Lyhyessä ajassa Suomessa myyty 500 kiinalaista halpasähköautoa. Kokemuksia näistä?
Tavalliselle kuluttajalle on ensimmäistä kertaa tarjolla sähköauto polttomoottoriauton hinnalla.
Myydyin malleista on ollut alkaen-hinnaltaan 27 900 euroon asettuva MG4.
MG:n 4-mallin ohella Suomessa ovat myynnissä myös MG5 (alkaen 29 900 euroa), MG ZS EV (alk. 34 900 euroa) sekä MG Marvel R (alk. 42 900 euroa).
Kommentit (42)
Ankkurit niistä tuppaa tippumaan kesken matkan.
Halpa ei ole koskaan ollut hyvää, eikä tule olemaan.
Vierailija wrote:
Ankkurit niistä tuppaa tippumaan kesken matkan.
Muutamasta staattoritkin !
Vierailija wrote:
Paljonkohan nämäkin vakoilevat omistajaansa?
360 asteen kamerat auton sisä- ja ulkopuolella plus mikrofonit, tutka ja gps yhteydessä CCP:n isoveli valvoo tekoäly pilviservereihin.
Käsittääkseni kiinalaiset firmat ovat velvoitettuja vakoilemaan valtion hyväksi. Elikkä melkoinen määrä dataa siirtyy Kiinaan näiden autojen kautta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ankkurit niistä tuppaa tippumaan kesken matkan.
Muutamasta staattoritkin !
Jonkinlainen osuutensa kaupankäyntiin lienee myös merkin seitsemän vuoden tai 150 000 kilometrin takuulla.
Eli ei liene suurta väliä?
Tervetuloa akkupalot. Eikö väki ymmärrä että halpa hinta tarkoittaa sitä että joka asiassa on tingitty ja tehokkaissa akuissa ei kannata tinkiä tai ne polttaa pian rakennuksen.
Vierailija wrote:
Käsittääkseni kiinalaiset firmat ovat velvoitettuja vakoilemaan valtion hyväksi. Elikkä melkoinen määrä dataa siirtyy Kiinaan näiden autojen kautta.
Ou nou. Saako kiinalaisnaiset nyt tietää milloin käyn Mäkin drive-inissa...
Sen kun vaan laittaa teipit kameroiden päälle eikä hölötä liikesalaisuuksia matkan aikana.
Vierailija wrote:
Sen kun vaan laittaa teipit kameroiden päälle eikä hölötä liikesalaisuuksia matkan aikana.
Jos luuriin on ladattu tiktok, niin kannattaa toimia sen kanssa samalla tavalla.
Mitä tuollaisia kannattaa kenenkään ostaa, kun rahalla saa komean bensa-auton uutena.
Sähköautojahan myydään enää lähinnä yrityksille, menevät leasingiksi tai tyylin kotipalvelufirmoille. Yksityisten kohdalla kauppa tyssännyt täysin.
Eiköhän nuo halvat kiinalaisetkin menneet esim siivousfirmoille, parkkipirkoille jne.
Vierailija wrote:
Paljonkohan nämäkin vakoilevat omistajaansa?
Tottakai vakoilemat mutta mitä vakoilemista perusmamman kauppareissussa on?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Käsittääkseni kiinalaiset firmat ovat velvoitettuja vakoilemaan valtion hyväksi. Elikkä melkoinen määrä dataa siirtyy Kiinaan näiden autojen kautta.
Ou nou. Saako kiinalaisnaiset nyt tietää milloin käyn Mäkin drive-inissa...
Kun tuollaista tietoa niputtaa yhteen tuhansista käyttäjistä niin se on varmaan hyvinkin arvokasta tietoa mcdonaldsin sijoittajille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonkohan nämäkin vakoilevat omistajaansa?
360 asteen kamerat auton sisä- ja ulkopuolella plus mikrofonit, tutka ja gps yhteydessä CCP:n isoveli valvoo tekoäly pilviservereihin.
Vastahan niistä HikVision kameroista oli juttua miten vakoilevat, en ihmettelis vaikka kiinansähköautoissa olisi juuri tuon valmistajan kamerat :D
Kiinalaisia sähköautoja ihmiset pelkää vakoilun takia mutta silti käyttävät kiinalaista tiktokia 😅
Ruotsissa MG:tä on myyty sen verran pidempään että siellä jollain voisi olla jo kokemuksiakin noista.
Liisariksihan sähköautot menevät joten käyttäjää ei voisi vähempää kiinnostaa millasia ovat laadultaan.
Vierailija wrote:
Mitä tuollaisia kannattaa kenenkään ostaa, kun rahalla saa komean bensa-auton uutena.
Taitaa tuon kuukausierä olla alle sen minkä maksat bensoista. Siis jos on pramea auto ja ajelet normaalin verran.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Paljonkohan nämäkin vakoilevat omistajaansa?
Tottakai vakoilemat mutta mitä vakoilemista perusmamman kauppareissussa on?
Jos laittaa geepeeässään Kreml ja lähtee ajamaan siihen suuntaan?
Paljonkohan nämäkin vakoilevat omistajaansa?