Psykologia 2020
Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!
Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)
Kommentit (8137)
Mistä te opiskelette fysiikkaa ja matikkaa? (Heh, hyvä kysellä muutamaa päivää ennen koetta... :D Mutta se on se viime hetken paniikki, mikä on just paras!) Ei mulla ole mitään lukion kirjoja tallessa, joten oon katellut netistä, mutta kyllä mä strukturoidumpaa kaipaisin tähän loppurutistukseen.
Mua periaatteessa kiinnostaa kyllä fysiikka, mutta en tiedä mikä siinä on kun ei paskaakaan meinaa enää huvittaa vaan kokoaikaisesti opiskella matikkaa ja fysiikkaa kököttäen koneen ja vihkon ääressä tälleen kun ulkona on mitä kaunein sää. Talvella tämmönen olis mukavampaa. Mulla on sellainen fiilis että meneillään olevasta jo tokasta välivuodesta huolimatta ei oikeestaan edes lopulta ihan kauheasti haittaa vaikka menisi huonosti nyt tää koe, seuraava etappi on sitten syksyn ylppärit joihin meen kirjottamaan psykan ja et:n, ja niiden kurssikirjojen lueskelu pitkin kesää ulkona puun varjossa kuulostaa jotenkin harvinaisen comfylta :D
(olisinpa tajunnut jo vuosi sitten että munkin kannattais sittenkin laittaa panokset todistusvalintaan...!)
Mä haluaisin niiiin et koe on jo ohi ja samaan aikaan tarttisin vielä pari kuukautta lisää aikaa opiskella fysiikkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mistä te opiskelette fysiikkaa ja matikkaa? (Heh, hyvä kysellä muutamaa päivää ennen koetta... :D Mutta se on se viime hetken paniikki, mikä on just paras!) Ei mulla ole mitään lukion kirjoja tallessa, joten oon katellut netistä, mutta kyllä mä strukturoidumpaa kaipaisin tähän loppurutistukseen.
Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita.
Onko täällä joku, jolle on myönnetty lisäaikaa? Mulle myönnettiin 1h, mitenköhän tulee järjestymään kokeessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita.
Hyvä taktiikka, mut meillä kirjastot kiinni... :(
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku, jolle on myönnetty lisäaikaa? Mulle myönnettiin 1h, mitenköhän tulee järjestymään kokeessa?
Se tulee automaattisesti jokaiseen osioon. Et voi siis itse valita miten ajan käytät.
Tietääkö kukaan millaisilla pisteillä alimmillaan sosiaalitiedettä on päässyt opiskelemaan Helsinkiin tänä vuonna? Entä logopediaa? Jospa sitä ensi vuonna hakisi muuallekin kuin psykalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin Eximialta amk-tekniikan valintakokeeseen valmentavan itseopiskelumateriaalin. Se on vaikuttanut ihan hyvältä, eikä 70€ hintakaan ollut kauhean paha.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan millaisilla pisteillä alimmillaan sosiaalitiedettä on päässyt opiskelemaan Helsinkiin tänä vuonna? Entä logopediaa? Jospa sitä ensi vuonna hakisi muuallekin kuin psykalle.
117,5 oli Helsingin logon raja tullessaan. Vastaa suunnilleen Joensuun psykan rajaa.
Uskotteko, että jos ens vuosi on normaali vuosi, että tilastomatikka palaa pääsykoevaatimukseksi vai voiskohan AMK-koe olla mahdollinen?
Itsellä onneksi oli valmiina pääsyopas 2020 ammattikorkeakoulutuksen - kirja, jonka tehtävät ja teoriat olen käynyt kannesta kanteen läpi tässä kuukaudessa + tehnyt vanhoja valintakokeita sekä valmennuskurssin materiaalit😅töissäkin muutaman päivän välissä mutta olen silti rutistanut itsestäni fysiikan ja matikan taitoja joita en edes uskonut omistavani, ihan sama miten torstaina tulee käymään niin ainakin olen antanut kaikkeni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fysiikkaa ei lueta hauki on kala. Vaatii enemmän.
Parhaimmat valittu jo mutta kokeessa taas ne jotka osallistuu niin parhaimmat pääsee tiukan seulan läpi.
Onkohan ensi vuonna todistusvalintaa ei-ensikertalaisille?🤔 Tuntuu, että omaa yo-todistusta olisi helpompi täydentää kuin lukea pääsykokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ensi vuonna todistusvalintaa ei-ensikertalaisille?🤔 Tuntuu, että omaa yo-todistusta olisi helpompi täydentää kuin lukea pääsykokeisiin.
Lähtökohtaisesti ei, mutta eipä pitänyt tällekään vuodelle olla.
Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita. [/quote]
Fysiikkaa ei lueta hauki on kala. Vaatii enemmän.[/quote]
Ei, mutta se että laskee niitä tehtäviä niin ne asiat jää sitä kautta mieleen ja oppii samalla. Toki eri ihmiset oppii eri tavalla! Mutta itse ennemmin käytän tämän vähäisen ajan siihen kuin alan käymään perusteellisesti eri teorioita läpi. Ja tärkeintä mun mielestä on se että osaa pyöritellä niitä kaavoja.
Voisko nyt joku sanoa, että miten laskee lepokitkan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti ei, mutta eipä pitänyt tällekään vuodelle olla.
Mistä tämän tiedon sait? Yritin googlailla, mutta en löytänyt vuoden 2021 valintaperusteita mistään.
Mikä ihme sinua vaivaa..älä ota itseäsi noin vakavasti.