Velat ulosotossa ...
A P U A !!!
Mä koen olevani maailman paskin ihminen, kun elämäni päässyt meneen niin huonoksi, että laskuja kasaantunut 6kk sitten potkujen jälkeen, että velat mennyt ulosottoon :(
Mä en kehtaa kertoa kenellekään (paitsi nyt täällä anonyymisti kertoa), että olen kusessa!!
Velkaa olisi sinne joku 10 000 euroa...
Joo, aina voisi olla enemmänkin ja toki tuosta selvitään... mutta työttömänä ei pääse maksamaan velkojaan pois. En halua olla velallinen!
Töitä etsin koko ajan kyllä. En halua olla työtön missään nimessä!!
Ihan jo siksikin, että taloudessa lapsi sekä lemmikkejä!!
Kommentit (16)
Miksi et sopinut velkojien kanssa ennenkuin ne velat meni ulosottoon?
Sellaista se elämä on että välillä joutuu olemaan velallinen ja työtön.
Luuseri. Itselläni ei ole penniäkään velkaa. Säästössä on 45t€.
Terveys on ykkönen, niin fyys. kuin psyykk.!
pidä huoli itsestäsi.
Jos päästät kymppitonnin ulosottoon, maksat kolkyt tonnia. Onnea!
Minulla asiat pääsivät vuosia sitten niin pitkälle, että olen nyt päässyt velkajärjestelyyn. Kun siitä selviän, olen viidessä vuodessa velaton. Joudun aika paljon maksamaankiknn, paljon saan toki velkoja anteeksikin. Velat alkoivat kertyä jo 14 vuotta sitten ja siitä asti ne ovat seisoneet ulosotossa. En suosittele tätä tilannetta kenellekään, mutta minulle tämä antaa toivoa tulevaisuuteen.
Joo ei, ei ne Velat joudu ulosottoon, vaan YH-haaskat. Ne kun sitä elävät pikavipit tappiin ja sitten mennään ulosottoon kun se touhu on käyty loppuun. Kersat pilaavat elämän.
Mul meni kerran 1000 euroa ulosottoon. Jonka maksoin takasin. Luottotiedot ei oo koskaan mennyt..
Jos jäät toimeentulotuen varaan, ei voida ulosmitata ja velat vanhenevat n. 15 vuodessa. Joten ei ole elinkikäinen velkavankeus.
Vierailija kirjoitti:
Jos jäät toimeentulotuen varaan, ei voida ulosmitata ja velat vanhenevat n. 15 vuodessa. Joten ei ole elinkikäinen velkavankeus.
..no ei jotenkin kuulosta kovin hyvälle neuvolle jättäytyä tarkoituksellisesti toimeentulotuen varaan 15 vuodeksi odottelemaan velkojen vanhenemista. ap, kyllä tuosta summasta selviää. Itsellejäi aikanaan miehen laina maksettavaksi (15 000e) sain kuitenkin kahta työtä tekemällä maksettua velkani seitsemässä vuodessa. Välillä tuntui toivottomalle, mutta loppui se lopulta. Tsemppiä ap. Selviät kyllä.
Kymppätonni ei ole paljon mitään ulosotossa.
Tosta selviää kuivin jaloin, Joillakin on satoja tuhansia - ja silti hekin porskuttaa eteenpäin.
Lopeta kitinä, homaa asia kuntoon , kyllä sä töitä vielä löydät.
Esim. hommaa työ jossa nettopalkka 2400e. Siitä menee ulosottoon 800e, joten vuodessa olet kuitannut jo 9600e. Ihan helppo homma. Ja jos lapsia eikä puolisoa niin voi olla että olet jo oikeutettu tt-tukeen.
Yli puoli miljoona suomalaista ulosotossa
Vierailija kirjoitti:
Yli puoli miljoona suomalaista ulosotossa
Tarkoittaako sitä, että jos kävelet kaupungilla niin joka kymmenes on ulosotossa? Ja jos lapse poistetaan niin jopa useampi?
Kiitos paljon kaikille asiallisista vastauksista!!
Hieman helpotti oloani, kun sain purkaa täällä ja tänne!
En koe olevani luuseri. Koen, että ompahan nyt tällainenkin koettu elämässäni. Tämäkin "kokemus" sitten rikastuttaa elämääni, kokemalla pohjanoteeraus taloudessani.
-Ap-
Tsot tsot, asiat oikeisiin mittasuhteisiin vaikka kiukuttava ja turhauttava tilanne varmasti onkin. Nyt hiomaan suunnitelmaa tilanteen selvittämiseksi, että saat aikaan tunteen siitä että homma on hoidossa ja etenemässä, se on lopulta rahaa vaan, ja summakin ihan selvitettävissä :) tsemppii ja yritähän iloita kesästäkin stressistä huolimatta!