Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen vaatii että teen puolet kotitöistä

Vierailija
28.06.2019 |

mutta ei tee omaa osaansa, saatika osalistu muuhun kuin itse määrittelemiin töihin. Ruohonleikkuu ja lumityöt eivät kuulemma ole kotitöitä, mutta täysin tyhjänpäiväinen huonekalujen siirtely on. Ovatko naiset nykyään näin pihalla, vai onko tämä sellainen yksittäistapaus?

Kommentit (324)

Vierailija
81/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla olen to do-listojen kanssa, että laatikaa yhdessä sellaiset. Niin näette mustaa valkoisella, mitä yhteisen kotinne ylläpitoon ja hoitoon kuuluu. 

Se, että asiat pitäisi jakaa vain yhdellä kodin ylläpidon sektorilla puoliksi ja olla huomiomatta muut tkodin yöt on se todella huonoa organisointia. Sitä organisoinnin taitoa joka kodissa tarvitaan ja siihen pitää opetella, jos ei osaa.

Ei ap halua mitään listoja, koska hänelle tärkeintä on saada kerätä sappea ja itkeä vauvapalstalla. Mihinkään sellaiseen ei vastaa mitä täällä on esitetty, koska ei hän halua että tilane muuttuu, koska sitten poistuisi tarve kitinälle, ja tuo tarve on se mitä hän haluaa vaalia.

Kyllä minulle nuo listat käy hyvin, ja kuten sanoin, teen mielelläni vaikka enemmän jos kyse ei ole itseisarvosta. Mihin toivot vastauksen? Sanoin aikaisemmin että ongelma on se että nainen määrittelee mitkä työt kuuluu kotitöihin. Ja jos yritän tästä asiasta keskustella, vastaus on kutakuinkin saman jankkausta, että näin vain kuuluu tehdä.

Niin että miksi suostut tuohon? Sinä voit itse määritellä omalta osaltasi tuon asian, miksi et tee  niin? Mitä se jankkaaminen haittaa? Anna jankata vain, ja tee niin kuin itse parhaaksi näet. 

En suostukaan, siksi nainen saakin lähteä jos sama peli jatkuu.

No käypä sanomassa tuo sille naisellesi. Nyt heti. Kerro sitten kuinka kävi.

En käy nyt, enkä heti. Sanon silloin kuin sanon, enkä anonyymin henkilön ilmoittamanan ajankohtana.

Vierailija
82/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Vähän eri asia tehdä yksin kuin kahdestaan. Luulis 40 min yhteensä riittävän kotitöihin päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin ennen yhteenmuuttoa, paljonko kotitöitä olen valmis tekemään (20 min päivässä + ruoanlaitto). Sitten olen tehnyt sen verran. Ei ole tarvinnut riidellä yhtään tai kytätä, paljonko toinen tekee. Selvät odotukset ovat avain.

Tuo onkin hyvä keino. Tosin minulla saa nyt lisätä tuohon heti tunnin, koska on vanha korjausta kaipaava talo ja iso piha. Tämä ei haittaa, vaan vaatimus siitä että todellisuudessa minä teen rutkasti enemmän ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi. Jos ei pian ääni muutu kellossa, nainen saa lähteä.

Mikäs pakko tuollainen oli hankkia? Annas kun arvaan: vaimo vaatimalla vaati, että vanha talo pitää saada, niinkö?

Nainen halusi talon ja ihastui tähän. Selvitin mitä pitää tehdä ja paljon suurinpiirtein pakollisiin remontteihin menee aikaa ja tämä oli ok.

Ja sekin on naisten syy, kun sinua voidaan viedä kuin pässiä narusta?

Ja jos nainen pyytää hyppäämään kaivoon, niin senkin sinä teet, kun nainen pyytää.

Oisko peiliin katsomisen paikka, eikä syyttää muita, ei ainakaan kaikkia naisia, omasta kurjasta kohtalosta.

Eihän tästä ollut kyse. Sepität omiasi, minäkin pidän tästä talosta. Koin myös että naiselle oli tärkeä asia että ostamme juuri tämän talon ja totesin että saan tämän myös saneerattua. Lopeta tuo olettaminen ja omien faktojen keksiminen, se ei johda mihinkään. Tässä on ainoastaan kyse siitä että perinteiset naistentyöt vaaditaan tehtäväksi puoliksi ja perinteiset miestentyöt teen minä.

Ei vaan tuossa on ainoastaan kyse siitä että sinä et osaa tehdä niin kuin itse parhaaksi näet, ja syytät siitä toista.

Perustele.

Vierailija
84/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla olen to do-listojen kanssa, että laatikaa yhdessä sellaiset. Niin näette mustaa valkoisella, mitä yhteisen kotinne ylläpitoon ja hoitoon kuuluu. 

Se, että asiat pitäisi jakaa vain yhdellä kodin ylläpidon sektorilla puoliksi ja olla huomiomatta muut tkodin yöt on se todella huonoa organisointia. Sitä organisoinnin taitoa joka kodissa tarvitaan ja siihen pitää opetella, jos ei osaa.

Ei ap halua mitään listoja, koska hänelle tärkeintä on saada kerätä sappea ja itkeä vauvapalstalla. Mihinkään sellaiseen ei vastaa mitä täällä on esitetty, koska ei hän halua että tilane muuttuu, koska sitten poistuisi tarve kitinälle, ja tuo tarve on se mitä hän haluaa vaalia.

Kyllä minulle nuo listat käy hyvin, ja kuten sanoin, teen mielelläni vaikka enemmän jos kyse ei ole itseisarvosta. Mihin toivot vastauksen? Sanoin aikaisemmin että ongelma on se että nainen määrittelee mitkä työt kuuluu kotitöihin. Ja jos yritän tästä asiasta keskustella, vastaus on kutakuinkin saman jankkausta, että näin vain kuuluu tehdä.

Niin että miksi suostut tuohon? Sinä voit itse määritellä omalta osaltasi tuon asian, miksi et tee  niin? Mitä se jankkaaminen haittaa? Anna jankata vain, ja tee niin kuin itse parhaaksi näet. 

En suostukaan, siksi nainen saakin lähteä jos sama peli jatkuu.

No käypä sanomassa tuo sille naisellesi. Nyt heti. Kerro sitten kuinka kävi.

En käy nyt, enkä heti. Sanon silloin kuin sanon, enkä anonyymin henkilön ilmoittamanan ajankohtana.

Et niin, koska et uskalla nostaa kissaa pöydälle. Iniset sen sijaan vauvapalstalla, niin kuin siitä mitään hyötyä olisi.

Vierailija
85/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota ja asua yksin tai mennä äidin helmoihin kasvamaan.

Jos ollaan parisuhteessa, niin tottakait jaetaan kotityöt puoliksi, eikö se ole itsestään selvää tai jos haluat palata aikaan 50-luvun, jolloin oli vielä miesten ja naisten työt, niin siitä olisi kannattanut sopia naisesi kanssa etukäteen, onko hän valmis jäämään kotirouvaksi, jolloin sinä olisit kantanut taloudellisen vastuun parisuhteessa ja nainen kotityöt.

Näinhän tehtiin ennen, naiset jäivät avioiduttuaan kotirouvaksi ja mies maksoi kaiken omasta palkastaan, myös perheen käyttämät kodin ulkopuoliset palvelut.

Lapsuuden kodissani äitini teki suurimman osa kotitöistä ja isä vain "auttoi", mutta hän olikin kotirouva ja pyykit silti pesetettiin pesulassa, siivooja kävi tekemässä ikkunan pesut yms. juoksupoika toi kaupasta ruuat, marjat ja vihannekset ostettiin torilta, kampaajalla oli piikki jne. Ja isä maksoi kaiken, sen lisäksi omaisuus laitettiin molempiin nimiin, jopa autot ja huonekalut. Ja eron varalta, mies velvoitettiin maksamaan lasten lisäksi naiselle elatusmaksua ja elåketurvaa.

Jostakin syystä tämän päivän miehet, ovat pitämässä kiinni vähäisistä "miesten töistä" mutta heille ei kelpaa ottaa taloudellista vastuuta perheestään tai maksaa naisensa kuluja, vaan kun puhutaan rahasta, niin silloin naista huudetaan apuun eli naiselta vaaditaan maksamaan puolet perheen kuluista ja lisäksi tekemään vielä kotityöt ja hoitamaan lapset.

Ei ihme jos parisuhde ei toimi ja naiset haluavat erota, kun tämän päivån miehet haluavat vain rusinat pullasta.

Vierailija
86/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetyttänyt riitely kotitöistä. Meillä mies paiskii kaksi kertaa enemmän töitä kuin mä, joten selvää on että mä hoidan suurimman osan kotitöistä, ja teen sen ihan mielellään. Saapa mies usein päivän päätteeksi vielä poskarinkin multa, ja onni ja rakkaus kukoistaa.

Vierailija
87/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mellä käytetään kotityölistoja, jotta jokaiselle selviää kuinka paljon hommaa on ja mitä kukakin on tehnyt. Minä teen peruslistan ja lapset lisäävät. (Mies ei tähän osallistu, koska on matkatöissä.) Lista konkretisoi tehtävät hommat. Meillä ei tule riitaa siitä mikä on kotityö. Emme itse asiassa edes puhu kotitöistä, vaan To do -listasta.

Lapset joskus valittavat, että minä en tee mitään ja määrään vain heitä hommiin. Listasta näkevät, että olen jo ennen heidän heräämistään (teinejä) tehnyt puolet listan töistä. Eli esim. pyykit, tiskit, laskujenmaksut, kaupassakäynnit ja kukkienkastelut eivät hoidu itsestään. Listan perusteella voivat myös aikatauluttaa hommiaan. Eli kannattako kaikki jättää iltaan, vai voisiko jotain tehdä jo päivällä.

Jos et antaisi lastesi maksaa laskujasi niin silloin on turha ängetä sitä listalle.

Vierailija
88/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan parisuhteessa, niin tottakait jaetaan kotityöt puoliksi, eikö se ole itsestään selvää tai jos haluat palata aikaan 50-luvun, jolloin oli vielä miesten ja naisten työt, niin siitä olisi kannattanut sopia naisesi kanssa etukäteen, onko hän valmis jäämään kotirouvaksi, jolloin sinä olisit kantanut taloudellisen vastuun parisuhteessa ja nainen kotityöt.

Näinhän tehtiin ennen, naiset jäivät avioiduttuaan kotirouvaksi ja mies maksoi kaiken omasta palkastaan, myös perheen käyttämät kodin ulkopuoliset palvelut.

Lapsuuden kodissani äitini teki suurimman osa kotitöistä ja isä vain "auttoi", mutta hän olikin kotirouva ja pyykit silti pesetettiin pesulassa, siivooja kävi tekemässä ikkunan pesut yms. juoksupoika toi kaupasta ruuat, marjat ja vihannekset ostettiin torilta, kampaajalla oli piikki jne. Ja isä maksoi kaiken, sen lisäksi omaisuus laitettiin molempiin nimiin, jopa autot ja huonekalut. Ja eron varalta, mies velvoitettiin maksamaan lasten lisäksi naiselle elatusmaksua ja elåketurvaa.

Jostakin syystä tämän päivän miehet, ovat pitämässä kiinni vähäisistä "miesten töistä" mutta heille ei kelpaa ottaa taloudellista vastuuta perheestään tai maksaa naisensa kuluja, vaan kun puhutaan rahasta, niin silloin naista huudetaan apuun eli naiselta vaaditaan maksamaan puolet perheen kuluista ja lisäksi tekemään vielä kotityöt ja hoitamaan lapset.

Ei ihme jos parisuhde ei toimi ja naiset haluavat erota, kun tämän päivån miehet haluavat vain rusinat pullasta.

Osaatko sinä sitten viisaana vastata, jos kerran sisätyöt jaetaan puoliksi, miksi nainen ei osalistu töihin ulkona? Eikö se olisikin reilua että tehdään kaikki työt puoliksi, eikä vain niitä jotka toinen osapuoli määrittelee tehtäväksi?

Vierailija
89/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein ruohonleikkuu ja lumityöt sitten teillä pitää tehdä? Ja tarkoittaa huonekalujen siirtely nyt sitä, että siirretään ne jotta voi siivota kunnolla? Vähän tarkennuksia.

Ne olivat esimerkkejä. Joka päivä on jotakin tehtävää, mitä nainen ei määrittele kotitöiksi. Talvella pyysin tilaamaan öljyä, mutta eipä hän sitäkään saanut tehtyä, vaan oli vihainen kun oli liian kylmä. Lumityöt pitää tehdä talvella miltei joka päivä, vähintään hiekottaa piha.

Huh että tulee lunta teillä paljon. Suosittelen muuttamista vähälumisemmalle alueelle.

Vierailija
90/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko sinä sitten viisaana vastata, jos kerran sisätyöt jaetaan puoliksi, miksi nainen ei osalistu töihin ulkona? Eikö se olisikin reilua että tehdään kaikki työt puoliksi, eikä vain niitä jotka toinen osapuoli määrittelee tehtäväksi?

Jankuti jankuti. Kysy siltä NAISELTASI. Mutta kun on vässykkä, niin jankuttaa täällä.

Vierailija
91/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. Kysy siltä NAISELTASI. Mutta kun on vässykkä, niin jankuttaa täällä.

Osaatko sinä vastata? Ihan simppeli kysymys. Olen tätä kysynyt naiseltani ja hän jankkaa että kotityöt kuuluu tehdä puoliksi ja sitten itse määrittelee mitä näihin töihin kuuluu. Eli oletan että naiseni mielestä kotityöt tulee tehdä puoliksi ja sitten lisäksi miesten tulee tehdä miestentyöt. Oletko sinä samaa mieltä?

Vierailija
92/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin tyttiksen kanssa oikein kirjallinen sopimus pihatöistä. Mä hoitelen lumet toukokuun alusta lokakuun loppuun ja sitten alkaa mun nurmikonleikkausvuoro. Tämä on hyvä ja reilu työnjako.

Hei alapeukuttajat, ostakaa huumorintaju. Vaikka osamaksulla mutta oikeesti. Jos ei tuota tajunnut läpäksi niin onnea matkaan.

Vierailija
93/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetyttänyt riitely kotitöistä. Meillä mies paiskii kaksi kertaa enemmän töitä kuin mä, joten selvää on että mä hoidan suurimman osan kotitöistä, ja teen sen ihan mielellään. Saapa mies usein päivän päätteeksi vielä poskarinkin multa, ja onni ja rakkaus kukoistaa.

Ehkä sulla on ymmärryksessä jotain vikaa. Monissa perheissä kun molemmat tekevät yhtä pitkän, 8h työpäivän, joten on reilua, että myös kotityöt menee suurin piirtein tasan. Ja sekstaillaan yhdessä. Onni ja rakkaus kukoistaa.

Kyllä suakin vituttais, jos tekisit kunnon duunipäivän ensin ja sitten toinen samanmoinen odottaisi illalla kotona samalla kun mies makaa sohvalla.

Vierailija
94/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän kartanossa tämä AP asuu? Isot on tilukset jos yhtä kauan menee päivittäin aikaa ruohonleikkuussa/lumitöissä, kun vaimolla menee siivouksessa/siistimisessä/ruuan kaupasta hakemisessa/ruuan valmistamisessa/astioiden tiskauksessa/pyykkien pesemisessä/lajittelussa/kaappeihin laittamisessa?

Vierailija
95/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän kartanossa tämä AP asuu? Isot on tilukset jos yhtä kauan menee päivittäin aikaa ruohonleikkuussa/lumitöissä, kun vaimolla menee siivouksessa/siistimisessä/ruuan kaupasta hakemisessa/ruuan valmistamisessa/astioiden tiskauksessa/pyykkien pesemisessä/lajittelussa/kaappeihin laittamisessa?

En ole sanonut näinkään, joten älä keksi omiasi.

Vierailija
96/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on ymmärryksessä jotain vikaa. Monissa perheissä kun molemmat tekevät yhtä pitkän, 8h työpäivän, joten on reilua, että myös kotityöt menee suurin piirtein tasan. Ja sekstaillaan yhdessä. Onni ja rakkaus kukoistaa.

Kyllä suakin vituttais, jos tekisit kunnon duunipäivän ensin ja sitten toinen samanmoinen odottaisi illalla kotona samalla kun mies makaa sohvalla.

Hän puhui omasta puolestaan ja totesi että heillä tehdään noin ja se on ilmeisen hyvä, koska ovat onnellisia.

Vierailija
97/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin hyvä keino. Tosin minulla saa nyt lisätä tuohon heti tunnin, koska on vanha korjausta kaipaava talo ja iso piha. Tämä ei haittaa, vaan vaatimus siitä että todellisuudessa minä teen rutkasti enemmän ja tätä kutsutaan tasa-arvoksi. Jos ei pian ääni muutu kellossa, nainen saa lähteä.

Mikäs pakko tuollainen oli hankkia? Annas kun arvaan: vaimo vaatimalla vaati, että vanha talo pitää saada, niinkö?

Nainen halusi talon ja ihastui tähän. Selvitin mitä pitää tehdä ja paljon suurinpiirtein pakollisiin remontteihin menee aikaa ja tämä oli ok.

Ja jos nainen pyytää hyppäämään kaivoon, niin senkin sinä teet, kun nainen pyytää.

Oisko peiliin katsomisen paikka, eikä syyttää muita, ei ainakaan kaikkia naisia, omasta kurjasta kohtalosta.

Eihän tästä ollut kyse. Sepität omiasi, minäkin pidän tästä talosta. Koin myös että naiselle oli tärkeä asia että ostamme juuri tämän talon ja totesin että saan tämän myös saneerattua. Lopeta tuo olettaminen ja omien faktojen keksiminen, se ei johda mihinkään. Tässä on ainoastaan kyse siitä että perinteiset naistentyöt vaaditaan tehtäväksi puoliksi ja perinteiset miestentyöt teen minä.

Jos teillä on perinteiset naisen ja miehen työt, niin kuin joskus 50-60-luvulla, niin onko naisesi kotona eli kotirouva ja saa riittävästi ulkopuolista apua. Ennen tuo oli yleistä, sillä monelle miehelle oli kunnia-asia huolehtia perheestäån ja naisestaan. Ja tietenkin mies toi palkkapussinsa naisensa käyttöön. Ja tietysti omaisuus oli molempien nimissä ja naisen eläketurva hoidettu.

Jospa voisit keskittyä enemmän miesten töihin, kun pyydät naistasi ottamaan ulkopuolisista apua. Auttaisiko jos siivooja kävisi kerran viikossa, tai lakanapyykki pesetettäisiin pesulassa tai kaupassa käynnin sijaan, ostatte ruokien kotiin kuljetuksen jne. Palvelujen käyttö oli ennen yleistä ja siksi naiset huolehtivat mielellåån naisten töistä, kun oltiin kotirouvia, eikä oltu työelämässä.

Ja monet kunnat tarjosi vielä kotihoitaja-palveluita edulliseen hintaan, jos tarvittiin nopeasti apuun.

Vierailija
98/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites oli kun asukit yksin, teitkö silloinkin 20 min kotitöitä päivässä?Tuliko kaikki työt tehtyä? Kuka teki loput, äitikö kävi tekemässä?

Vähän eri asia tehdä yksin kuin kahdestaan. Luulis 40 min yhteensä riittävän kotitöihin päivässä.

Ehehee.Joo, huomaa, että et ole tehnyt kotitöitä, ei ole mitään käsitystä siitä paljonko aikaa menee .... mamman luota muutettu tyttöystävän kanssa yhteen ja ihmetellään että miten niin muka ei mene tasan kotityöt jos minä teen talvella lumityöt välillä marraskuu -helmikuu x /viikko (kuntahan ei sada joka päivä) ja ajan toukokuu_lokakuu välillä nurmikon x 3 viikko .Ja sulla menee aikaa näihin noin 1/2 h- 1h /kerta eikä joka päivä.Sillä välin vaimosi tekee kotitöitä noin 21/2 h joka päivä..../7 päivänä viikossa

Vierailija
99/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla on isot pihat. Aikoinaan isä oli aina ulkotöissä. Halkojen tekemiseen meni jo tosi paljon aikaa, kun ne puut haettiin ensin metsästä.

Vierailija
100/324 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on perinteiset naisen ja miehen työt, niin kuin joskus 50-60-luvulla, niin onko naisesi kotona eli kotirouva ja saa riittävästi ulkopuolista apua. Ennen tuo oli yleistä, sillä monelle miehelle oli kunnia-asia huolehtia perheestäån ja naisestaan. Ja tietenkin mies toi palkkapussinsa naisensa käyttöön. Ja tietysti omaisuus oli molempien nimissä ja naisen eläketurva hoidettu.

Jospa voisit keskittyä enemmän miesten töihin, kun pyydät naistasi ottamaan ulkopuolisista apua. Auttaisiko jos siivooja kävisi kerran viikossa, tai lakanapyykki pesetettäisiin pesulassa tai kaupassa käynnin sijaan, ostatte ruokien kotiin kuljetuksen jne. Palvelujen käyttö oli ennen yleistä ja siksi naiset huolehtivat mielellåån naisten töistä, kun oltiin kotirouvia, eikä oltu työelämässä.

Ja monet kunnat tarjosi vielä kotihoitaja-palveluita edulliseen hintaan, jos tarvittiin nopeasti apuun.

Etkö ymmärrä lukemaasi? Nainen ei suostu tekemään töitä pihalla ja vaatii että teen puolet töistä sisällä. Voidaan se näinkin sanoa, niin sinä ymmärrät että kyse ei ollut tuosta mitä kuvailit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä