet tupalaisista perustanut perheen ja muutama muuttanut ulkomaille joten siitä tuvasta tuskin olen ainoa jolla maanpuolustushalut sodan syttyessä vähissä

-ap

Vierailija
6/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti 3: mene venäjäntrolli Nevaan.

Vierailija
7/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvasta sinne Pietariin. Ja seuraava aihe...

Vierailija
8/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Res.ltn. kirjoitti:

Kun olet hakeutunut asevelvolliseksi olet sitä lopun ikääsi. Jos ns. pilliin puhalletaan ja kieltäydyt voi olla että päädyt sotaoikeuden kautta ammuttavaksi. Ja se on oikein se.

Ap:lla varmaan pointtina että haluaa olla lähellä perhettä ja rakkaimpiaan sodan sattuessa viimeiseen asti sen sijaan että erotettaisiin toisaalle ja melko varma kuolema rintamalla edessä samalla kun pelko ja huoli omien lasten puolesta joihin ei saisi yhteyttä

Vierailija
9/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haave suursodan syttymisestä Euroopassa tai kaikilta sotaöyhöttäjiltä ja sodan hekumoitsijoilta jäädä kuitenkin (kaikkien onneksi)täyttymättä. (ilman sellaista ei nimittäin Suomikaan yksinään ole koskaan sotaan joutunut)

Vierailija
10/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt kansallisuusaate kirjoitti:

Haave suursodan syttymisestä Euroopassa tai kaikilta sotaöyhöttäjiltä ja sodan hekumoitsijoilta jäädä kuitenkin (kaikkien onneksi)täyttymättä. (ilman sellaista ei nimittäin Suomikaan yksinään ole koskaan sotaan joutunut)

oma korjaus: TaiTAA, siis  ( ...jäädä täyttymättä)

Vierailija
11/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kommenttien loppuun pistää kirjoittajan sukupuolen, tyyliin M (mies), N (nainen)?

Minulla armeijan jälkeen ja lasten myötä tullut hoivavietti ja olen nykyisin pasifisti

-N

Vierailija
12/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas lopahti innostus harrastuksiin kun perheellistyin. Ei vaan kiinnosta...

Vierailija
13/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaukset ruuhkavuosissa vaan vituttaneet

M

Vierailija
14/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertaukset ruuhkavuosissa vaan vituttaneet

M

Päin vastoin, tarjoavat mukavaa vaihtelua normiarkeen kotona ja hektiseen työelämään päivittäisine projektikokouksineen jne.

M, kapt. res

Vierailija
15/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia naisia ei pitäisi armeijaan ottaakaan.

Vierailija
16/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nämä jatkuvat ryssssäntrollien postaukset täällä pitävät maanpuolustustahdon korkealla. Harjoittelen vähintäänkin viikottain jotta osun ensimmäisellä laukauksella ryssssää silmien väliin 500 metristä.

Vierailija
17/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla nämä jatkuvat ryssssäntrollien postaukset täällä pitävät maanpuolustustahdon korkealla. Harjoittelen vähintäänkin viikottain jotta osun ensimmäisellä laukauksella ryssssää silmien väliin 500 metristä.

Haluat uhrata henkesi priden ja trvapaikkahúijarien puolesta?

Vierailija
18/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tarkemmin. Haluan uhrata satojen tai tuhansien ryssssien hengen.

Vierailija
19/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tarkemmin. Haluan uhrata satojen tai tuhansien ryssssien hengen.

Venäjällä on maailman voimakkaimmat maavoimat.

Vierailija
20/46 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuskin haluaa, mutta moni on valmis. Kysymys on siitä, että meillä on niin hyvä maa, missä nuokin ilmiöt ovat mahdollisia. Se on verrattomasti parempi maa kuin vaihtoehto. Puolustamisen arvoinen, suurimminkin uhrauksin. Kaikki joita meno ei miellytä, voivat vapaasti pakata laukkunsa ja suunnata Vaalimaalle. On se toinen todellisuus siellä jo olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan