Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka haluat parisuhteessa välttämättä asua yhdessä ja jakaa arjen: miksi?

Vierailija
27.06.2019 |

Osaisitko sanallistaa, mihin emotionaalisiin tai käytännöllisiin tarpeisiin tuo järjestely vastaa? Olisin hyvin kiitollinen, sillä minulle nämä asiat eivät ole tärkeitä, mutta haluaisin oppia ymmärtämään ihmisiä, joille ne ovat. Tämä ei siis missään tapauksessa mikään vastakkainasettelu- tai riidanhaastamispostaus.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kyse on siitä, että yhdessä asuessa ei tarvitse erikseen sopia milloin nähdään jne.

Tämä onkin mielenkiintoinen pointti. Voin nimittäin itsestäni sanoa, että minä oikeastaan pidän siitä, että sovitaan erikseen, milloin nähdään, ja tietoisesti varataan aikaa, jolloin ollaan läsnä toisen kanssa ja keskitytään toiseen ihmiseen ja yhteiseen tekemiseen olisi se sitten sarjojen katsomista, lintujen bongailua tai mitä ikinä.

Suhteet helposti ajautuvat siihen, että vietetään paljon aikaa samassa tilassa olematta erityisesti läsnä, ja vaikka siinä ei ole mitään vikaa, minä en selvästikään saa tällaisesta hengailusta irti sellaisia fiiliksiä kuin monet muut saavat. (Osaatko kuvailla, minkälainen tunne sinulle tästä tulee? Onko kyse turvallisuuden tunteesta?)

Kiitos kommentistasi.

-ap

Olen ap pohtinut samanlaisia asioita. Elämä tulevan eksäni kanssa on arkipäiväistynyt ihan liikaa. Emme tee nykyisin enää mitään yhdessä ja molemmat tuijottaa omia ruutujaan. Ollaan eroamassa sen takia, ettei sitä yhteistä elämää enää ole. Seksiäkään ei ole ollut kunnolla pitkään aikaan. Olen miettinyt, että onko järkeä muuttaa yhteen? Seuraavassa suhteessani mietin tarkkaan, haluanko yhteistä asuntoa. Viihdyn nimittäin yksinkin. Säilyisikö intohimo ja kipinä suhteessa paremmin, jos ei asuisikaan yhdessä? Jos sopisi tapaamisista erikseen, olisiko yhdessä vietetty aika laadukkaampaa? Tulevan eksän kanssa kaikki menee samalla tylsällä rutiinilla eikä kumpikaan oikein nauti.

Oma kokemukseni on, että "kipinä" tosiaan säilyy pidempään ja yhteinen aika on laadukkaampaa. Vähemmän yllättäen parisuhteeseen on sitä tyytyväisempi, mitä enemmän se vastaa omia mieltymyksiä.

Toki tämä on aina kahden ihmisen dynamiikasta kiinni. Jos kumppani kokee jatkuvasti jäävänsä jostakin paitsi, suhde ei toimi pidemmän päälle. Toiset ovat turvallisuus- ja rutiinihakuisempia kuin toiset. Ja seksimieltymystenkin pitäisi osua yksiin.

-ap

Kaikki eivät kaipaa sitä "kipinää", vaan nauttivat arkipäiväisestä rakkaudesta. Siis siitä, että rakastuminen muuttuu rakastamiseksi.

Kärjistäen, tuntuu, että "kipinän" perässä juoksijat ovat henkisesti keskenkasvuisiksi jääneitä haihattelijoita. Nämä etsivät aina uuden kumppanin, kun yhden kanssa tulee mukaan tylsistyminen. Mitä pahaa on tylsistymisessä? Miksi elämän pitäisi olla pelkkiä elämyksiä toistensa perään? Ettekö saa iloa irti arkisista asioista?

Tässä ketjussa nimenomaan ei haeta vastakkainasettelua. En tiedä, miksi päätit mollata eri tavoin ajattelevia, mutta tuollainen asenteellisuus pudottaa kyllä viestisi uskottavuutta aika paljon.

-ap

Niinpä, totuus satuttaa.

”Ei ole tarkoitus tehdä vastakkainasettelua, mitä nyt itse olen pätenyt omalla tavallani elää ja dissaamalla rivien välistä muiden tapaa. Toisin sanoen minä olen hieman parempi teitä toisinajattelijoita. Mutta siis ei vastakkainasettelua. Peace & Love.

T. Ap”

Vierailija
82/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin elämä tuntuu hauskemmalta, kun se sisältää jatkuvaa kyläilyä. On kivan mennä käymään toisen luona.

Vaihtelu virkistää. Eri kämppä, eri sänky, eri ruoanlaittovehkeet, eri jääkaappi jne. Toisen kämppään meno illaksi/yöksi voi olla kuin hotellireissu, josta kirjaudut ulos seuraavana päivänä.

En ikinä haluaisi muunlaista suhdetta kuin sellaisen jossa molemmat asuu erillään, toivottavaa olisi että lähekkäin eli siis tyyliin 10 min kävelymatkan päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nukkua rakkaani vieressä joka yö. Siitä tulee hyvä olo, kun voi käydä toisen kanssa yhdessä nukkumaan, halia sängyssä ja silittää toinen uneen. Jos yöllä herää painajaiseen, vieressä nukkuvan puolison katsominen rauhoittaa. Mieheni myös herättää minut joka aamu, mikä on mukavampaa kuin herätyskelloon herääminen.

Vierailija
84/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap kun ihmiset kasvaa aikuisiksi ne saattaa rakastua toisiinsa ja sitten ne haluaa olla yhdessä.

Vierailija
85/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kommentoi, että haluaa asua erillään koska "ei kestäisi toista koko aikaa." Eihän kukaan ole toisen kanssa 24/7, vaikka asuisikin yhdessä ja jakaisi arjen. Normaalit työssäkäyvät aikuiset joutuvat tarkoituksella järjestämään yhteistä aikaa myös silloin, kun asuvat yhdessä.

Eihän ongelma ole siinä, etteikö kestäisi toista, vaan enempikin oman ajan puute. Jos kotiin tullessaan heti alkaa toisen suu käydä taukoamatta iltaan asti, niin ei siinä paljoa ole omaa rauhaa. Tällöin lasken sen 24/7 ajaksi, vaikka se ei aivan kirjaimellisesti olisikaan 24/7. Edellisessä suhteessa meillä oli vaikeuksia löytää yhteistä ja omaa aikaa, kun puoliso heräsi aikaisin aamulla ja meni aikaisin nukkumaan ja minä puolestaan pääsin töistä kotiin vasta 18 aikaan. Tuntui siltä, että en kerinnyt iltaisin tekemään mitään ennen kuin toinen oli jo patistamassa sänkyyn nukuttamaan.

En silti tiedä olisko erillään asuminen erityisesti auttanut. Olisi tietysti ollut enempi omaa aikaa yhteisen kustannuksella ja olisin ainakin nukkunut paremmin. Toisaalta suhde päättyi siihen, että olin puolisoni koki minut enää pelkäksi kaveriksi ja kämppikseksi. Erillään asuessa välttyisi ainakin tuolta.

Vierailija
86/91 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonomia ei ole minulle yhtä tärkeää kuin arjen helppous ja mukavuus. En suoraan sanottuna halua nähdä kauheasti vaivaa toisen tapaamiseksi ja minua ei haittaa, että toinen on koko ajan vieressä.

Vierailija
87/91 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap kun ihmiset kasvaa aikuisiksi ne saattaa rakastua toisiinsa ja sitten ne haluaa olla yhdessä.

Eivät kaikki rakastuneet halua asua yhdessä.

Vierailija
88/91 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta naiset ainakin pyytävät minulta apua milloin mihinkin asiaan, niin voisi kuvitella että jos tuo apu on aina saatavilla, niin heillä on helpompaa. Itse en kaipaa jakamaan arjen suruja, koska minulla ei niitä juurikaan ole, enkä jaksa enää olla se jonka niskaan kaikki oksennetaan.

Vierailija
89/91 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulle erillään asuminen ei riittäisi. Ei se ole kunnon parisuhde.

Vierailija
90/91 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin elämä tuntuu hauskemmalta, kun se sisältää jatkuvaa kyläilyä. On kivan mennä käymään toisen luona.

Vaihtelu virkistää. Eri kämppä, eri sänky, eri ruoanlaittovehkeet, eri jääkaappi jne. Toisen kämppään meno illaksi/yöksi voi olla kuin hotellireissu, josta kirjaudut ulos seuraavana päivänä.

En ikinä haluaisi muunlaista suhdetta kuin sellaisen jossa molemmat asuu erillään, toivottavaa olisi että lähekkäin eli siis tyyliin 10 min kävelymatkan päässä.

Jatkuva hotellissa ravaaminen on pitemmän päälle tosi tylsää, kysy keltä tahansa reissutyötä tekevältä. Kyllä se yhdessä asuminen on yksi sitoutumisen ulottuvuus. Erillään asuminen on jotain pelkoa siitä että kaikki kuitenkin loppuu ja sitten harmittaa kun pitää etsiä uusi asunto. Jotain pelkoa? Tai tunteet ei ole niin syvät kuin voisi olla?

Vierailija
91/91 |
28.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva hotellissa ravaaminen on pitemmän päälle tosi tylsää, kysy keltä tahansa reissutyötä tekevältä. Kyllä se yhdessä asuminen on yksi sitoutumisen ulottuvuus. Erillään asuminen on jotain pelkoa siitä että kaikki kuitenkin loppuu ja sitten harmittaa kun pitää etsiä uusi asunto. Jotain pelkoa? Tai tunteet ei ole niin syvät kuin voisi olla?

Eikö se, että pitää väkisin asua yhdessä, ole vain pelkoa siitä, että ei pysty pitämään kumppanin mielenkiintoa yllä? ;)

Oikeasti jotkut vain tykkäävät yksin asumisesta enemmän. Ei siinä sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä