Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologia 2020

Vierailija
26.06.2019 |

Aloitan tän ketjun hyvissä ajoin Psykologia 2019 -ketjun innoittamana. En kirjotellut siihen paljonkaan, mutta sain tukea ja vinkkejä siitä. Pyrin nyt ekaa kertaa ja ilmeisesti parin kymmenen koepisteen päähän jäi. Haaveena sisäänpääsy 2020. Onnittelut sisään päässeille, mutta aletaan toistemme tsemppaaminen tulevaan hyvissä ajoin!

Eli, julistan vuoden 2020 pääsykokeisiin valmistautumiseen avatuksi. Itse lähden nyt kavereiden kanssa terassille ja aloitan huomenna :)

https://www.vauva.fi/keskustelu/3217889/psykologia-2019

Kommentit (8137)

Vierailija
5561/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua tajusin just, että mun koe saattaa pompata ihan vaan suomen kielestäkin :(

Ja 14-16 on ihan PASKA aika!!! Sillon meillä on kaikki tulleet kotiin ja tulee häröömään ja häiritsemään. Lapset vielä uskoo, mutta mun mies on pahin :(

Sanot perheellesi, että sinulla on äärimmäisen tärkeä juttu tuona aikana ja silloin kaikkien pitää olla jossain muualla. Jos puolisosi ei sinua tuota enempää kunnioita, kannattaa harkita suhteen jatkoa tarkasti. Jos annat kohdella itseäsi huonosti, sinua myös kohdellaan.

Vierailija
5562/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää kuinka isot rypyt teille tulee, kun ette voi töissä nauraa vaan pitää olla niin vakavaa psykologia muiden murheita kuunnellessa! Kehottaisin miettimään tältäkin kannalta uravalintaa.

Nauramisestahan nimenomaan ryppyjä tulee :D eikä vakavuudesta.

Nauramisesta tulee rypyt joten kannattaa opetella nk jenkki hymy. Onhan vapaa-aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5563/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta selvää että perhe on silloin muualla kun on etäkoe. Mies jos niin uppiniskainen niin koron kuva bersuksiin.

Vierailija
5564/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä mieluummin tekisin aamulla, kun nyt ehtii koko päivän vaan ladata jännitystä ja hermoilua ja viime hetken en osaa mitään -paniikkia.

Vierailija
5565/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä mieluummin tekisin aamulla, kun nyt ehtii koko päivän vaan ladata jännitystä ja hermoilua ja viime hetken en osaa mitään -paniikkia.

Sama. Mä tulen olemaan niin paniikissa. Kädet hikoaa ja tärisee. Varmaan painan jotain väärää nappia ihan vahingossa. 

Vierailija
5566/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 14-16 on ihan PASKA aika!!! Sillon meillä on kaikki tulleet kotiin ja tulee häröömään ja häiritsemään. Lapset vielä uskoo, mutta mun mies on pahin :(

Mitä ihmettä? Millanen tyyppi sun mies oikeen on jos se ei anna sun tehdä yhtä kahden tunnin koetta omassa rauhassa..?

Vierailija
5567/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei jännitä tää amk-koe ollenkaan niin paljoa kun esim. viime vuonna pääsykoe, koska oon jo puoliksi luovuttanut. Mahdollisuudet on niin olemattomat että meinaan vaan tehdä kokeen parhaani yrittäen mutta aika rennosti. Syyskuussa sit yo-kokeisiin, jossa on ihanan ruhtinaalliset 6 tuntia aikaa per koe :D onneksi on ensikertalaisuus tallella.

Vierailija
5568/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla että mitä lähemmäs koe tulee sen vähemmän jaksaa lukea... pari päivää enää, ei tässä ihmeitä enää voi oppia

Vierailija
5569/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla että mitä lähemmäs koe tulee sen vähemmän jaksaa lukea... pari päivää enää, ei tässä ihmeitä enää voi oppia

on

Vierailija
5570/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot perheellesi, että sinulla on äärimmäisen tärkeä juttu tuona aikana ja silloin kaikkien pitää olla jossain muualla. Jos puolisosi ei sinua tuota enempää kunnioita, kannattaa harkita suhteen jatkoa tarkasti. Jos annat kohdella itseäsi huonosti, sinua myös kohdellaan.

Se on mun lasten isä. Eroaminen ei ole niin yksinkertaista. 

Vierailija
5571/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistät äijäsi järjestykseen ja ilmoitat hänelle, että torstaina klo 14-16 kaikkien pitää olla kaukana kotona. Kyseessä on sinun tulevaisuutesi ja sitä kautta myös koko perheen tulevaisuus.

Vierailija
5572/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mun lasten isä. Eroaminen ei ole niin yksinkertaista. 

Sinä oot vaimo tai avovaimo. Yksinkertaista se on.

Vierailija
5573/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä! Maisterivalinnassa on 3 tehtävää! Tää amk koe, etätehtävä JA suullinen valintakoe :/ HUOOOH

Ihan samat kuin muillekin. 1-vaihe: amk-koe 4.6., 2-vaihe: suullinen valintakoe 12.6.

Vierailija
5574/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä! Maisterivalinnassa on 3 tehtävää! Tää amk koe, etätehtävä JA suullinen valintakoe :/ HUOOOH

Ihan samat kuin muillekin. 1-vaihe: amk-koe 4.6., 2-vaihe: suullinen valintakoe 12.6.

Ei ole. Sulla ei ole etätehtävää.

Vierailija
5575/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sulla ei ole etätehtävää.

Ai, voiko nää olla eri riippuen hakijasta? Miksi sulla on etätehtävä? Millainen se on?

Vierailija
5576/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en taas tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen saanut kandipaikan, mutta haen myös maisteriin ykkösenä. Ulkomainen psykantutkinto. Yliopistosta sanoivat, että pohtivat mun tilanneta ja palaavat asiaan asap. On mennyt jo monta päivää hiljaisuudessa... En ole lukenut amkiin ja lapsella synttärit  joita pitäis järjestää. Mietin, että pitäiskö kuitenkin osallistua amkiin vai luottaa siihen, että kandipaikalla saan suht saman opintoputken eteeni.

Vierailija
5577/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en taas tiedä mitä pitäisi tehdä. Olen saanut kandipaikan, mutta haen myös maisteriin ykkösenä. Ulkomainen psykantutkinto. Yliopistosta sanoivat, että pohtivat mun tilanneta ja palaavat asiaan asap. On mennyt jo monta päivää hiljaisuudessa... En ole lukenut amkiin ja lapsella synttärit  joita pitäis järjestää. Mietin, että pitäiskö kuitenkin osallistua amkiin vai luottaa siihen, että kandipaikalla saan suht saman opintoputken eteeni.

Osallistu! Et menetä siinä mitään, mutta pääset näkemään paljonpuhutun kokeen.

Vierailija
5578/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea opiskelupaikasta! Olen ymmärtänyt, että huimaa eroa ei pitäisi olla. Jos sinun pitää vääntää joku toinen kanditutkielma, olettaisin, että voit suoraan sitten hyödyntää sitä maisterivaiheen graduun. Maisteriin tulee joka tapauksessa n 50opn ja vuoden laajuiset siltaopinnot lisäksi.

Vierailija
5579/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea opiskelupaikasta! Olen ymmärtänyt, että huimaa eroa ei pitäisi olla. Jos sinun pitää vääntää joku toinen kanditutkielma, olettaisin, että voit suoraan sitten hyödyntää sitä maisterivaiheen graduun. Maisteriin tulee joka tapauksessa n 50opn ja vuoden laajuiset siltaopinnot lisäksi.

Jos opintotoimistossa sanotaan että asiaa pitää pohtia niin asiassa on varmasti jotain muuttujia jotka eivät tässä tulleet esiin. Esim. yli 10 v. vanhoja opintoja ei voida enää hyväksilukea.

Vierailija
5580/8137 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opintotoimistossa sanotaan että asiaa pitää pohtia niin asiassa on varmasti jotain muuttujia jotka eivät tässä tulleet esiin. Esim. yli 10 v. vanhoja opintoja ei voida enää hyväksilukea.

Olet oikeilla jäljillä, mutta ei mene noin yksiviivaisesti kuin sanot. Vanhoja opintoja voi päästä suorittamaan opinnäytteillä ja relevanttia työkokemusta voi ahotoida. Siksipä näiden pohtimiseen menee myös yliopistoilta aikaa. Mutta osuit naulankantaan eli tämä on se mun dilemma. Jos opinnot eivät kelpaakaan (ne on kyllä alustavasti hyväksytty maisterihaun kriteerit täyttäviksi), niin menetänkö molemmat opiskelupaikat jos pääsen maisteriin? No, minä laitoin kysymystä menemään, jos vaikka ehtisin vielä saada vastauksen. Jos en saa, niin sitten en kyllä uskalla osallistua. Enpä oikein muutenkan usko mahdollisuuksiini amkissa, koska en ole pahemmin harjoitellut sitä fysiikkaa.

Ketju on lukittu.