Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HELMINAUHA 2007 vko 21-22**

26.05.2006 |

Tässä meille helmikuussa 2007 pienokaista odottaville oma ketju. Toivottavasti pino kasvaa pian =)

Vois laittaa esittelylistaa. Laitan esittelylistan sitten erikseen.

Nimimerkki:

Oma ja miehen ikä:

Monettako odotat:

LA:

Lisää voi ehdottaa.

T. Nea

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen töissä enkä kyllä aio kertoa pomolle kuin vasta sitten kun masu näkyy selvästi. Vähän jännittää, jatkuuko työsuhde mammaloman jälkeen (ma.sopimuksella 2007 loppuun). Työpaikan löytäminen esikoisen jälkeen oli todella hankalaa, mutta ei tässä nyt vakkarisopimusta malttanut jäädä odottamaan, varsinkin kun esikoinen täyttää jo kolme vuotta. Täytyy vaan luottaa, että " kelpaa" töihin vielä toisenkin lapsen jälkeen. Tää on tätä ikuista työ-perhe -ristiriitaa...

Vierailija
22/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että ihan samoissa päivissä menevä löytyy :)

Useimmat käyvät [b]alkuraskauden ultrassa [/b]yksityisellä, sitä ei juuri kunnissa tarjota, jos ei sitten neuvolassa ole omaa ultraa. Minä pääsen alkuraskauden ultraan aikaisemman kohdunulkoisen takia, se kun toistuu helposti :( Ennen ultraa en uskalla varata neuvolaa, eipä siellä vielä ekalla käynnillä jutustelua kummempaa tapahdukaan. Tosin " omaa" neuvolantätiä on suorastaan ikävä, olisi niin ihanaa päästä taas asioimaan :)

Ekan [b]vauvahankinnan [/b]uskalsin tehdä minäkin, ihanaa hömpätä! Ainakin aion nauttia joka ikisestä raskauspäivästä ;) Jos huonosti käy, niin sitten on ihan terapiaakin järjestellä tavarat pois. Muutamalle kaverille kerroin jo raskaudesta. Kohdunulkoisesta opin ainakin sen, että jos huonosti käy, haluan puhua siitä. Oli tosi vaikeaa kertoa ku:sta ja leikkauksesta, kun ei ensin ollut hiiskahtanutkaan ilouutisesta. Nyt siis kerron niille, joille olen valmis kertomaan ne vähemmän kivatkin uutiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskauden ultra kuulostaa tosi houkuttelevalta, koska on eka raskaus kyseessä ja kaikki muu paitsi pahoinvointu tuntuu epätodelliselta!

Neuvola on varattu heinäkuun ekalle viikolle ja varsinainen lääkärikäynti menee niin kauaksi, että se ultra jotenkin houkuttelee...

Lohduttavaa kuulla muuten, että jollain muullakin on turvotuksen tunnetta. Mulla on selvästi enemmän jano, ja jotenkin alavatsa tuntuu turvonneelta. Voi ei, mitähän tästä vielä tuleekaan!!!

Vierailija
24/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Jospa nyt saisin tänne oikeaan paikkaan viestin lähetetyksi. Laitoin ensiksi vahingossa tuonne " pääkategoriaan"

Tänään kävin terveydenhoitajalla ja positiivista näytti testi. Apteekin testi oli haalea ja myös terveydenhoitaja sanoi, että haalea kyllä, mutta kuitenkin kyllä. Laskettuaika olisi helmikuun 6 tai 7.

Esittäytymistietoja:

Minä 26, mies 27

Aiempia lapsia: ei (jos miestä ei lasketa)

Mistään muusta ei vielä mitään tietoa. Jännittää, hymyilyttää, itkettää ja pelottaa.

:)

Vierailija
25/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja minäkin sorruin ostamaan jo jotain pientä: pipon (kun talvella syntyy, reppana) parit sukat ja bodyn... Tsiigasin äitiyspakkauksen sisältöä ja totesin sen olevan niin kattava, ettei hirmuisesti kannata hankintoja tehdä. Jotenkin se kuitenkin konkretisoi asiaa kun tekee hankintoja... Vaikea uskoa vielä todeksi.

Uutisia en ole kertonut kuin miehelle, joka oli iloinen mutta hiukkasen paniikissa. Isovanhemmille lienee turha kertoa ennen loppukesää.

Oireista oli keskustelua myös tällä palstalla... Vatsaa kipristelee välillä ja on turvoksissa. Ei vielä pahoinvointia. Sen sijaan on sekava olo ja itkettää lähes kaiken aikaa.

Hankalaa keskittyä töihin...

Vierailija
26/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin helmeä odotellaan. Nimimerkkini on jäänne tuosta nuorimmaisesta ,tammi -05 vauvasta. Laiskana en jaksa vaihtaa ;)

Ei vaiskaan,jotenkin olen vielä niin siinä tammimamma identiteetissä kiinni. En siis vielä osaa ajatella olevani helmenkalastaja:))

Meille neljättä lasta odotetaan syntyväksi 1.2-07,jos/kun kaikki menee hyvin. Alussa siis mennään. Isommille lapsille, 13 ja 11v , asiasta olemme kertoneet,emme vielä muille. Vissiin vkonloppuna mökillä täytyypi kertoa,koska en saunasipukkaa silloin juo. No, hulluina sukulaiset meitä varmaan pitävät ;).

Minä olen 36v ja mies 33v. Pidän siis nuoremmista miehistä;))).

Ja tykkään käyttää hymiöitä.

Meidän ei oikeastaan tarvitse hippuselle mitään hankkia,kun kaikkea löytyy. Mutta kyllä sitä varmaan jotain söpöä tulee hankittua...

Mutta nyt tämä nuhanenä äippä pötkähtää sohvalle,kun taaperokin on päikyillä.

tammitoukka + Toivo-Unelma rv 4+6

Vierailija
27/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu07:lle - niin on mullakin hankala keskittyä työhommiin - koko ajan vaan selaa vauva-aiheisia sivuja. Uutinen on niin tuore ja upea. Mutta pitää jaksaa olla ajattelematta liikaa ja odottaa se maaginen 12 vkoa, vaikka sehän on ikuisuuden päästä...

Vierailija
28/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa ja ONNEA!! =)

Minäki uusintatestin tein maanantaina, erittäin vahva plussa tuli. Täpinöissäni laitoin oikein erikseen viestiä tänne palstalla ;) Vähän nyt uskaltaa huoahtaa helpotuksesta ku on se hcg nousujohdanteinen ainaki jos testii o uskominen. Tietysti mitä tahansa voi viä tapahtua mutt toivotaan parasta.

Pahoinvointi on vähän hellittäny, enää ei tarvi olla koko ajan olla halailemassa pönttöä. Kuvotusta on edelleen ja hajuaisti on herkistyny, ei mitenkää kiva juttu ku on toi yx vaippaikänen huushollis :x No, aika aikaasa kutaki. Enkä minä valita (paitsi ehkä vähän =))

Neuvolaan meno olis ennen juhannusta maanantaina, samalla lupas terkka ultrata ni näkee onko tuolla ketään. Himppasen jännittää ja pelottaa, aikaki kuluu ni hemmetin hitaast... Mutt sit taas toisaalt, aika kuitenki loppujen lopux rientää näitten lasten kanssa ja yht' äkkiä huomaan ett tänää on se päivä kun pikkusen (toivon mukaa) nään. Paitsi ett ei taida paljo rv 7+jtn erottaa päätä pyllyst mutt ett siä edes joku o..

Tosta lapsiluvusta: Meillekin o tulos neljäs, en o uskaltanu kertoo muille ku miehelle ja veljen vaimolle (heil on 5 lasta) ku kaikki muut kelle oon joskus haaveistani kertonu (ett 4 lasta haluun) ni on pitäny mua ihan umpihulluna. Saas nähä mikä on vastaanotto ku rupee masu näkyyn.. Sitäki muute ootan ihan malttamattomana, ett " pullahtas" se maha toho pömpöttää. Tjah, kyllähän seki aika tietty koittaa. Mutt odottavan aika kun nyt vaan on niiiiiin pitkä....

Johan tuli taas pitkät jorinat, jälleen kerran voi todeta ett kiva jos joku jaxo lukee kokonaa. Helminauhalaisille hyvää päivänjatkoa ja hyviä vointeja!! *vilkuti*

Vierailija
29/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta kuumepuolelta pyörähdän tänne hiljaisin askelin... =)

Pikkukakkosta on toivottu meille jo lähes 1,5 vuotta (esikoinen 3v) ja yks alkuraskauden km oli viime elokuussa. Sen jälkeen ei mitään ja toivokin melkein heitettiin menemään. Kunnes plussasin haalean plussan maanantaina kp 28/30 =) (kaupan testi)

Testasin hätähousuna jo kp 25-26/30, mut silloin selvä nega. Ja nyt joka päivä olen tuhlannut testejä, just äsken viimeks Apteekin omalla testillä ja pianhan se toinen viiva paljastui. =) Joten uskottava on, että pikkukakkonen olisi tulollaan.

Mut hyvin varovaisin mielin olen koko ajan, silti niin innoissani. =) Mieshän toki tietää kaikista testauksista ja plussauksesta, mut kukaan muu ei tiedäkään, eikä kerrota ennen kuin siltä tuntuu. =)

La olis menkkojen mukaan 8. helmikuuta, mut mulla on välillä kierto vaihdellut, joten en tarkkaa päivää tiedä, pääasia että tulokas selviää yhdeksän kuukautta hyvin ja turvassa. =)

Tässä vähän informaatiota:

Nimimerkki: KJ25

Ikä: molemmat 26

Asuinpaikka: Lapin lääni

Monesko lapsi: toinen

LA: 8.2.07

(menikö suurinpiirtein oikein)

Tuosta paikkakunnan ilmoittamisesta, voin todeta omalta kohdaltani sen, etten halua sitä kertoa, suht anonyyminä haluan täällä kirjoitella. =) Saanen silti kuulua joukkoon?

Oikein paljon vielä onnea kaikille plussanneille ja tästä se lähtee matka kohti Helmikuuta 2007!!

KJ25 rv 3+6 (ohhoh) =)

Vierailija
30/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joku oululainen...? Minäkin olen Oulusta ja ensimmäistäni odotan! :)

[color=deeppink]Nea[/color] kyseli vauvahankinnoista; minä olen hommannut tässä vaiheessa 6 bodya, yhden oloasun (housut ja pikkuhuppari) ja yhden kevät/syksy ulkoilupuvun. Ainakin olen hyvissä ajoin liikenteessä :D Vaunut saatetaan käydä pian hakemassa, kun löydettiin hyvät tarjouksesta (v. 2005 Carena-yhdistelmät). Voi se olla, että ne on jo menneet, että sitten odotetaan seuraavaa hyvää tarjousta.

Kuinka paljon olisitte valmiita maksamaan vauvantarvikkeista, esim. yksittäisistä vaatteista tai vaunuista tms.? Kun minusta tuntuu, että innokkaita äitejä huijataan tässä, kun jostain pinnasängystäkin saa uutena maksaa VÄHINTÄÄN 150¿. Hyviä uusia vaunuja ei taida saada alle 250¿ (paitsi ne tarjouksessa olevat vaunut, jotka löydettiin). Vauvan vaatteetkin maksavat melko reilusti, riippuen toki paikasta. Minusta on kyllä liikaa, jos jostain yhdestä bodysta pyydetään 15¿ tai yli. Minä olen kyllä sen verran pihi, että en maksa mahdottomia vaatteista, joita ei voi kuitenkaan käyttää kuin pienen hetken.

Vierailija
31/56 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääs uudet laittamassa esittelynne vielä tuonne helmikuun helminauhat 2007 pinoon. Kun on helpompi päivitellä tietoja, kun ovat kaikki siellä samassa paikassa ja suurinpiirtein samalla tavalla merkittynä. Nostin sen tuohon etusivulle, että löytyisi helpommin :) Kiitos.

Vierailija
32/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, kesäkuu alkoi! Ei vaan ilmojen puolesta siltä tunnu, sataa, tuulee, on kylmä. *hrrr*

Esikoinen sairastui jälleen viime yön aikana, nuhaa ollu muutama päivä, yskä sitten ja nyt kuumeessa. Tää loppukevät on menny sairastaessa kukin vuorollaan. Vatsatautia melkein viikko vähän aikaa sitten, mulla ja miehellä siitepölyallergiaa ja tytär vähän väliä kuumeinen. Olemme kyllä ens viikolla menossa polille tutkimuksiin, josko neidille tulee putket korvaan... ikävä kesä tiedossa, jos näin on. =(

Mutta kaiken peittoaa tieto tulevasta pikkukakkosesta. =)) Haaveillen jo ajattelen ensi talvea, josko vuoden vaihteen jälkeen vois olla mammalomalla. =) On ehkä liian aikaista, mutta täytyyhän tästä kaikesta nauttia alusta alkaen, eikös vain! Kesä tuo tullessaan meille isomman asunnon, kuukauden päästä muutetaan! Pakkaillakin vois, kun sais inspiksen...

No nyt neitiä hoitamaan, iloista torstaita muille toivottelee

KJ25 ja vielä nimetön matkalainen 4+0

Vierailija
33/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Pahoinvointia [/b]ilmassa, Ykä uhkailee visiitillä monta kertaa päivässä. Autolla ajaminen tuntuu jo melkein vaaralliselta, kun pahoinvointi alkaa heti liikkeelle lähtiessä. Mutta kummasti sitä vain jaksaa - minun pieni siellä vain muistuttelee olemassaolostaan :) Muita [b]oireita[/b]kin on, [b]turvotus [/b]on megaluokkaa. Ihan mammahousuja en vielä kehtaa vetää päälle, mutta löysin shoppailureissulta ihanat resorivyötäröiset reisarit, joissa kehtaa kulkea ja jotka eivät kiristä ja purista.

[b]Han [/b]taisi kysellä [b]lastentarvikkeiden hinnoista[/b]. Samaa mieltä olen, varmasti monissa tarvikkeissa on roimasti ylihintaa. Innokkaiden vanhempien ostovietti on niin helppo herättää. Melkein suututtaa monet mainokset, joiden rivien välistä voi lukea: " Olet huono vanhempi, jos et osta tätä" . Toisaalta löytyy hyvä tarjouksia, ja varsinkin kausittaisten kuosien vaihtuessa voi tehdä tosi hyviä löytöjä esim. vaunuista ja turvaistuimista. Esikoisen kanssa on saanut huomata, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Ne tarvikkeet, joissa satsasimme laatuun ja maksoimme vähän enemmän, odottavat seuraavaa käyttäjää uudenveroisina, kun taas halpisversiot on saanut aikaa sitten kiikuttaa kirppikselle tai pahimmillaan jopa roskiin. Ehkä ihan hyvä juttu alkaa mietiskellä noita tarvikehankintoja jo alkuraskaudessa, niihin kun uppoaa sentti poikineen.

[b]Äitiyspakkauksen [/b]kattavuuteen vastasyntyneellä ei kannata luottaa. Monet vaatteet ovat pitkään hirmu isoja, esim. toppahaalari menee talvivauvalle vasta seuraavana talvena.

Mukavaa, että uusia on taas ilmoittautunut mukaan :)

[color=red][b]Onnea kaikille plussanneille!

[/b][/color]- Pomelo, rv 4+5

Vierailija
34/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*vilkuti* vain Maaretillekin :)

Vierailija
35/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä noista vauvantarvikkeista... Toki laadusta olen valmis maksamaankin enemmän, mutta useimmiten vaikuttaa siltä, että hinta ei määräydy ollenkaan laadun mukaan vaan eiköhän se ole tämä kysynnän ja tarjonnan laki. Tohkeilevat äidit ovat niin innoissaan uudesta tulokkaasta ja koska haluavat olla " hyviä vanhempia" ostavat tietysti kalleimpia vaunuja. Kohta edullisia, mutta samanveroisia kuin kalliimmatkin, ei löydykään.

Mistähän muuten tullut tämä ikävän yleinen käsitys siitä, että jos ei tuhlaile ja hemmottele lastaan kalliilla tavaroilla, ei ole hyvä vanhempi? :OOO Ihmettelen vain. No mutta, jokainen tyylillään. En missään tapauksessa halua riistä vanhemmilta sitä riemua, kun saa ostaa lapselleen asioita, onhan se ihanaa täytyy myöntää :) En vain aio käyttää siihen suuria summia, koska suurin osa niistäkin euroista, mitä esim. kalliista vaunuista maksetaan, eivät ole laadun tae, vaan jotain ihan muuta.

Nyt on rv5 tasan! :D Eihän tässä ole enää kuin 35 raskausviikkoa jäljellä!

Han ja Pööpö rv5+0

Vierailija
36/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

Aamu alkoi ankeasti. Eilen pisteli vatsaan ja tänään tuli aamulla vähän veristä vuotoa. Ilmeisesti ei vielä syytä huoleen koska kyse oli tosiaan hyvin vähäisestä vuodosta, mutta itkuksihan se meni, niin että työpaikan avaimet katosivat ja melkein junakin jätti. Siippa on juuri työkeikalla toisella puolella Suomea.

En tiedä kuvittelenko, mutta tunnen olevani turvoksissa, sekä vatsa että tissit. Pahoinvointia ei sen sijaan ole ilmaantunut.

Itku herkässä... mikä on hassua, sillä " normaalisti" itken todella harvoin.

Juu, vauvan tarvikkeet tuntuvat todella kalliilta Suomessa! Ostin Venäjän reissulta pikkuruisen mekon (130 ruplaa, eli noin 4 euroa) johon sisältyi vielä pikkupöksyt. Voihan se olla, ettei ole tyttö, mutta oli niin söpö mekko. :)

Me ajateltiin hankkia aluksi vain sellainen kattoon ripustettava juuttivuode (keinu) Ruohonjuuresta ja sitten kun vasvaa niin " oikea sänky" . Vaunut vasta suunnitteluasteelle. Pienet sukat kyllä sorruin taas ostamaan.

Valitettavasti ollut tosi stressaava jakso töissä ja päätin että ensi viikolla - jos vauvan alku viikonlopun yli seuraa mukana - on pakko hellittää ja jättää yksinkertaisesti asioista osa pois. Asiat viimeistään nyt tärkeysjärjestykseen.

Nyt vähän mieli maassa ja jännittää... kuinka käy...

Vierailija
37/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helmikuu07: Tsemppiä, että kaikki menee oikein hyvin! Alussahan voi olla niukkaa vuotoa, ns. kiinnittymisvuotoa" ... Mut kyllä kivut on erilaiset kuin kiinnittymiskivut, meinaan jos uhkaa kesken mennä...

KJ25

Vierailija
38/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hivenen uskomattomalta tuntuu, että olen raskaana. Tänään kp44 testi yllättäen näyttää positiiviselta, heikosti, mutta selvästi. LA mikä lie, kun kierto ei edellisen jäljiltä ole vielä kunnossa. Imetän reilun vuoden ikäistä edelleen.

lennn

Vierailija
39/56 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odotetaan, raskaustesti näytti vahvaa plussaa muutama päivä sitten. Toivottavasti saamme helmivauvan ja kaikki menisi hyvin.

Iät: minä 28 ja mies 31

LA: 4.2.07

Oireina rintojen arkuutta ja " pingoittumista" , vihlailuja alavatsassa ja väsymystä sekä palelua. Olen nytkin viltti päällä, vaikka sisällä on lämmintä:)

Ja eka neuvolakäynti sovittuna kesäkuun loppuun, tekee kaiken vähän konkreettisemmaksi.

Mukavaa, että on muitakin juuri ison uutisen saaneita:)

Vierailija
40/56 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Turquoise]Tilasin äsken yksityiselle alkuraskauden ultran. Aika ois 12. päivä. Sillon viikkoja vasta 6+2, mutta lääkäri sanoi, että näkee jo silloin, että onko oikeassa paikassa jne. Itsestäkin tuntuu että liian aikasin varasin, mutta en pääse peloista eroon. Pelkään niin kovasti tuulimunaa, keskenmenoa, kohdunulkoista. Keskenmenohan voi tulla tietty myöhemminkin, mutta saisi selvyyden ainakin noista kahdesta muusta pahasta.[/color]

[color=Red]No nyt tuli taas omaa napaa, mutta aattelin tulla kertomaan miten pöhkö oon =)[/color]

[color=Blue]Hyvää päivän jatkoo kaikille =)[/color]

Nea 4+6