**HELMINAUHA 2007 vko 21-22**
Tässä meille helmikuussa 2007 pienokaista odottaville oma ketju. Toivottavasti pino kasvaa pian =)
Vois laittaa esittelylistaa. Laitan esittelylistan sitten erikseen.
Nimimerkki:
Oma ja miehen ikä:
Monettako odotat:
LA:
Lisää voi ehdottaa.
T. Nea
Kommentit (56)
Ihanaa, työviikko loppusuoralla :) Olo on aivan rätti, pahoinvointi ja väsymys yhdistettynä flunssaan ja pitkiin työpäiviin on vieneet kaikki mehut.
[b]Onnea uusille plussanneille! Sjt [/b]ja [b]Lennard [/b]ainakin ovat ilmaantuneet mukaan :)
Tsempit ja peukutukset [b]Helmikuulle[/b], että vuoto on vaaratonta. Gyne kertoi mulle ekan raskauden aikana, että n. joka 3. onnellisesti päättyvässä raskaudessa on vuotoa jossain vaiheessa. Ei siis automaattisesti ole merkki mistään hälyttävästä, vaikka pelästyttääkin.
[b]Kesän loppuun [/b]lasken päiviä jo minäkin. Tai paremminkin heinäkuun - kyllähän elo- ja syyskuukin vielä kesäkuukausia ovat. Ja viime vuonna lokakuukin :) Kyllä tämä alkuraskaus on aika vuoristorataa pelkoineen ja toivoineen. Pitäisi tosiaan silti muistaa nauttiakin!
Mukavaa päivää kaikille! Toivottavasti taas tulee uusia plussauutisia :)
- Pomelo, rv 4+6
Tervetuloa uudet mukaan ja onnittelut! =)
Oireista sen verran, että millaisia oireita teillä on ollut viime päivinä, jos on ollut? Mulla alkoi toissapäivänä pieniä nipistelyjä tuntumaan vatsassa, rinnat aristi. Eilen myös jotain tuntemuksia, mut tänään ei oikein mitään. Eihän niitä nyt välttämättä joka päivä/hetki olekaan, mutta kun sitä niin seuraa tarkasti omaa kroppaansa pelko takaraivossa... =( Kyllä mua väsyttää, mut en nyt tiedä, väsyttääkö normaalia enemmän. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan, pienikin ärsytys saa suuttumaan ja jokin ihana asia liikuttumaan... =) Harvoin pikkusen juilii alaselkää, sekös tässä pelottakin....
Nyt pitäis taas jatkaa siivousta!
Mukavaa viikonloppua,
toivottelee KJ25 rv 4+1
Kyllähän sitä kaikkia oireita tässä " kuulostelee" ja jännää. Vaikka tiedänkin, että jos jotain tapahtuu niin yleensä se tapahtuu sitten varoittamatta :(
Täytyy vain uskaltaa nauttia ja haaveilla. Ja ottaa kaikki irti tästä(kin) raskaudesta.
Ajattelin, että ensi viikosta alkaen voisimme tehdä aina päiväpinoja. Olisi helpompi seurata keskusteluja. Ja kun viikkoja tulee tässä lisää , niin kokemuksesta tiedän, että tarvetta purkaa ajatuksiaan tulee olemaan;))
Päiväkaffelle poistuu hän
tammitoukka + Toivo-Unelma rv 5+1
Oireita: Jumalaton pahoinvointi (viime yön vietin pää pöntössä eikä vielä aamullakaan helpottanu ja edelleenki etoo), ristiselkää särkee, painontunne alavatsalla, tunteet heittelee laidasta laitaan, naama kukkii, hajuaisti on terävöityny, rinnat on arat... Jokohan ne tuli kaikki..
Vielä tein yhden testin, ihan vaan varmuuden vuox, plussaa se näytti seki. Kai täs vois pikkuhiljaa alkaa uskomaan ett sisällä jotain on. Ku viä pääsis eroo täst km-pelosta.. Ei kai se hellitä ennenku pääsee yli niitten viikkojen millo viimex meni kesken ja siihenki pitää saada viä muutama vko sit lisää. Kyllä tää ihmismieli on kummallinen..
Malttamattomana ootan ekaa neuvolaa, pääsee siihen ultraan. Siihen vaan on niin hirrrrveen pitkä aika, yli kax viikkoo. Huoh... Kyllähän tää aika tietty kuluu, päivä kerrallaan. Mutt kuitenki.. Äh!
Illalla olis tytön eskarin kevätjuhlat ja huomenna todistustenjako. Repeen varmaa viimestää huomena parkumaan, se on ni mahtava se opettaja ett ikävä tulee. Miten äkkiä on vuosi menny. Vastahan mä ekan kerran tytön talutin eskarin ovesta sisään ja nyt on edessä viimenen kerta. Höh.. (Ja äsken mä valitin miten hitaasti pari viikkoo kuluu :))
Jaaha, se on lähettävä paimentamaan noita täystuhoja, jtn kinaa siä taas kuuluu olevan. Päivänjatkeet teille kaikille ja hyviä vointeja. Ja uusille tervetuloa ja ONNEA!!
Peesaan [b]Tammitoukkaa [/b]ja liputan päiväpinojen puolesta. Lentää juttu paremmin :) Ja eiköhän meitä jo ensi viikolla ala olla aika monta koossa...
[b]Oireet [/b]alkaa saada koomisia ulottuvuuksia. Liikutun pahemmin kuin Sakari Kuosmanen. Pirkka-lehden lapsille tehty uimaanoppimisgallup sai aikaan liikuttuneen vesiputouksen; se poika, joka oli ensin uinut koiraa jalat pohjassa ja nyt on jo niin iso, että uskaltaa hypätä 5 metristä jalat edellä :D *liiks!* Mua rupes itteäni naurattamaan, että itkin niin hölmöä juttua ja mies ja esikoinen kauhisteli ympärillä, että nysse on horinu mehut väärään kurkkuun ja tukehtuu.
Tuon liikutuksen lisäksi päiväohjelmassa on etomista, pyörrytystä, turvotusta, outoja juilaisuja alavatsalla, väsymystä, rintojen pakotusta ja suihkussa vähän maitoakin.
- Pomelo, huomenna uudet numerot :)
Huomenta,
- Ja iso kiitos kannustavista viesteistä!! :)
Onnea kaikille lakkiaisia tai valmistujaisia viettäville!!! Ison työn olette tehneet, sitä sietää juhlia!
Kaikki näyttäisi olevan hyvin ja minäkin olen päättänyt, että ei se auta kun nauttia. Keskenmeno yms. ongelmat ovat poissa minun käsistäni = en voi niihin vaikuttaa, joten turha murehtia.
Oireista... Eilen oli ensimmäistä kertaa kuvotusta... Kahvilassa hajumaailma kävi ylitsepääsemättömäksi, mutta sitten helpotti. Rinnat niin arat ettei mahalla pysty nukkumaan ja vatsa turvoksissa. Ostin äitiyshameen :) ehkä hiukan aikaisessa...
Eikun papuja istuttamaan, tänään on kasvimaapäivä. Mies kun kielsi maalaamasta, voi haitata pientä. - hih hih, näinköhän onnistun luistamaan koko remontoinnista. ;-)
En oikein ehdi viikolla kirjoittamaan kun työ vie aika paljon aikaa.
Sitä mietiskelen, että koska tuo raskauspahoinvointi alkaa jos on alkaakseen? Minulla on loistava olo, ei edo enkä voi pahoin. Ruoka maittaa ja varsinkin lihaa tekee mieli (vaikka aikaisemmassa elämässäni olen siis yrittänyt välttää lihaa) Hyvä asiahan tämä on, ja kaiketi normaalia ettei ole pahoinvointia? Oireita ainoastaan on rintojen arkuus ja suureneminen ja tunteet alavatsalla ja turvotus.
En itse ole hankkinut mitään vauvalle - en kai vielä uskalla. Ja tätä asiaa on vieläkin vaikea uskoa. Lähipiirissä on tapauksia jotka ovat saaneet meidätkin kaiketi hieman varovaisiksi. (rv 19 rakenneultrassa todettiin miehen siskon vauvasta ettei kaikki sisäelimet olleet kehittyneet eikä raskautta voitu jatkaa sillä vauva ei olisi selvinnyt hengissä ulkomaailmassa. Myös ystävillä on ollut keskenmenoja joten tiedän ja tiedostan kaikki riskit ehkä liiankin hyvin )
Ensi viikolla pitäisi varmaankin ottaa neuvolaan yhteyttä.
Hyvää lauantaipäivää kaikille helmikuisille!
Sunnuntaihuomenta!!! =)
Jos huomenna aloitetaan päiväpinot, eikös juu? Oli tuonne esittelylistaan tullut paljon uusia Helmivauvaa odottavia, kiva juttu! Tänne vain sitten oman mielen mukaan kirjoittelemaan kuulumisia!
Eilen oltiin parissakin juhlissa mukana ja tuntui, ettei turvonnutta vatsaa voinut kovin peitellä. Kukaan ei vihjaissut mistään mitään ja olinkin helposti kuskin roolissa, etukäteen miehen kans sovittiin. =) Söinkin sitten kahden edestä, kun muut joivat drinksuja.
Huvittavinta on, kun veljeni odottaa vaimonsa kanssa esikoista ja kaikki kyselee heidän vointiaan ym... Eivätpä tiedä, mitä meille on tulossa. =) Veljeni vauvan la on loppuvuodesta ja meillä siis alkuvuodesta. Voi isovanhempia, vauvan tuloa ei voi estää!
Täytynee lähteä päiv. apteekkiin hakeen jotain allergiapillereitä, kun nenä on niiiin tukossa ja panadolia myös, kun buranaa ei saakaan enää ottaa! Tarttuiskohan sieltä testi vielä mukaan... =)
Jakselkaa hyvin!
KJ25 ja helmiäinen 4+3
Huomenta Pohjois-Karjalasta!
Sama juttu, kyllä oli jo vatsassa peittelemistä. En oikeasti uskonut, että se näin nopeasti ryhtyy kasvuun. Siippa sanoi, että näki mekosta jo selvästi, onneksi sukulaiset varmasti ajattelivat, että " taas se on lihonut..." Rippijuhlia tulossa reilun viikon päästä ja juhannuksena pitäisi mennä anoppilaan. Mummoni ja anoppini vainunenä on kyllä niin hyvä joten pelkään pahoin, ettei asiaa pysty juhannusta kauempaa salailemaan. Anopilla on selvästi jo vainu, sillä soittelee hassuilla tekosyillä irrelevanteista asioista... Hih hih...
Tämä aamu oli haastellinen, vessassa juoksemista ja pahaa mieltä. Sekavia unia. Mutta onneksi mukava päivä edessä ja toukalla vaatteita suunnittelemaan... :)
Hyvää sunnuntaita kaikille!
En tarkoittanut viestissäni vatsan kasvaneen, vaan turvonneen. Ainakin eka raskaudessa mulla turvotus laski rv 10 mennessä. Painokin lähti nousuun pienen alamäen jälkeen vasta rv 15... Mut eiköhän tää tästä!
Sunnuntain jatkoja!
heips,
en olekaan aiemmin kirjoitellut tänne - paitsi kyllä ensimmäistä odottaessani -02.
viime perjantaina olimme menossa työporukan kanssa syömään (ja juomaan) ja fiksuna ajattelin, että teen testin varmuudenvuoksi. Ja hyvä että tein. Plussa tuli, menkkojen olisi pitänyt alkaa tänään, muttei siis myöskään ole kuulunut.
Nyt vain jälkeenpäin tuli mieleen, kuinka olikin niin vahva plussa, vaikka tein testin paria päivää ennen oletettuja menkkoja? Vaikka väliäkös tuolla..plussa mikä plussa :)
Ällöttävää oloa ja suolaisen himoa. Ensimmäisestä raskaudesta jäi hyvä fiilis, enkä muista tämänlaista pahanolon tunnetta silloin kokeneeni. No, päivä kerralllaan kahtellaan mihkä tämä johtaa ;)
miiwa
ps. niin ja olen itse siis pk-seudulta
Nimimerkki: Mikonäippä
Oma ja miehen ikä: 28 ja 30
Monettako odotat: toinen
LA: 3.2
Alkuraskauden ultra on varattu parin viikon päähän ja ehkä sen jälkeen voi olla vähän varmempi. Kahdessa eri testissä haaleat viivat. Joitakin oireita on ollut: vatsaa turvottaa, kahvia ei tee mieli (entinen kahvin suurkuluttaja), tissejä aristaa, hajuaisti on jotenkin terävöitynyt. Auttakaa sitten alkuun en ole tällaisella foorumilla juuri kirjoitellut.
Käyttehän laittamassa tietonne HELMIKUUN HELMINAUHA-viestiin, on Han_:in helpompi päivittää listaa. Kiva kun meitä jo alkaa olemaan reilummasti. =)
Plussasin perjantaina, vaikka luulin todella että nega tulee!oli mahatauti ollut ja kuvittelin että menkat tämän takia myöhässä, mutta olipas kiva yllätys!
tuonne toiseen pinoon en saanut laitettua miehen ikää kun tietokone rupesi temppuilemaan juuri silloin!
Nimimerkki:05(07)
Oma ja miehen ikä:23 ja 35
Monettako odotat:toista, eka on -05
LA:laskurin mukaan 3.2
pahoinvointi on oireena, mikä on aivan kauheaa!ekaa odottaessa ei ollut minkäänlaisia oireita.
painontunnetta mahassa, ja kutiaa alamaha!
minulla on todella suuri keskenmenon pelko, yhtään ei ole ollut mutta nyt on aivan järkyttävä pelko siitä että tämä menee kesken!toivotaan että ei!
onnea myös muille!
minulla on ollut koko päivän tänään paksu paita päällä kun sisälläkin palelee aivan tolkuttomasti! yöksi varattava lisä peite;=)
Hei,
Mä pelkään kanssa vähän kaikkea, mutta äiti/anoppi/mies käskivät kaikki olla huolehtimatta ja nauttia raskaudesta, koska stressi ja pelko voivat olla pahaksi.Niinpä päätin, että elän sen mukaan, että minä ja toukka nähdään toisemme helmikuussa.Vaikka vaikeaa se on olla huolehtimatta... Tekisi itsekin mieli varata ultra yksityiseltä. En millään malttaisi odottaa kesäkuun viimeistä viikkoa ja neuvolaa...Ja odotan, että heinäkuu olisi pian ohi, jotta 12 viikkoa olisi täynnä.Enpä olisi koskaan uskonut toivovani, että kesä menisi nopeasti;)
Aurinkoista perjantaita Nealle (päivä perässä tullaan:4+5) ja muille helmitoukkien odottajille.
sjt