Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
5501/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

En saanut mahtumaan sen koulupsykologin viestiä minulle, mutta voit itse käydä lukemassa hänen aiemman viestinsä. Kirjoitin hyvällä, mutta hän vastasi siihen hyökkäävästi. Ei hetkauta yleensä randomien viestit, mutta koulupsykologilta en voinut ihan sellaista viestittelyä odottaa. Minusta on vahvuutta kertoa tunteistaan ja yritän vastata ilkeyteen ystävyydellä ja aitoudella - vaikka tämä onkin anonyymien palsta.

Mikä ihme sinua vaivaa..älä ota itseäsi noin vakavasti.

Vierailija
5502/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te opiskelette fysiikkaa ja matikkaa? (Heh, hyvä kysellä muutamaa päivää ennen koetta... :D Mutta se on se viime hetken paniikki, mikä on just paras!) Ei mulla ole mitään lukion kirjoja tallessa, joten oon katellut netistä, mutta kyllä mä strukturoidumpaa kaipaisin tähän loppurutistukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5503/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua periaatteessa kiinnostaa kyllä fysiikka, mutta en tiedä mikä siinä on kun ei paskaakaan meinaa enää huvittaa vaan kokoaikaisesti opiskella matikkaa ja fysiikkaa kököttäen koneen ja vihkon ääressä tälleen kun ulkona on mitä kaunein sää. Talvella tämmönen olis mukavampaa. Mulla on sellainen fiilis että meneillään olevasta jo tokasta välivuodesta huolimatta ei oikeestaan edes lopulta ihan kauheasti haittaa vaikka menisi huonosti nyt tää koe, seuraava etappi on sitten syksyn ylppärit joihin meen kirjottamaan psykan ja et:n, ja niiden kurssikirjojen lueskelu pitkin kesää ulkona puun varjossa kuulostaa jotenkin harvinaisen comfylta :D

(olisinpa tajunnut jo vuosi sitten että munkin kannattais sittenkin laittaa panokset todistusvalintaan...!)

Vierailija
5504/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin niiiin et koe on jo ohi ja samaan aikaan tarttisin vielä pari kuukautta lisää aikaa opiskella fysiikkaa :D

Vierailija
5505/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te opiskelette fysiikkaa ja matikkaa? (Heh, hyvä kysellä muutamaa päivää ennen koetta... :D Mutta se on se viime hetken paniikki, mikä on just paras!) Ei mulla ole mitään lukion kirjoja tallessa, joten oon katellut netistä, mutta kyllä mä strukturoidumpaa kaipaisin tähän loppurutistukseen. 

Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita. 

Vierailija
5506/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku, jolle on myönnetty lisäaikaa? Mulle myönnettiin 1h, mitenköhän tulee järjestymään kokeessa?

Vierailija
5507/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita. 

Hyvä taktiikka, mut meillä kirjastot kiinni... :(

Vierailija
5508/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku, jolle on myönnetty lisäaikaa? Mulle myönnettiin 1h, mitenköhän tulee järjestymään kokeessa?

Se tulee automaattisesti jokaiseen osioon. Et voi siis itse valita miten ajan käytät.

Vierailija
5509/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan millaisilla pisteillä alimmillaan sosiaalitiedettä on päässyt opiskelemaan Helsinkiin tänä vuonna? Entä logopediaa? Jospa sitä ensi vuonna hakisi muuallekin kuin psykalle.

Vierailija
5510/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin Eximialta amk-tekniikan valintakokeeseen valmentavan itseopiskelumateriaalin. Se on vaikuttanut ihan hyvältä, eikä 70€ hintakaan ollut kauhean paha.

Vierailija
5511/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan millaisilla pisteillä alimmillaan sosiaalitiedettä on päässyt opiskelemaan Helsinkiin tänä vuonna? Entä logopediaa? Jospa sitä ensi vuonna hakisi muuallekin kuin psykalle.

117,5 oli Helsingin logon raja tullessaan. Vastaa suunnilleen Joensuun psykan rajaa.

Vierailija
5512/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko, että jos ens vuosi on normaali vuosi, että tilastomatikka palaa pääsykoevaatimukseksi vai voiskohan AMK-koe olla mahdollinen?

Vierailija
5513/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä onneksi oli valmiina pääsyopas 2020 ammattikorkeakoulutuksen - kirja, jonka tehtävät ja teoriat olen käynyt kannesta kanteen läpi tässä kuukaudessa + tehnyt vanhoja valintakokeita sekä valmennuskurssin materiaalit😅töissäkin muutaman päivän välissä mutta olen silti rutistanut itsestäni fysiikan ja matikan taitoja joita en edes uskonut omistavani, ihan sama miten torstaina tulee käymään niin ainakin olen antanut kaikkeni

Vierailija
5514/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiikkaa ei lueta hauki on kala. Vaatii enemmän.

Vierailija
5515/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmat valittu jo mutta kokeessa taas ne jotka osallistuu niin parhaimmat pääsee tiukan seulan läpi.

Vierailija
5516/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ensi vuonna todistusvalintaa ei-ensikertalaisille?🤔 Tuntuu, että omaa yo-todistusta olisi helpompi täydentää kuin lukea pääsykokeisiin.

Vierailija
5517/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ensi vuonna todistusvalintaa ei-ensikertalaisille?🤔 Tuntuu, että omaa yo-todistusta olisi helpompi täydentää kuin lukea pääsykokeisiin.

Lähtökohtaisesti ei, mutta eipä pitänyt tällekään vuodelle olla.

Vierailija
5518/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kirjastosta "teho-opas amk-insinööri pääsykokeeseen". Siellä on kaikki tarvittavat matikan ja fysiikan jutut lyhyesti ja helposti esitetty, lähinnä kaavoja ja esimerkkilaskuja. Lisäksi tehtäviä ja vanhoja kokeita. [/quote]

Fysiikkaa ei lueta hauki on kala. Vaatii enemmän.[/quote]

Ei, mutta se että laskee niitä tehtäviä niin ne asiat jää sitä kautta mieleen ja oppii samalla. Toki eri ihmiset oppii eri tavalla! Mutta itse ennemmin käytän tämän vähäisen ajan siihen kuin alan käymään perusteellisesti eri teorioita läpi. Ja tärkeintä mun mielestä on se että osaa pyöritellä niitä kaavoja.

Vierailija
5519/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko nyt joku sanoa, että miten laskee lepokitkan?

Vierailija
5520/8137 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti ei, mutta eipä pitänyt tällekään vuodelle olla.

Mistä tämän tiedon sait? Yritin googlailla, mutta en löytänyt vuoden 2021 valintaperusteita mistään.

Ketju on lukittu.