Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
6121/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siihen viimeiseen etiikkakysymykseen oikea vastaus oli se et sos toimisto ei suostu antamaan palvelua. Koska se olisi eettisesti arveluttavaa

Vierailija
6122/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä etiikan osiolla on korvattu hoitoalan soveltuvuuskokeet. :)

Ei se mitään, ei soveltuvuuskokeillakaan saada oikeanlaista porukkaa sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6123/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa se ajanvaraustehtävä koska katoin et se on nii härö et hyppään yli ja jatkan heti seuraavaan. Ja palaan sit myöhemmin siihen. Sit ku palasin ni aika oli jo niin lopussa et en ehtinyt. Muutenki tollaset tehtävät ois mukavampi tehdä paperilla ku siinäki joutui skrollaamaan ees takasi mitä näköjään en voi sietää...

Vierailija
6124/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis musta se matikan vika oli helpoin ja nopein. Tein sen silleen: " (x+1)^2 - (x)^2 = 22 221 " ja siitä lähdin sieventämään, mistä saa hyvin nopeasti, että x= 11 110

En osaa sieventää tollasta..

Mutta onneksi matikka meni muuten putkeen ja oletan että sain muut oikein.

Vierailija
6125/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin höpötin ääneen yksinäni kämpillä, varsinkin päätöksenteko-osiossa, siinähän olisivat kuunnelleet mun monologia :D 

Vierailija
6126/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11385457

Amk-valintakokeessa oli jotain valvontaelementtejä joilla voidaan vilppiä käyttäneet saada kiinni :O Mitäköhän ne oli?

"Vilppiä valvotaan erilaisilla teknisillä valvontaelementeillä, joita koe pitää sisällään." Höpö, höpö! Mitä ne nyt muka voisi olla? Varmaan tyyliin mitataan onko kulunut kohtuullinen aika, ettei kokelas vain naputtele joltain aiemmin kokeeseen osallistuneelta vastausriviä ja on valmis minuutissa. Ei ne mitään sen kummempia voi olla. En usko, että voivat edes kerätä tietoa onko kokelas etsinyt googlesta vastauksia, koska siitä pitäisi olla ilmoitus ennen koetta. Enkä usko, että kokeen sisäisen laskukoneen käyttämättömyys merkitsee myöskään mitään, koska kokelas on voinut laskea käsin. Eipä siihen laskinta muutenkaan paljon tarvittu. Sanoisin, että tämä on sellaista löpinää mitä tässä kohtaa nyt tehdään että koesysteemi antaisi median kautta luotettavamman kuvan.

Vierailija
6127/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin höpötin ääneen yksinäni kämpillä, varsinkin päätöksenteko-osiossa, siinähän olisivat kuunnelleet mun monologia :D 

meillä ukko kuorsasi taustalla

Vierailija
6128/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa se ajanvaraustehtävä koska katoin et se on nii härö et hyppään yli ja jatkan heti seuraavaan. Ja palaan sit myöhemmin siihen. Sit ku palasin ni aika oli jo niin lopussa et en ehtinyt. Muutenki tollaset tehtävät ois mukavampi tehdä paperilla ku siinäki joutui skrollaamaan ees takasi mitä näköjään en voi sietää...

Siinä ei oikestaan joutunut skrollaamaan ees taas. Ensinäkemältä oli pahan näköinen, mutta olikin naurettavan helppo. Ala-aste kamaa.

Vierailija
6129/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooo toisaalta on se voinut muillakin väärin mennä ja ehkä sitä ei edes pisteytetä. Se oli aluksi monimutkaisen näköinen mutta tosiaan siitä pystyi suoraan katsomaan vastauksen oikeastaan täysin ilman mitään edes-takas seilausta, ihan vaan et "eka taulukko sanoo näin, joten toka taulukko noin, elo kolmannesta otan ton ja neljännessä näkyy vastaus". Mutta!! Koska se oli ylihelppo niin siinä on voinut moni tehdä huolimattomuusvirheen kun tokassa tai kolmannessa taulukossa oli hämy, siinä on kaks kertaa sama numero ja piti osata valita niistä just se oikee. Jos katsoi nopeesti niin nappas varmaan vain sen ekan ja piti sitä oikeana.

Vierailija
6130/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei oikestaan joutunut skrollaamaan ees taas. Ensinäkemältä oli pahan näköinen, mutta olikin naurettavan helppo. Ala-aste kamaa.

voi ei. Mitä siinä ois ollu? Aargh jos oisin viitiny jäädä siihen ni ehkä oisin tajunnu:/

Vierailija
6131/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi ei. Mitä siinä ois ollu? Aargh jos oisin viitiny jäädä siihen ni ehkä oisin tajunnu:/

Siis siinä vaan katsottiin asiakaslistasta Oskari, hänen tilausnumeronsa oli 40, tilausnumero 40 on ottanut sekä jalkahoidon että hieronnan, hieronnan on suorittanut hoitaja numero 45, hoitaja numero 45 on Tauno Palonen. Ihan vaan poimittiin yksi tieto jokaisesta taulukosta.

Vierailija
6132/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös :D Itseasiassa ajattelin, että ehkä siellä joku kuuntelee ja kun kirosin niin pyysin anteeksi! Oikeasti nyt naurattaa.

Vierailija
6133/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooo toisaalta on se voinut muillakin väärin mennä ja ehkä sitä ei edes pisteytetä. Se oli aluksi monimutkaisen näköinen mutta tosiaan siitä pystyi suoraan katsomaan vastauksen oikeastaan täysin ilman mitään edes-takas seilausta, ihan vaan et "eka taulukko sanoo näin, joten toka taulukko noin, elo kolmannesta otan ton ja neljännessä näkyy vastaus". Mutta!! Koska se oli ylihelppo niin siinä on voinut moni tehdä huolimattomuusvirheen kun tokassa tai kolmannessa taulukossa oli hämy, siinä on kaks kertaa sama numero ja piti osata valita niistä just se oikee. Jos katsoi nopeesti niin nappas varmaan vain sen ekan ja piti sitä oikeana.

voi itku. Mä vaa katoine t hirvee määrä nimiä ja aikoja... oikei palaan tähän ku alempana näky helpompia.

Ehkä yää koe osotti mulle miten huonosti osaan jakaa aikaani ja arvioida tehtävien tekemiseen tarvittavaa aikaa. Tuntuu niin k atkeralta lukea täällä ku kaikki riemuitsee miten helppo oli ja hyvin meni.

Vierailija
6134/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukku: max 10 virhettä/tyhjää

Alapeukku: yli 10 virhettä/tyhjää

Vierailija
6135/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi itku. Mä vaa katoine t hirvee määrä nimiä ja aikoja... oikei palaan tähän ku alempana näky helpompia.

Ehkä yää koe osotti mulle miten huonosti osaan jakaa aikaani ja arvioida tehtävien tekemiseen tarvittavaa aikaa. Tuntuu niin k atkeralta lukea täällä ku kaikki riemuitsee miten helppo oli ja hyvin meni.

Kannattaa huomioida, että täällä on myös paljon trolleja, jotka väittävät tehneensä kokeen helposti + googlettavansa helposti vastaukset + jne ihan vain suututtaakseen muita.

Vierailija
6136/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin tämä AMK-valintakoe vaikuttaa olleen vähän turha helppo karsimaan psykan hakijoista muutama hassu jatkoon. Erottelee varmasti parhaat 500 lopuista ihan ongelmitta, mutta kun niin moni ei pääse jatkoon.

Tosi mageeta, jos joku ostensiblyn tietäminen/arvaaminen oikein toimii erottelevana tekijänä. :)

Vierailija
6137/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh käyn tänään ostamassa kukkasia, jotka istutan pihalleni muistuttamaan ikuisesti tästä ja eilisestä päivästä, ja  siitä, kuinka epäonnistunut henkilö olen. Niitä kukkia aina sitten katselen ikkunasta ja muistan tämän toukokuun. 

Sitten työnantajani saa taputtaa ensi viikolla karvaisia käsiään, kun en ole pyytämässä lisää vapaata pääsykokeen takia. Ihan turha oli tää kuukausi, jonka epätoivoissani käytin valmistautumiseen samaan aikaan, kun yritin selvitä töistä ja perheen tarpeista. Ihan turha toukokuu vuonna 2020. Ei ollut edes rakkautta koronan aikaan. 

Varmasti on ollut kova paikka sinulle mutta ...... sinulla on töitä, sinulla on perhe, olet todennäköisesti terve. Kaikilla ei ole noita mitä sinulla on. Istuta kukat mutta ei muistuttamaan tästä vaan uuden alusta. Sinä pärjäät, tsemppiä

Voi luoja. Et tiedä minusta mitään. Et tiedä sitä että en ole esim. terve. Ja sairauttani en ala tässä kertomaan. Voitteko tulevina psykologeina edes lopettaa ennakko-oletusten vetämisen muista ihmisistä.

Älä ota itseäsinäin vakavasti keskustelupalstalla. Ei ketään kiinnosta sinun asiasi millään lailla. Vastaukset, joita saat, liittyvät vain kohtuuttomaan ja huonoasenteiseen valituksersi. Ei mihinkään muuhuun.

Yleensäkin keskustelupalstoilla kannattaa irrottaa itsensä niistä viesteistä. Ei alkaa jankkaamaan, minä sitä ja tätä enkä kerro. Antaa mennä ohi ja vastaa taas jotain ihan muuta, niin ettei tule tunnistetuksi.

Sinun valituksia on täällä ollut jo paljon ja kaikki yhtä kohtuuttomia. Olitko sinä sekin, joka harkitsi perheensä jättämistä, kun ei pysty keskittymään lukemiseen.

Vierailija
6138/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh käyn tänään ostamassa kukkasia, jotka istutan pihalleni muistuttamaan ikuisesti tästä ja eilisestä päivästä, ja  siitä, kuinka epäonnistunut henkilö olen. Niitä kukkia aina sitten katselen ikkunasta ja muistan tämän toukokuun. 

Sitten työnantajani saa taputtaa ensi viikolla karvaisia käsiään, kun en ole pyytämässä lisää vapaata pääsykokeen takia. Ihan turha oli tää kuukausi, jonka epätoivoissani käytin valmistautumiseen samaan aikaan, kun yritin selvitä töistä ja perheen tarpeista. Ihan turha toukokuu vuonna 2020. Ei ollut edes rakkautta koronan aikaan. 

Varmasti on ollut kova paikka sinulle mutta ...... sinulla on töitä, sinulla on perhe, olet todennäköisesti terve. Kaikilla ei ole noita mitä sinulla on. Istuta kukat mutta ei muistuttamaan tästä vaan uuden alusta. Sinä pärjäät, tsemppiä

Voi luoja. Et tiedä minusta mitään. Et tiedä sitä että en ole esim. terve. Ja sairauttani en ala tässä kertomaan. Voitteko tulevina psykologeina edes lopettaa ennakko-oletusten vetämisen muista ihmisistä.

Älä ota itseäsinäin vakavasti keskustelupalstalla. Ei ketään kiinnosta sinun asiasi millään lailla. Vastaukset, joita saat, liittyvät vain kohtuuttomaan ja huonoasenteiseen valituksersi. Ei mihinkään muuhuun.

Yleensäkin keskustelupalstoilla kannattaa irrottaa itsensä niistä viesteistä. Ei alkaa jankkaamaan, minä sitä ja tätä enkä kerro. Antaa mennä ohi ja vastaa taas jotain ihan muuta, niin ettei tule tunnistetuksi.

Sinun valituksia on täällä ollut jo paljon ja kaikki yhtä kohtuuttomia. Olitko sinä sekin, joka harkitsi perheensä jättämistä, kun ei pysty keskittymään lukemiseen.

itse tunnut juuttuvan hakkaamaan ja jakelemaan muka viisaita elämänohjeita ihmisille joita et tunne.

Aika ylimielistä kuvitella että sinun tekomyötätunnosta olisi yhtään apua ihmisille, jotka on oikeasti voineet kokea kovia.

Vierailija
6139/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin tämä AMK-valintakoe vaikuttaa olleen vähän turha helppo karsimaan psykan hakijoista muutama hassu jatkoon. Erottelee varmasti parhaat 500 lopuista ihan ongelmitta, mutta kun niin moni ei pääse jatkoon.

Tosi mageeta, jos joku ostensiblyn tietäminen/arvaaminen oikein toimii erottelevana tekijänä. :)

Katotaan nyt. Tuskinpa psykankaan hakijat tästä heittämllä selviävät.

Vierailija
6140/8137 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse tunnut juuttuvan hakkaamaan ja jakelemaan muka viisaita elämänohjeita ihmisille joita et tunne.

Aika ylimielistä kuvitella että sinun tekomyötätunnosta olisi yhtään apua ihmisille, jotka on oikeasti voineet kokea kovia.

En minä luule, että mistään kirjoittamastani on kenellekään apua. En ole tekomyötätuntoinenkaan. Totean vain asian.

Ketju on lukittu.