Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko olla parisuhteessa miehen kanssa, joka sanoo haluavansa panostaa suhteeseen eikä erota koskaan?

Vierailija
25.06.2019 |

Mies sanoi, että hänen ehtonsa on se ettei erota ja kumpikin panostaa suhteeseen täysillä. Olemme tapailleet vuoden ja tutustuneet toisiimme. Mitä mieltä olette?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni meistä on pyhästi päättänyt ettei eroa. Vain nuori tai tyhmä ihminen kuvittelee noiden lupausten merkitsevän tosipaikassa. Lopulta edes itselleen. Huomisesta ei tiedä. Kukaan.

Miksi ihmiset sitten ovat parisuhteessa, menevät kihloihin, naimisiin ja perustavat perheen jos eivät tahdo olla yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä? Mitä järkeä on parisuhteessa jos kumpikin osapuoli sahaa toistaan jalkaan? Ei niin yhtään mitään!! Tiedämme huomisesta ja haluamme olla yhdessä.

En minä tiedä, tulenko olemaan kumppanini kanssa yhdessä vielä kymmenen vuoden päästä. Ei tuollaista vain voi tietää. Jos minulta olisi kymmenen vuotta sitten kysytty, missä arvelen olevani vuonna 2019, olisin veikannut täysin pieleen. Tulevaisuus on mysteeri, ja hyvä niin.

Se, että tunnustaa tämän tosiasian, ei tarkoita, etteikö voisi tehdä suunnitelmia, pyrkiä elämään itsensä näköistä elämää ja nauttia parisuhteesta.

Vierailija
22/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä miehen täytyy mieluummin haluta erota, olla sitoutumiskammoinen eikä saa haluta nähdä yhtään bvaivaa suhteen eteen! Eiku...

Siis mikä kysymys tämä oli ap :D ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä tällä suhteeseen panostamisella tarkoitetaan. Yleensä, kun joku selittää tuon auki, sillä tarkoitetaan esimerkiksi hyvää seksiä, romantiikkaa, syvällisiä keskusteluja ja laatuaikaa yhdessä. Minulle tällaisett asiat eivät kuitenkaan ole mitään suhteeseen panostamista, vaan ne ovat sitä parisuhdetta. Niiden vuoksi olen toisen kanssa.

Vierailija
24/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi parisuhteeseen, jossa lähtökohta-ajatuksena on "kattellaan nyt niin kauan kunnes jotain parempaa tulee vastaan".

Ja mitenköhän katsellaan parempaa puolisoa liittyy tähän vai etkö osaa lukea?? Mies sanoi, että ei halua erota vaan on tosissaan, rakastaa vain ja ainoastaan minua ja haluaa suhteemme onnistuvan. Ei meistä kumpikaan haluaisi olla yhdessä jos emme rakastaisi ja uskoisi yhteiseen tulevaisuuteen. Ap

Vierailija
25/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään jalkaan sahaamista. Nimenomaan me emme tiedä huomisesta. Ei kukaan ihminen, vaikka kuinka haluaisi olla yhdessä, ei sillä ole mitään tekemistä etteikö halua olla yhdessä, vaan niin, että ei voi painostaa toista vannomaan ettemme koskaan eroa.

Se on lähtökohta, että halutaan ja tahdotaan olla yhdessä, tietenkin.

Mutta juuri kun huomisesta ei tiedä niin avioliitto ei saa olla sellainen, että siitä ei saa erota missään tapauksessa, tapahtui mitä tahansa.

Vierailija
26/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin tällaista ihmistä melko naiviina, epärealistisena, tarpeettoman intensiivisenä, takertuvana, epäitsenäisenä ja mahdollisesti motiiveiltaan arveluttavana.

Kysyisin itseltäni, miksi hänellä on niin kova vimma sitouttaa toinen lupauksilla. Onko tämä hänen normaali lähestymistapansa? Eikö hän luota siihen, että haluan pysyä yhdessä ihan vain siksi, että suhde on hyvä? Yrittääkö hän manipuloida minua?

Olen itse ns. elämäni rakkaudesta joutunut eroamaan eriävien lapsitoiveiden vuoksi, joten tiedän kokemuksesta, että vakuuttelut eivät auta pätkääkään, eikä riitä rakkauskaan. Tuollainen "missään tapauksessa ei erota" -uhoaminen ei perustu todellisuuteen ja on sitä paitsi ihan outoakin. Totta kai suhde tulee päättää, jos se muuttuu huonoksi eikä kurssia kohtuullisilla ponnisteluilla saada korjattua, tai jos ei enää sovita yhteen.

Olen kyllä paljon realistisempi parisuhdefilosofiassani kuin useimmat tuntemani ihmiset. Pohjimmiltani olen romantikko, mutta se ei aina oikein näy ulospäin.

Miksi kysyisit itseltäsi, miksi toinen haluaa vimmalla sitoutua, etkä mieluummin siltä toiselta suoraan? Itsestäsi et välttämättä löydä vastausta, koska et vielä tunne toista niin hyvin.

Kannattaa antaa hänen itsensä sanoittaa ajatuksensa ja vaikuttimensa, eikö!

Vierailija
27/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mies ei halua erota? Miksi tätä pitää erikseen korostaa. Kai vapaa ihminen nyt eroaa, jos haluaa. Se, että on suhteessa, osoittaa jo, ettei halua erota.

Vierailija
28/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mies ei halua erota? Miksi tätä pitää erikseen korostaa. Kai vapaa ihminen nyt eroaa, jos haluaa. Se, että on suhteessa, osoittaa jo, ettei halua erota.

Nykypäivänä niin moni on kevytsuhteessa vailla tarkoitustakaan sitoutua toiseen, että kyllä se on hyvä korostaa, jos on eri mieltä ja oikeasti haluaa sitoutua!

Vierailija
29/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni meistä on pyhästi päättänyt ettei eroa. Vain nuori tai tyhmä ihminen kuvittelee noiden lupausten merkitsevän tosipaikassa. Lopulta edes itselleen. Huomisesta ei tiedä. Kukaan.

Miksi ihmiset sitten ovat parisuhteessa, menevät kihloihin, naimisiin ja perustavat perheen jos eivät tahdo olla yhdessä niin hyvinä kuin pahoina päivinä? Mitä järkeä on parisuhteessa jos kumpikin osapuoli sahaa toistaan jalkaan? Ei niin yhtään mitään!! Tiedämme huomisesta ja haluamme olla yhdessä.

En minä tiedä, tulenko olemaan kumppanini kanssa yhdessä vielä kymmenen vuoden päästä. Ei tuollaista vain voi tietää. Jos minulta olisi kymmenen vuotta sitten kysytty, missä arvelen olevani vuonna 2019, olisin veikannut täysin pieleen. Tulevaisuus on mysteeri, ja hyvä niin.

Se, että tunnustaa tämän tosiasian, ei tarkoita, etteikö voisi tehdä suunnitelmia, pyrkiä elämään itsensä näköistä elämää ja nauttia parisuhteesta.

Miksi sitten olet parisuhteessa jos et ilmiselvästi halua olla siinä nyt etkä 10 vuoden päästä? Minä haluan olla tämän miehen kanssa ja mies minun nyt ja 10 vuoden päästä.

Vierailija
30/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin tällaista ihmistä melko naiviina, epärealistisena, tarpeettoman intensiivisenä, takertuvana, epäitsenäisenä ja mahdollisesti motiiveiltaan arveluttavana.

Kysyisin itseltäni, miksi hänellä on niin kova vimma sitouttaa toinen lupauksilla. Onko tämä hänen normaali lähestymistapansa? Eikö hän luota siihen, että haluan pysyä yhdessä ihan vain siksi, että suhde on hyvä? Yrittääkö hän manipuloida minua?

Olen itse ns. elämäni rakkaudesta joutunut eroamaan eriävien lapsitoiveiden vuoksi, joten tiedän kokemuksesta, että vakuuttelut eivät auta pätkääkään, eikä riitä rakkauskaan. Tuollainen "missään tapauksessa ei erota" -uhoaminen ei perustu todellisuuteen ja on sitä paitsi ihan outoakin. Totta kai suhde tulee päättää, jos se muuttuu huonoksi eikä kurssia kohtuullisilla ponnisteluilla saada korjattua, tai jos ei enää sovita yhteen.

Olen kyllä paljon realistisempi parisuhdefilosofiassani kuin useimmat tuntemani ihmiset. Pohjimmiltani olen romantikko, mutta se ei aina oikein näy ulospäin.

Miksi kysyisit itseltäsi, miksi toinen haluaa vimmalla sitoutua, etkä mieluummin siltä toiselta suoraan? Itsestäsi et välttämättä löydä vastausta, koska et vielä tunne toista niin hyvin.

Kannattaa antaa hänen itsensä sanoittaa ajatuksensa ja vaikuttimensa, eikö!

Yleisesti ottaen toki näin. Tässä on vain se juttu, että jos on oikeasti manipulaation kohteena, se toinen tietenkin kiistää jyrkästi ja selittelee asiat parhain päin. Normaalit vuorovaikutussäännöt pätevät niin kauan, kuin molemmat ovat liikkeellä rehellisin aikein ja noudattavat yhteisiä periaatteita, mutta manipulatiivisen ihmisen kanssa toinen pelaa eri säännöillä.

Vierailija
31/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riippuu tavasta, jolla asia on sanottu. Maailman ihaninta tietysti, jos kyseessä on aito halu sitoutua ja nähdä vaivaa, olla tarvittaessa valmis terapiaan ym!  Näin se kuuluisi olla, avioliitto on pyhä josta ei lähtökohtaisesti lähdetä pois. 

Sitten tienkin, jos mukana oli narsistinen ja mielenvikainen ja lähesiriippuvainen sävy, asia on täysin toinen. Silloin juoksisin jo!

Ap, millä tavalla asia esitettiin? Rakkaudellisesti vai painostavasti?

Vierailija
32/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten olet parisuhteessa jos et ilmiselvästi halua olla siinä nyt etkä 10 vuoden päästä? Minä haluan olla tämän miehen kanssa ja mies minun nyt ja 10 vuoden päästä.

Et voi katsoa kymmenen vuoden päähän tulevaisuuteen ja nähdä, mitkä ovat silloin ajatuksesi ja missä haluat olla. Voit vain tietää tällä hetkellä, missä nykyhetken minäsi haluaisi olla kymmenen vuoden päästä.

Ei kai tämä ero ole niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
33/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä niin moni on kevytsuhteessa vailla tarkoitustakaan sitoutua toiseen, että kyllä se on hyvä korostaa, jos on eri mieltä ja oikeasti haluaa sitoutua!

Eihän tuo nyt vielä tarkoita, että miehellä on esimerkiksi vuoden kuluttua samat ajatukset. Aina, kun ihminen puhuu tunteistaan, hän puhuu niistä nykyhetken kokemuksesta käsin.

Vierailija
34/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta riippuu tavasta, jolla asia on sanottu. Maailman ihaninta tietysti, jos kyseessä on aito halu sitoutua ja nähdä vaivaa, olla tarvittaessa valmis terapiaan ym!  Näin se kuuluisi olla, avioliitto on pyhä josta ei lähtökohtaisesti lähdetä pois. 

Sitten tienkin, jos mukana oli narsistinen ja mielenvikainen ja lähesiriippuvainen sävy, asia on täysin toinen. Silloin juoksisin jo!

Ap, millä tavalla asia esitettiin? Rakkaudellisesti vai painostavasti?

Olen ollut tuollaisen kohteena. Tuossa vaiheessahan se on vielä rakastavaa. Se painostava häröily alkaa vasta vähän myöhemmin. 

Vierailija
35/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu pari kertaa tollasen tyypin kanssa ja aina sieltä paljastuu luonnehäiriö taustalta. Ei toki aina, mutta jos mitkään hälytyskellot soi tai vaisto on vastaan kannattaa niitä kuunnella.

Vierailija
36/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla puheilla ei ole mitään merkitystä, ja ennemminkin tuo kuulostaa yritykseltä sitouttaa sinut suhteeseen, joka ei välttämättä ole sinulle hyvä enää kovin kauaa...

Vierailija
37/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen tuon jotenkin pelottavana. On eri asia sanoa haluavansa olla ikuisesti yhdessä ja panostaa suhteeseen, kuin sanoa, että ehtona on ettei ikinä erota.

Ihan samaa ajattelin ennen kuin edes luin muiden kommentteja. Miehen sanoma on jotenkin narsistinen. Olen ollut narsistin/narsistisella tavalla käyttäytyvän miehen kanssa parisuhteessa ja tuolla tavoin sanottu ehto nosti todella karvani pystyyn heti. Jos mies olisi sanonut sen jotenkin niin, että hän on todella rakastunut minuun ja haluaa olla kanssani aina, niin se olisi ihanaa kuultavaa, mutta tuo ikuisen rakkauden ehto on puistattava.

Ehkä asia oli vain huonosti esitetty tai sitten väärällä tavalla kirjoitettu, toivon niin.

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja rakkautemme on syvää, mutta ei ehdollistavaa ja päällekäyvää.

Vierailija
38/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kutakuinkin sanoi noin ja nyt 26. Vuosi menossa.

Vierailija
39/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi parisuhteeseen, jossa lähtökohta-ajatuksena on "kattellaan nyt niin kauan kunnes jotain parempaa tulee vastaan".

Ja mitenköhän katsellaan parempaa puolisoa liittyy tähän vai etkö osaa lukea?? Mies sanoi, että ei halua erota vaan on tosissaan, rakastaa vain ja ainoastaan minua ja haluaa suhteemme onnistuvan. Ei meistä kumpikaan haluaisi olla yhdessä jos emme rakastaisi ja uskoisi yhteiseen tulevaisuuteen. Ap

Miksi kiihdyt ap? Miksi laitoit aloituksen, jos sitä ei saa kommentoida?

Vierailija
40/77 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule olemaan yhdenkään naisen takia onneton. Joten jos tuo on yritys saada minut sitoutumaan huonoon suhteeseen, reisille menee. Haluan olla suhteessa sen vuoksi, että suhde on rakastava ja siinä on hyvä olla enkä mistään muusta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi