Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset suurperheet, mitä ”helpotuksia” ostatte/käytätte

Vierailija
27.06.2019 |

Suurperhe voisi nyt tässä tapauksessa olla yli kolmen lapsen perheet, saa toki muutkin vastata.
Meillä 5 lasta ja molemmilla erittäin vaativa työ, toinen asiantuntija ja toinen toimialajohtaja, eli työ vie paljon aikaa. Lapset hoidamme erinomaisesti ja pidän huolen että jokainen lapsi saa ”omaa aikaa” vanhempien kanssa myös sekä teemme perheenä kailkea mukavaa lasten kanssa. Olen nyt palaamassa töihin viimeisestä lapsestani ja mietin mitä kaikkea voisi ”ostaa” arkeen helpotukseksi. Ei nyt mitään rikkaita olla mutta ihan kohtuutuloisia kuitenkin joten palveluita on vara ostaa. Tukiverkkoja ei ole joten siksi ostopalveluita tarvitaan esim satunnaiseen lstenhitoon.

Mikä on hyödyttänyt teitä eniten? Ruokakaupn kotiinkuljetus? Viikkosiivous? Pesulan käyttö? Ostettu puutarhanhoito? Palkattu iltspäivähoitaja pikkukoululaiselle? Asumme Tampereella joten täällä ei ole ihan niin hyvät palveluntarjoajat kuin pk-seudulla.

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole lapsia ollenkaan, mutta työ vie n. 60h+/vko joten kaikki arjen jeesikeinot kiinnostaa.

Olen eläkeläinen. Tilaan isommat erät ruokaa kaupasta.

12 euroa

Viikkosiivous 60 euroa /kerta.

Vierailija
162/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko iso ja uusi auto?

Helpottaa erittäin paljon.

Meillä on kaksi uudehkoa autoa mutta en ymmärrä mitä nää helpottaa? No sen toki ettei julkisilla kuljeta mutta ei nämä muuten tuo lisää tunteja vuorokauteen :)

Ap

Tuo se, jos oot aina ajanu uudella, nii et ehkä osaa ajatella paljon menee aikaa, kun auto on jatkuvasti jostain kohtaa korjauksen tarpeessa ja tarvii kuitenkin päästä kulkemaan.

Tämän vuoksi ei ole varaa/aikaa ajaa vanhalla autolla. Ei sitä ehdi huollattamaan joka toinen kuukausi vaan hermot menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka, jonka saan päivätyöstäni, on minulla ainakin se pienin siivu tuloista.

Se tosiaan kannattaa ottaa huomioon että varakkailla ihmisillä palkkatulot ovat yleensä vain pieni osa tuloista. Hyvätuloinen voi olla vaikka siivoaisi päivätyönään aseman vessoja, joten nuo vertailut ja tilastot lääkäreiden tai toimareiden palkoista ovat ihan tyhjän kanssa. Pelkästään työteolla harvemmin rikastuu.

Mutta eikös ap juuri korostanut, että hän ei ole rikas eikä haluakaan rikastua, vaan hän on ihan tavallinen av-mamma, jota ei kiinnosta ylimääräisten sijoittaminen vaan ainoastaan palveluiden ostaminen.

Ja muutama komppasi, että ei tässä nyt rikkaita olla, keskituloisia vain, kun perheen nettotulot päälle 10 000 kuussa.

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina. Hyvätuloisia tietysti olemme, mutta rikkauteen vaaditaan ihan toisenlaiset rahat.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa, ei harrasteta sisustamista ja hienoja huonekaluja.

Täällä mainituista palveluista käytetään ruokaostosten kotiinkuljetusta kerran viikossa, ja sitä että tilataan ruokaa Woltin kautta muutaman kerran viikossa. Ei käy siivoojaa.

Mihin te sitten sitä rahaa säästätte/käytätte jos noin köyhästi pitää elää?

Emme me todellakaan elä mitenkään köyhästi, tuo että noita asioita ei ole on vain ja ainoastaan oma päätös ja omien mieltymysten tulos. Jos haluaisimme jotain noista asioista niin varmasti ostaisimme.

Rahaa menee laadukkaaseen ruokaan (tosin alkoholia emme juo ollenkaan), lomamatkoihin (emme matkustele kaukomatkoja emmekä muutamaa kertaa vuodessa enempää, mutta kun matkustamme, sijoitamme mukavuuteen - esim. jos yksi risteily Southamptonista New Yorkiin maksaa noin 10 000 euroa per nokka, se on okei) ja kulttuuriin.

Rahaa menee myös jonkin verran sijoituksiin. Niin ja minun kohdallani sukulaisten auttamiseen. Olen jo vuosia tukenut vanhempiani ja siskojani joilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla.

Yksi risteily south hamptonista new yorkiin maksaa 10 000/nokka. Hahha. Välimatka ole kuin pari sataa kilometriä mutta joo kyllähän sellaisen ison purren käyntiin laittaminen jo maksaa vaikka kuinka paljon. No hyvä.

Vierailija
164/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis taas, mutta miten uskallatte jättää lapsenne vieraalle palkatulle hoitajalle yön yli? Tällaista palvelua tarvitsisin itsekin tukiverkottomana, mutta mulla on todella iso kynnys luottaa keneenkään niin paljon että jättäisin lapseni pitkäksi aikaa hoitajalle.

Tämä ongelma on omani, tiedän sen, ja siihen vaikuttaa paljon se että minulla oli todella kaksinaamainen luonnevikainen vanhempi (*osasi esittää kilttiä ja mukavaa mutta kotona oli täysi hirviö). Jotenkin pelkään että entäs jos hoitaja ei olekaan sitä miltä näyttää...

Pyysittekö suositukset hoitajalta?

Vierailija
165/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aloituksessa mainitut hyviä. Lisäksi myös ravintolaruokien tilaus kotiin on jees aina välillä jos ei jaksa kokata. Nykyään voi tilata vaikka sushia, salaattia, pastaa yms, ei vain pitsaa. Wolt toimii ainakin Tampereella.

Tätä en ole hoksannutkaan! Miten tuo ravintolaruoka tilataan? (Sen woltin osuuden tiedän kyllä, mutta se ravintola?). Voiko tilata tyyliin ”kalakeittoa seitsemälle ihmiselle” vai pitääkö tilata listalta annoksia?

Ap

Voi Jeesus. Kokeile äläkä kysele tyhmiä. Kertoo todellakin että teillä mies se, joka tienaa sillä noilla aivopähkinöillä ei pitkälle tienattaisi työelämässä kun on noin avutonta siviilissä.

Säästövinkki: jää kotiin, palkkasi on mitätön tienesti, ja hoida samalla rahalla nuo mihin tarvitsisit ulkoistettuja palveluita.

Sorry mutta minä olen se johtaja ja hyväpalkkainen. En ole koskaan tilannut ruokaa kotiin. Ap

Se onkin sitten persoonallisuuskysymys. Uskallatko sentään töissä tehdä päätöksiä jos kotona pelottaa kokeilla tuosta vain uusia asioita?

Vierailija
166/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa,

Mihin teidän tulot sitten menee? Jos sijoituksiin niin se lienee valintakysymys.

Niin, sitäpä pähkäilet.

En ole tuo sama, mutta me myös oikein hyvätuloisia, vaikkei sitä kukaan ikinä voisi arvata siis - yhtään mistään..

Lapsia seitsemän ja aikuisia kaksi, yksi taloudellisesti riippuvainen avustettava vanhus.

Verot vie yli 40 prosenttia, sitten maksetaan eläkkeet (yrittäjiä) ja vuokra ja sitten ostetaankin ruokaa, välttämättömät vaatteet ja lapset saa harrastaa edullisia harrastuksia.

Ymmärtäisimme, että lasten lukumäärän takia ei olisi ulkomaanreissuja eikä uutta autoa tai sisustusta, mutta ei saada edes asuntolainaa, (kustannus kaikkineenkin, remontit/ylläpito, korkojennousu jne.. halvempi kuin vuokralla). Kaikki huonekalut ja tavarat kirpparilta. Ei todellakaan mitään sijoituksia.

Säästössä vain 1000€ yllättäviä kuluja varten (lääkäri, kodinkoneet).

Niin ei sitä vaan voi ymmärtää miksi pitää maksaa veroa niin paljon enemmän kuin naapuri tai vaikka joku keskituloinen lapseton.?

Ihan samanverran mä käytän palveluja kuin muutkin ihmiset. Oon käynyt pari kertaa elämässäni hammaslääkärissä ja kirjastossa viikoittain. Uimahallissa olen käynyt. Korkeakoulututkinto on. Siinä ne mun erityistarpeet ja kustannus.

Vierailija
167/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aloituksessa mainitut hyviä. Lisäksi myös ravintolaruokien tilaus kotiin on jees aina välillä jos ei jaksa kokata. Nykyään voi tilata vaikka sushia, salaattia, pastaa yms, ei vain pitsaa. Wolt toimii ainakin Tampereella.

Tätä en ole hoksannutkaan! Miten tuo ravintolaruoka tilataan? (Sen woltin osuuden tiedän kyllä, mutta se ravintola?). Voiko tilata tyyliin ”kalakeittoa seitsemälle ihmiselle” vai pitääkö tilata listalta annoksia?

Ap

Voi Jeesus. Kokeile äläkä kysele tyhmiä. Kertoo todellakin että teillä mies se, joka tienaa sillä noilla aivopähkinöillä ei pitkälle tienattaisi työelämässä kun on noin avutonta siviilissä.

Säästövinkki: jää kotiin, palkkasi on mitätön tienesti, ja hoida samalla rahalla nuo mihin tarvitsisit ulkoistettuja palveluita.

Sorry mutta minä olen se johtaja ja hyväpalkkainen. En ole koskaan tilannut ruokaa kotiin. Ap

Se onkin sitten persoonallisuuskysymys. Uskallatko sentään töissä tehdä päätöksiä jos kotona pelottaa kokeilla tuosta vain uusia asioita?

Lopetaa nyt köyhälistö trollaaminen. Väsynyttä.

Vierailija
168/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tosiaan kannattaa ottaa huomioon että varakkailla ihmisillä palkkatulot ovat yleensä vain pieni osa tuloista. Hyvätuloinen voi olla vaikka siivoaisi päivätyönään aseman vessoja, joten nuo vertailut ja tilastot lääkäreiden tai toimareiden palkoista ovat ihan tyhjän kanssa. Pelkästään työteolla harvemmin rikastuu.

Mutta eikös ap juuri korostanut, että hän ei ole rikas eikä haluakaan rikastua, vaan hän on ihan tavallinen av-mamma, jota ei kiinnosta ylimääräisten sijoittaminen vaan ainoastaan palveluiden ostaminen.

Ja muutama komppasi, että ei tässä nyt rikkaita olla, keskituloisia vain, kun perheen nettotulot päälle 10 000 kuussa.

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina. Hyvätuloisia tietysti olemme, mutta rikkauteen vaaditaan ihan toisenlaiset rahat.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa, ei harrasteta sisustamista ja hienoja huonekaluja.

Täällä mainituista palveluista käytetään ruokaostosten kotiinkuljetusta kerran viikossa, ja sitä että tilataan ruokaa Woltin kautta muutaman kerran viikossa. Ei käy siivoojaa.

Emme me todellakaan elä mitenkään köyhästi, tuo että noita asioita ei ole on vain ja ainoastaan oma päätös ja omien mieltymysten tulos. Jos haluaisimme jotain noista asioista niin varmasti ostaisimme.

Rahaa menee laadukkaaseen ruokaan (tosin alkoholia emme juo ollenkaan), lomamatkoihin (emme matkustele kaukomatkoja emmekä muutamaa kertaa vuodessa enempää, mutta kun matkustamme, sijoitamme mukavuuteen - esim. jos yksi risteily Southamptonista New Yorkiin maksaa noin 10 000 euroa per nokka, se on okei) ja kulttuuriin.

Rahaa menee myös jonkin verran sijoituksiin. Niin ja minun kohdallani sukulaisten auttamiseen. Olen jo vuosia tukenut vanhempiani ja siskojani joilla ei ole asiat yhtä hyvin kuin minulla.

Yksi risteily south hamptonista new yorkiin maksaa 10 000/nokka. Hahha. Välimatka ole kuin pari sataa kilometriä mutta joo kyllähän sellaisen ison purren käyntiin laittaminen jo maksaa vaikka kuinka paljon. No hyvä.

Ei siis South Hampton, New Hampshire, vaan Southampton, Iso-Britannia. Siis Atlannin ylitys. Kestää useamman vuorokauden. Matka on vähän enemmän kuin pari sataa kilometriä.

Vierailija
169/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen vain liike-elämässä toimivia kovapalkkaisia johtajia, joilla ei todellakaan ole aikaa roikkua av-palstalla perjantaina klo15.30 ja jos eivät olisi töissä, niin tekisivät jotain muuta kehittävämpää tai olisivat sen suurperheensä kanssa kuin kyselemässä täällä miten kotiin tilataan ruokaa. He ovat yleensä myös itsenäisiä ja oma-aloitteisia, juuri siksi ko.pestissään, josta myös maksetaan.

Kaiken lisäksi, heillä on jo palvelukontaktit piireissä valmiina eivätkä huutele täällä että kuka tietäisi luotettavan nannyn yön yli.

Sitä voi siis miettiä, että kuuluuko itse oikeaan porukkaan jos ei jo valmiiksi sitä tiedä.

Vierailija
170/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häipykää nyt kelan loiset tästä ketjusta, intätte ja jankutatte ja nolaatte itsenne olemalla ”nokkelia”.

Vierailija
171/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen vain liike-elämässä toimivia kovapalkkaisia johtajia, joilla ei todellakaan ole aikaa roikkua av-palstalla perjantaina klo15.30 ja jos eivät olisi töissä, niin tekisivät jotain muuta kehittävämpää tai olisivat sen suurperheensä kanssa kuin kyselemässä täällä miten kotiin tilataan ruokaa. He ovat yleensä myös itsenäisiä ja oma-aloitteisia, juuri siksi ko.pestissään, josta myös maksetaan.

Kaiken lisäksi, heillä on jo palvelukontaktit piireissä valmiina eivätkä huutele täällä että kuka tietäisi luotettavan nannyn yön yli.

Sitä voi siis miettiä, että kuuluuko itse oikeaan porukkaan jos ei jo valmiiksi sitä tiedä.

Taputetaan kaikki tälle erinomaiselle ihmiselle! Kukapa kissan hännän nostaa ellei kissa itse!

Vierailija
172/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin trollit menkääs nyt muualle. Haluaisin vielä kodinhoitajan palkkaamisesta lisää kokemuksia?

Vierailija
173/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnet, mutta oletko itse sellainen? Niin, et taida olla :)

Vierailija
174/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkkatulot yhteensä nettona 14 000 euroa kuussa enkä todellakaan pidä meitä rikkaina.

Kukaan joka meidät ja elämämme näkee ei varmaan sekuntiakaan ajattelisi että siinä menee rikas. Ei ole autoa, ei kesämökkiä, ei venettä. Ei osteta merkkivaatteita tai -laukkuja. Asutaan 72 neliön kerrostaloasunnossa,

Mihin teidän tulot sitten menee? Jos sijoituksiin niin se lienee valintakysymys.

Niin, sitäpä pähkäilet.

En ole tuo sama, mutta me myös oikein hyvätuloisia, vaikkei sitä kukaan ikinä voisi arvata siis - yhtään mistään..

Lapsia seitsemän ja aikuisia kaksi, yksi taloudellisesti riippuvainen avustettava vanhus.

Verot vie yli 40 prosenttia, sitten maksetaan eläkkeet (yrittäjiä) ja vuokra ja sitten ostetaankin ruokaa, välttämättömät vaatteet ja lapset saa harrastaa edullisia harrastuksia.

Ymmärtäisimme, että lasten lukumäärän takia ei olisi ulkomaanreissuja eikä uutta autoa tai sisustusta, mutta ei saada edes asuntolainaa, (kustannus kaikkineenkin, remontit/ylläpito, korkojennousu jne.. halvempi kuin vuokralla). Kaikki huonekalut ja tavarat kirpparilta. Ei todellakaan mitään sijoituksia.

Säästössä vain 1000€ yllättäviä kuluja varten (lääkäri, kodinkoneet).

Niin ei sitä vaan voi ymmärtää miksi pitää maksaa veroa niin paljon enemmän kuin naapuri tai vaikka joku keskituloinen lapseton.?

Ihan samanverran mä käytän palveluja kuin muutkin ihmiset. Oon käynyt pari kertaa elämässäni hammaslääkärissä ja kirjastossa viikoittain. Uimahallissa olen käynyt. Korkeakoulututkinto on. Siinä ne mun erityistarpeet ja kustannus.

Miksi teillä on 7 lasta kun kerran joudutte elämään kädestä suuhun (varalla vain tonni yllättäviin menoihin)? Mekin tienataan hyvin muttei ikinä tehtäisi 7 lasta, sillä 4 kanssa homma on stabiilissa ja varatilillä enemmän kuin tonni. Ja pankkilainaa on saatu riittävän kokoiseen asuntoon pk-seudulla ja sijoitusasunnot pyörivät.

Vierailija
175/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siis South Hampton, New Hampshire, vaan Southampton, Iso-Britannia. Siis Atlannin ylitys. Kestää useamman vuorokauden. Matka on vähän enemmän kuin pari sataa kilometriä.

Ihan ohis, mutta aika harva on viettänyt lomansa risteilemällä Southamptonista New Yorkiin sen jälkeen kun lentoliikenne yleistyi.

Tietty jos on lentopelko, sitten tuo saattaa olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
176/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella on aivan liikaa naisia, joilla menee liian kovaa työelämän uraputkessa niin, että ei jää aikaa edes kotitöiden tekemiselle. Peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
177/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla itsekään.

Vierailija
178/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla itsekään.

Tietäisit vaan!

Vierailija
179/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohis, mutta aika harva on viettänyt lomansa risteilemällä Southamptonista New Yorkiin sen jälkeen kun lentoliikenne yleistyi.

Tietty jos on lentopelko, sitten tuo saattaa olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

En minä ainakaan heiluisi jossain purkissa kahta viikkoa meren armoilla jos maksaa noin paljon.

Vierailija
180/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella on aivan liikaa naisia, joilla menee liian kovaa työelämän uraputkessa niin, että ei jää aikaa edes kotitöiden tekemiselle. Peiliin katsomisen paikka.

Jukoliste, katajanokan rikkaat eläkeläismummot teettävät kaikki kotityöt ostoplveluna vaikka ovat kaiket päivät kotona. Meneekö niilläkin liian lujaa?

Sitä varten tehdään duunia ja luodaan uraa että on VARAA OSTAA palveluita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän