Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on todistettu: Miehet pelkäävät älykästä naista

Vierailija
24.06.2019 |

Pyytääkö älykäs nainen miestään vaihtamaan lampun, jotta tämä saa tuntea olonsa maskuliiniseksi?

Älykkyys on ominaisuus, jota kyllä arvostetaan, mutta tuore tutkimus kertoo, että miehet eivät halua siltikään deittailla itseään terävämpää naista. Älykkyys on siis seksikästä, kunhan se pysyy kaukana omasta makuuhuoneesta.

Kolmen amerikkalaisyliopiston tekemässä tutkimuksessa saatiin selville, että miehiä vastakkaisen sukupuolen terävä-älyisyys pelottaa. Tutkimus julkaistaan Personality and Social Psychology Bulletinin marraskuun numerossa.

Psykologit kysyivät ensin 105 mieheltä, viehättivätkö näitä älykkyystesteissä itseään paremmin vain huonommin menestyneet naiset. Älykkyys voitti vielä tässä vaiheessa.

Seuraavassa testissä miehet pantiin tekemään älykkyystesti. Sen jälkeen kerrottiin, että he tapaavat pian naisen, joka on pärjännyt miestä joko paremmin tai huonommin samassa testissä. Epävarmasti käyttäytyivät ne miehet, jotka kuulivat tapaavansa itseään paremmin pärjänneen naisen. He pitivät naiseen välimatkaa, arvioivat hänet vähemmän viehättäväksi eivätkä olleet kovin innokkaita vaihtamaan yhteystietoja tai suunnittelemaan treffejä tämän kanssa. Älykkyyden uhka leijui vahvana ilmassa.

Yleinen uskomus on, että miehet haluaisivat älykkään kumppanin, jotta myös heidän jälkeläisistään tulisi neropatteja. Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

Kommentit (187)

Vierailija
41/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla tutkimus, oliko niillä älykkäillä harry-potter rillit ja oliko ei älykäs tyyliä isot tissit ja perse ja hoikka ja kaunis.

Mies valitsee aina kauneimman, aina, tästä on sata miljoona esimerkkiä näyttelijöiden/tv tähtien/hollywoodin/miljonäärien/biljonäärien/muusikkojen/kuninkaalisten/julkkisten/urheilijoiden/jne jne osalta

Heidän valinta peruste , jotka saavat valita miljoonan halukkaan joukosta, valinta ei ole osunut koskaan  älykkäimpään...vaan kauneimpaan

MOT

Vierailija
42/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä ollut ongelma kun miehet olleet yhtä älykkäitä kuin itse.Olen joskus yrittänyt seurustella itseäni tyhmempien miesten kanssa, mutta ei siitä mitään tule kun miesten itsetunto (99%) ei kestä.Eikä kestä myöskään sitä, että nainen on pidempi, korkeammin koulutettu, parempituloinen tai urallaan tai ihmissuhteissaan tai harrastuksistaan " paremmin menestynyt".... tämäkin muuten sitten riippuu kansallisuudesta.Suomalaisilla miehillä, anteeksi nyt vain, on paljon huonompi itsetunto, kuin muiden kansallisuuksien miehillä.Kokemuksia on

joo suomalaiset miehet on tosi sivistymättömiä ja matalaotsaisia monesti. Eivät tietysti ihan kaikki, en halua yleistää. Joitakin harvoja poikkeuksia tietysti löytyy, kun oikein etsii. Kerran kävin erään suomalaisen miehen kanssa treffeillä ja ainoa mitä hän sai sanottua oli "mitäh" tai "häh". Niin paljon korkealentoisempia ja viisaampia oli mun jutut. Eihän siitä tietenkään mitään tullut. Italialaiset ja ranskalaiset on aivan toista maata. aahhh ollapa taas Torinossa. Se ruoka. Se Viini. Se kaupunki ja ne miehet <3

Hm, mikset ole torinossa?

mies51v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä älykkyyskeskustelu on avattu, onneksi sentään on löydetty taas "uutta" näkökulmaa aiheeseen: naisten älykkyys pelottaa miehiä. No, jos itsetunto on kohdallaan toisen älykkyys, kauneus tai mikään muukaan ominaisuus ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

Itseäni jotenkin häiritsee tämä älykkyyden jatkuva suitsutus. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ns. normaaliälyisiä ja normaalilla älykkyydellä pärjää elämässä ihan hyvin, jos vain itsetunto on kohdallaan. Harvassa ovat todelliset nerot, kuten Newton tai Einstein, eikä tietääkseni heidänkään elämänsä ollut mitään kovin helppoa, jos ei sitten oteta huomioon heidän saavutuksiaan tieteen alalla. Se, mikä kenellekin on menestystä riippuu ihan ihmisestä itsestään: yhdelle se on raha, toiselle joku muu asia.

Viisaus on mielestäni paljon tärkeämpää kuin älykkyys. Normaaliälyinen ihminen voi ihan hyvin olla joko todella viisas tai äärimmäisen tyhmä. Oma aviomieheni on varmastikin minua älykkäämpi, mutta itseäni pidän yhtä viisaana kuin häntä. Sitäpaitsi viisaudessa on älykkyyteen verrattuna se hyvä puoli, että viisauttaan voi lisätä elämänsä aikana, älykkyyttäään ei niinkään.

Vierailija
44/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pelkää, päinvastoin. Silloin voin päästää koko karismani peliin. Mun tyyliä ihasteli jo parikymppisenä Marimekon miessuunnittelija, miten sä oot luonut ton tyylin, mitä kirjoja oot lukenut. Silloin en ollut täysin tietoinen tyylistäni. Olen luova, riittävän älykäs toimimaan. Parhaat puoleni tulee esiin kauniiden ja älykkäiden naisten kanssa. Yleensä masennun tavallisten naisten seurassa, mutta hekin arvostavat erityislaatuani. Että yleensä jaksan saapua työpaikalle. Olen originelli eurooppalainen herrasmies.

Herätit kiinnostukseni jo pelkästään tuon kommenttisi perusteella, loistava asenne! :D Haluisin tavata sut, harmi vaan etten taida olla tarpeeksi älykäs.

Minunkin kiinnostukseni suorastaan leimahti, eritoten kun kirjoitit, että jo parikymppisenä Marimekon miessuunnittelija on tyyliäsi ihaillut. Mutta edellisen kommentoijan tapaan en taida minäkään olla tarpeeksi älykäs, karismaattinen, tyylikäs, peloton. Hei naiset, nyt siis kuulolle: vauva.fi-palstalla bongattu Originelli Eurooppalainen Herrasmies!!

Vierailija
45/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan kuinka suuresta erosta älykkyydessä puhutaan. En kyllä suosittelis kenellekään, sen enempää miehelle kuin naiselle, reippaasti älykkäämpää puolisoa. Parasta on kun ollaan samojenviitekehyksien sisällä, niin ei tule mitään valta-asetelmaa tms.

Vierailija
46/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon perusteella palstamammoilla ei ole ongelmaa miehen saannissa.

Vierailija
47/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän miehiä tekemään asioita jotta ne saa tuntea itsensä älykkääksi ja voimakkaaksi. Voihan ne tehdä sitten itse lopuksi kun kaikki on päin vittua. Kynhanhan heikkoitsetuntoisilla on hyvä olla.

Vierailija
48/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa pelkää ylenmäärin älykästä etenkin jos se on kova puhumaan, väittelemään, parantumaton besserwisseri ja minä tahdon ja määrään ihminen.

Vierailija
49/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pelkää vahvaa ja itsenäistä naista, koska ne naiset eivät välttämättä tarvitse miestä. Ne osaa itse hoitaa asiansa. Maksaa asumisensa,ruokansa, vaatteensa, hoitaa lapsensa jne. Eikä ne huoli vierelleen miestä, jolle pitää kokkailla,siivota, leipoa ja pyykätä.

Vierailija
50/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus erityisen älykkäistä ihmisistä ei ole ollut mikään positiivinen, ikävä kyllä. Ainakaan ennen. Nyt kun saan kunnian kasvattaa tällaista yksilöä, joten joudun todella miettimään, miten saisin hänestä esiin paljon muutakin kuin sen älykön, jota leimaa on lyöty hänelle heti pienestä asti. Välillä sitä miettii, että onko tuo ominaisuus enemmän siunaus vai kirous elämässä?

Älykkäiden kanssa on omat haasteensa. Ja älykkäillä on selvästi omat haasteensa.

Vierailija
51/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa Martti! Kiitos näistä nauruista!

Martti on siis joku Martta joka jostain tuntemattomasta syystä esittää netissä junttimiestä.

Why Martta, why on earth?

Vierailija
52/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoeukko kirjoitti:

Taas tämä älykkyyskeskustelu on avattu, onneksi sentään on löydetty taas "uutta" näkökulmaa aiheeseen: naisten älykkyys pelottaa miehiä. No, jos itsetunto on kohdallaan toisen älykkyys, kauneus tai mikään muukaan ominaisuus ei hetkauta suuntaan tai toiseen.

Itseäni jotenkin häiritsee tämä älykkyyden jatkuva suitsutus. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ns. normaaliälyisiä ja normaalilla älykkyydellä pärjää elämässä ihan hyvin, jos vain itsetunto on kohdallaan. Harvassa ovat todelliset nerot, kuten Newton tai Einstein, eikä tietääkseni heidänkään elämänsä ollut mitään kovin helppoa, jos ei sitten oteta huomioon heidän saavutuksiaan tieteen alalla. Se, mikä kenellekin on menestystä riippuu ihan ihmisestä itsestään: yhdelle se on raha, toiselle joku muu asia.

Viisaus on mielestäni paljon tärkeämpää kuin älykkyys. Normaaliälyinen ihminen voi ihan hyvin olla joko todella viisas tai äärimmäisen tyhmä. Oma aviomieheni on varmastikin minua älykkäämpi, mutta itseäni pidän yhtä viisaana kuin häntä. Sitäpaitsi viisaudessa on älykkyyteen verrattuna se hyvä puoli, että viisauttaan voi lisätä elämänsä aikana, älykkyyttäään ei niinkään.

Niin, ihminen voi varmaan olla älykäs olematta erityisen viisas, mutta kyllä kaikki minun viisaiksi lukemani ihmiset ovat lähtökohtaisesti älykkäitä. Viisaus vaatii myös vaikeammin määriteltävää tunneälyä, uteliaisuutta, avoimuutta ja elämänkokemuksista oppimista.

Vierailija
53/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä ollut ongelma kun miehet olleet yhtä älykkäitä kuin itse.Olen joskus yrittänyt seurustella itseäni tyhmempien miesten kanssa, mutta ei siitä mitään tule kun miesten itsetunto (99%) ei kestä.Eikä kestä myöskään sitä, että nainen on pidempi, korkeammin koulutettu, parempituloinen tai urallaan tai ihmissuhteissaan tai harrastuksistaan " paremmin menestynyt".... tämäkin muuten sitten riippuu kansallisuudesta.Suomalaisilla miehillä, anteeksi nyt vain, on paljon huonompi itsetunto, kuin muiden kansallisuuksien miehillä.Kokemuksia on

joo suomalaiset miehet on tosi sivistymättömiä ja matalaotsaisia monesti. Eivät tietysti ihan kaikki, en halua yleistää. Joitakin harvoja poikkeuksia tietysti löytyy, kun oikein etsii. Kerran kävin erään suomalaisen miehen kanssa treffeillä ja ainoa mitä hän sai sanottua oli "mitäh" tai "häh". Niin paljon korkealentoisempia ja viisaampia oli mun jutut. Eihän siitä tietenkään mitään tullut. Italialaiset ja ranskalaiset on aivan toista maata. aahhh ollapa taas Torinossa. Se ruoka. Se Viini. Se kaupunki ja ne miehet <3

Hm, mikset ole torinossa?

mies51v

Koska hän on Torniossa. Se kaupunki, se viini (Valdemar) ja ne miehet.

Vierailija
54/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus erityisen älykkäistä ihmisistä ei ole ollut mikään positiivinen, ikävä kyllä. Ainakaan ennen. Nyt kun saan kunnian kasvattaa tällaista yksilöä, joten joudun todella miettimään, miten saisin hänestä esiin paljon muutakin kuin sen älykön, jota leimaa on lyöty hänelle heti pienestä asti. Välillä sitä miettii, että onko tuo ominaisuus enemmän siunaus vai kirous elämässä?

Älykkäiden kanssa on omat haasteensa. Ja älykkäillä on selvästi omat haasteensa.

Älä korosta hänen älykkyyttään ja vertaa sitä muihin ihmisiin. Pyri vahvistamaan sosiaalisia taitoja ja empatiaa, laaja-alaista kiinnostusta eri asioihin. Pyri vahvistamaan suhteita myös omanikäisiin lapsiin vaikka nämä tuntuisivatkin kypsymättömiltä. Älä ylennä suhteessa muihin, älä kohtele ihmelapsena. Älä polta loppuun jo lapsena. Kehu muustakin kuin suorituksista. Näin sanoisin tällaista tapausta lähipiirissä seuranneena. Kirouksen puolelle se on tässä tapauksessa mennyt.

Vierailija
55/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus tällaisesta mensa-naisesta oli sellainen, että alkoi turhan usein tulemaan huumoria liittyen minun vähä-älyisyyteeni. Muutaman kerran sille jaksoi naurahtaa.

Vierailija
56/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunteen. Itsekin miehenä kaipaan taas ulkomaille sillä suomalaiset naiset tuppaavat olemaan sivistymättömiä ja mauttomasti ehostettuja. Eivät tietenkään kaikki. Treffeillä otetaan jotain Instagram kuvia ja jutun taso matala ja kommentit luokkaa aijaa, okei. Toisin kuin Saksassa ja Ranskassa sekä italiassa, siellä kuten sanoit, on ihanaa ruokaa ja ne naiset

Vierailija
57/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nollatutkimus. Liikaa muuttujia joita ei kontrolloitu.

Kuinka älykäs miesten deittikumppani todellisuudessa oli tässä tutkimuksessa? Jos minulle esim. kerrottaisiin että kohta tapaan itseäni fiksumman naisen ja tämä vaikuttaakin livenä ihan bimbolta, niin voi olla että hiukan hämmentyisin.

Tiesikö miesten deittikumppani, mihin rooliin hänet oli kulloinkin pistetty? Mikäli tiesi, tai jos kykeni aavistamaan asian, niin tämä varmasti vaikutti hänenkin toimintaansa.

Vierailija
58/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivertoeukko kirjoitti:

Varmaan niin, että kokee oman vahvuuspiirin ulkopuolella olevien ominaisuuksien suitsuttamisen liiallisena, uhkaavana tms. Minulla tulee lannistunut olo siitä miten paljon ulkonäölle laitetaan painoarvoa, koska eikös luonne ja keskinäinen hyvä fiilis pitäisi olla tärkeämpi.

Vierailija
59/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet pelkää vahvaa ja itsenäistä naista, koska ne naiset eivät välttämättä tarvitse miestä. Ne osaa itse hoitaa asiansa. Maksaa asumisensa,ruokansa, vaatteensa, hoitaa lapsensa jne. Eikä ne huoli vierelleen miestä, jolle pitää kokkailla,siivota, leipoa ja pyykätä.

Älykäs mies osaa itsekin kokkailla, siivota, leipoa ja pyykätä.

Hän ei etsi puolisosta itselleen äitiä.

Vierailija
60/187 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt täysin päinvastaista, eli miten löytäisin sopivasti itseäni älykkäämmän naisen itselleni.