Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuva: kuinka paljon käytät aikaa siivoamiseen ja pyykkihuoltoon?

Vierailija
28.06.2019 |

Toisessa ketjussa eräs käyttäjä ei uskonut, että yksin elävä sinkku voi siivota huushollin ylläpidosta 20 minuutilla päivässä (pl. ruoanlaitto ja asiointi kaupungilla). Kuinka paljon sinä käytät aikaa siivoamiseen, järjestelyyn, pyykkihuoltoon, tiskeihin...?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan ihmiset pesevät puhtaita vaatteita. Ei jokainen vaate vaadi pesua yhden käyttökerran jälkeen. Alusvaatteet toki vaativat.

Äläpä tee tyhmiä yleistyksiä. Tuleeko sinulle nyt oikeasti uutisena se, että et voi yleistää omaa elämääsi koskemaan kaikkia?

Ihmisillä on erilaiset työt, eri määrät fyysistä aktiviteettia.

Lisäksi ihmiset ovat eri elämänvaiheissa, esim. minä viisikymppinen joudun kuumien aaltojen aiheuttaman hikoilun takia todellakin panemaan joka aamu yöpuvun pesuun ja illalla koko päivävaatekerran.

Vierailija
62/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo tarve liity paljon enemmän asunnon kokoon kuin asukkaiden määrään. Samoin pihatyöt ja lumityöt vievät aikaa omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset vaihda vaatteita tai koskaan mene mihinkään, jos pyykkiä ei tule?

Esim itse saatan urheilupäivinä vaihtaa vaatteet 2-3 kertaa. 

Kauluspaita kestää helposti neljä käyttökertaa, kun käyttää aluspaitaa. En ole koskaan vaihtanut vaatteita kolmea kertaa päivässä. Lenkillä menee hyvin paita, jota on jo käytetty.

Ei minusta. Kaksi kyllä, mutta niskakin hikoaa. Lenkillekin minä puen aina puhtaat treenivaatteet, urheiluvaatteiden kuidut eivät pidä likaisena säilyttämisestä.

Ehkä hikoan sitten vähemmän kuin sinä, mutta minulla ei ole koskaan ongelmia käyttää kauluspaitaa neljää kertaa ennen pesemistä. Tuulettaminen oikaisee rypyt ja raikastaa. Vaatteet pysyvät paljon pidempään hyvinä, kun niitä ei jatkuvasti pese.

Minulla ei ole mitään erityisiä treenivaatteita, kun käyn lenkillä, joten en osaa niitä kommentoida.

Vierailija
64/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mitä ihmettä, miten yksi ihminen saa viikossa pyykiä niin paljon, että pitää kolmekin koneellista pyörittää? Ilmeisesti pesette vajaita koneellisia tai vaihdatte puolen tunnin välein vaatteet.

Mulla tulee joka viikko yksi koneellinen neljääkymppiä ja yksi kuuttakymppiä. Lisäksi parin viikon välein lakanat ja satunnaisesti neuleita, ulkovaatteita ja muuta.

Vierailija
65/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauluspaita kestää helposti neljä käyttökertaa, kun käyttää aluspaitaa. En ole koskaan vaihtanut vaatteita kolmea kertaa päivässä. Lenkillä menee hyvin paita, jota on jo käytetty.

Ei minusta. Kaksi kyllä, mutta niskakin hikoaa. Lenkillekin minä puen aina puhtaat treenivaatteet, urheiluvaatteiden kuidut eivät pidä likaisena säilyttämisestä.

Ehkä hikoan sitten vähemmän kuin sinä, mutta minulla ei ole koskaan ongelmia käyttää kauluspaitaa neljää kertaa ennen pesemistä. Tuulettaminen oikaisee rypyt ja raikastaa. Vaatteet pysyvät paljon pidempään hyvinä, kun niitä ei jatkuvasti pese.

Minulla ei ole mitään erityisiä treenivaatteita, kun käyn lenkillä, joten en osaa niitä kommentoida.

Miinuksista päätellen kaikki eivät tiedä, mikä aluspaita on ja miksi sellaista käytetään.

Vierailija
66/68 |
29.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkihuoltoon ei kulu juuri aikaa siillä kun päältä täytettävä pesukone, joka toimii pyykkikorina on täynnä laitan sen pyörimään. Pyykit nostan suoraan henkareille, joita on tosi paljon, ja kun ne ovat aikansa roikkuneet suihkuverhon tangossa kuivumassa nostan henkarit kaappiin.

Lattian imuroin kerran viikossa, n. 10min. Tiskiä ei juuri tule, sillä syön puuron lusikalla kattilasta ja lasken kahvin keittimellä suoraan kuppiin.

Tällä tyylillä viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
67/68 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
68/68 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miinuksista päätellen kaikki eivät tiedä, mikä aluspaita on ja miksi sellaista käytetään.

Selvästikään eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä