Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Vierailija kirjoitti:
Voisko nyt joku sanoa, että miten laskee lepokitkan?
Mene ulilaudalle ja dia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te voitte kertoa, koksa mä en tule pärjäämään tossa amk-kokeessa. Treenaan tässä vain jo ensi vuotta varten. Tämä vuosi menee penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ulilaudalle ja dia.
No kai te täälläkin osaatte
Vierailija kirjoitti:
Se on kappaleeseen vaikuttavan voiman vastavoima, jos kappale ei liiku. Ei tarvitse laskea.
Maksimilepokitkan saa selville kitkakertoimella. Maksimilepokitkan eli liikkellelähtökitkan tiedät arkielämästä, jos yrität vaikka siirtää painavaa lipastoa. Kunhan sen saa lähtemään liikkeelle, lopputyöntäminen on kevyempää. Ei tarvita enää niin paljon voimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kappaleeseen vaikuttavan voiman vastavoima, jos kappale ei liiku. Ei tarvitse laskea.
Maksimilepokitkan saa selville kitkakertoimella. Maksimilepokitkan eli liikkellelähtökitkan tiedät arkielämästä, jos yrität vaikka siirtää painavaa lipastoa. Kunhan sen saa lähtemään liikkeelle, lopputyöntäminen on kevyempää. Ei tarvita enää niin paljon voimaa.
Millä kaavalla lasket ton maksimilepokitkan.
Vierailija kirjoitti:
10
8 Apua, mä tarviin nyt apua. Miten tää laskettiin. Oliko 1x2x3x4x5x6x7x8x9x10 jaettuna 1x2x3x4x5x6x7x8
Siis binomi toistokoetta mietin. Olen unohtanut :/
apua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
8 Apua, mä tarviin nyt apua. Miten tää laskettiin. Oliko 1x2x3x4x5x6x7x8x9x10 jaettuna 1x2x3x4x5x6x7x8
apua
Vai oliko: 1x2x3x4x5x6x7x8x9x10 jaettuna 1x2x3x4x5x6x7x8 kertaa (10-8)>1x2
??
En esim. tajua tossa, kun tuo VILLE laskee tehtävää A: niin saa tulokseksi 0,12
Hää käyttää laskinta, jossa on oiekat toiminnot ton binomin laskentaan. Mutta mulla on nelilaskin ja saan ihan eri tuloksen 0,24...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
apua
??
Hää käyttää laskinta, jossa on oiekat toiminnot ton binomin laskentaan. Mutta mulla on nelilaskin ja saan ihan eri tuloksen 0,24...
Eiku anteeks, sainki sen oikein :D
Voi lisäispä ne niitä alotuspaikkoja :/ Rukoilkaa teki, rukoillaan yhdessä.
2020 luvulla psykan opiskelijat taitaa tilastotieteen, psykologian, fysiikan, kemian, matikan ja kielet. Tietämystä on siis vaikka ja mistä! :)
Vierailija kirjoitti:
Mäkin aloin innostua fysiikasta ja melkeinpä harmittaa, että pääsin papereilla sisään, kun tekisi mieli lukea lisää. Tsemppiä kaikille amk-kokeeseen osallistuville ja jonopaikoissa odottaville! Kiitos keskusteluseurasta tänä omituisena vuonna.
haasta its3esi ja lue kaikki fysiikan kirjat mitkä kuuluu lukiossa samaten kemian ja yritä ens vuonna lääkikseen, siinä on haastetta
Toivotte nyt että psyka lisäisi aloituspaikkoja mutta voin kertoa, että olette kiitollisia että näin ei käy, kun olette sisällä. Kaikille riittää töitä mutta isoissa kaupungeissa virosta on kyllä kilpailua. Esim Itä-Suomen psykologipula ei parane lisäämällä aloituspaikkoja, vaan työpaikoista ja ympäristöistä pitää tehdä mielenkiintoisia ja veto voimia. Erittäin harva UEF:sitä valmistunut psykologi jää Pohjoi-Karjalaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi lisäispä ne niitä alotuspaikkoja :/ Rukoilkaa teki, rukoillaan yhdessä.
Jumala ei ole mun puolella. Rukoilin ennen kuin uudet valintaperusteet tuli, että myös avoimen opinnot hyväksyttäisiin todistusvalintaan>>ei hyväksytty.
Ylioppilastodistuksen sain ihan hyvillä arvosanoilla lukematta ollenkaan, siis ihan yleistiedolla ja olemalla poissa oppitunneilta yli puolet. Kuitenkin niin vanha todistus, että ei enää kelpaa.
Avoimen yliopistotasoisiin opintoihin olen sitten opiskellut kunnolla.
Se on jännä, että ylioppilastodistuksella tai ammattikorkean opinnoilla ei saa korvata yliopistossa opintoja, koska ne on "alempiarvoisia", mutta avoimen opinnoilla taas saa. Mutta avoimen opinnot on "alempiarvoisia" sisään pääsyyn nähden.
Jumala ei tule olemaan mun puolella amk kokeissakaan ja siinä lottoarvonnassa. Olen ikuinen hylkiö. Jos teistä uusista psykologeista kiinnostaa tietää miltä tuntuu olla hylkiö läpi elämän, ni voin olla teille haastateltavana.
Vierailija kirjoitti:
Toivotte nyt että psyka lisäisi aloituspaikkoja mutta voin kertoa, että olette kiitollisia että näin ei käy, kun olette sisällä. Kaikille riittää töitä mutta isoissa kaupungeissa virosta on kyllä kilpailua. Esim Itä-Suomen psykologipula ei parane lisäämällä aloituspaikkoja, vaan työpaikoista ja ympäristöistä pitää tehdä mielenkiintoisia ja veto voimia. Erittäin harva UEF:sitä valmistunut psykologi jää Pohjoi-Karjalaan.
Ei kaikki halua niissä isoissa kaupungeissa olla.
mitä ootte kemiasta lukeneet? Entä sähköopista?
Ensinnäkään mikään yo-todistus ei ole vanhentunut. Mulla oli vähän sama tarina. Lintsasin lukiosta kolmasosan ja jouduin jopa rehtorin puhutteluun asiasta. En lukenut kirjotuksiin, mutta tuli komea L-rivi (+ vähän muutakin, heh). Vanhamuotoinen reaali jonka kävin nyt keväällä kirjottamassa uusiks ja pääsin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta puolison työn takia voi olla tarvetta.
Kannattaa naida toinen psykologi, lääkäri tai opettaja, niin on vähän helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta puolison työn takia voi olla tarvetta.
Kannattaa naida toinen psykologi, lääkäri tai opettaja, niin on vähän helpompaa.
niin no se on sitten niitä valintoja. Mutta se, että haluat asua isossa kaupungissa ei taas ole syy sille, että miksi pienten paikkojen pitää kärsiä ammattilaisten puutteesta. Ja ei ne kuule ne työpaikat ole sen kummempia muillakaana aloilla. Voisin väittää, että psykologeilla on edelleenkin keskimäärin paremmat oltavat kuin monella muulla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10
apua
??
En ymmärrä tuon taivaallista. En oo korkeakoulu kelpoinen.
10
8
Apua, mä tarviin nyt apua. Miten tää laskettiin. Oliko 1x2x3x4x5x6x7x8x9x10 jaettuna 1x2x3x4x5x6x7x8