Mitä et voi pukea päällesi vaikka ehkä haluaisitkin?
Mä haluaisin varsinkin kesällä pukeutua viileisiin ja väljiin housuihin ja tiukkaan yläosaan. Vaikka olen ihan normaalipainoinen tai jopa hoikka, niin kahden raskauden jälkeen vatsa ei ole ihan littana. Tiukat yläosat näyttää mun päällä hirveiltä, joska epämääräinen pömppö näkyy heti. Löysä yläosa ei taas sovi väljiin housuihin, koska olen aika lyhyt ja yhdistelmä näyttää perunasäkiltä.
Pohdin tässä myös, että voinko käyttää shortseja julkisella paikalla, koska jalat on aina enemmän tai vähemmän mustelmaiset.
Tiedän siis, että välttämättä kukaan ulkopuolinen ei tällaseen huomiota kiinnitä tai paheksu, mutta en vaan pysty.
Miten teillä muilla?
Kommentit (85)
Haluaisin käyttää lyhyempiä hameita, caprihousuja tai shortseja, mutta mulla oli ennen jaloissa niin paha turvotus, että niissä on nyt pysyvät kudosvauriot, että nilkat näyttävät aina ihan älyttömän turvonneilta.
Hypernaisellisia vaatteita, siis sellaisia röyhelöitä ja kukkakuoseja, pitsiä ja läpinäkyvää kangasta. Suunnilleen kerran vuodessa sovitan sellaisia, ja totean, että ei, ei vieläkään voi. Niin sitten pukeudun biker-tyyliin. Näytän hypernaisellisissa vaatteissa transulta :( Hiukset on ohuet joten pidän ne lyhyenä, kroppa on ylösalaisin käännetyn kolmion mallinen (miehekkääksi mielletty), hartiat leveät, rinnat b-kuppia, pylly olemattoman pieni. Jalat paksut ja lyhyet. Olen hoikka, mutta luonnostani isoluinen (vihaan sitä sanaa!). Urheilullinenkin jossakin määrin, koska harrastan erilaisia liikuntajuttuja monta kertaa viikossa. Haaveilen siitä, että olisin pehmeä ja naisellinen, kurvikas oikeista paikoista, hento ja siro.
Lyhyet hameet! Haluaisin käyttää minareita mutta ne ahdistaa niin saamaristi. En halua vilautella 😅 Mulla on aina hameen alla shortsit. Jos tuuli nappaa helmaan kiinni niin ainakaan pikkarit näy koko kansalle 😃
En kehtaa käyttää mitään mikä paljastaa luisevat polvet.
Haluaisin pukeutua kivoihin kukkamekkoihin, joita kaupat on nyt täynnä. Vuoden verran olen niitä sovitellut, ja näytän jokaikisessä mummolta. Kroppani pahimmat puolet tulee esiin niissä. En ole pitkä enkä laiha. Toki olen jo mummo, lastenlapsiakin on, mutta en halua näyttää sellaiselta!
Myötäilevää mekkoa. Muuten solakka olen mutta omenavartaloa pukkaa, vatsaan kertyy kaikki. Olen päälle 40-vuotias ja vaikka pääasiassa tuntuu pahalta saada vauvaonnitteluja (koska vatsa on oikeasti niin iso), niin nyt olen alkanut ottaa jo lähes kohteliaisuutena: jos joku uskoo minun olevan raskaana, se tarkoittaa että näytän ehkä yhä suht nuorelta 😄
Sandaalit - En jaksa hoitaa jalkojani, ja pihiyttäni en mene jalkahoitoon
Kesämekot - Ihan jokaisen mekon kanssa näytän navettamummolta (Anteeksi navettamummot!)
Maksimekkoja.
Oon tosi pitkä, muuten ihan normaalivartaloinen.
Mutta kun tulee tosi telttamainen olo.
Ihonmyöhäistä todella kireää toppia. Näytän makkaralta. Olen lihonut ja laihtunut niin paljon, että kroppaan ei auta enää muu kuin plastiikkakirurgia. Eikä korsetteja voi helteellä pitää. Hiertää liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihonmyöhäistä todella kireää toppia. Näytän makkaralta. Olen lihonut ja laihtunut niin paljon, että kroppaan ei auta enää muu kuin plastiikkakirurgia. Eikä korsetteja voi helteellä pitää. Hiertää liikaa.
Piti kirjoittaa; "myötäistä"...🤣
Vierailija kirjoitti:
Lyhyeen nahkatakkiin. En voi, koska iso perse.
Laita nahkahousutkin niin miesväki palvoo isoa persettäsi.
Mulla on kanssa semmoinen iho, että olen mustelmilla ihan jatkuvasti. Piruuttani äsken laskin niin jaloissa on seitsemän, lantiossa kaksi ja käsivarsissa viisi. Ja ne on ISOJA. Ehkä yhdestä tiedän mistä on tullut 😂
Eikä haittaa pätkääkään, rakastan mekkoja ja hameita. Mitä se haittaa vaikka näytän siltä että kiipeilisin puissa päivät pitkät, 38-vuotias nainen. Jos joku haluaa katsoa, katsokoon.
Vastauksena ap:n kysymykseen, en voi pitää vartalonmyötäisiä mekkoja. Pömppömaha vaikka normaalipainoinen.
Tykkäisin kesähelteellä pitää halterneck-yläosia, jotka jättävät selän paljaaksi. En kehtaa, kun selkä on täynnä luomia (rasvaluomia tulee kokoajan lisää) tai niiden poistoista jääneitä arpia. Näyttää äkkiseltään joltain kenties tarttuvalta ihotaudilta.
Kuvissa sellaiset hameet, joissa on kuminauhavyötärö näyttävät usein kivoilta. Jakkas sellaisen puen päälleni, niin ah, sitä näkymää sivultapäin. Varsinainen Justiina, ei puutu kuin kaulin kädestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalat on mustelmaiset? Hakkaako mies?
Vaalea ihonväri ja pari kertaa viikossa otettu ibuprofeeni saa ainakin minut mustelmille huomaamattani. Nytkin on sekä toisessa rinnassa ja myös vatsassa mustelmat koska tulin tönityksi matkustajaryysiksessä.
En osaa ollenkaan pukeutua kesäisin! Etenkin siis jos pitää vielä jotenkin näyttää ihmiseltä, eli tyyliin töissä kesällä ennen lomia. En käytä ihonvärisiä sukkahousuja koska ne ovat kamalia ja kerrasta rikki. Sitten ne paksummat näyttävät tunkkaisilta ja raskailta. Eli pitäisi pitää housuja, mutta ne eivät sovi kropalleni ollenkaan (leveä perse ja reidet, hoikka vyötärö = liian pitkiä ja isoja housuja jotka pyörii vyötäröltä tai siten jos koko vyötäröltä vaikuttaa sopivalta niin eivät mene edes pohkeesta jalkaan). Kaikki yli polvet mekot näyttävät kamalilta tantoilta. Samalla on isot tissit, niin näyttää raskaalta ja tulee kuuma ja rintaliivit ahdistaa. :(
Tyttäreltä salitreenin vuoksi pieneksi jääneitä vaatteita pitäisin jos kehtaisin. Mutta kun ikää on jo reilusti yli 50 ja naamasta näkee sen, niin lyhyet nahkatakit, sievät biletopit ja tiukat treenihousut eivät ole ihan odotuksenmukaisia asuja, vaikka kroppa ne kestäisikin. Siispä edelleen mennään perusiättömissä aikuisen naisen vaatteissa...
Voin käyttää mitä vaan, kun pitää kropan kuosissa niin se on mahdollista. Kolme lastakin on. Treenatkaa!! :) N44
Minihame ilman kalsareita olis aika kova juttu, mutta kun ei uskalla. Poliisikin voisi pahastua.
t. M-48
Syvään uurrettuihin kaula-aukkoihin paidoissa/mekoissa. Hirveät raskausarvet rinnoissa ja olematon rintavako...en tiedä mitä tapahtui.