Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivokasvain on muuttanut minua

Vierailija
23.06.2019 |

Minulta löydettiin keväällä aivokasvain. Kasvain sijaitsee sellaisessa paikassa, että sitä on hankala leikata. Se on vaikeuttanut puhumistani, vaikuttanut muistiini ja keskittymiskykyyni ja tehnyt minusta poissaolevan. Olin ennen puhelias, nopeaälyinen ja sosiaalinen ihminen. Nyt en enää jaksa enkä edes osaa tai pysty.
En näe elämässä mitään järkeä, jos en voi enää palata entiselleni.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia. <3 Miten päädyit tutkimuksiin?

Vierailija
22/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset ovat jääneet välillä pois kokonaan, hormonaalinen migreeni alkoi joskus 14-vuotiaana, kilpirauhasarvojen rajua heittelyä, masennusta, jatkuvaa itkemistä, mielialan vaihtelua ja uskomatonta väsymystä. Minulla oli nuorena aivolisäkkeessä pieni turvotus, mutta silloin siihen ei puututtu, joten tämä on voinut olla pidemmän aikaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa myös miten tämä tulee myöhemmin vaikuttamaan, vaikeuttaako esimerkiksi raskautumista myöhemmin. Jostain muistan lukeneeni, että aivolisäkekasvainpotilaat kärsivät useammin lapsettomuudesta kuin muut.

Ap

Vierailija
24/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin tutkimuksiin sairaskohtauksen vuoksi.

Ap

Vierailija
25/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurja tilanne. Onneksi kuitenkin hyvälaatuinen ja melko helppo hoitaa. <3

Vierailija
26/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostan kyllä että tämä on varsin pieni vaiva, mutta minua aidosti pelottaa lapsettomuus ja se, etten tule ikinä saamaan perhettä tällaisen asian vuoksi. Eihän kukaan edes halua suhdetta täysin haluttoman naisen kanssa.

Ap

Vierailija
27/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taattua AV laatua kun vähätellään nuoren ihmisen sairastumista. Aivolisäkkeen toiminta kuitenkin säätelee todella monia muita kehontoimintoja.

Vierailija
28/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Lapsettomuuteen on nykyään hyviä hoitoja ja adoptiokin on vaihtoehto.

Vierailija
29/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa tuskin noi oireet johtuu kasvaimesta itsestään, vaan lääkkeestä tai kasvaimen aiheuttamista hormonimuutoksista.

Onse kummaa lääketiedettä kun kieltää ettei päänsärky voi johtus kasvaimesta.

Mielesyäni se on aika tärkeetä potilaiden aliarvioimista ja ku setusta suoraan sanottuna.

.

Multa leikattiin aivokasvain eikä sinänsä mitään mitä ulkopuoliset huomais.

Mutta päänsärky ja väsymys vaivaa, mun on sitä lajia joka uusinee, mutta kasvaa hitaasti.

Vierailija
30/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että hoidot ovat kehittyneet, mutta huoli on silti olemassa. Adoptiohan on todella monimutkainen prosessi ja vanhemmille on myös aika kovat kriteerit terveyden suhteen, joten sekään ei ole kovin realistinen vaihtoehto. Olen kuitenkin aina halunnut lapsia ja olen erittäin lapsirakas.

Ap

Vierailija
31/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap<3

Vierailija
32/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on leikata

Vierailija
33/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä elämää voi elää lapsettomanakin.

Vierailija
34/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla avoimessa suhteessa ja adoptoida lapsen, jos perhe on tärkeä.

Vierailija
35/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän huolesi. Oletko keskustellut lääkärin kanssa lapsihaaveista?

Vierailija
36/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta lääkäri ei oikein ymmärrä tätä pelkoa. Ei kuulemma näin nuorella ole huolta moisesta. :(

Ap

Vierailija
37/37 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap välitä vähättelijöistä. Sinulla on oikeus surra ja olla peloissasi. Lapsettomuuden pelosta voisit varmasti puhua lääkärille, hoitajalle tai vaikkapa koulukuraattorille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi