Sain kuulla olevani tylsää seuraa ja outo. Ja luulin et meillä oli kiva juhannus!
Olin deittimiehen kanssa hänen kesämökillä. Siellä oli muitakin, sekä pariskuntia että sinkkuja. Hieno huvila järven rannassa.
En tuntenut oloani kotoisaksi paikalla olleiden naisten seurassa. Välttelin heitä ja olin aika paljon omissa oloissani. Toki pyysin tätä mun deittimiestä juttelemaan ja esim kävelylle. Ruuat hain keittiöstä ja söin terassilla tai muualla missä ei ollut näitä naisia. Tänään söin aamiaista deittimieheni kanssa, kun nämä naiset nukkui vielä.
Mulla oli oma huone aitassa niin menin nukkumaan joka ilta jo ennen yhdeksää. Odottelin et tää mies olis tullut toivottamaan hyvää yötä muttei se tullut.
Muuten minusta meillä oli kivaa aina kun ne naiset ei ollut siinä.
Tänään sitten sanoi mulle kotimatkalla et ehkä tämä oli tässä. Kun olen tylsää seuraa ja outo.
Kommentit (170)
Toisaalta ymmärrän sinua, kun itseäni ei kyllä saisi viettämään juhannusta tuntemattomien ihmisten kanssa. Itse varmaan vaan istuisin jossain sivussa ja myötäilisin muita. Puhuisin jotain välillä jos olisi pakko ja yrittäisin olla kohtelias, mutta kokoajan tunne etten tiedä "miten päin olisin" ja mitä sanoisi. Siinä mielessä varmaan yrittäisin jotenkin tukeutua siihen ainoaan tuttuun ihmiseen ja voisin sitten rasittaa häntä. En ole muutenkaan mikään niin hauska ihminen ja aika omissa oloissa viihtyvä ja muutenkin hiljaisempi. Uskon etten voisi tuollaisessa tilanteessa nyt tehdä ihan mitä vaan ja yrittäisin mennä muiden mukaan ja olla niin etten pilaisi tunnelmaa. Ei minusta silti mitään iloa paljon olisi. Lopulta varmaan lähtisin itsekin lenkille tai olisi muuten pakko ottaa taukoa muista, vaikka tahtoisinkin olla kohtelias. Montaa päivää en kestäisi ja voisi yksi yö jo olla tarpeeksi. Muistuu liikaa mieleen ne oman perheen kanssa lapsena väkisin tehdyt reissut, kun olisi pitänyt olla niin iloinen ja kiitollinen, että pääsi mukaan, mutta kaikki silti teennäistä ja riitelyksi meni lopulta. Asiaa ei varmaan auta se, etten koskaan juo alkoholia ja senkin vuoksi varmaan tylsä muiden mielestä. Toisaalta ymmärrän kyllä, että monet pitäisivät minua varmasti aika huonona vieraana.
Ehkä nyt vähän epäolennainen huomio, mutta minusta on outoa, että ap puhuu, että lähti deittimiehen kanssa mökille, mutta sitten yhtäkkiä koko porukassa onkin vain pari ennestään tuntematonta tyyppiä. Minulle ainakin tuli käsitys, että kaikki ovat tuntemattomia ja mieskin on tavattu vasta pari kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nyt vähän epäolennainen huomio, mutta minusta on outoa, että ap puhuu, että lähti deittimiehen kanssa mökille, mutta sitten yhtäkkiä koko porukassa onkin vain pari ennestään tuntematonta tyyppiä. Minulle ainakin tuli käsitys, että kaikki ovat tuntemattomia ja mieskin on tavattu vasta pari kertaa.
Ai? Minusta tämä oli ihan selvä juttu. Aloitusviesti käsitteli vain Ap:n ja tämän seuralaisen suhdetta. Mies oli sanonut Ap:n olevan tylsä ja outo, ei ollut tullut illalla Ap:n aittaan ym. Ap oli ollut vähän varuillaan, koska paikalla olleet muut naiset olivat olleet ilkeitä. Eli Ap ei alussa lähtenyt kertomaan mitään stooria vaan pysyi mielestään olennaisessa.
Tausta tuli selviksi sitten myöhemmin.
No, kun sanotaan, että lähdin deittimiehen kanssa mökille ja muun porukan kanssa en hengaillut ollenkaan, tulee väkisinkin vaikutelma, että näitä muita ei tunnettu. Minusta kun sana deittimieskin tarkoittaa, että tavataan ensimmäistä - kolmatta kertaa. Ei siinä kyllä tule mieleen, että muu porukka olisikin ihan tuttuja. Itse käyttäisin tuossa tilanteessa ehkä mieluummin ilmaisua tuttavaporukka.
Siis mökki oli ap:n seuralaisen, mutta ap nukkui jossain aitassa? Eikö mökin isäntä ja hänen seuralaisensa pääse itse mökkiin nukkumaan vaan joutuu ulkorakennukseen?
No ensimmäinen ajatus kyllä on että olet outo ja tylsä. Kuka lähtee porukalla viettämään juhannusta tai vkonloppua ja sitten hiippailee yksin nurkissa, kyräilee seurueen muita naisia vainoharhaisesti, syö yksin ja menee nukkumaan ysiltä? Jos olisin tuo mies niin olisin kyllä ehdottanut että voisit lähteä kotiin jo aikaisemminkin kun ei seura kiinnosta etkä osaa käyttäytyä. Ei tosiaankaan tarvitse olla mikään juhlien keskipiste mutta kyllä nyt normaalit käytöstavat pitää olla hallussa.
Ei tuollaista uskalla päämökkiin päästää nukkumaan...ties mikä kirvesmurhaaja.
Mahtaa deitti katua että pyysi ap:n mukaan.
Outoa käytöstä kyllä ap:llä. Ihan ymmärrettävää olla ujo ja hiljainen, mutta minusta tuo ap:n käytös vaikuttaa epäkohteliaalta ja epänormaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle on käynyt uudessa porukassa niin, että nimenomaa ne porukan naiset jättävät ulkopuolelle ja erkaantuvat omaan porukkaansa juoruilemaan. Esimerkiksi juurikin uuden miesystävän kaveriporukkaan menin ihan kutsuttuna ja todella avoimin mielin, niin miespuoliset kaverit tulivat heti juttelemaan ja kyselemään ja heidän kanssa juttu luisti. Naiset taas olivat omassa porukassaan puhumassa pahaa muista ja kun menin vaikka samaan tilaan, niin heti hiljenivät ja katsoivat, kuin halpaa makkaraa.
Olen siis sosiaalinen ihminen ja ystävällinen eikä ole tapana vetäytyä porukassa omiin oloihin. Siksi tuollainen tympeä töykeä käytös ihmetytti.
Mieskin piti noiden naisten käytöstä epäkohteliaana ja tokaisi jotain, että tuollaisia ne kanat aina on joka paikassa... Heidän kaveripiirissä siis oli tapana, että miehet on yksi iso kokonainen porukka ja naiset monia pieniä kuppikuntia, jossa kyräillään ja juorutaan ja haukutaan niitä, jotka eivät ole paikalla.
Tiedän tunteen... Minunkin mieheni kaveriporukka on juuri tuollainen eritelty. 1 miesten porukka ja sitten 3 naisten porukkaa... Yksi naisten porukka on uusia tulokkaita, jotka hakevat paikkaansa porukassa, toinen porukka on ujot, hiljaiset, raskaana olevat ja muut, jotka ei käytä alkoholia (välillä nämä edellä mainitut porukat yhdistyy). Sitten on se kolmas ryhmä eli porukan "kerma", jossa juorutaan, haukutaan, kikatetaan, ollaan olevinaan jotain prinsessoja mitkä voivat katsella nenänvartta pitkin muita varsinkin uusia naistulokkaita. Jätkille ollaan kyllä niin mieliksi, mutta me "heikommat" naiset ollaan hyviä nälvimisen uhreiksi.
Nimenomaan käytöstavat puutteelliset.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan käytöstavat puutteelliset.
🤢
Miksi te kiusaatte ap:ta? Vai kirjoittaako joku kaikki nämä viestit?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kiusaatte ap:ta? Vai kirjoittaako joku kaikki nämä viestit?
#joukkolynkkaus
No mä välttelin vain niitä naisia, en muita. Ja se paikka oli niin iso, että se oli ihan helppoa. Eilen esim lähdin pyöräileen yhden toisen miehen kanssa katsoon harmaakivikirkkoo. Mun deittimies sanoi et mee vaan kun se laittoi ruokaa. Ja nää naiset oli kanssa siinä keittiössä koko aika touhuamassa.[/quote]
Noin minäkin olisin tehnyt. Helpompi on jutella oudon miehen kans kuin naisten.[/quote]
Minä juttelin siellä deittimiehen kanssa kolme-neljä kertaa todella pitkään, minun serkun ja hänen kaverin kanssa varmaan pari tuntia aattoiltana, tän pyöräilymiehen kanssa pari kertaa kanssa ja sitten vielä yhden miehen kanssa jonka tunnen. Puhuttiin kaikista asioista. Miesten kanssa minulla aina synkkaa.
Minusta naiset ovat ilkeitä ja niiden kanssa ei voi puhua, koska niillä on aina jotain taka-ajatuksia.[/quote]
Taas näitä outoja naisvihaajia jotka oletettavasti ovat itse naisia, kannattaa siis aloittaa muutos ihan omasta itsestä. Tuollainen mustavalkoinen ajattelu ei ole tervettä, naiset sellaisia, miehet tällaisia, minä kuitenkin erilainen mutta en näe sitä omana haavanani vaan haukun koko oman sukupuoleni kelvottomaksi. Vissiin joku pers. häiriö tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Muuhun en ota kantaa, mutta tosi on, että monesti vähän vieraammassa porukassa naiset ovat niitä, jotka kyräilevät alta kulmien ja voivat olla todella veemäisiä ja miehet taas niitä, jotka ottavat avoimesti porukkaan mukaan ilman kieroiluja. Naiset saattavat edessä päin olla mielinkielin, mutta selän takana se paskan puhumisen määrä on mieletöntä... Arvostellaan, tehdään omia tulkintoja, juorutaan, mustamaalataan jne.
Kaikki naiset paitsi sinä! Sinä olet reilu tyyppi, kuin yksi jätkistä. Muut naiset ovat hirviöitä. Kumma kun aina kuulee tätä samaa. "Ne muut, mutten minä." Hohhoijaa.
Tuollaisessa tilanteessa pitäisi nimenomaan yrittää tutustua niihin naisiin ja jopa ystävystyä jollain tasolla. Ne naiset oli kuitenkin deittisi ystäviä. Tottakai se on outoa ja alkavat katsomaan sinua pitkään jos hengailet muiden miesten kanssa ja välttelet niitä naisia. Ja jos et yhtään auttanut keittiössä tai muissakaan hommissa, ei ihme, että sait pakit.
Outoa ja itsekästä käytöstä. Jos se deitti nyt peruu ne pakit, voit olla varma, että ne naiset edelleen katselee sua alta kulmien, koska pitävät sinua omituisena.
Naiset eivät ole mitenkään lähtökohtaisesti aina ilkeitä toisilleen, tyhmä ajatus.
Taisit olla tuo nainen joka haki vain ruokansa, osalistumatta sen tekoon tai jälkien korjaukseen. Hyvä että se oli siinä.
Siis hetkinen....
Nämä miehet ovat Ap:n vanhoja tuttuja opiskelija- ja työelämästä ja naiset näiden kavereiden puolisoja?
Ja naiset tuntevat toisensa vain miestensä kautta, ehkä jonkun kaveri tai sisko mukana.
Eli Ap:lla ei mitään yhteyksiä näihin naisiin paitsi niiden miesten kautta? Ja Ap:lla takana villi nuoruus näiden miesten kanssa.
Ja Ap on nyt vuosien päästä alkanut deittailemaan jotain vanhaa opiskelukaveria?
Jos olisin joku näiden opiskelukaverimiesten puolisoista, olisin ihan helvetin tyytymätön ja puolustuskannalla. En todella halua omaan juhannukseeni mitään opiskeluporukoiden känniörvellystä ja jotain vanhoja opiskelijapimuja.
Old habits die hard.
Toihan on ihan katsstrofi juhannus minun mielestäni näille naisille. Tekevät kaikkensa, ettei tule mitään övereitä juoman suhteen.
Siksi nämä rouvat tarkkailevat ja kontrolloivat miestensä juomisia ja muita tekemisiä.
Samasta syyystä Ap on heille lähinnä uhka tai ainakin epämukavuustekijä.
Varmaan siellä ollut paska juhannus myös näillä miehillä.
Sun deitti ei vaan tajunnut kokonaiskuvaa, koska nämä saamit selvästi osaa säilyttää kasvonsa.