Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on todistettu: Miehet pelkäävät älykästä naista

Vierailija
24.06.2019 |

Pyytääkö älykäs nainen miestään vaihtamaan lampun, jotta tämä saa tuntea olonsa maskuliiniseksi?

Älykkyys on ominaisuus, jota kyllä arvostetaan, mutta tuore tutkimus kertoo, että miehet eivät halua siltikään deittailla itseään terävämpää naista. Älykkyys on siis seksikästä, kunhan se pysyy kaukana omasta makuuhuoneesta.

Kolmen amerikkalaisyliopiston tekemässä tutkimuksessa saatiin selville, että miehiä vastakkaisen sukupuolen terävä-älyisyys pelottaa. Tutkimus julkaistaan Personality and Social Psychology Bulletinin marraskuun numerossa.

Psykologit kysyivät ensin 105 mieheltä, viehättivätkö näitä älykkyystesteissä itseään paremmin vain huonommin menestyneet naiset. Älykkyys voitti vielä tässä vaiheessa.

Seuraavassa testissä miehet pantiin tekemään älykkyystesti. Sen jälkeen kerrottiin, että he tapaavat pian naisen, joka on pärjännyt miestä joko paremmin tai huonommin samassa testissä. Epävarmasti käyttäytyivät ne miehet, jotka kuulivat tapaavansa itseään paremmin pärjänneen naisen. He pitivät naiseen välimatkaa, arvioivat hänet vähemmän viehättäväksi eivätkä olleet kovin innokkaita vaihtamaan yhteystietoja tai suunnittelemaan treffejä tämän kanssa. Älykkyyden uhka leijui vahvana ilmassa.

Yleinen uskomus on, että miehet haluaisivat älykkään kumppanin, jotta myös heidän jälkeläisistään tulisi neropatteja. Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

Kommentit (187)

Vierailija
81/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi amerikkalainen nollatutkimus. Mua ei hetkauta minnekään jos nainen on älykkäämpi. Päinvastoin, jos se siitä huolimatta haluaa olla mun kanssa niin senhän täytyy olla tosi rakkautta.

Miten niin nollatutkimus? Väitätkö, että tulokset eivät ole luotettavia? En ole lukenut tutkimusta, lähtökohtaisesti luotan, että aloitus ei ole trolli.

Se, että sinä ajattelet asiasta tuolla tavalla, on hienoa, mutta ei yksittäistapaus nollaa koko tutkimusta. Voin hyvin kuvitella, että yleisesti ottaen on noin kuten tutkimus toteaa.

Sekin on tutkittua dataa että 15% kaikista lapsista on käenpoikasia.

Uskotko tuohon itse?

Vierailija
82/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät miehet pelkää älykkäitä naisia. Älykkäät naiset eivät voi sietää tyhmiä miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi amerikkalainen nollatutkimus. Mua ei hetkauta minnekään jos nainen on älykkäämpi. Päinvastoin, jos se siitä huolimatta haluaa olla mun kanssa niin senhän täytyy olla tosi rakkautta.

Miten niin nollatutkimus? Väitätkö, että tulokset eivät ole luotettavia? En ole lukenut tutkimusta, lähtökohtaisesti luotan, että aloitus ei ole trolli.

Se, että sinä ajattelet asiasta tuolla tavalla, on hienoa, mutta ei yksittäistapaus nollaa koko tutkimusta. Voin hyvin kuvitella, että yleisesti ottaen on noin kuten tutkimus toteaa.

Uskotko tuohon itse?

En näe mitään syytä olla uskomatta. Ja hei, se on tutkittu juttu

Vierailija
84/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia varmaan monet miehet suosivat nuorempia naisia, näillä kun ei ole vielä älykkyyskään huipussaan ja sen lisäksi ei ole elämänkokemusta. Miehet tuntevat lapsellisemman ja tietämättömämmän seurassa olevansa todellisia älykköjä.

Juuri näin! Esimerkkinä Jukka Hilden joka vaihtoi erittäin fiksun vaimonsa kolmetoistavuotiaan koulutytön oloiseen Chachiin. Ja Mikko Leppilampi, jonka ex oli superfiksu kaunotar, mutta nykyinen on jutuiltaan ja tirskumisiltaan kuin lukion ekaluokkalainen.

Vierailija
85/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan paikkansa. Itse olen kaunis ja mukava nainen, mutta rakkauden saralla ei napannut sitten millään. Kunnes yliopistosta löysin älyllisesti vertaiseni ihanan miehen, jonka kanssa myös kiinnostuksenkohteet kävivät yksiin ❤️

T. Mensan jäsen

Tämä on niin totta.

Naiset hakevat vähintään älyllisesti vertaistaan. Miehet taas eivät dissaa itseään tyhmempää naista.

Vierailija
86/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni paljastui matemaattisesti älykkääksi vasta 15 vuoden liiton jälkeen. Juuri näin sen kuuluu mennä, jolla kynttilä on, hän sen vakan alle kätkeköön, kunnes vakka on kantensa valinnut ja ollut ilmatiiviisti kiinni aikansa.

Vierailija
87/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia varmaan monet miehet suosivat nuorempia naisia, näillä kun ei ole vielä älykkyyskään huipussaan ja sen lisäksi ei ole elämänkokemusta. Miehet tuntevat lapsellisemman ja tietämättömämmän seurassa olevansa todellisia älykköjä.

Juuri näin! Esimerkkinä Jukka Hilden joka vaihtoi erittäin fiksun vaimonsa kolmetoistavuotiaan koulutytön oloiseen Chachiin. Ja Mikko Leppilampi, jonka ex oli superfiksu kaunotar, mutta nykyinen on jutuiltaan ja tirskumisiltaan kuin lukion ekaluokkalainen.

Jouduin kuuntelemaan tuota Chachia erään työprojektin vuoksi monta tuntia ja meinasin kuolla myötähäpeään niiden pikkutyttömäisten höpöjuttujen vuoksi. Miten voikin olla joku niin äärettömän lapsellinen.

Vierailija
88/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on tiedetty, että jos miehiä haluaa, kannattaa olla vähän tyhmä tai ainakin esittää sellaista. Muuten ne pelästyy.

Vierailija
89/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tää jukkis ja sakkis on molemmat aivan lapsellisia.

vanhalla äijällä roikkuu housut puolitankossa.

äijä on jo varmaankin yli 60 v ja yrittää leikkiä jotain 40 v.

tämä jukkis on kyllä niin kuluneen näköinen vanhus.

Vierailija
90/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen erittäin vanha TV-sketsi, jossa vaimo vastasi kaikkiin miehen keskustelunavauksiin ruokapöydässä: "minä tiedän". Eräänä päivänä vaimo ryntäsi miehelleen sanomaan kotosalla, että täällähän on makuuhuoneessa lehmä sängyssä. Mies siihen kyseisen lehmänroudausvaivan itse nähtyään: "Minä tiedän".

Vierailija
91/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko tuohon itse?

En näe mitään syytä olla uskomatta. Ja hei, se on tutkittu juttu

Missä, koska ja miten tutkittu? Millainen otanta? Että joku kirjoitustaitoinen jaksaa olla noin lapsellisen naiivi.

Vierailija
92/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten täysin naisten kehittämä väite tässä avauksessa - jos jotakin ei halua, on kyse tietysti pelosta. Itsessä ei voi mitään vikaa olla. Heijastuu joka puolelle tämä ajattelu.

Vierailija
93/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko kukaan mies suoranaisesti pelännyt minua. Pikemminkin niin, ettei monikaan ole edes tajunnut, kuinka älykäs olen. Olen miehiä kuuntelemalla oppinut nopeasti monia ns miehisiä tietoja ja taitoja. Harmi vaan, kuinka harva on vastavuoroisesti ollut kiinnostunut minun mielenkiinnon kohteistani. Huvittavaa myös se miesselittäminen, kun joku on alkanut luennoimaan minulle asioista, joista itse tiedän häntä enemmän ja sanonkin sen.

Totta puhuen usein on kivempi jutella lasten kuin miesten kanssa. He ovat aidosti uteliaita ja tiedonjanoisia.

Ja joo. Olen hyvännäköinen. Ehkä se vähentää uskottavuuttani.

Vierailija
94/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voisi sanoa, että kehittymättömämmät rodut pelkäävät kehittyneempiä. Mitä muutakaan on pohjimmiltaan loputtoman suvaitsevaisuuden, imaginaarisen yhdenvertaisuuden ja positiivisen rasismin toteuttaminen?! Ikäänkuin nopean pitäisi katkaista jalkansa, että hidas kokisi yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa.

Suomessa kehittymättömät siperiantaustaiset kalmukinpolkemat yms. ovat mielestään asiantuntijoita arjalaiseuripidisten suomenheimojen kielen ja historian sekä muinaisjäänteiden suhteen. Ja jopa yrittävät omia aryansuomalaisten eli aivan toisen kansa identiteetin. Kukaan näistä tai palstailijoistakaan ei pidä sitä outona tai tuomittavana. Tokkopa edes ymmärtävät mistä on kyse.

Vierailija
95/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut useampi hyvin älykäs naisystävä. Siitä älykyydestä ei kylläkään ole ollut mitään varsinaista hyötyä parisuhteelle. Vaativia tapauksia monella tapaa ja seksikään ei ole ollut kovin vapautunutta.

Vierailija
96/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti naisille voimaannuttavaa tuollainen, mutta ei miestä oikeasti kauheasti kiinnosta naisen älykkyys tuskin pelottaa, korkeintaan ärsyttää, samalla tavalla se tyhmä ja älykäs nainenkin tyynyä purevat kun sille antaa meisseliä. Höpinät menevät muuten toisesta korvasta sisään toisesta ulos kuten mies on rakennettu, se on sama tuleeko joutoaikoina ulos naisesta astronomiaa vai astrologiaa. Olkaa silti onnellisia kuvitelmissanne arvon ladyt

Vierailija
97/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys periytyy ensisijaisesti lapsen äitin kautta, joten miehet nyt sankoin joukoin etsimään itseänne älykkäämpää naista. 

En usko, että aina menisi näin. Äitini on hyvin yksinkertainen eikä ole onnistunut esim. käymään peruskoulun jälkeen mitään koulua loppuun, eikä omaa esim. minkäänlaista lähdekriittisyyttä vaan uskoo kaiken mitä netissä lukee jaellen sitten valeuutisia ympäri facebookia.

Ihmettelee aina ääneen, miten me lapset olemme pärjänneet elämässä "niin hyvin". ÄO-testit eivät tietenkään kerro älykkyydestä kuin hyvin yksipuolisesti, mutta isällä ja meillä kolmella lapsella tulokset siinä 125-135, äidillä samasta testistä 105. Äitini on kyllä hyvin reipas alkoholin kuluttaja, mikäli se on vaikuttanut aivotoimintaan.

Vierailija
98/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Pojat pelkäävät älykästä naista. Tosimiestä älykäs nainen kiihottaa.

Vierailija
99/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, minä ainakin olen onnellisesti naimisissa ja aina on muutenkin vientiä riittänyt. Mies vaihtaa lamput, minä en tutkimustyöltäni ehdi.

Vierailija
100/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä huono itsetunto, joka perustuu paremmuuteen (vähintään naisten suhteen)

Se vähäinenkin omanarvontunne vaarantuu, jos nainen paljastuu nokkelaksi, nopeasti hoksaavaksi ja tietäväksi.

Terveellä itsetunnolla varustettu normaali ihminen olisi aina ihastuksissaan tavatessaan älykkyyttä, oli se miehessä tai naisessa. Älykkäät eivät jaottele miesten ja naisten maailmaa, siitä erottaa tyhmät.