Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset suurperheet, mitä ”helpotuksia” ostatte/käytätte

Vierailija
27.06.2019 |

Suurperhe voisi nyt tässä tapauksessa olla yli kolmen lapsen perheet, saa toki muutkin vastata.
Meillä 5 lasta ja molemmilla erittäin vaativa työ, toinen asiantuntija ja toinen toimialajohtaja, eli työ vie paljon aikaa. Lapset hoidamme erinomaisesti ja pidän huolen että jokainen lapsi saa ”omaa aikaa” vanhempien kanssa myös sekä teemme perheenä kailkea mukavaa lasten kanssa. Olen nyt palaamassa töihin viimeisestä lapsestani ja mietin mitä kaikkea voisi ”ostaa” arkeen helpotukseksi. Ei nyt mitään rikkaita olla mutta ihan kohtuutuloisia kuitenkin joten palveluita on vara ostaa. Tukiverkkoja ei ole joten siksi ostopalveluita tarvitaan esim satunnaiseen lstenhitoon.

Mikä on hyödyttänyt teitä eniten? Ruokakaupn kotiinkuljetus? Viikkosiivous? Pesulan käyttö? Ostettu puutarhanhoito? Palkattu iltspäivähoitaja pikkukoululaiselle? Asumme Tampereella joten täällä ei ole ihan niin hyvät palveluntarjoajat kuin pk-seudulla.

Kommentit (230)

Vierailija
81/230 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, provohan tämä on. Ei kukaan oikeasti kovapalkkaisessa johto- tai asiantuntijatyössä kysele av:lta neuvoja, heillä on ihan omat kanavansa siihen.

En ole ap, mutta miehen kanssa yhteiset nettotulot 11 000 euroa, ja silti täällä hengailen. Ollaan samalla alalla ja tienataan lähes saman verran,  minä hieman miestä enemmän. Ollaan hyvätuloisia, mutta ei sen enempää. Käytetään kuitenkin palveluita hyväksi elämän helpottamiseksi. Ihan hyvin voisin kysellä täällä vastaavaa kuin ap. 

Vierailija
82/230 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en halveksi niin paljoa kuin pimeän palkan maksajaa ja vastaanottajaa.

Ilmoitin poliisin vinkkipalveluun tästä ketjusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi olet hankkinut monta lasta, jos et jaksa elämääsi hoitaa? Kuulostaa siltä että sinulle sopisi paremmin sinkkuelämä jossain poikamiesboksissa. Sama mietityttää tämän yhden kohdalla joka on hankkinut talon isolla pihalla vaikka vihaa pihanhoitoa. Öö, on saatavilla myös kämppiä missä ei ole edes partsia! Minusta typerää ensin hankkiutua johonkin tilanteeseen missä ei tahdo olla ja sitten käyttää varoja siitä selvitäkseen.

Vihaan pihanhoitoa, en pihaa. 

Vihaan myös ikkunanpesua. Pitäisikö tämän uuden, parvekkeettoman itsemurhakuutioni olla myös ikkunaton? Siellä pimeässä luukussani voisin sitten myhäillä tyytyväisenä miten paljon rahaa säästyy kun en käytä niitä asioihin ja palveluihin jotka nostavat elämän laatuani.

Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Vierailija
84/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisiko joku lapsien hoitajaksi lähes 60 vuotiaan 'tädin'? Tuntuuko että olisi liian vanha? Tämä ihminen on työtön ja ihan hyväkuntoisen oloinen.

Töitä olisi 20 tuntia viikossa ja kaksi lasta.

Mitä kannattaisi huomioida työnhakuhaastattelussa? Miten voisi testata hänen taitoaan olla läsnä lapsille?

Vierailija
85/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 6lasta ja olemme palkanneet lapsille hoitajan jo ensimmäisen syntyessä, hän käy noin kerran kuussa hoitamassa yön lapsia ja sen päälle pari iltaa kuussa😊 Itse olen kotiäiti ja siivoukset yms hoidan itse, tukiverkostoa ei ole ollenkaan ja siksi tuohon hoitajaan tuhlaamme😊

Vierailija
86/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä pyritään tekemään kaikki itse. Ihan autojen huollotkin. Ei osteta turhaa rojua.

Siksi me varmaan varakkaita olemmekin.

Nää on aina tosi hauskoja nää tokaisut että säästämällä jotain pientä ja tekemällä itse tulee varakkaaksi.

Juttelimme kaverin kanssa todella rikkaasta naisesta joka ei halua jättää ravintolassa tippiä ja kinuaa kaupassa ilmaisen muovipussin. Kaveri tokaisi että varmaan näiden juttujen takia nainen onkin niin rikas. Jos vaurastuminen olisikin niin helppoa että kinuaa ilmaisen muovipussin, huoltaa autonsa itse tai kutoo oman villapaitansa niin Suomi olisi pullollaan erittäin varakkaita ihmisiä.

Tuossa on vasta puolikas totuutta. Ne käyttämättömät rahat tulee sijoittaa tuottavasti, ei aamulatteen.

Vierailija
87/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisiko joku lapsien hoitajaksi lähes 60 vuotiaan 'tädin'? Tuntuuko että olisi liian vanha? Tämä ihminen on työtön ja ihan hyväkuntoisen oloinen.

Töitä olisi 20 tuntia viikossa ja kaksi lasta.

Mitä kannattaisi huomioida työnhakuhaastattelussa? Miten voisi testata hänen taitoaan olla läsnä lapsille?

Ei ole liian vanha. Minä olen käyttänyt MLLää ja tässä kaupungissa on useampi eläkeläinen joka on aikanaan ollut kunnan kodinhoitaja. Nyt nämä mummelit on 66-68v mutta heistä siis näki että ammattilaisia ovat ja osasivat tarttua heti toimeen.

Tietenkään 68v ei enää kiipeile puissa mutta ylöättävän hyväkuntoisia ovat.

Sen sijaan MLL teinit ovat olleet hirveä pettymys. On ollut oharia, kännykänräplääjää ja yhden kanssa kävi tapaturma kun ei vahtinut lapsia. En ikinä kelpuuta mitään 15-17v teiniä.

Vierailija
88/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 6lasta ja olemme palkanneet lapsille hoitajan jo ensimmäisen syntyessä, hän käy noin kerran kuussa hoitamassa yön lapsia ja sen päälle pari iltaa kuussa😊 Itse olen kotiäiti ja siivoukset yms hoidan itse, tukiverkostoa ei ole ollenkaan ja siksi tuohon hoitajaan tuhlaamme😊

Mistä löytyi ruo hoitaja? Itse tukiverkottomana myös tarvitsisin joskus yön yli hoitajaa, mutta mikään firma ei yön yli keikkaa ota (en ole varma ottaako edes MLL)

Ap

Vierailija
89/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, provohan tämä on. Ei kukaan oikeasti kovapalkkaisessa johto- tai asiantuntijatyössä kysele av:lta neuvoja, heillä on ihan omat kanavansa siihen.

En ole ap, mutta miehen kanssa yhteiset nettotulot 11 000 euroa, ja silti täällä hengailen. Ollaan samalla alalla ja tienataan lähes saman verran,  minä hieman miestä enemmän. Ollaan hyvätuloisia, mutta ei sen enempää. Käytetään kuitenkin palveluita hyväksi elämän helpottamiseksi. Ihan hyvin voisin kysellä täällä vastaavaa kuin ap. 

Mielenkiintoista. Tienaatte siis nettona kumpikin noin 5500 kuussa. Vuoden 2018 Talous-Sanomien veroprosenttilaskuri yltää vain kymppitonnin bruttotuloihin kuussa, niillä saa nettona 5300. Eli pyöreästi arvioituna teillä on kumpaisellakin himpun alle 11 tonnin bruttotulot.

En onnistunut löytämään tietoa, kuinka paljon Suomessa on teidän tulotasoonne kuuluvia ihmisiä. Yli sata tonnia vuodessa tienaavia on noin 30 000, ja teillä vuosiansiot ovat kaikkineen noin 150 tonnia, joten puhumme hyvin marginaalisesta palkansaajien joukosta.

Saanko veikata ammattianne? Olette lennonjohtajia pitkällä työkokemuksella. Eli ihan perusporukkaa av:lla.

Vierailija
90/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi olet hankkinut monta lasta, jos et jaksa elämääsi hoitaa? Kuulostaa siltä että sinulle sopisi paremmin sinkkuelämä jossain poikamiesboksissa. Sama mietityttää tämän yhden kohdalla joka on hankkinut talon isolla pihalla vaikka vihaa pihanhoitoa. Öö, on saatavilla myös kämppiä missä ei ole edes partsia! Minusta typerää ensin hankkiutua johonkin tilanteeseen missä ei tahdo olla ja sitten käyttää varoja siitä selvitäkseen.

No voihan siitä pihasta nauttia vaikka ei itse hoida sitä pihaa. Asun nyt Keski-Euroopassa eikä täällä kukaan hoida omia pihojaan. Puutarhurit ne hoitaa. Eikä kukaan edes siivoa asuntojaan, vaan lähes kaikilla käy siivooja. 

missähän kuplassa sä asut, meillä täällä etelä-Saksassa kyllä todella hyvätuloisetkin monet ihan harrastavat pihan /puutarhan hoitamista, tunnen tasan yhden jolla käy puutarhuri. Siivooja käy toki monella hyvätuloisella, meilläkin, mutta suurin osa ihmisistä kyllä siivoaa ihan itse kuten Suomessakin.

Vierailija
91/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä joillakin niin paljon ylimääräistä rahaa, että Rinteen hallitus saisi hyvän kohteen rankalle lisäverotukselle.

Kyllä minulta otetaan puolet palkasta jo. Olisiko sinusta kiva että saat vain puolet läteen ansiostasi?

T. Kertjussa kirjoittanut

Mä en todellakaan ole rikas enkä edes varakas, elintaso silti ok ja saan palkasta käteen vain n. 66%. Suomessa keskituloiset verotetaan kuoliaaksi ja tällä tarkoitan kaikkia tuloja ainakin 10.000€/kk saakka.

Omia helpotuskeinoja ovat:

- Ruoan keräilypalvelu kerran viikossa

- Esim. Citymarketilla on ruoan kotiinkuljetus, samoin spesiaalitilaisuuksiin esim. Anton Anton jne tarjoavat esim. juhannuspusseja ym.

- Wolt! Täältä saa monen ravintolan annoksia kotiin. En ole vielä tutustunut, saisiko jostakin ns. kotiruokaa, esim. lasagnea, keittoa tms. Ketjun mukaan mahdollista eli tätä tutkin itsekin lisää.

-Pyykin pesetys pesulasas, varsinkin lakanat ja pyyhkeet. Osa pesuloista noutaa kotoa ja palauttaa.

- Auton huollot, renkaanvaihdot, pesetykset ym ammattilaisten toimesta

- Siivooja, ikkunanpesijä

- Tavaroiden tilaaminen netistä, esim. Amazonista saa kaikkea imurinpusseista hammaslankaan, usein halvemmalla kuin Suomesta. Harvoin ainakaan yhtän kalliimmalla.

- Vaatteita tilaan tutuilta merkeiltä netistä: nämä noudan kodista 500m päässä olevasta lokerikosta ja säästän valtavasti aikaa verrattuna että lähtisin samoilemaan kaupungille ja etsimäni tuote olisi kaiken kukkuraksi loppu, pitäisi tilata toisesta myymälästä, u name it.

Tuollainen kodinhoitaja, joka hoitaisi tiskit, kissojen hiekkojen vaihton, veisi roskat, vaihtaisi lakanat ja pyyhkeet jne olisi luksus.

Vierailija
92/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ulkoistaisitte av-trollauksen jollekin opiskelijapojalle?

Vierailija
93/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun on vaikeaa jonkun uskoa että suomessa on hyvätuloisia. Niitä on, ja yllättävän paljonkin. Sellaisia megarikkaita ei ole kuin kourallinen mutta tässä ketjussa onkin jotajia, toimareita, yrittäjiä.

Vain sossulokko huutaa että provo, kun hyvätuloisujs on itselle täysin vieras asia.

Vierailija
94/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luulkut että olen hyvätuloinen kun mulla palkka 6000e brutto. Mutta en taida olla kun täällä on sellaisia joilla palkka 6000 netto (eli 12 000 brutto)...

Vierailija
95/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun on vaikeaa jonkun uskoa että suomessa on hyvätuloisia. Niitä on, ja yllättävän paljonkin. Sellaisia megarikkaita ei ole kuin kourallinen mutta tässä ketjussa onkin jotajia, toimareita, yrittäjiä.

Vain sossulokko huutaa että provo, kun hyvätuloisujs on itselle täysin vieras asia.

En ole "sossulokko", vaan keskituloinen, akateeminen suomalainen, jota lievästi huvittaa se, että kymppitonnin bruttokuukausiansioita pidetään tällä palstalla keskituloisuutena.

Samoin on huvittava ajatus, että hyvätuloisia olisi "yllättävän paljon", nuohan ovat täysin julkista tietoa, jos kysymys ei ole pimeistä tuloista.

Vierailija
96/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta pienillä ikäeroilla. Tuo monesti mainittu ruoan keräilypalvelu on meilläkin käytössä ja tykätään.

Puolison työpaikalta saa iltapäivällä ostaa ylijäämäruokaa kotiin, se on kätevä apu. Ilmeisesti nykyään jo monessa paikassa on käytössä ylijäämäruoan myynti, suosittelen kokeilemaan jos mahdollista.

Vierailija
97/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajan keskipalkka on Oikotien mukaan seitsemän tonnia bruttona, ja isot yritykset painavat keskiarvoa ylöspäin.

Mutta tietenkin av:lla ovat juuri ne pörssiyhtiöiden toimitusjohtajat.

Vierailija
98/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole "sossulokko", vaan keskituloinen, akateeminen suomalainen, jota lievästi huvittaa se, että kymppitonnin bruttokuukausiansioita pidetään tällä palstalla keskituloisuutena.

Samoin on huvittava ajatus, että hyvätuloisia olisi "yllättävän paljon", nuohan ovat täysin julkista tietoa, jos kysymys ei ole pimeistä tuloista.

Olen isossa pörssifirmassa töissä ja täällä näkee hyvin palkkojen kirjon. Se 10 000e kuussa on vielä ihan KESKIPALKKAA eikä todellakaan mikään hyvä.

Johtajilla alkaa olemaan 20 000-30 000, tosi isoilla johtajilla 30 000- 50 000 ja toimaritasolla mennään jo sadassa tonnissa ja ylikin.

Joku 10 ke on ihan nappirahaa isojen poikien kerhossa.

Vierailija
99/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajan keskipalkka on Oikotien mukaan seitsemän tonnia bruttona, ja isot yritykset painavat keskiarvoa ylöspäin.

Mutta tietenkin av:lla ovat juuri ne pörssiyhtiöiden toimitusjohtajat.

Suomessa on myös lääkäreitä, juristeja, kauppatieteilijöitä, diplomi-insinöörejä, lentokapteeneja yms. jotka työskentelevät kovapalkkaisilla aloilla. Myös toimitusjohtajat voivat tienata hyvin itse perustamallaan osakeyhtiöllä ilman koulutusta.

Vierailija
100/230 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan siitä pihasta nauttia vaikka ei itse hoida sitä pihaa. Asun nyt Keski-Euroopassa eikä täällä kukaan hoida omia pihojaan. Puutarhurit ne hoitaa. Eikä kukaan edes siivoa asuntojaan, vaan lähes kaikilla käy siivooja. 

missähän kuplassa sä asut, meillä täällä etelä-Saksassa kyllä todella hyvätuloisetkin monet ihan harrastavat pihan /puutarhan hoitamista, tunnen tasan yhden jolla käy puutarhuri. Siivooja käy toki monella hyvätuloisella, meilläkin, mutta suurin osa ihmisistä kyllä siivoaa ihan itse kuten Suomessakin.

En asu Saksassa. Omassa naapurustossa puutarhurit käyvät leikkaamassa puut ja pensasaidat. Nurmikko leikataan itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi