Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset suurperheet, mitä ”helpotuksia” ostatte/käytätte

Vierailija
27.06.2019 |

Suurperhe voisi nyt tässä tapauksessa olla yli kolmen lapsen perheet, saa toki muutkin vastata.
Meillä 5 lasta ja molemmilla erittäin vaativa työ, toinen asiantuntija ja toinen toimialajohtaja, eli työ vie paljon aikaa. Lapset hoidamme erinomaisesti ja pidän huolen että jokainen lapsi saa ”omaa aikaa” vanhempien kanssa myös sekä teemme perheenä kailkea mukavaa lasten kanssa. Olen nyt palaamassa töihin viimeisestä lapsestani ja mietin mitä kaikkea voisi ”ostaa” arkeen helpotukseksi. Ei nyt mitään rikkaita olla mutta ihan kohtuutuloisia kuitenkin joten palveluita on vara ostaa. Tukiverkkoja ei ole joten siksi ostopalveluita tarvitaan esim satunnaiseen lstenhitoon.

Mikä on hyödyttänyt teitä eniten? Ruokakaupn kotiinkuljetus? Viikkosiivous? Pesulan käyttö? Ostettu puutarhanhoito? Palkattu iltspäivähoitaja pikkukoululaiselle? Asumme Tampereella joten täällä ei ole ihan niin hyvät palveluntarjoajat kuin pk-seudulla.

Kommentit (230)

Vierailija
181/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa,

Mihin teidän tulot sitten menee? Jos sijoituksiin niin se lienee valintakysymys.

Niin, sitäpä pähkäilet.

En ole tuo sama, mutta me myös oikein hyvätuloisia, vaikkei sitä kukaan ikinä voisi arvata siis - yhtään mistään..

Lapsia seitsemän ja aikuisia kaksi, yksi taloudellisesti riippuvainen avustettava vanhus.

Verot vie yli 40 prosenttia, sitten maksetaan eläkkeet (yrittäjiä) ja vuokra ja sitten ostetaankin ruokaa, välttämättömät vaatteet ja lapset saa harrastaa edullisia harrastuksia.

Ymmärtäisimme, että lasten lukumäärän takia ei olisi ulkomaanreissuja eikä uutta autoa tai sisustusta, mutta ei saada edes asuntolainaa, (kustannus kaikkineenkin, remontit/ylläpito, korkojennousu jne.. halvempi kuin vuokralla). Kaikki huonekalut ja tavarat kirpparilta. Ei todellakaan mitään sijoituksia.

Säästössä vain 1000€ yllättäviä kuluja varten (lääkäri, kodinkoneet).

Niin ei sitä vaan voi ymmärtää miksi pitää maksaa veroa niin paljon enemmän kuin naapuri tai vaikka joku keskituloinen lapseton.?

Ihan samanverran mä käytän palveluja kuin muutkin ihmiset. Oon käynyt pari kertaa elämässäni hammaslääkärissä ja kirjastossa viikoittain. Uimahallissa olen käynyt. Korkeakoulututkinto on. Siinä ne mun erityistarpeet ja kustannus.

Miksi teillä on 7 lasta kun kerran joudutte elämään kädestä suuhun (varalla vain tonni yllättäviin menoihin)? Mekin tienataan hyvin muttei ikinä tehtäisi 7 lasta, sillä 4 kanssa homma on stabiilissa ja varatilillä enemmän kuin tonni. Ja pankkilainaa on saatu riittävän kokoiseen asuntoon pk-seudulla ja sijoitusasunnot pyörivät.

Tulen aina olemaan tyytyväinen siihen mihin varat riittää. Mulla ei ole mitään ongelmia tehdä töitä lähimmäisteni eteen. Se vaan, että tällä hetkellä elätän tulonsiirroilla seitsemää ylimääräistä lasta. !?!?

Se on todella epäreilua. Ei sille ole mitään selitystä.

Vierailija
182/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella on aivan liikaa naisia, joilla menee liian kovaa työelämän uraputkessa niin, että ei jää aikaa edes kotitöiden tekemiselle. Peiliin katsomisen paikka.

Jukoliste, katajanokan rikkaat eläkeläismummot teettävät kaikki kotityöt ostoplveluna vaikka ovat kaiket päivät kotona. Meneekö niilläkin liian lujaa?

Sitä varten tehdään duunia ja luodaan uraa että on VARAA OSTAA palveluita.

Joo, Katajanokan mummojen ukot on tehneet sen duunin. Moni mummo on ollut vain edustusmummo aikanaan, jos edes sitä. Kunhan hyväksyi mitä ukko puuhasi ja oli hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella on aivan liikaa naisia, joilla menee liian kovaa työelämän uraputkessa niin, että ei jää aikaa edes kotitöiden tekemiselle. Peiliin katsomisen paikka.

Jukoliste, katajanokan rikkaat eläkeläismummot teettävät kaikki kotityöt ostoplveluna vaikka ovat kaiket päivät kotona. Meneekö niilläkin liian lujaa?

Sitä varten tehdään duunia ja luodaan uraa että on VARAA OSTAA palveluita.

Joo, Katajanokan mummojen ukot on tehneet sen duunin. Moni mummo on ollut vain edustusmummo aikanaan, jos edes sitä. Kunhan hyväksyi mitä ukko puuhasi ja oli hiljaa.

Joo mutta katajanokan mummojen palvelunkäyttöä ei moralisoida, sen sijaan monen lapsen uraäiti saa haukut kun tekee saman...

Vierailija
184/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka, jonka saan päivätyöstäni, on minulla ainakin se pienin siivu tuloista.

Se tosiaan kannattaa ottaa huomioon että varakkailla ihmisillä palkkatulot ovat yleensä vain pieni osa tuloista. Hyvätuloinen voi olla vaikka siivoaisi päivätyönään aseman vessoja, joten nuo vertailut ja tilastot lääkäreiden tai toimareiden palkoista ovat ihan tyhjän kanssa. Pelkästään työteolla harvemmin rikastuu.

Mutta eikös ap juuri korostanut, että hän ei ole rikas eikä haluakaan rikastua, vaan hän on ihan tavallinen av-mamma, jota ei kiinnosta ylimääräisten sijoittaminen vaan ainoastaan palveluiden ostaminen.

Ja muutama komppasi, että ei tässä nyt rikkaita olla, keskituloisia vain, kun perheen nettotulot päälle 10 000 kuussa.

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina. Hyvätuloisia tietysti olemme, mutta rikkauteen vaaditaan ihan toisenlaiset rahat.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa, ei harrasteta sisustamista ja hienoja huonekaluja.

Täällä mainituista palveluista käytetään ruokaostosten kotiinkuljetusta kerran viikossa, ja sitä että tilataan ruokaa Woltin kautta muutaman kerran viikossa. Ei käy siivoojaa.

Mihin te sitten sitä rahaa säästätte/käytätte jos noin köyhästi pitää elää?

Emme me todellakaan elä mitenkään köyhästi, tuo että noita asioita ei ole on vain ja ainoastaan oma päätös ja omien mieltymysten tulos. Jos haluaisimme jotain noista asioista niin varmasti ostaisimme.

Rahaa menee laadukkaaseen ruokaan (tosin alkoholia emme juo ollenkaan), lomamatkoihin (emme matkustele kaukomatkoja emmekä muutamaa kertaa vuodessa enempää, mutta kun matkustamme, sijoitamme mukavuuteen - esim. jos yksi risteily Southamptonista New Yorkiin maksaa noin 10 000 euroa per nokka, se on okei) ja kulttuuriin.

Rahaa menee myös jonkin verran sijoituksiin. Niin ja minun kohdallani sukulaisten auttamiseen. Olen jo vuosia tukenut vanhempiani ja siskojani joilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla.

Yksi risteily south hamptonista new yorkiin maksaa 10 000/nokka. Hahha. Välimatka ole kuin pari sataa kilometriä mutta joo kyllähän sellaisen ison purren käyntiin laittaminen jo maksaa vaikka kuinka paljon. No hyvä.

Ei siis South Hampton, New Hampshire, vaan Southampton, Iso-Britannia. Siis Atlannin ylitys. Kestää useamman vuorokauden. Matka on vähän enemmän kuin pari sataa kilometriä.

Ihan ohis, mutta aika harva on viettänyt lomansa risteilemällä Southamptonista New Yorkiin sen jälkeen kun lentoliikenne yleistyi.

Tietty jos on lentopelko, sitten tuo saattaa olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Lentopelko ei ollut syynä, vaan halu kokea jotain vähän erilaista. Oli muuten yksi rentouttavimmista lomista koskaan. Ei ollut nettiä (paitsi älyttömän kalliilla minuuttihinnalla, joten ei kiinnostanut). Ei tullut puheluita. Ei ollut tv-uutisia. Aamulla tuli yön aikana painettu uutiskirje, jossa edellisen päivän tapahtumia. Totaalinen irtiotto aivan kaikesta. Teki mielelle hyvää.

Vierailija
185/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytämme

- kotisiivousta, suursiivouspalvelut 2x/v, ja pihanhoitopalvelut

- juhlat aina ulkoistetussa paikassa, joka hoitaa kokonaisuuden tai sitten juhlapalvelu, joka toteuttaa kotiin

- talon/pihan remontointipalvelut

- autojen pesut/huollot/renkaanvaihdot jne

- kotiapulainen klo 13-18, pääasiassa lasten koulusta vastaanotto, ruoanlaitto ja seurana oleminen/harrastuksiin vienti

- ruokakauppojen toimituspalvelut

- toisinaan myös ravintolan ruokatoimituspalvelut

- sisustussuunnittelu, tosin tykkään myös itse sisustaa mutten missään nimessä kierrellä kauppoja, eli silloin kun tiedän itse suoraan että haluan tietyn tuotteen

- sijoitusasuntojen vuokraus/siivous jne palvelut

- sitten tietysti kampaamo/parturi, hieroja jne kauneudenhoitopalvelut ja personal trainerit miehen kanssa

Vierailija
186/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti ”köyhälläkin” oli varaa palkata siivooja kun kotitalousvähennys oli hyvä. Vaan ei enää! Kiitos punikkihallituksen vähennys on jatkossa 15%.

Vierailija
187/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä lentoyhtiöiden saattajapalvelut; matkustamme työmatkoilla paljon, joten toisinaan on tilanteita että lapset lentävät keskenään paikasta toiseen lentoyhtiön palveluna.

Vierailija
188/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhteenlasketut tulot nettona on 12 550 about. Lapsia 3 - kaikki alle 15v. Palveluja meillä: siivous, verkkokaupasta ruokaostokset, lastenhoitoa aika-ajoin, pihafirmalta kesäkukkien ja pihan kuntoon laittoa, viikottain ravintolasta valmista ruokaa mukaam 1-2 viikossa, isovanhemmille ostettu aika-ajoin kotipalvelua sekä siivousta. Mitä muuta säännöllinen hieronta ja yhdessä matkusetlua esim. viikonloppualomat.

Meillä ex:än kanssa ansio- ja pääomatulot nettona noin kymmenkertaiset teidän tulohin nähden. Ei tarvitse ostaa mitään edellämainittuja vaan miehen nykyinen nuorikko tekee kaiken. Hoitaa jopa meidän lapsiakin. Vokotteli ja vietteli miehen kun en huomannut pitää varaani ja olla aina valmiina palvelemaan. Mies tietysti mieltyi ja kehitti salasuhteen tämän nuoremman kanssa ja jäi siitä kiinni. Ero tuli muttei avioero ainakaan vielä. Seurataan tällä hetkellä että miten tilanne kehittyy eli jatkuuko heidän rakkautensa ja korjaantuvatko meidän välimme. Asutaan kuitenkin erossa. 

Vierailija
189/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yhteenlasketut tulot nettona on 12 550 about. Lapsia 3 - kaikki alle 15v. Palveluja meillä: siivous, verkkokaupasta ruokaostokset, lastenhoitoa aika-ajoin, pihafirmalta kesäkukkien ja pihan kuntoon laittoa, viikottain ravintolasta valmista ruokaa mukaam 1-2 viikossa, isovanhemmille ostettu aika-ajoin kotipalvelua sekä siivousta. Mitä muuta säännöllinen hieronta ja yhdessä matkusetlua esim. viikonloppualomat.

Meillä ex:än kanssa ansio- ja pääomatulot nettona noin kymmenkertaiset teidän tulohin nähden. Ei tarvitse ostaa mitään edellämainittuja vaan miehen nykyinen nuorikko tekee kaiken. Hoitaa jopa meidän lapsiakin. Vokotteli ja vietteli miehen kun en huomannut pitää varaani ja olla aina valmiina palvelemaan. Mies tietysti mieltyi ja kehitti salasuhteen tämän nuoremman kanssa ja jäi siitä kiinni. Ero tuli muttei avioero ainakaan vielä. Seurataan tällä hetkellä että miten tilanne kehittyy eli jatkuuko heidän rakkautensa ja korjaantuvatko meidän välimme. Asutaan kuitenkin erossa. 

Nyt oli hämmentävä viesti?! Jos se sun mies on ex niin eihän sen exän tulot ole sinun tulojasi? Tenaatko yksin tuon 125 000e kuussa (kymmenkertaisesti enemmän kuin tuo mitä lainasit?) No voihan se olla että miljoonaperijä vain asetti sanansa huonosti.

Vierailija
190/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on käytetty ystävä/tuttavaperheen kanssa, kun asuvat samalla kadulla, kesäisin yhdistettyä lasten hoitajapalvelua, sillä päiväkoti- ja myöhemmin alakouluikäisille, on ollut vaikeampi sovitella loma-aikoja. Olemme siis palkanneet 4-5 lapselle kaksi hoitajaa kesäloma-aikoina, ja olleet todella tyytyväisiä. On sekä lapsille keskenään että hoitajillekin toisistaan seuraa. Eikä ole tarvinnut kovasti miettiä jos jompi kumpi hoitajista onkin yllättäen sairaana.

Vierailija
191/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova juttu, jos tenaa yksin 125 tonnia kuussa. En tiedä, mitä tuo tenaaminen on, mutta minulla herää mielleyhtymiä.

Vierailija
192/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajan keskipalkka on Oikotien mukaan seitsemän tonnia bruttona, ja isot yritykset painavat keskiarvoa ylöspäin.

Mutta tietenkin av:lla ovat juuri ne pörssiyhtiöiden toimitusjohtajat.

Olen reipas ylioppilas it-alalla ja bruttotulot noin 8000€/kk.

Joka kymmenes ihminen on ylimmässä tulodesiilissä. Kyllä meitä riittää jokaiseen raitiovaunuun, kassajonoon ja av-palstallekin.

Vierailija
193/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kymmenes ihminen on ylimmässä tulodesiilissä. Kyllä meitä riittää jokaiseen raitiovaunuun, kassajonoon ja av-palstallekin.

Mutta kun täällä vilisee niitä, joilla nettotulot > 7000€/kk ja bruttotulot yli 10 000€/kk. Ehkä se rahoitusala Suomessa työllistää sitten niin paljon

Vierailija
194/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käynyt kotisiivooja vuodesta 1997 joka toinen viikko. Olen sinkku ja teen normaalia työaikaa. Peilistä näkyy tyytyväinen naama. Hyvä minä!

Vierailija
195/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun täällä vilisee niitä, joilla nettotulot > 7000€/kk ja bruttotulot yli 10 000€/kk. Ehkä se rahoitusala Suomessa työllistää sitten niin paljon

Tämä on luultavasti Suomen suosituin palsta joten ihan takuulla täällä heitäkin on. Kun ketjun otsikossa on mainittu sana ”hyvätuloinen” ei pitäisi olla outoa että hyvätuloiset vastaavat. Minua itseäni harmittaa että lähdin trollaukseesi mukaan. Yrittäisit nyt rauhoittua ja antaa ihmisten keskustella rauhassa ap:n antamasta aiheesta,

Vierailija
196/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkattu kodinhoitaja. Työaikansa on klo 10 - 18, erikseen on sovittavissa joustoja esim. viikonloppujen suhteen. Lapset on päiväkodissa, mutta kodinhoitaja on vastassa koululaisia ja ehtii aamupäivän aikana siivoamaan, tiskaamaan jne. ollessaan yksin. Hän saa ihan vapaasti valita töittensä aikataulun, kunhan ruoka on 17.30 valmiina. Kodinhoitaja ei kuljeta lapsia harrastuksiin, pyrimme tekemään sen itse ja jos ei onnistu, niin kavereitten vanhemmista on apua (ja tietty itse kuljetellaan kavereita, kun pystytään). Tarvittaessa kodinhoitaja hakee pienimmät päiväkodista klo 17, mutta hyvin harvoin tätä apua on tarvittu.

Olette varmaankin lestadiolaisia ? Täälläpäin kodinhoitajat todellakin hoitavat lestojen suurperheet kuten yllä kerrot.  Kodinhoitajalle ei tietenkään kuulu lasten harrastuksiin kuljettaminen , ja minne hän laittaisi muut , pienenmmät lapset siksi aikaa kun lähtisi esim. yhdeksää muuta viemään harrastuksiin !?

Vierailija
197/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollit voittivat taas

Vierailija
198/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa,

Mihin teidän tulot sitten menee? Jos sijoituksiin niin se lienee valintakysymys.

Niin, sitäpä pähkäilet.

En ole tuo sama, mutta me myös oikein hyvätuloisia, vaikkei sitä kukaan ikinä voisi arvata siis - yhtään mistään..

Lapsia seitsemän ja aikuisia kaksi, yksi taloudellisesti riippuvainen avustettava vanhus.

Olette varmaankin ulosoton asiakkaita ?!

Verot vie yli 40 prosenttia, sitten maksetaan eläkkeet (yrittäjiä) ja vuokra ja sitten ostetaankin ruokaa, välttämättömät vaatteet ja lapset saa harrastaa edullisia harrastuksia.

Ymmärtäisimme, että lasten lukumäärän takia ei olisi ulkomaanreissuja eikä uutta autoa tai sisustusta, mutta ei saada edes asuntolainaa, (kustannus kaikkineenkin, remontit/ylläpito, korkojennousu jne.. halvempi kuin vuokralla). Kaikki huonekalut ja tavarat kirpparilta. Ei todellakaan mitään sijoituksia.

Niin ei sitä vaan voi ymmärtää miksi pitää maksaa veroa niin paljon enemmän kuin naapuri tai vaikka joku keskituloinen lapseton.?

Ihan samanverran mä käytän palveluja kuin muutkin ihmiset. Oon käynyt pari kertaa elämässäni hammaslääkärissä ja kirjastossa viikoittain. Uimahallissa olen käynyt. Korkeakoulututkinto on. Siinä ne mun erityistarpeet ja kustannus.

Vierailija
199/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sitäpä pähkäilet.

Olette varmaankin ulosoton asiakkaita ?!

Tämä perhe on varmaankin sitten ulosoton asikakkaana ??!

Vierailija
200/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajan keskipalkka on Oikotien mukaan seitsemän tonnia bruttona, ja isot yritykset painavat keskiarvoa ylöspäin.

Mutta tietenkin av:lla ovat juuri ne pörssiyhtiöiden toimitusjohtajat.

Ylimpään tulodesiiliin pääsee jo viiden tonnin bruttotuloilla. Kyllä mä uskon, että sitä porukkaa riittääkin kassajonoon.

Mutta av:llä ollaan huomattavasti parempituloisia kuin tuolla rahvaan joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme