Siis yli nelikymppiset miehet haluaa vielä lapsia
Tuolla treffisivustoilla melkein kaikilla lukee niin. Mistä 45v nainen löytää miehen? Itseäni vanhempaa miestä en halua.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kehottaisin lämpimästi välttämään nykyisiä elikymppisiä tai sitä vanhempia miehiä. Näissä ikäluokissa on ihan liikaa passattavia ja "naisten työt, miesten työt" -sovinisteja. Mua ei asia enää onnekseni koske, olen lapseni tehnyt ja kasvattanutkin jo.
Mene jo nukkumaan hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kehottaisin lämpimästi välttämään nykyisiä elikymppisiä tai sitä vanhempia miehiä. Näissä ikäluokissa on ihan liikaa passattavia ja "naisten työt, miesten työt" -sovinisteja. Mua ei asia enää onnekseni koske, olen lapseni tehnyt ja kasvattanutkin jo.
Mene jo nukkumaan hölmö.
Mene itse, hölmö. Perinteinen mies on ikävä kumppani perhearjessa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan lisääntyisi nelikymppisen miehen kanssa. Kymmenvuotiaalla koulussa mukana isoisän näköinen viisikymppinen papparainen jolle kaverit nauraa. Lapsi joutuu kiusatuksi.
Aika paljon alapeukkuja tälle. Isäni oli 59, kun synnyin, eikä se ole ollut lapsen kannalta helppoa. En suosittele.
Olen 31 ja voisin hyvin tehdä lapsen yli nelikymppisen miehen kanssa. Niin kuin joku jo edellä sanoikin, että eipä sitä ihmetellä yhtään jos nelikymppinen nainen haluaa vielä äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat oppineet Sauli Niinistöltä. Vielä 70 vuotiaana mies voi saada vielä lapsen.
Ja onhan se fakta. Miksi mies ei voisi haluta lasta vielä nelikymppisenä, aivan normaalia.
Naiset myös useimmiten haluavat vanhemman miehen, ei ole epätavallista nähdä kolmekymppisiä mimmejä +50v miesten kanssa. Moni näistä tekee vielä lapsiakin.
Miksi tämä on newsflash?
Koska se ei ole totta. Parisuhteista mies on yleensä 3,5 v vanhempi kuin nainen. 20 v vanhempi kumppani on 0,46 % avioliitoista.
https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/til…
Itsekkään en tunne enkä edes tiedä pariskuntaa, jossa olisi viittä vuotta suurempi ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä mammat huutaa pappaisästä, jonka takia muut lapset kiusaa lasta? Kai olette tietoisia, että 90% alle 30v miehistä on lapsettomia? Eli on äärimmäisen harvinaista, että alakoululaisella on nuori kolmissakymmenissä oleva saati alle kolmekymppinen isä. Puolet miehistä on lapsettomia vielä 35 vuotiaana ja 45 vuotiaista (näistä yli nelikymppisistä valtaosa jäänee lapsettomaksi) on neljännes lapsettomia. Se ikä jolloin mies hankkii lapset on 35-40v toki yli nelikymppinen on jo myöhässä jne. Huvittaa oikeasti tuo ulina pappaisästä, kun yli puolet miehistä on sellaisia. Itse en ala-asteella koskaan edes nähnyt luokkalaisteni vanhempia ja lisäksi se ei edes kiinnostanut. Ainoat joiden vanhemmat tunsin lapsena oli kavereiden vanhemmat enkä kysellyt niiden ikää. Jotain realismia nyt tähän.
Normaalilla 45-vuotiaalla on aikuiset lapset ja oma elämä alkaa taas.
Näin on. Se taas mikä on tämän päivän tilasto näkyy kouluissa vasta siinä 10v päästä. Nyt tällä hetkellä kyllä suurella osalla 45v miehistä on lapset tehty ja ovat isompia kuin alakouluikäisiä. Ja muuten, jotenkin rasittavaa yrittää keskustella, kun toinen sanoo erilaisia mielipiteitä mamman huudoksi tai ulinaksi. Sitten laittaa jotain muka tilastollista faktaa siihen samaan viestiin. Todella fiksua... :D
Ihmisiä on monenlaisia. Jotkut haluaa elää nuorena ja tehdä lapset myöhemmin. Itse 50 vuotias kahden 2 4v vuotiaan isä. Ei tulisi mieleenkään enään lähteä baariin. Se on niin jo nähty,
Säälittävää.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miehet-haluavat-lapsia-entista-myoh…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan lisääntyisi nelikymppisen miehen kanssa. Kymmenvuotiaalla koulussa mukana isoisän näköinen viisikymppinen papparainen jolle kaverit nauraa. Lapsi joutuu kiusatuksi.
Just just. Melkein jokainen lisääntyvä mies saa nykyään lapsia yli neljäkymppisenä, kun usein esikoinen syntyy kun mies on about 35.
Ei vaan esikoinen syntyy keskimäärin 31 vuotiaalle miehelle. Tämähän tarkoittaa sitä että iso osa ekan kerran isäksi tulevista on alle 31vuotiaita.
Ei 40 vuotta tarvitse olla mikään ikäloppu, vaikka katukuvasta valitettavan usein siltä näyttää. Se johtuu vain siitä, että nykyisin liian moni näyttää ja on varsinaista ikäänsä vanhempi ja heikkokuntoisempi.
Vanhemman miehen vaimo kirjoitti:
En käy juuri ikinä tällä palstalla ja näköjään hyvä niin. Nämä viestit mitä täällä on ei millään voi edustaa valtavirran mielipidettä. Vai elänkö itse kuplassa, kun lähipiiriini ei juuri kuulu työttömiä, kouluttamattomia tai maalla asuvia? Koostuuko tämän palstan kirjoittajakunta tällaisista?
Minulla ja miehelläni on 20 vuoden ikäero ja meillä kaksi ihanaa tervettä lasta. Mieheni oli yli 50 saadessaan toisen lapsemme. Ei meitä ole koskaan tuomittu tuolla lailla eikä kukaan ole sanonut mitään pahaa. En ole todellakaan ”tyytynyt” kumppanini vaan rakastuin häneen täysillä vaikka treffailin silloin oman ikäluokkani edustajaa. Minulla on aina riittänyt seuraa, se mies joka vei minulta lopullisesti jalat alta sattui vaan olemaan itseäni vanhempi. En tosin tiennyt tutustuessani hänen tarkkaa ikäänsä ja luulin nuoremmaksi. Mieheni oli ajatellut nuorempana ettei halua lapsia ja oli keskittynyt uraan. Edellisen kanssa olisi tahtonut lapsia, mutta nainen ei halunnut. Summa summarum olimme molemmat todella onnellisia löytäessämme toisemme ja perheemme on onnellinen. Tuttavapiirissämme on pariskunta vielä isommalla ikäerolla. Mikä tässä nyt on niin kamalaa? Ja ne ketä pelottaa riskit vahalla iällä: 50v miehellä ja 35v naisella on suunnilleen sama riskitaso lisääntymisen suhteen. Naiset vaan ikääntyy aiemmin, maailma ei ole reilu.
Tiedän tasan yhden henkilön joka vaikuttaa kunmeksuvan suhdettamme. Hän on koulutukseltaan kampaaja ja miehensä autonkorjaaja. Onko tämä jotenkin amisten piirissä paheksuttu asia? Vai onko tämä ikäeron paheksunta niiden naisten tapa purkaa omaa oloaan, jotka on joutuneet ottamaan autonkorjaajan miehekseen? Itse taas en voisi ottaa tyhmää miestä, älykkyydellä on paljon enemmän merkitystä parisuhteessa kun iällä.
Kyllähän sä olet säälittävä luuseri. Miksi kukaan tyyttyisi vanhaan äijään ja pykäisi sille vieläpä mukuloita jäämään orvoksi alle kaksikymppisenä? Täysin hullua
Vierailija kirjoitti:
On paljon pellejä, joilla nuori vaimo ja lapset ovat statussymboli. Nämä miehet eivät ajattele lasta sitten yhtään. Keskituloisenkin miehen palkka ja omaisuus toki riittää tähän lisääntymisprojektiin.
Miehet, joilla on itsetunto, eivät tarvitse statussymboleita, joilla signaloida muille miehille ja naisille, että "minä olen viriili ja varakas". Mies, jolla on hyvä itsetunto, pystyy ajattelemaan lapsenkin etua. Se ei ole ikäloppu isä vaikka mätänevät siittiöt vielä jokseenkin liikkuisikin.
Mutta elämässä onnistuvimmat miehet eivät olekaan siellä treffipalstoilla nelikymppisinä kun eivät ole ryssineet ensimmäistä liittoaan. Nämä toisesta kierroksesta haaveilevat etsivät myös uutta äitiä itselleen ja mikä sitouttaisikaan uuden naisen paremmin mieheen kuin yhteinen ä.pärä?
Eli pysykää noista miehistä kaukana.
Nupista sairas olet kun tuollaisia harhaisia teorioita sepität.
Itse olen juuri tuollaisten vanhempien tuotos. Hankkivat lapsen koska halusivat, ei siinä muuta. Ei kukaan mitään 18v projektia viitsi aloittaa vaan koska tutuille pitää päteä.
Eipä tuo mun elämää haitannut. Päinvastoin, miehellä joka pystyy saamaan nuoren naisen on yleensä ihan hyvät geenit. Isäni on todella älykäs ja naama oli aikoinaan sellainen että naisia oli rutkasti.
Isä on vielä elossa vaikka olen yli 40v.
Koulussa ei koskaan kiusattu tuon takia eikä nyt kukaan edes tuota millään tavalla kommentoinut. Miten vit ssa joku katkera ämm ä edes jotain tuollaista on keksinyt? Kyllä lasten mielestä kaikki vanhemmat ovat tosi vanhoja, ihan sama niille onko ne 30 vai 50v.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät käsitä, että iäkäs - tai todella iäkäs - isä on valtava riski lapsen hyvinvoinnille.
Riski on hyvin pieni. Niin pieni ettei mikään tutkija pidä sitä syynä olla lisääntymättä. Toki riskit kasvavat iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman miehen vaimo kirjoitti:
En käy juuri ikinä tällä palstalla ja näköjään hyvä niin. Nämä viestit mitä täällä on ei millään voi edustaa valtavirran mielipidettä. Vai elänkö itse kuplassa, kun lähipiiriini ei juuri kuulu työttömiä, kouluttamattomia tai maalla asuvia? Koostuuko tämän palstan kirjoittajakunta tällaisista?
Minulla ja miehelläni on 20 vuoden ikäero ja meillä kaksi ihanaa tervettä lasta. Mieheni oli yli 50 saadessaan toisen lapsemme. Ei meitä ole koskaan tuomittu tuolla lailla eikä kukaan ole sanonut mitään pahaa. En ole todellakaan ”tyytynyt” kumppanini vaan rakastuin häneen täysillä vaikka treffailin silloin oman ikäluokkani edustajaa. Minulla on aina riittänyt seuraa, se mies joka vei minulta lopullisesti jalat alta sattui vaan olemaan itseäni vanhempi. En tosin tiennyt tutustuessani hänen tarkkaa ikäänsä ja luulin nuoremmaksi. Mieheni oli ajatellut nuorempana ettei halua lapsia ja oli keskittynyt uraan. Edellisen kanssa olisi tahtonut lapsia, mutta nainen ei halunnut. Summa summarum olimme molemmat todella onnellisia löytäessämme toisemme ja perheemme on onnellinen. Tuttavapiirissämme on pariskunta vielä isommalla ikäerolla. Mikä tässä nyt on niin kamalaa? Ja ne ketä pelottaa riskit vahalla iällä: 50v miehellä ja 35v naisella on suunnilleen sama riskitaso lisääntymisen suhteen. Naiset vaan ikääntyy aiemmin, maailma ei ole reilu.
Tiedän tasan yhden henkilön joka vaikuttaa kunmeksuvan suhdettamme. Hän on koulutukseltaan kampaaja ja miehensä autonkorjaaja. Onko tämä jotenkin amisten piirissä paheksuttu asia? Vai onko tämä ikäeron paheksunta niiden naisten tapa purkaa omaa oloaan, jotka on joutuneet ottamaan autonkorjaajan miehekseen? Itse taas en voisi ottaa tyhmää miestä, älykkyydellä on paljon enemmän merkitystä parisuhteessa kun iällä.
Kyllähän sä olet säälittävä luuseri. Miksi kukaan tyyttyisi vanhaan äijään ja pykäisi sille vieläpä mukuloita jäämään orvoksi alle kaksikymppisenä? Täysin hullua
Hauska loppukaneetti sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry nelikymppiset miehet mutta olette auttamattomasti myöhässä. Katson vain alle 40 vuotiaita miehiä, toiveena perheen perustaminen. Ja joo, olen itsekin jo 34, mutta ei se silti tarkoita sitä että minun pitäisi kelpuuttaa joku viiskymppinen papparainen puolisokseni. Nytkin tapailen 29 vuotiasta miestä, saa nähdä tuleeko tästä jotain vai ei kun tapailu vasta ihan alussa.
29-vuotias pyörittää sua ja siirtää lasten hankintaa niin kauan, että olet liian vanha. Sitten, kun hän on itse valmis isäksi, hän vaihtaa sinut itseään 5-10 vuotta nuorempaan.
Tai yrittää. Todella harvoilla pariskunnilla on yli 5 vuotta ikäeroa, saati 10. Lyhyt suhde voi onnistua, onhan vanha mies yksi kokemus muiden joukossa. Lapset kuitenkin hankitaan suunnilleen saman ikäisen kanssa.
Lapset hankitaan samanikäisten kanssa mikäli kyseessä on nuorten ihmisten suhde. 20 molemmin puolin olevat pariutuvat helpommin samanikäisten kanssa. 30+ ikäisissä ikähaarukka on jo isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias, ja tuttujen erojen syy on ollut viimeiset 3 vuotta 90 prosenttisesti se, että mies ei ole vielä valmis saamaan lasta, kun taas nainen tajuaa, että viimeiset hetket ovat menossa. Ei ole mikään ihme, jos nämä miehet ovat lapsettomia vielä 45-vuotiaana. Ei vain kannata valittaa sitten, itse ovat valintansa tehneet ja halunneet pitkittää nuoruuttaan keski-ikään saakka.
Millainen ihminen ei ole ”vielä valmis vanhemmuuteen” 37-vuotiaana? Iässä, jossa ollaan jo pitkästi keski-ikäisiä?
Mieheni (38v) kaveripiirissä näitä miehiä on viisi. Eivät ole vielä valmiita isäksi, ja ovat kovin katkeria, kun heidän kanssaan yli 10 vuotta yhdessä olleet naiset lopulta lähtivät, kun mies ei ole ilmeisesti koskaan valmis. Ovat kuulemma valmiita ehkä 5 vuoden päästä isäksi ja naiset tekivät väärin erotessaan. Eivät vain ota huomioon, että naisen voi olla hankala 43-vuotiaana aloittaa lapsenteko... Näitä mieslapsia on yhä enemmän ja enemmän. Eivät halua ottaa vastuuta mistään, mutta haluavat rusinat pullasta, eli akan passaamaan ja lupailevat perhe-elämää, jota ei koskaan tule
Ettekö te todella ymmärrä, että tuo "no sitten myöhemmin teen ne lapset"-jahkailu kertoo ainoastaan siitä, ettei mies halua lisääntyä? Hän ei vain kehtaa täräyttää asiaa suoraan päin näköä, koska ei halua menettää suhdetta joten valehtelemalla naiselle, kiikuttaa tätä löyhässä hirressä vuosikaudet, kunnes nainen kyllästyy jahkailuun ja lähtee uuden miehen metsästykseen.
Sellainen ihminen joka HALUAA lisääntyä, tekee ne lapset hemmetti vieköön, eikä jää asian kanssa pähkäilemään vuositolkulla ohittaen parhaan hedelmällisen ikänsä ja keksien tekosyitä, miksi muka ei voisi lisääntyä.
Nämä tämän asian suhteen puntaroivat ihmiset ovat piilo-veloja, jotka eivät ehkä osaa myöntää itselleenkään sitä, etteivät oikeasti halua lapsia mutta ajattelevat että heidän pitäisi, koska suvunjatkaminen kuuluu ihmisyyteen ja biologiaan, koska kaikki muutkin tekevät lapsia ja koska niin kuuluu tehdä, eli asiaan liittyy valtavan paine myös yhteisöltä ja yhteiskunnalta.
Tällaisia ihmisiä on yllättävän paljon niin miehissä kuin naisissakin. Ensiarvoisen tärkeää olisi jo suhteen alkumetreillä selvittää, että haluaako molemmat osapuolet samaa koskien tätä lapsiasiaa ja monia muitakin asioita. Ei tällaisia asioita saisi jättää pimentoon, ja vitkutella ja venkoilla sitä vuosikaudet, pitäen toisen osapuolen pimennossa asian suhteen. Kaikki kortit pitäisi lyödä pöytään heti kättelyssä, niin ei sitten myöhemmin tulisi tällaisia ikäviä yllätyksiä ja valtavia pettymyksiä. Olkaa rohkean avoimia ihmiset, puhukaa asioista suoraan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37-vuotias, ja tuttujen erojen syy on ollut viimeiset 3 vuotta 90 prosenttisesti se, että mies ei ole vielä valmis saamaan lasta, kun taas nainen tajuaa, että viimeiset hetket ovat menossa. Ei ole mikään ihme, jos nämä miehet ovat lapsettomia vielä 45-vuotiaana. Ei vain kannata valittaa sitten, itse ovat valintansa tehneet ja halunneet pitkittää nuoruuttaan keski-ikään saakka.
Millainen ihminen ei ole ”vielä valmis vanhemmuuteen” 37-vuotiaana? Iässä, jossa ollaan jo pitkästi keski-ikäisiä?
Mieheni (38v) kaveripiirissä näitä miehiä on viisi. Eivät ole vielä valmiita isäksi, ja ovat kovin katkeria, kun heidän kanssaan yli 10 vuotta yhdessä olleet naiset lopulta lähtivät, kun mies ei ole ilmeisesti koskaan valmis. Ovat kuulemma valmiita ehkä 5 vuoden päästä isäksi ja naiset tekivät väärin erotessaan. Eivät vain ota huomioon, että naisen voi olla hankala 43-vuotiaana aloittaa lapsenteko... Näitä mieslapsia on yhä enemmän ja enemmän. Eivät halua ottaa vastuuta mistään, mutta haluavat rusinat pullasta, eli akan passaamaan ja lupailevat perhe-elämää, jota ei koskaan tule
Ettekö te todella ymmärrä, että tuo "no sitten myöhemmin teen ne lapset"-jahkailu kertoo ainoastaan siitä, ettei mies halua lisääntyä? Hän ei vain kehtaa täräyttää asiaa suoraan päin näköä, koska ei halua menettää suhdetta joten valehtelemalla naiselle, kiikuttaa tätä löyhässä hirressä vuosikaudet, kunnes nainen kyllästyy jahkailuun ja lähtee uuden miehen metsästykseen.
Noitahan riittä, mutta kun ei tullut tehtyä lapsia nuorena, voisi sanoa ajoissa, on tietty dilemma perustaa perhettä nyt vanhempana. Voi olla että jää tekemättä.
Minimissään pitäisi seurustella viisi vuotta ennen lapsia, jotta molemmilta tippuu maskit, näkee millaista se elämä oikeasti on toisen kanssa. Silti voi tietty mennä pieleen ja tulla höynäytetyksi, mutta riski pienenee. Tämä tarkoittaa, ettei oikein voi ottaa 35+ naista, ja 30 on aika maksimi-ikä. 30-35 vuotiaita lapsettomia naisia löytyy kyllä, mutta ovat kiireellä tekemässä lapsia, (yksi oli jopa hedelmöityshoidossa jo.) Tietäähän siinä miten suhteen käy lapsiluvun täytyttyä, kun nainen pitää miestä vain välineenä saada lapset, ja apuna lastenhoitoon ja elämään. Kun ei naisetkaan ole rehellisiä näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itiksestä ja steissiltä. Siis jos miehen ei tarvitse olla länsieurooppalainen. Mitä enemmän teet rajauksia, sen vähemmän jää vaihtoehtoja.
Afrikkalaiset miehet ovat pääsääntöisesti ihan mukavaa seuraa.
En halua todellakaan mitään tummaihoista miestä.
Rasisti!
Iso osa miehistä väittää haluavansa lapsia vain koska naiset haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itiksestä ja steissiltä. Siis jos miehen ei tarvitse olla länsieurooppalainen. Mitä enemmän teet rajauksia, sen vähemmän jää vaihtoehtoja.
Afrikkalaiset miehet ovat pääsääntöisesti ihan mukavaa seuraa.
En halua todellakaan mitään tummaihoista miestä.
45v raakin on turha nähdä untakaan ikäisistään komistuksista, ne menevät 25v naisille. Katsele 70+ miehiä, joilla ei enää ole seksiviettiä ja juttuseura kelpaisi. Tai sitten tosiaan niitä afrikkalaisia miehiä, niille kelpaa vanhempi tätikin elättäjäksi.
Hedelmällisyytensä ohittanut nainen on miesten silmissä jo ilmaa, niin on biologia sen tarkoittanut. Mies taas on käytännössä iätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi olen herkkänahkainen, että olen oman kokemuksen kautta ymmärtänyt miten vähän ikäerolla on merkitystä, ja silti siihen ladataan tuollaisia oletuksia ja ennakkoluuloja mitä jotkut täällä palstalla. Ja koska satuttaa myös mieheni puolesta, että ihmiset ajattelevat nuoremman pakosta tyytyvän vanhempaan. Rakastan häntä täydestä sydämestäni ja nimenomaan valitsin hänet.
Sinulle ikäerolla ei ole merkitystä, monelle muulle on. Et sinä "ymmärrä" mitään enempää kuin me muutkaan, sinulla on vain erilainen maku.
Siis kaikilla asioilla on väliä. Jokainen valkkaa ulkonäönkin mukaan ihmisiä. Ei ikä ole sen kummempi asia.
Välihuomatuksena. Se joka pillua valkkaa se yksin jää.
Tämä olisi voinut tulla minun suusta😉
Miksi ei tahtoisi, jos vielä 37-vuotiaana vastaus on ollut "joo, myöhemmin". Useampaan tämmöiseen yli 30 v mieheen törmäsin kun itse etsin kumppania.