Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Turussa ensikertalaisten todistus eteni 1 ja kaikkien 2
Jyväskylässä taisin mennä ensikertalaisjonossa yhden sijan ja kaikkien jonossa kolme sijaa. Tosi turhauttavaa muutenkin odottaa näitä tuloksia, koska en edes päässyt pääsykokeessa toiseen osaan ja silti en voi ottaa vielä alempaa paikkaa vastaan. Vähän tuntuu, että opiskelijakämpistäkin kerkee meneen kermat muiden alojen opiskelijoille 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä taisin mennä ensikertalaisjonossa yhden sijan ja kaikkien jonossa kolme sijaa. Tosi turhauttavaa muutenkin odottaa näitä tuloksia, koska en edes päässyt pääsykokeessa toiseen osaan ja silti en voi ottaa vielä alempaa paikkaa vastaan. Vähän tuntuu, että opiskelijakämpistäkin kerkee meneen kermat muiden alojen opiskelijoille 😅
No tämä!! Mulla ihan sama tilanne... Turhauttavaa odotella.
Onko muilla yliopistoilla kuin Helsingillä sivua, missä ilmoittaisivat, mitä tuloksia on tullut? Mun toisen hakukohteen jono liikkui tänään jotain 10 mut HKI-ilmoitussivulla ei ollut uusia, mietin mikä kumma olisi voinut liikuttaa jonoa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla yliopistoilla kuin Helsingillä sivua, missä ilmoittaisivat, mitä tuloksia on tullut? Mun toisen hakukohteen jono liikkui tänään jotain 10 mut HKI-ilmoitussivulla ei ollut uusia, mietin mikä kumma olisi voinut liikuttaa jonoa niin paljon.
Humak tuli. Onko semmoinen ala?
1. varasijalla ja ei saanut paikkaa - muita?
Mitkä fiilikset?
Olen kolmoshakukohteeseeni 1. varasijalla. Soitin hakijapalveluihin ja sain tiedon, että kaikki ovat ottaneet paikan vastaan eli en tule pääsemään sisään mihinkään tänä vuonna.
Tämä kolmostoive olisi ollut erittäin mieluinen varsinkin kun tiedän, että psykaan en tule pääsemään kuin ihmeen kautta. Olen hakenut jo 3 kertaa.
Oon miettinyt miten kokoan taas ensi kevääksi motivaation lukea pääsykokeisiin? Ja jatkanko osa-aikatöissä "kaupan kassalla", joka on jo niin nähty. Pitäisikö vaihtaa totaalisesti alaa ja hakea johonkin helpompaan/ei niin kiinnostavaan? Lisäksi tuntuu, että sillä lukemisellakaan ei ole mitään tekemistä onnistumisen kanssa. Luin tänä keväänä olosuhteista johtuen vähemmän kuin ennen ja olin lähempäni sisäänpääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista? Olen ollut viikkoja varasijalla 1 (Turku on mulla ykkösenä) enkä ole liikkunut eikä mulla näy että pisterajatkaan olisi muuttuneet. Tampereelle pääsin tänään, mikä oli toisena. Mikä on nyt Turun pisteraja teillä?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä fiilikset?
Olen kolmoshakukohteeseeni 1. varasijalla. Soitin hakijapalveluihin ja sain tiedon, että kaikki ovat ottaneet paikan vastaan eli en tule pääsemään sisään mihinkään tänä vuonna.
Tämä kolmostoive olisi ollut erittäin mieluinen varsinkin kun tiedän, että psykaan en tule pääsemään kuin ihmeen kautta. Olen hakenut jo 3 kertaa.
Oon miettinyt miten kokoan taas ensi kevääksi motivaation lukea pääsykokeisiin? Ja jatkanko osa-aikatöissä "kaupan kassalla", joka on jo niin nähty. Pitäisikö vaihtaa totaalisesti alaa ja hakea johonkin helpompaan/ei niin kiinnostavaan? Lisäksi tuntuu, että sillä lukemisellakaan ei ole mitään tekemistä onnistumisen kanssa. Luin tänä keväänä olosuhteista johtuen vähemmän kuin ennen ja olin lähempäni sisäänpääsyä.
Voi ei. :(( Tuo on kamalin mahdollinen tilanne!
Ei näin heinäkuussa pysty sanomaan mitään, kun ensi vuoden valintaperusteita ei ole julkaistu. Välivuosihan sulle varmasti on tiedossa, joten neuvoisin ehkä hakemaan vielä ensi vuonna, mutta samalla alemmilla toiveilla jonnekin muualle. Kasvatustieteisiin, sosi-johonkin tai mikä sinua ikinä kiinnostaakaan ja miten niihin muihin on ennakkomateriaaleja. Vakavaan ei ole, sosijutuista en tiedä. Psykaan uskoisin ensi vuonna palaavan normaalin kokeen, mutta niin uskoin viime vuonnakin tähän aikaan.
Töitä, avointa ja vielä kerran pääsykoekevät. Sinä olit tosi hyvä tänäkin keväänä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista? Olen ollut viikkoja varasijalla 1 (Turku on mulla ykkösenä) enkä ole liikkunut eikä mulla näy että pisterajatkaan olisi muuttuneet. Tampereelle pääsin tänään, mikä oli toisena. Mikä on nyt Turun pisteraja teillä?
No, hän on sinua alemmalla varasijalla (todistettavasti) ja teidän välistänne lähti väkeä muualle.
Etenkin hakupainealoilla valtaosa varasijaliikkumisista tapahtuu varasijajonon sisällä. Koulutuksesta itsestään ei välttämättä vapaudu yhtään paikkaa, joten varasijalta 1 ei pääse sisään, mutta varasija 10 voi muuttua vaikka kuinka pieneksi varasijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä fiilikset?
Jos psyka on edelleen ykköstoive, niin suosittelen ehdottomasti avoimen opintoja (perus+aine) ja hakemista niin normi väylän kun myös avoimen väylän kautta. Vaikka tuo avoimen väylä on saanut paljon myös kritiikkiä osakseen, näen sen itse hienona mahdollisuutena edistää omia unelmia ja tavoitteita. Kun sieltä on kandi tehty niin sitten on mahdollisuus hakea myös pelkkään maisteriin. Ja eihän sitä tiedä miten tuo psykan maisterihaku tulee seuraavien vuosien aikana muuttumaan ja jospa sitä saatais taas muuallekin kun vain Helsinkiin. Toki nuo avoimen opinnot vaativat myös työtä ja rahaa, mutta ainakin niistä on myös myöhemmin hyötyä, pääsitpä sitten psykalle tai johkin muuhun. Saat ne sisällytettyä tutkintoon ja niistä saa myös hyvää perustietämystä alan teemoista ja sisällöstä. Ja toki joku saattaa niitä tehdessään todetakin ettei psyka ollutkaan oma juttu, kuten itsellä kävi eri alan kanssa jonne hain muutaman vuoden.
Tulosten odottaminen on kyllä yhtä tuskaa. Ärsyttää tieto siitä, että tulosten olisi pitänyt tulla huomiseen mennessä, mutta sen sijaan odotammekin ylimääräisen viikon. Ähh...
Lääkis ois kai tulossa tänään.
DIA ja kauppis tulivat jo.
😬🥵
Mulla kyllä kilahtaa, jos joutuu ensi viikkoon odottaa 😵
Tänään tullut mm. lääkis, kauppis ja dia. Kärsivällisyyttä ainakin koetellaan, ääh...
Ootteko hakenu kaikkiin kaupunkeihin?
Apua, nyt alkaa taas jännittää! Tulisiko psykan tulokset ehkä huomenna, kun niin moni tullut tänään....
Täällä kakkosvaiheessa ollut ja kaikkiin kaupunkeihin hakenut. Ärsyttävää odotella...
Onkohan täällä ketään todistuksella päässyttä, joka yrittää valintakokeella päästä ylempään hakutoiveeseen?
Minä hain kaikkiin kandeihin ja HY maisteriin, kakkosvaiheen tuloksia odottelen, vanhalla todistuksella ei ollut mitään asiaa muuhun kuin koevalintaan.
Oon varma, että tällä viikolla tulee.
Tämähän ei valitettavasti tarkoita muuta kun että, joku jonossa on saanut paikan jostain ylemmästä hakutoiveestaan, jonka tuloksia jo julkaistaan.. :(