Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotetusta matkasta tuli painajainen. Haluan kotiin :(

Vierailija
25.06.2019 |

Minulla piti olla tänä kesänä unelmaloma. Pariisissa kokonaiset kolme viikkoa yksinäni ja vieläpä koko loma pelkillä lentolipun hinnoilla.

Työkaverin tuttu asuu täällä ja me tehtiin sellainen diili, että se tuttu tulee asumaan mun kotiin Helsingissä ja minä tulen tänne Pariisiin. Ei makseta toisillemme mitään.

Asun nyt mun mielestä todella epämääräisellä kadulla 19. districtissä. Katu on hirveän meluisa yöllä. Musiikki pauhaa, autot tööttäilevät ja kaduilla ajetaan kilpaa, hälytysajoneuvot pitävät hereillä. Ja mulla on ikkunat kiinni! Ilmastointia ei ole, sisällä 29,2 astetta just nyt. Katu on roskainen, seinät täynnä graffiteja ja asukkaat, no, ei ranskalaista alkuperää. Mun perään huudeltiin kadulla.

Lähikaupat on jotain yksityisten pitämiä kioskeja ja kauppoja, joista en haluaisi ostaa mitään, kun kaikki on niin jotenkin epämääräistä. Haluaisin mennä johonkin ketjukauppaan ostamaan ruokaa, mutten uskalla haahuilla yksinäni tällä alueella.

Sänky on kivikova futon, jossa en pystynyt yöllä nukkumaan. Nukuin nojatuolissa viime yön (eka yö täällä). Kaikki on tosi epäsiistiä ja kämppä on täynnä sekalaista tavaraa. Jääkaappi on likainen ja uuni ei toimi. Lattia niin likainen, että sillä on varmaan kävelty kengillä.

Nukuin vain pätkissä, kun heräsin kaikkiin koviin ääniin. Olen asunut koko ikäni Helsingissä kerrostalossa ja meluisillakin alueilla, mutta tämä on ihan omaa luokkaansa.

Hanasta tuleva vesi on pahaa, mutta pakkohan sitä on kuumalla juoda. Suihku näyttää homeiselta ja mun tukkoon menevä nenä taitaa olla oikeassa. Suihkutilaa ei voi tuulettaa, eli kaikki kosteus tulee tähän asuntoon. Mikä on kivaa tällä helteellä.

En saanut juurikaan nukuttua viime yönä ja aloin vaan itkeä, kun heräsin hikisenä. Haluaisin kotiin. Tän piti olla unelmaloma, mutta tulikin painajainen. Mitä teen? Kärsin ja olen vai palaan Suomeen? Menen vaikka vanhemmilleni loppuajaksi ennen kuin se tyyppi lähtee mun luota. Hotelliin ei ole varaa täällä :(

Kommentit (351)

Vierailija
41/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla yhtään ylimäärästä rahaa? Mee ees pariks yöks johonkin hotelliin/hostelliin ja nauti oikein kunnolla! Kuulostaa tosi inhottavalle, mutta koita nyt parhaas mukaan nauttia kuitenki. Muista että huonotki kokemukset on sitten joskus vaan hauskoja tarinoita

Kävin viime viikolla Pariisissa ja halvin hotelli mitä löytyi maksoi 180 euroa yö. En sitten tiedä mikä tilanne nyt on. Mutta jopa yhteismajoitukset maksoivat jotain 80 euroa yö. 

Vierailija
42/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. Kyllä sitä pojatkin kestävät armeijassa kolme viikkoa metsässä 20-asteen pakkasissa. Nyt vähän seikkailumeininkiä ja otat loman kulttuurisena tutkimusmatkana Nykyranskaan.

Tämä juttu oli kuitenkin provo. Miten ehdit ensimmäisenä päivänä testaamaan uunin toimivuuden?

Miten niin? Eikö ensimmäisenä päivänä kuulu syödä? Olin aamulla perillä jo ennen puoltapäivää. Ostin vähän juureksia ja kanaa (teollisesti pakattu..) ja ajattelin ne juurekset laittaa uuniin. Ei onnistunut, joten keitin ne.

Kiinassa näin kuinka perheenäiti osti kanaa joka ei ollut teollisesti pakattu. Jalat roikkuivat muovipussin ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on päällä kulttuurishokki, joka menee ohi ajan kanssa. Itse asuin puoli vuotta eräässä Keski-Euroopan maassa ja samanlaiset kokemukset alussa. Kengillä kävellään aina sisällä, joten lattiat ovat likaiset. Asunnot vanhoja ja suihkutilat pieniä ja vanhoja. Kunhan alat tottua, niin varmasti pystyt olemaan tuon ajan siellä. Osta tuuletin, että pystyt nukkumaan. Lähde joka päivä jonnekin, älä jää asuntoon. Jälkeenpäin muistelet varmasti reissua ilolla :)

Vierailija
44/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki korvatulpat.

Pidä ikkunat auki yöllä ja suljettuna päivällä.

Osta ilmapatja, ne ovat halvempia ja mukavampia kuin futon.

Vierailija
45/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska provo!

Vierailija
46/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko sitä pahaa hanavettä on juoda, kun pullovesi on keksitty?

Vietä päiväsi muualla kuin asunnossa, käy asunnossa vain nukkumassa. Hanki korvatulpat. Kuumuudelle ei ikävä kyllä oikein voi mitään, ellet käy ostamassa tuuletinta.

Syö ulkona enemmän tai tee ruokia jotka voi paistaa pannulla.

Jos asuinalue on turvaton, niin mene aikaisin takaisin kämpille äläkä vasta myöhään illalla / yöllä.

Ja ensi kerralla otat sitten paremmin selvää alueesta ja asunnosta, johon olet menossa. Tai menet vaikka hotellin.

Vierailija
47/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Lohduttaudu sillä, että se sun asunnonvaihtokaverisi on samanlaisessa kulttuurisokissa.

Kolkko ylihygieeninen skandinaaviasunto pelottavan hiljaisella alueella!

Kylmää!

Ei kivoja lähikauppoja, vaan jättisuuria, kylmiä ja steriilejä marketteja, missä itse pitää punnita hedelmät!

Ruoka on hirvittävän kallista!

Ei ole edullisia pikkuravintoloita, mistä saa herkullista ruokaa!

Kahviloissa ei ole pöytiintarjoilua!

Vierailija
48/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂

Lohduttaudu sillä, että se sun asunnonvaihtokaverisi on samanlaisessa kulttuurisokissa.

Kolkko ylihygieeninen skandinaaviasunto pelottavan hiljaisella alueella!

Kylmää!

Ei kivoja lähikauppoja, vaan jättisuuria, kylmiä ja steriilejä marketteja, missä itse pitää punnita hedelmät!

Ruoka on hirvittävän kallista!

Ei ole edullisia pikkuravintoloita, mistä saa herkullista ruokaa!

Kahviloissa ei ole pöytiintarjoilua!

Eikä KUKAAN puhu ranskaa!

Vierailija
49/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten sä voit olla noin AVUTON? Ahdistavaa lukea, kun ainoa asia mikä pyörii mielessä on, että avaa ovi ja mene ulos!

Eihän siellä mikään uuni toimi, kun ei ne ihmiset tee ruokaa! Mene ulos, ota metro, vietä päiväsi puistoissa yms ja syö ulkona. Miten sä ajattelit viettää ton lomas lähtökohtaisesti? Hengaten sisällä? Niin tai näin, et voi olla niin TYHMÄ ettet tajunnut euroopassa olevan todella kuuma kesäkuukausina? Ei silloin olla sisällä, oli ilmastointi tai ei.

Vierailija
50/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu tuossa ei ole ongelma, paitsi se että Pariisissa on karmea helle, ja siitä kärsii jokainen jolla ei ole ilmastointia. Näetpähän vähän erilaista Pariisia. Olen itsekin lomamatkoilla asunut noissa kaupunginosissa, enkä kyllä kokenut sitä pelottavaksi. Suuntaa kohti Pariisin kaupungin järjestämiä vilvoittelupaikkoja!

Vierailija
51/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh. Kyllä sitä pojatkin kestävät armeijassa kolme viikkoa metsässä 20-asteen pakkasissa. Nyt vähän seikkailumeininkiä ja otat loman kulttuurisena tutkimusmatkana Nykyranskaan.

Tämä juttu oli kuitenkin provo. Miten ehdit ensimmäisenä päivänä testaamaan uunin toimivuuden?

Miten niin? Eikö ensimmäisenä päivänä kuulu syödä? Olin aamulla perillä jo ennen puoltapäivää. Ostin vähän juureksia ja kanaa (teollisesti pakattu..) ja ajattelin ne juurekset laittaa uuniin. Ei onnistunut, joten keitin ne.

Ap

Helteellä ajattelit laittaa uunin päälle?

Vierailija
52/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän osviittaa siitä mitä voit tehdä tuossa kauheassa paikassa:

https://www.parisinsidersguide.com/19th-arrondissement-paris.html

Näyttäisi olevan mm. tosi kivan näköisiä puistoja jotka varmaan helteellä ovat miellyttäviä.

53/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin pariisilaiselta! Mulla on ollut ihan samanlaisia kokemuksia. 😊

Kulttuurisokki menee kuitenkin muutamassa päivässä ohi. Mene aamukahville kahvilaan, juo maitokahvia ja syö croissant. Pian alat nauttia erilaisesta elämästä.

Mun korvaan kuulostaa myös ihan tavalliselta Pariisilta. Mun kaveri kun asui siellä opiskeluaikoinaan, hänen ulko-ovensa alla oli n. 4cm kolo, josta satoi pahimmillaan lunta sisään. Ja kokoa asunnolla oli 9m2. Ja vuokra  kuitenkin sama kuin suomalaisella yksiöllä.

Kaupunginosat vaihtelee tosi paljon, ajele metrolla itsellesi mieluisempaan. Ja Pariisi nyt on täynnä miehiä jotka huutelee, ja varsinkin ulkkistaustaiset usein vielä seuraa. Sellainen kaupunki se Pariisi on.

Vierailija
54/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lounas ja päivällinen ulkona, niin ei tarvitse ruoanlaitolla kuumentaa entisestään kuumaa asuntoa. Pariisissa on tuhansittain pikkuravintoloita, missä paikalliset käyvät edullisesti syömässä.

Kotona voit sitten taas tehdä tuttuja ruokia mutta ulkomailla ollessa kannattaa hyödyntää kulinaariset tilaisuudet täysillä.

Vierailija
55/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi siivoat lattiat ja sen suihkun jollain paikallisella kloritilla! Ja mä tekisin kykyään viileästi niin, että jos jotain romukasoja on ihsn ympäri kämppää, niin kantaisän ne jonnekin sivummalle yhteen paikkaan ja saisin näin vähän tilaa hengittää.

Sänkyyn tottuu, vaikka vaikeaa voi olla. Vietnamista ajattelin eka yönä että tämä ei voi olla todellista, mutta niinpä vaan parin yön jälkeen nukuin ihan kohtuulliset yöunet- ilman ilmastointia ihan kivikovalla patjalla...

Kyllä meinas mullakin alkaa alahuuli väpättää Pietarin jossain tornitalo-lähiössä, jonne täpötäydessä metrossa kesto 45min päästä keskustasta ! Ja kämppä oli suoraan kaurismäen leffasta! Suomessa sellaisia asuntoja ollut varmaann 60-luvulla. Ja kaks viikkoa siellä!

Kävin museoissa paljon, elokuvissa (dubattu venäjäksi) pariin kertaan, yritin löytää jonkun ruokakaupan tai ravintolan jossa voisi syödä.

Oli se aika karu kokemus. Mutta hengissä selvittiin!

Sinuna lähtisin jonnekin kaupungin ulkopuolelle muutamaksi päiväksi: rannikolle, pikku kaupunki, halpa pikku hotelli, kahvila ja hyvää ruokaa.

Kyllä se siitä!

Vierailija
56/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vähän osviittaa siitä mitä voit tehdä tuossa kauheassa paikassa:

https://www.parisinsidersguide.com/19th-arrondissement-paris.html

Näyttäisi olevan mm. tosi kivan näköisiä puistoja jotka varmaan helteellä ovat miellyttäviä.

Buttes de Chaumont on mieleenjäävän kaunis ja iso puisto, jossa voi viettää vaikka koko päivän! Varmaan Pariisin kaunein.

Vierailija
57/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa se asunto niin se alkaa tuntua kodilta. Laita ulos mennessä itsesi miehen näköiseksi tai rumaksi niin kukaan ei huutele.

Vierailija
58/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Helteellä ajattelit laittaa uunin päälle?

Jos uuni on kaasulla toimiva? Niissä on omat niksinsä.

Asun itse Etelä-Euroopassa, wanhassa talossa.

Kuumalla ei kyllä mennä päiväsaikaan ulos. Rannoillakin näkyy enimmäkseen "hulluja" turisteja itseään grillaamassa. Säävaroituksissa aina kehotetaan tiettyjä ihmisryhmiä pysymään sisätiloissa. Osin helteen, osin huonon ilmanlaadun ja uv-säteilyn takia. Nyt juuri on poikkeuksellisen kuumaa ajankohtaan nähden.

Ap, hanki tuuletin, jos kämpässä ei ole. Ole yhteydessä siihen kaveriin, joka nyt sinun asunnossasi. Kysele ja pyydä vinkkejä häneltä, sekä asumisen että muun oleskelun suhteen. Ei sinun silti tarvi antaa avutonta vaikutelmaa. Kysy myös, miten hänellä sujuu.

Vierailija
59/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen sun oma asunto on?

Mitä kaveri sai vaihdossa?

Vierailija
60/351 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi on läntisen Euroopan paskaisin ja toimimattomin (pää)kaupunki. Tai ehkäpä Rooma on vielä pahempi, mutta kun jotenkin antaa anteeksi italialaisille sen yleisen härväämisen.

(Pariisissa viettänyt +150 vrk, yhden viikon lomalla ja loput duunireissuilla. Onneksi ei enää tarvitse keikkailla tuonne...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän