Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on todistettu: Miehet pelkäävät älykästä naista

Vierailija
24.06.2019 |

Pyytääkö älykäs nainen miestään vaihtamaan lampun, jotta tämä saa tuntea olonsa maskuliiniseksi?

Älykkyys on ominaisuus, jota kyllä arvostetaan, mutta tuore tutkimus kertoo, että miehet eivät halua siltikään deittailla itseään terävämpää naista. Älykkyys on siis seksikästä, kunhan se pysyy kaukana omasta makuuhuoneesta.

Kolmen amerikkalaisyliopiston tekemässä tutkimuksessa saatiin selville, että miehiä vastakkaisen sukupuolen terävä-älyisyys pelottaa. Tutkimus julkaistaan Personality and Social Psychology Bulletinin marraskuun numerossa.

Psykologit kysyivät ensin 105 mieheltä, viehättivätkö näitä älykkyystesteissä itseään paremmin vain huonommin menestyneet naiset. Älykkyys voitti vielä tässä vaiheessa.

Seuraavassa testissä miehet pantiin tekemään älykkyystesti. Sen jälkeen kerrottiin, että he tapaavat pian naisen, joka on pärjännyt miestä joko paremmin tai huonommin samassa testissä. Epävarmasti käyttäytyivät ne miehet, jotka kuulivat tapaavansa itseään paremmin pärjänneen naisen. He pitivät naiseen välimatkaa, arvioivat hänet vähemmän viehättäväksi eivätkä olleet kovin innokkaita vaihtamaan yhteystietoja tai suunnittelemaan treffejä tämän kanssa. Älykkyyden uhka leijui vahvana ilmassa.

Yleinen uskomus on, että miehet haluaisivat älykkään kumppanin, jotta myös heidän jälkeläisistään tulisi neropatteja. Tutkijoiden mukaan maskuliinisuuden tunteen heikentyminen kuitenkin näkyi miesten laskeneena kiinnostuksena itseään fiksumpia naisia kohtaan.

Tulos on samassa linjassa aiempien kanssa. Aiemmin on todettu, että parisuhde on vaarassa, jos nainen tienaa enemmän. Myöskään vitsejä laukova nainen ei sytytä. Miehet ovat kilpailuhenkisiä, ja heidän itsetuntonsa näköjään rakentuu siitä tiedosta, että he ovat parhaita kaikilla mittareilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nyt_se_on_todist…

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet lakkaavat "pelkäämästä" älykkäitä naisia sitten, kun voivat saada naisen pauloihinsa kivespussia vilauttamalla ja heittäytymällä hoivattavaksi. 

Mieheltä on älykästä olla haluamatta naista, joka tavallista suuremmallakin todennäköisyydellä haastaa miestä jatkuvasti. Toki jos nainen itse tekee aloitteen, tilanne on eri, mutta tämän varaan mies ei voi koskaan jättää mitään. Nainen ei yleensä halua olla johtaja suhteessa, vaan erityisesti nuorten aikuisten keskuudessa naisella on "emmä tiiä" asenne ja mies opettelee pelimiespalstoilta miten treffejä ohjataan ja parisuhde pidetään kasassa. 

Vierailija
22/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa Martti! Kiitos näistä nauruista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi amerikkalainen nollatutkimus. Mua ei hetkauta minnekään jos nainen on älykkäämpi. Päinvastoin, jos se siitä huolimatta haluaa olla mun kanssa niin senhän täytyy olla tosi rakkautta.

Tällainen asenne on itse asiassa erittäin fiksu, koska älykkyyshän periytyy yleensä äidin kautta. Näin ajattelevalla hyväitsetuntoisella miehellä on siis todennäköisemmin älykkäät ja elämässä pärjäävät lapset sekä myös hyvin tienaava vaimokin.

Vierailija
24/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin looginen tulos ja evoluutiobiologian mukainen. Naisten pitää panostaa paljon enemmän miehen laatuun sillä panokset naisilla ovat jälkeläisten suhteen merkittävästi suuremmat. 9 kk Raskaus ja lapsenhoito päälle joten hutilyönteihin ei ole varaa.

Miehillä samaa rajoitetta ei tietenkään ole vaan jälkeläisiä voi siittää vaikka joka päivä. Miehinen pelko älykkäämmistä ja rikkaammista naisista perustuu tietenkin siihen että naiset pyrkivät aina pariutumaan ylöspäin. Eli tyhmemmällä tai köyhemmillä miehellä on suuri riski joutua hylätyksi.

Vierailija
25/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet nyt pelkää itseään pidempiä, komeampia ja varakkaita miehiäkin, joten.....

Kannattaa etsiä yhtä älykäs mies kuin itse on, niillä riittää itsetunto ja on yhteistä puhumistakin...

Vierailija
26/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sahtivaari, just joo :-) Fiksu? No on ihan hyvin onnistunut tuotteistamaan bisneksensä kyllä. 

Vierailija
27/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikinä ollut ongelma kun miehet olleet yhtä älykkäitä kuin itse.Olen joskus yrittänyt seurustella itseäni tyhmempien miesten kanssa, mutta ei siitä mitään tule kun miesten itsetunto (99%) ei kestä.Eikä kestä myöskään sitä, että nainen on pidempi, korkeammin koulutettu, parempituloinen tai urallaan tai ihmissuhteissaan tai harrastuksistaan " paremmin menestynyt".... tämäkin muuten sitten riippuu kansallisuudesta.Suomalaisilla miehillä, anteeksi nyt vain, on paljon huonompi itsetunto, kuin muiden kansallisuuksien miehillä.Kokemuksia on

Vierailija
28/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti on minun sankarini! Älykäskin...

Vierailija
29/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martti on minun sankarini! Älykäskin...

Martti on vielä fiksukin!

Vierailija
30/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsevarmat miehet kestää naisten älykkyyttä.

Muut ihailevat kyllä, mutta eivät tee asialle mitään.

T. Tutkitusti älykäs ja viehättävä nainen

Vierailija
31/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme terveistenlähettelyketju. "T. älykäs nainen"

Ja argumentointi on tasoa "jäätelö ei lisää hukkumiskuolemia, sillä söin juuri eskimon".

Vierailija
32/187 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pelkää, päinvastoin. Silloin voin päästää koko karismani peliin. Mun tyyliä ihasteli jo parikymppisenä Marimekon miessuunnittelija, miten sä oot luonut ton tyylin, mitä kirjoja oot lukenut. Silloin en ollut täysin tietoinen tyylistäni. Olen luova, riittävän älykäs toimimaan. Parhaat puoleni tulee esiin kauniiden ja älykkäiden naisten kanssa. Yleensä masennun tavallisten naisten seurassa, mutta hekin arvostavat erityislaatuani. Että yleensä jaksan saapua työpaikalle. Olen originelli eurooppalainen herrasmies.

Vierailija
33/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on nopeaälyinen ja nokkela, jään hänelle monessa asiassa toiseksi. Minusta se on hienoa, koska siten kykenemme täydentämään toisiamme. En usko kenenkään olevan kaikilla osa-alueilla älykkäämpi, kuin toinen. Joku voi olla shakkimestari, mutta ei osaa sytyttää saunan padan alle tulta.

Vierailija
34/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka viehättävyys tutkitaan?

Vierailija
35/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en pelkää, päinvastoin. Silloin voin päästää koko karismani peliin. Mun tyyliä ihasteli jo parikymppisenä Marimekon miessuunnittelija, miten sä oot luonut ton tyylin, mitä kirjoja oot lukenut. Silloin en ollut täysin tietoinen tyylistäni. Olen luova, riittävän älykäs toimimaan. Parhaat puoleni tulee esiin kauniiden ja älykkäiden naisten kanssa. Yleensä masennun tavallisten naisten seurassa, mutta hekin arvostavat erityislaatuani. Että yleensä jaksan saapua työpaikalle. Olen originelli eurooppalainen herrasmies.

Herätit kiinnostukseni jo pelkästään tuon kommenttisi perusteella, loistava asenne! :D Haluisin tavata sut, harmi vaan etten taida olla tarpeeksi älykäs.

Vierailija
36/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, nyt kun luki tuon koeasettelun, niin ymmärrän hyvin tuloksen. Jos miehille etukäteen painotetaan, että treffikumppani on sitten älykäs, niin mies automaattisesti tulkitsee, että tutkitusti älykkäällä naisella on korkeat vaatimukset kumppanilleen. Oltaisiin yhtä hyvin kertoa, että naisen edellinen seurustelukumppani oli muuten sitten aivan jumalainen rakastaja ja sitten saataisiin raflaava tulos: "Naisen seksuaalihistoria pelottaa miehet käpälämäkeen"

Uskon, että moni suhteellisen älykäs mies viihtyy älykkään ja keskustelutaitoisen naisen kanssa. Jos kokeessa ei olisi kerrottu naisen älykkyydestä mitään etukäteen, olisi tulos ollut varmasti toinen.

Vierailija
37/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka viehättävyys tutkitaan?

Yleensä näytetään valokuvia joukolle ihmisiä ja pyydetään arvioimaan, kuinka viehättävinä he pitävät valokuvissa näkyviä ihmisiä. En kyllä tiedä, miksi tällainen tutkimus tehtäisiin jonkun ihmisyksilön viehättävyyden selvittämiseksi; yleensä halutaan saada selville ihan muita asioita.

Vierailija
38/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, nyt kun luki tuon koeasettelun, niin ymmärrän hyvin tuloksen. Jos miehille etukäteen painotetaan, että treffikumppani on sitten älykäs, niin mies automaattisesti tulkitsee, että tutkitusti älykkäällä naisella on korkeat vaatimukset kumppanilleen. Oltaisiin yhtä hyvin kertoa, että naisen edellinen seurustelukumppani oli muuten sitten aivan jumalainen rakastaja ja sitten saataisiin raflaava tulos: "Naisen seksuaalihistoria pelottaa miehet käpälämäkeen"

Uskon, että moni suhteellisen älykäs mies viihtyy älykkään ja keskustelutaitoisen naisen kanssa. Jos kokeessa ei olisi kerrottu naisen älykkyydestä mitään etukäteen, olisi tulos ollut varmasti toinen.

Niin, nimen omaan. Tutkijathan eivät selvittäneet (eivätkä halunneet selvittää), kuinka naisen älykkyys vaikuttaa siihen, kuinka viehättäväksi hänet koetaan. Vaan sitä, kuinka miesten uskomus naisen älykkyydestä vaikuttaa siihen, kuinka viehättäväksi nainen koetaan. Paskalehden toimittaja on sitten tulkinnut tutkimuskysymyksen ja tulokset aivan päin sitä itseään, kuten yleensä.

Vierailija
39/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se pelottaa, onneksi sellaiseen on mielettömän vaikea törmätä.

Vierailija
40/187 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä ollut ongelma kun miehet olleet yhtä älykkäitä kuin itse.Olen joskus yrittänyt seurustella itseäni tyhmempien miesten kanssa, mutta ei siitä mitään tule kun miesten itsetunto (99%) ei kestä.Eikä kestä myöskään sitä, että nainen on pidempi, korkeammin koulutettu, parempituloinen tai urallaan tai ihmissuhteissaan tai harrastuksistaan " paremmin menestynyt".... tämäkin muuten sitten riippuu kansallisuudesta.Suomalaisilla miehillä, anteeksi nyt vain, on paljon huonompi itsetunto, kuin muiden kansallisuuksien miehillä.Kokemuksia on

joo suomalaiset miehet on tosi sivistymättömiä ja matalaotsaisia monesti. Eivät tietysti ihan kaikki, en halua yleistää. Joitakin harvoja poikkeuksia tietysti löytyy, kun oikein etsii. Kerran kävin erään suomalaisen miehen kanssa treffeillä ja ainoa mitä hän sai sanottua oli "mitäh" tai "häh". Niin paljon korkealentoisempia ja viisaampia oli mun jutut. Eihän siitä tietenkään mitään tullut. Italialaiset ja ranskalaiset on aivan toista maata. aahhh ollapa taas Torinossa. Se ruoka. Se Viini. Se kaupunki ja ne miehet <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän