Mitä et voi pukea päällesi vaikka ehkä haluaisitkin?
Mä haluaisin varsinkin kesällä pukeutua viileisiin ja väljiin housuihin ja tiukkaan yläosaan. Vaikka olen ihan normaalipainoinen tai jopa hoikka, niin kahden raskauden jälkeen vatsa ei ole ihan littana. Tiukat yläosat näyttää mun päällä hirveiltä, joska epämääräinen pömppö näkyy heti. Löysä yläosa ei taas sovi väljiin housuihin, koska olen aika lyhyt ja yhdistelmä näyttää perunasäkiltä.
Pohdin tässä myös, että voinko käyttää shortseja julkisella paikalla, koska jalat on aina enemmän tai vähemmän mustelmaiset.
Tiedän siis, että välttämättä kukaan ulkopuolinen ei tällaseen huomiota kiinnitä tai paheksu, mutta en vaan pysty.
Miten teillä muilla?
Kommentit (85)
Capreja tai culottes-housuja. Näyttää karmeilta lyhytjalkaisella, vaikka vaatekaupan muujät niitä tyrkyttääkin ”just sulle sopivina”
Vierailija kirjoitti:
Voin käyttää mitä vaan, kun pitää kropan kuosissa niin se on mahdollista. Kolme lastakin on. Treenatkaa!! :) N44
Kun kysymys kuuluu "mitä et voi pukea päällesi vaikka ehkä haluaisitkin", vastaus ei voi olla "ihan mitä vaan". Treenaa sitä lukutaitoa ja älyä välillä, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Capreja tai culottes-housuja. Näyttää karmeilta lyhytjalkaisella, vaikka vaatekaupan muujät niitä tyrkyttääkin ”just sulle sopivina”
Nämä! Koska ne ei jää persjalkaisella siihen kohtaa säärtä mihin pitää vaan ovat melkein kuin pitkät housut. Muttei kuitenkaan ihan vaan jää sillein tollolyhkäiseksi.
Täällä oli just vähän aikaa sitten ketju, jossa joku harmitteli romuluisuuttaan, ja mä oon just romuluinen. Oon roteva tiimalasi: leveät hartiat, leveä lantio. Raajani ovat melko sirot, mutta valtavan pitkät. Olen oikea hevosenpuolikas, vaikka olen vain vähän alle 170 cm pitkä. Kaulani on taas lyhyehkö, mikä tekee koko vartaloni jotenkin epäsuhtaiseksi.
Haluaisin käyttää tyylikkäitä miestenvaatteita, mutta en voi, koska eiväthän ne sovi tiimalasivartalolle.
Haluaisin käyttää löysiä yläosia ja mekkoja, mutta en voi, koska näytän niissä massiiviselta.
Joskus haluaisin käyttää herkkiä ja naisellisia vaatteita, mutta en voi, koska mielestäni näytän niissä irvokkaalta. Pitsit ja muut eivät käy hevosenpuolikkaalle.
Tykkäisin myös monesta 60-luvun tyyliin kuuluvasta vaatteesta, mutta voin vakuuttaa, että A-linjaiset, jäykkää kangasta olevat mekot tai vaikka ne ihanat nappiminihameet eivät käy ihmiselle, jolla on näin massiivinen lantio!
Löydän tosi vähän sellaisia vaatteita, jotka käyvät mulle. Se on toisaalta siunaus, koska eipähän tarvitse olla koko ajan haluamassa jotain, mutta toisaalta kirous, koska joskus munkin on pakko ostaa uutta vaatetta. LÄhes kaikki näyttää päälläni liian joltain, ja toisaalta olen myös erittäin kranttu materiaalien ja laadun suhteen.
Rakastan hameita, mutta koska on leveät lanteet niin ainoa malli mikä sopii, on suoralinjainen polvimittainen hame. Ihanat liuhuvahelmaiset leventävät perseen, ja sitten taas useimmissa hameissa on joustovyötärö, joka saa jotenkin helman pullahtamaan korostuneesti leveiden lanteiden päälle. Tulos = näyttää m u s t alaishameelta.
Tiukkoja housuja, esim. pillifarkkuja. Sellaiset korostavat tosi pahasti hip dippejä eli lantiokuoppia, ei näytä yhtään kivalta!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pukeutua reisipituisiin saappaisiin ja lyhyeen hippimekkoon. Halusin jo nuorena 80-luvulla, mutta luulin, että reiteni olivat paksut ja hirveän näköiset. En tiennyt, että pitkänhuiskea urheilijanvartaloni oli opiskelukavereideni suuren kateuden kohde ja että todellisuudessa olisin näyttänyt upealta. Nyt viisikymppisenä on turha haikailla noiden aikojen perään. Onneksi sentään muuten pukeuduin valtavirrasta hyvin poikkeavalla tavalla ja tykkäsin vaatteistani itse.
Mitä muuta ei tällainen pitkä, roteva ja liian uhkea täti voi pitää, vaikka haluaisikin? Käsivarret paljastavaa yläosaa. Mitään tyköistuvaa. Voin edelleen käyttää yhtä lempiyhdistelmääni, valkoista kauluspaitaa, farkkuja ja näyttävää nahkavyötä, mutta enää paidanhelmat tungettuina farkkuihin. Kovin monta nappia ei saa olla auki. Liehuva maksimekko olisi tosi kiva, mutta tämänkokoisen olisi ehkä vaarallista jäädä seisoksimaan esimerkiksi liikennevaloihin tai kaupan pihalle, koska joku partiojoukkue voisi erehdyksessä leiriytyä helmojen alle. Ja frakkiin olisi kiva sonnustautua näin kolmenkymmenen vuoden jälkeen, mutta se ei säväyttäisi juhlaväkeä ainakaan oikealla tavalla. No, melkein kaikki vaatteet voisin lukea pois käyttökelpoisten listalta. Harmi. :(
Voi täti, miten hauskasti kirjoitat! Vaikka pukeutuisin mihin, herätät kyllä postiivista huomiota nokkeluudellasi ja säkenöivällä verbaliikallasi. Onnentäti!
- Bikineitä, koska vatsa on pömppö ja tissit pienet muuhun kehoon nähden
- Halterneck-topit, koska en mielellään käytä olkaimettomia rintaliivejä, sillä ne valuvat
- Korkokenkiä, koska näytän zombipeuralta niillä kävellessäni
- Ihonmyötäisiä paitoja tai mekkoja, koska pömppis ja oudon muotoinen lantio. Paitoja käytän vain, jos saan peitettyä pömppöä neuleella
- Lyhyitä hameita, polvipituus on rajana. Notkoselkä kun on, niin hameen takaosa nousee liian ylös ja kaikki vilkkuu
- Monet alennusmyyntifarkut, sillä niissä vyötärö on normaalikorkeudella tai todella matala, suosin korkeavyötäröisiä housujen valumisen takia. Monesti on tilanne, jossa housut ovat vatsan kohdalta kireät ja puristavat, ja selässä on käden mentävä väli housunkauluksessa notkoselän vuoksi
- Housut ylipäätään, koska reidet hankaavat kaikki saman tien rikki
- Liian lyhyet shortsit, koska ne eivät olisi päälläni kovinkaan kauniit
- Ohutpohjaisia sandaaleja, sillä vinot nilkat ja kävelystä aiheutuva kipu, jos on huonot kengät
Yllätyin itsekin, että näitä on näin paljon :D Tottuu kyllä tyytymään.
Jos haluan pukeutua johonkin, niin pukeudun. Ihan sama vaikka pömppis näkyisikin.
t. 17v
Olen todella lihava, ja lista on pitkä, eli näitä vaatteita en ikinä pitäisi missään julkisella paikalla:
- muuta kuin nilkkapituista hametta
- minkään pituisia shortseja
- hihatonta tai hyvin lyhythihaista paitaa, toppia tms
- uimapukua (enkä tietenkään bikineitä myöskään)
- mitään paitaa minkä alta pilkottaa rintaliivit
- mitään ohuesta ja läpikuultavasta kankaasta tehtyä
Haluaisin pukeutua sellaisiin Gudrun Sjödenin ja Marimekon mekkoihin, muttei ole rahaa ostaa sellaisia.
Suurinta osaa napillisista paitapuseroista (ei ole tisseille tilaa)
Sellainen väljä liehuva sifonki tai ohut silkkipaita (näyttää rinnakkaan päällä karsealta)
Haluaisin joskus kulkea hameessa tai shortseissa ilman legginsejä tai sukkahousuja, mutta oon parikymppinen, jolla on suonikohjuja :(
Pitkiin neuleisiin ja muihin sellaisiin. Olen lyhyt ja vähän muhku, ne näyttää hyvältä vain pitkien ja hoikkien päällä.
Mulla kans roikkonen kolmen raskauden jäljiltä mutta pidän silti napakoita yläosia, näkyköön ja roikkukoon, en välitä.
Koska olen tämmönen omenavartalo ja varsinkin tohon kylkiin kertyy kaikki neste ja läski, en todellakaan käydä tiukkoja paitoja tai mekkoja. Tosin olen myös 180cm pitkä mikä tasottaa kivasti, saa helposti feikattua suht hyvänkin vartalon
Sortseja en ole voinut käyttää koskaan, koska reiteni on ihan superlöllöt ja siksi hankasivat jo normipainoisenakin toisiaan vasten.
Hihattomia/lyhythihaisia en voi käyttää koska käsivarret on löllöt ja olkapäätkin jotenkin pulleat. Käsivarsi ei siis roiku sillälailla normaalisti "tyhjän päällä" vaan jotenkin lötköttää liimautuneena kyljessä kiinni.
Mekkoja olisi ihanaa käyttää mutta ylipainoisen ompun päällä ne näyttä kamalilta. Tosin niin näyttää ihan kaikki vaatteet eli aivan v*tun sama mitä päälleen laittaa.
Maksimekkoihin, näytän ihan hobitilta. Matalavyötäröiset housut pureutuvat kiinni vartalon pehmeimpään kohtaan ja näytän 10 kg painavammalta kuin olen. Vähänkin avarammat kaula-aukot paljastavat rintsikat ainakin siitä kaulan kohdalta. Olen lyhyehkö (162 cm), kapeaharteinen, normaalipainoinen mutta rintava ja lanteikas. Näytän ihan tantalta jos en korosta vyötäröä ja olen 30-vuotias.
Voi meitä. Miksi tavalliset vartalot aiheuttaa näin paljon huolta? Mainosten naisetko taas aiheuttaa paineita.
Aletaan kaikki pukemaan mieluisia vaatteita , ei välitetä jos vähän pursuaa tai roikkuu.
Ihaniin, korkea- ja kapeakorkoisiin korkkareihin :( Muutenkin kaikissa mun avokkaissa pitää olla nilkkaremmi, koska tavalliset avokkaat ei vaan pysy jalassa. Kokeiltu on vaikka ja mitä merkkejä. Sinänsä ei haittaa kun nilkkaremmillisetkin on mun mielestä kauniita, mutta niitä on joskus tosi hankala löytää.
Koron pituus on mulla max 7 senttiä, korkeammilla en osaa kävellä. Borrelioosin takia mulla on vähän tasapainohäiriöitä muutenkin, ja korkea- ja kapeakorkoisilla korkkareilla olo on niin hutera että ei vaan tule mitään :(
Ap:llä on hyvä maku! Lyhyt toppi tai sporttiliivit yhdisttynä löysähköihin kesähousuihin on tosi hyvä yhdistelmä <3 Oletko kokeillut jos saisit kunnon treenillä vatsan timmiksi? Työtä se vaatii mutta varmasti kannattaa!