Kysy mitä vain 20-vuotiaalta narkkarilta
Jos siis kiinnostaa. Opiskelen ammattikorkeassa, ja olen melko pidetty sosiaalisissa ympyröissä. Keskituloista paremmasta perheestä ja todella normaaleista oloista. Salaa olen kuitenkin narkkari, ja olen aina kotona ollessani päihtynyt. Ja kaikki alkoi vain "viihdekäytöstä". Tämä voisi helpottaa itseänikin ongelmien ja ratkaisujen tunnistamisessa.
Kommentit (63)
Kuka voittaa Vermon 7nen lähdön?
Kannattaako pelata myös troikkaa tähän lähtöön?
Mihin syöpään sairastut mieluiten? Se on nimittäin tulossa, on aivan sama miten itseäsi myrkytät.
Miksi elää, kun Kovanen hautaa halvalla? Onko elämäsi elämisen arvoista?
Olin itsekin 5 vuotta sitten samassa tilanteessa. Se oli tosi ahdistavaa aikaa, mutta muustakaan elämästä en oikein tiennyt, niin en pystynyt lopettamaan. Kaikki kaverit oli noissa samoissa piireissä, joten jos olisi lopettanut, olisi joutunut luopumaan kavereista. Jotenkin ihmeen kaupalla tapasin ihmisen, joka halusi myös lopettaa, ja yhdessä se onnistuikin kun vain päätettiin asia. Hän on nykyisin puolisoni, ja eletään ihan tavallista elämää. Lapsikin meillä on, ja käydään töissä/koulussa. Edes alkoholia en pysty vielä missään määrin käyttämään, se laukaisee heti kaikki himot.
Itse myös myin huumeita. Tietysti kadun sitä, mutta ei narkkari kauheasti muiden terveyttä ajattele, kun jotenkin pitää oma käyttö rahoittaa. Itse käytin niin paljon, että tonneja niihin kuukaudessa meni. Opiskelupaikka multa meni alta, kun kaikki aika meni sekaisin olemiseen ja harvoin tuli käytyä koulussa. Joskus kävin tenttejä tekemässä piripäissäni, kun olin juuri valvonut pari päivää putkeen. Kavereita tippui pikku hiljaa, tai oikeastaan aika nopeastikin yhdessä vaiheessa. Mutta jotenkin kaverien kuolemat ei auttanut yhtään lopettamisessa, pikemminkin päin vastoin. Sitä ajatteli, ettei itselläänkään ole mitään väliä. Joidenkin vanhojen kavereiden kanssa olen edelleen yhteydessä, tasaisin väliajoin kavereita kuolee, ja suurin osa edelleen käyttää huumeita.
Tämän tarinan tarkoitus oli, että sieltä voi päästä pois! Sulla vaikuttaa vielä elämä olevan joten kuten kunnossa, ja se olisikin tärkeää tehdä nyt. Pikkuhiljaa valut pohjemmalle, ja omat rajat häviää. Jos nyt esim. ajattelet, ettet suonensisäisiä tule koskaan käyttämään, niin odota vain, jatkamalla se päivä vielä tulee, kun tuollaista rajaa ei sinulla enää ole. Tai voihan se olla, että kuolet jo sitä ennen. Arvosta itseäsi ja lopeta!
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi, täystiilitalo vai hirsitalo?
Kivitalo. Kestää tuhansia vuosia oikein rakennettuna. Näitä ei valmisteta sen takia, koska rakennusala haluaa tehdä voittoa paskoilla ja halvoilla rakennusmateriaaleilla, jotka kestää nykyaikana maksimissaan 50 vuotta.
Nyt kun luulet hallitsevasi elämääsi ja olet ns cool, oletko ajatellut kun olet kallion kadun kulmassa ja vähemmän cool, myyt p**ttä saadaksesi edes jotain piikitettävää, niin
toivoisitko että joku olisi edes yrittänyt sanoa että lopeta kun vielä voit.
Olet vielä siinä iässä ap, että sun keho kestää ja ehetyy nopeasti. Mutta jos nyt tuntuu, ettei elämänlaatu kärsi, niin se tulee muuttumaan iän kanssa, jos jatkat aineiden käyttöä ja lisäät määriä kun keho ei enää saa samanlaisia kiksejä samoista annoksista. Suosittelen lopettamaan sitten kun siitä alkaa oikeasti olemaan haittaa sulle tai muille ihmisille.
https://yle.fi/uutiset/3-10845479
Tuo artikkeli on alkoholista, mutta pätee ihan minkä tahansa muun päihteenkäytön kanssa myös.
Aloititko polttelemalla ruohoa vain silloin tällöin viinan sijasta?
Oletko varastanut läheiseltäsi rahoittaaksesi päihteidenkäyttöä? Kuinka paljon rahaa päihteisiin suunnilleen menee kuukausi- tai vuositasolla?
Huumeiden käyttö on sellaista, että ihan alussa niistä tulee tosi hyvä olo. Pikku hiljaa se alkaa laimeta, ja hakee vain niitä alun oloja käyttämällä enemmän ja enemmän. Käyttö muuttuu sellaiseksi, että huumeilla pidetään ahdistus poissa, mutta joka kerta se ahdistus alkaa jo hieman aiemmin edellisestä annoksesta.
En tiedä missä vaiheessa käyttöä ap on, mutta usko mua, se ei tule enää koskaan olemaan parempaa. Pelasta itsesi, etsi joku muu rajojen hakemisen keino. Joillain toimii rankka urheilulaji, mutta tietysti sitä lopettamista täytyy todella haluta.
VASTAA KYSYMYKSEENI
1. KÄYTÄTKÖ PASKAISTA KÅNKEN-REPPUA?
2. AJATKO RUMALLA MASSA-JOPOLLA?
3. KULJETKO NILKAT PALJAINA?
JOS, NIIN MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Ongelmia on ollut sosiaalisissa suhteissa. Kaikki kaverit ja ystävät tietävät, eli koko kaupunki. Suku ja perhe ei tietenkään. En ole kuitenkaan mikään stereotyyppinen narkkari, vaan pukeudun tyylikkäästi ja melkein pystyn peittelemään sen kuinka huonosti menee.
Katkaisuhoidoista tarkoitin, että niitä kyllä on, mutta se ei ole vaihtoehto.
Ap
Mun mielestä tässä on nyt täysin sivuseikka se, että kuvailet, ettet ole "stereotyyppinen narkkari, vaan pukeudun tyylikkäästi"...
Tyhmintä, mitä olen hetkeen lukenut.
Olet narkkari ja täysin rappiolla, pukeuduitpa miten vaan.
Nilkat paljaana kuljen kyllä, känken reppua käytin yläasteella ja jopolla en aja kun ajan autolla.
En voi sanoa olevani täysin rappiolla silti, sillä minulla on hyvä koulupaikka ja suoriudun elämästä toistaiseksi. Ei tarvitse ajateöla niin mustavalkoisesti.
En ole varastanut läheisiltä. Ei ole ollut tarvetta ja en kyllä varastaisikaan. Paljonko rahaa menee, niin en halua edes laskea. Kyllä sitä uppoaa, kaupoilla ravataan viiskymppisten kanssa harvase päivä.
Ikäviä tilanteita on monia, muttei mitään ihmeellistä. Kerran tipahdin ratissa motarilla ja auto lähti lapasesta mutta niistä ajoista ollaan järkiinnytty. Vielä kevari-ikäisenä en suostunut ajamaan edes yhden kaljan jälkeen.
Huumeiden käyttäminen oli korkeintaan lukioaikoina bileissä cool, ja vain silloin kun itse ei ollut vielä kokeillut.
Vastailen muihin jahka kerkeän.
Ap
Ihmisen pitää tehdä itselleen hyvää. Ap. Miksi teet itsellesi pahaa, joka vähitellen tuhoaa sinut.
Oletko imenyt siitintä saadaksesi kamaa?
Myytkö seksiä rahoittaaksesi tämän huvin?
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että huumekauppa, ihmiskauppa ja laiton asekauppa linkittyvät vahvasti toisiinsa? Ostamalla huumeita saattaa tahtomattaan tukea esimerkiksi lapsiprostituutiota, jonka nuorimmat uhrit ovat sylivauvoja. Itse en tämän takia halua edes kokeilla huumeita. Hienoa, että tahdot lopettaa huumeiden käyttösi.
Itse olen kasvattanut käyttämäni "huumeen" jo yli 30 vuoden ajan, enkä ole tukenut rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Huumeiden käyttö on sellaista, että ihan alussa niistä tulee tosi hyvä olo. Pikku hiljaa se alkaa laimeta, ja hakee vain niitä alun oloja käyttämällä enemmän ja enemmän. Käyttö muuttuu sellaiseksi, että huumeilla pidetään ahdistus poissa, mutta joka kerta se ahdistus alkaa jo hieman aiemmin edellisestä annoksesta.
En tiedä missä vaiheessa käyttöä ap on, mutta usko mua, se ei tule enää koskaan olemaan parempaa. Pelasta itsesi, etsi joku muu rajojen hakemisen keino. Joillain toimii rankka urheilulaji, mutta tietysti sitä lopettamista täytyy todella haluta.
Olisi hyvä, jos kertoisitte, mistä huumeista puhutte.
Huumeet kun eivät ole mikään homogeeninen ryhmä, jotka kaikki toimivat samalla tavalla ja aiheuttavat riippuvuutta.
Ap:lta haluaisin kysyä tarkemmin, että mitä käytät ja kuinka usein. Puhuit, että ns. bilehuumeita käytät viikonloppuisin, mutta mitä muuta?
Huh. Hyvä muistutus. Huumekauppiaat myös ”jatkavat” kauppatavaraansa lisäilemällä siihen milloin mitäkin ja jos huonosti käy, kohdalle osuu kohtalokas ja viimeinen annos myös tämän seurauksena. Katukaupassa tai ylipäätään laittomien huumeiden kohdalla ei voi koskaan tietää varmasti millaisen cocktailin saa.