Sain kuulla olevani tylsää seuraa ja outo. Ja luulin et meillä oli kiva juhannus!
Olin deittimiehen kanssa hänen kesämökillä. Siellä oli muitakin, sekä pariskuntia että sinkkuja. Hieno huvila järven rannassa.
En tuntenut oloani kotoisaksi paikalla olleiden naisten seurassa. Välttelin heitä ja olin aika paljon omissa oloissani. Toki pyysin tätä mun deittimiestä juttelemaan ja esim kävelylle. Ruuat hain keittiöstä ja söin terassilla tai muualla missä ei ollut näitä naisia. Tänään söin aamiaista deittimieheni kanssa, kun nämä naiset nukkui vielä.
Mulla oli oma huone aitassa niin menin nukkumaan joka ilta jo ennen yhdeksää. Odottelin et tää mies olis tullut toivottamaan hyvää yötä muttei se tullut.
Muuten minusta meillä oli kivaa aina kun ne naiset ei ollut siinä.
Tänään sitten sanoi mulle kotimatkalla et ehkä tämä oli tässä. Kun olen tylsää seuraa ja outo.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä kuulostaa aika oudolta lähteä juhannuksen viettoon porukalla ja viettää se omissa oloissa välttelemällä muita.
No mä välttelin vain niitä naisia, en muita. Ja se paikka oli niin iso, että se oli ihan helppoa. Eilen esim lähdin pyöräileen yhden toisen miehen kanssa katsoon harmaakivikirkkoo. Mun deittimies sanoi et mee vaan kun se laittoi ruokaa. Ja nää naiset oli kanssa siinä keittiössä koko aika touhuamassa.
Noin minäkin olisin tehnyt. Helpompi on jutella oudon miehen kans kuin naisten.
Minä juttelin siellä deittimiehen kanssa kolme-neljä kertaa todella pitkään, minun serkun ja hänen kaverin kanssa varmaan pari tuntia aattoiltana, tän pyöräilymiehen kanssa pari kertaa kanssa ja sitten vielä yhden miehen kanssa jonka tunnen. Puhuttiin kaikista asioista. Miesten kanssa minulla aina synkkaa.
Minusta naiset ovat ilkeitä ja niiden kanssa ei voi puhua, koska niillä on aina jotain taka-ajatuksia.
Tai ei kaikki naiset ole ilkeitä mutta monet ovat.
Lumihiutale.
Kuten me kaikki.
Outoa käytöstä:
- juttelee miehensä kanssa koko viikonlopun aikana vain joitakin kertoja
- nukkuu eri paikassa kuin mies
- syö eri aikaan kuin mies tai muut ja yksin
- menee joka ilta nukkumaan klo 9
-juttelee vain miesten kanssa, ei siedä naisia ja kyräilee näitä hiljaisuudessa
Ihan normaalia käytöstä:
- pyöräretki
- niiden asioiden tekeminen, mikä sai aikaan hyvän mielen
- serkun kanssa juttelu
On todella vaikea uskoa, ettei olisi pystynyt juttelemaan esim. serkun vaimon/tyttöystävän kanssa tai luontevasti puhumaan sen pyöräilymiehen vaimon/tyttöystävän kanssa samalla, kun juttelee sen miehen kanssa. Ihanko koko ajan pyörivät kaikki naiset kimpassa ja miehet sitten erikseen muualla? Missä muut söivät? Yhdessä, erikseen? Tuntuu oudolta, ettet voinut edes ruokailun ajaksi liittyä muiden seuraan.
Olen itse viettänyt illan seurassa, jossa tunsin vain muutaman miehen enkä oikeasti sanonut sanaakaan kenellekään muulle kuin näille muutamalle ja enimmäkseen olin hiljaa (ja tunsin oloni surkeaksi). En tiennyt, miten tunkea väliin, kun muut juttelivat keskenään asioista, joista en tiennyt mitään. Silti istuin koko illan siinä seurassa, söin silloin kuin muutkin ja annoin kaikille mahdollisuuden tutustua minuun. Jälkeenpäin oli tosi tyhmä olo, mutta en edelleenkään oikein tiedä, miten olisin voinut saada juttuseuraa, kun tosiaan kukaan ei ollut kiinnostunut juttelemaan kanssani. Tavallaan siis ymmärrän sinua, mutta edelleen en tajua, miksi eristäydyit jo alusta alkaen muista, söit yksin, menit nukkumaan törkeän ajoissa ja osoitit kaikin tavoin, ettei seura kiinnosta.
On kyllä kummallista käytöstä. Miksi ylipäänsä lähdit moiseen reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Se deittailu oli sun osalta sitten siinä.
Sosiaalisella miehellä on ystäväpiiri, ja kumppanikseen hän ei nyhveröä kaipaa. Et läpäissyt testiä.
Jostain kumman syystä näillä sosiaalisilla poikamiehillä on usein laaja naisystävienpiiri, joka ei sitten otakaan miehen uutta kumppania vastaan positiivisesti vaan kyräillen, pelkona poikamiehen roolin muutoksen vaikutus omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttäisi seurustella jonkun kanssa 2kk ja kutsua tämä mökilleni ja tyyppi vain menisi joka ilta klo 21 nukkumaan ilman tietoakaan seksistä. Ja olen nainen.
Mä katoin samaa. Juhannuksena nukkumaan klo 21! Silloinhan vasta valmistaudutaan yöhön! Olet oikeasti ilon pilaaja!
Provo tai ei, mutta esim. ADD-henkilö voi hyvin käyttäytyä kuten ap. On todella ikävää, että ulkopuoliset katsovat asiakseen haukkua ihmistä, joka on tässä suhteessa hieman erilainen kuin muut. Miltä teistä tuntuisi, jos kyseessä olisi oma lapsenne? Haukkuisitteko häntäkin?
Olen joskus osunut bileisiin, jossa ihmiset olivat vain niin erityylisiä, että ei ollut paljon keskusteltavaa. Siis erilaiset koulutustaustat, huumori ja eri ikäluokkaa.
Jos elämäntapa, arvot ja ajatukset eivät kohtaa, on vaikea istua samassa pöydässä koko iltaa. Olen vielä aika hyvä feikkaamaan sosiaalisesti, niin että kuuluisin joukkoon. Osaan myötäillä sopivasti ja antaa ymmärtää olevani kenties samaa mieltä. Sopivasti puhetta ja sopivasti hiljaa. Myötäilyä.
Tälläisen illanvieton jälkeen on raskas olo. Kuitenkin olen ihminen, joka pystyisi pitämään koko illan keskustelua vaikka yksin yllä.
Oliko sinulla ap näin? Olisin varmaan itsekin lähtenyt katsomaan harmaakivikirkkoa, jos koko juhannus olisi pitänyt olla jotain muuta kuin oikeasti on.
Miksi nukuit yksin? Ehkä miehelläsi oli jotain sutinaa jonkun naisvieraan kanssa, siksi koit kyttäilyä.
Ihmiset ovat muutenkin vain sellaisia, että jos on jollakin tavalla erilainen, aika nopeasti joutuu silmätikuksi. Joskus oman tilan tarve koetaan ylimielisyydeksi.
Jos kaikki muut naiset ovat voimakkaassa meikissä, ja sinä tykkäät olla naturellina, tämäkin asia voi olla vedenjakaja. Monet naiset ajattelevat, että mitä toikin luulee olevansa luonnonkaunis, eikä viitsi laittaa meikkiä. Tuonkin asian voi korjata sanomalla, että käynpäs laittamassa hiukan huulipunaa ja ripsaria ja jatketaan juttua sitten.
On kyllä kohteliasta myös osallistua ruualaittoon ja välttämättömiin töihin. Ehkä lusmuilu ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olethan sä outo, kun tuolla lailla kuvittelet osaavasi lukea ihmisten ajatuksia ja välttelet seuraa!!
En minä niiden ajatuksia lukenut vaan ilmeitä ja eleitä.
Järjestäen joku haluaa aina avautua minulle illanvietossa hyvin henkilökohtaisista asioista. Yleensä kuuntelen ja nyökyttelen, vaikka oikeasti koen raskaaksi vuodatukset ihmisten syvistä tunteista ja analyysejä ihmissuhteista. Yleensä en kerro asioista itsestäni.
Jotkut ihmiset muuttuvat agressiiviseksi tai riitaisiksi illanvieton edetessä. Minä väsähdän ja kaipaan hiljaisuutta ympärille. Varmaan olisin tuolla bileissä mennyt kävelemään rannalle ja kuunnellut lintujen laulua enemmän kuin humalaisten avautumisia.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttäisi seurustella jonkun kanssa 2kk ja kutsua tämä mökilleni ja tyyppi vain menisi joka ilta klo 21 nukkumaan ilman tietoakaan seksistä. Ja olen nainen.
No minähän sanoin, että odottelin että mies olisi tullut sanomaan minulle hyvää yötä ja oltaisiin saatu vähän aikaa kahdestaan. Mutta ei se tullut. Sanoi minulle, ettei tällaisiin juhliin tulla harrastamaan seksiä vaan olemaan yhdessä porukalla.
Siksi minua surettikin, että nämä naiset sulkivat minut pois siitä porukasta. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta olla sosiaalinen ja jutella porukassa, kun nämä naiset heti puhui mun päälle, naureskeli ja ilmeili minulle.
Lisäksi niillä oli kauhea hätä, ettei niiden miehet tule humalaan. Siksi ne istuivatkin siellä keittiössä koko ajan ja vahti jääkaappia ja juomia. Minähän olen näiden miesten kanssa viettänyt iltoja aikoinaan paljonkin, opiskelijasitsit ja muut juhlat kun ei ole niitä kuivakkaimpia.
Minulle on käynyt joskus parikin kertaa kuin ap:lle. On kutsuttu johonkin hienoon paikkaan, missä olen nauttinut juurikin OMAAN tyyliini, istumalla yksin terassilla ja kulkemalla luonnossa...
Lopputulos on ollut sama, vaikkei minulle ole mitään suoraan sanottukaan, paikan päällä on saatettu mulkoilla kiukkuisesti kun olen esim keittiössä käynyt. Tuttavuus on lopetettu ja annettu ymmärtää että olen huono ihminen kun en siellä kyläpaikassa ollut MUIDEN mielen mukaan.
Sanokaa mitä sanotte, mutta tuo vasta huonoa käytöstä on: Jos minut kutsutaan vieraaksi niin tärkeintä on että viihdyn, vaikka sitten "väärällä" tapaa. Silloin huvilan yms. omistaja luovuttaa huvilansa hetkeksi minulle ja saan olla kuin kotonani.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus osunut bileisiin, jossa ihmiset olivat vain niin erityylisiä, että ei ollut paljon keskusteltavaa. Siis erilaiset koulutustaustat, huumori ja eri ikäluokkaa.
Jos elämäntapa, arvot ja ajatukset eivät kohtaa, on vaikea istua samassa pöydässä koko iltaa. Olen vielä aika hyvä feikkaamaan sosiaalisesti, niin että kuuluisin joukkoon. Osaan myötäillä sopivasti ja antaa ymmärtää olevani kenties samaa mieltä. Sopivasti puhetta ja sopivasti hiljaa. Myötäilyä.
Tälläisen illanvieton jälkeen on raskas olo. Kuitenkin olen ihminen, joka pystyisi pitämään koko illan keskustelua vaikka yksin yllä.Oliko sinulla ap näin? Olisin varmaan itsekin lähtenyt katsomaan harmaakivikirkkoa, jos koko juhannus olisi pitänyt olla jotain muuta kuin oikeasti on.
Miksi nukuit yksin? Ehkä miehelläsi oli jotain sutinaa jonkun naisvieraan kanssa, siksi koit kyttäilyä.
Ihmiset ovat muutenkin vain sellaisia, että jos on jollakin tavalla erilainen, aika nopeasti joutuu silmätikuksi. Joskus oman tilan tarve koetaan ylimielisyydeksi.Jos kaikki muut naiset ovat voimakkaassa meikissä, ja sinä tykkäät olla naturellina, tämäkin asia voi olla vedenjakaja. Monet naiset ajattelevat, että mitä toikin luulee olevansa luonnonkaunis, eikä viitsi laittaa meikkiä. Tuonkin asian voi korjata sanomalla, että käynpäs laittamassa hiukan huulipunaa ja ripsaria ja jatketaan juttua sitten.
Onko jollekin oikeasti ongelma toisen meikkaamattomuus? En kyllä tuollaista tilannetta korjaisi sipaisemalla punaa ja ripsaria. En edes omista moisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se deittailu oli sun osalta sitten siinä.
Sosiaalisella miehellä on ystäväpiiri, ja kumppanikseen hän ei nyhveröä kaipaa. Et läpäissyt testiä.
Jostain kumman syystä näillä sosiaalisilla poikamiehillä on usein laaja naisystävienpiiri, joka ei sitten otakaan miehen uutta kumppania vastaan positiivisesti vaan kyräillen, pelkona poikamiehen roolin muutoksen vaikutus omaan elämään.
No höpö höpö! Miksi ihmeessä naisia haittaisi, että mies, joka ei ole heidän oma miesystävänsä, löytäisi itselleen kumppanin? Ei minulla ainakaan ole mitään syytä kyräillä miespuolisten kaverien ja tuttujen uusia kumppaneita, mutta pitäisin kyllä tuota AP:n välttelevää käytöstä outona ja oikeastaan aika selvänä merkkinä siitä, että hän ei halua tutustua minuun. Ehkäpä nuo naisetkin antoivat AP:n olla omissa oloissaan, kun näytti, että seura ei kelpaa. Tuskin AP ihan objektiivisesti heidän käytöstään tulkitsi, jos pitää suurinta osaa naisista lähtökohtaisesti ilkeinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläisen illanvieton jälkeen on raskas olo. Kuitenkin olen ihminen, joka pystyisi pitämään koko illan keskustelua vaikka yksin yllä.Oliko sinulla ap näin? Olisin varmaan itsekin lähtenyt katsomaan harmaakivikirkkoa, jos koko juhannus olisi pitänyt olla jotain muuta kuin oikeasti on.
Ihmiset ovat muutenkin vain sellaisia, että jos on jollakin tavalla erilainen, aika nopeasti joutuu silmätikuksi. Joskus oman tilan tarve koetaan ylimielisyydeksi.Jos kaikki muut naiset ovat voimakkaassa meikissä, ja sinä tykkäät olla naturellina, tämäkin asia voi olla vedenjakaja. Monet naiset ajattelevat, että mitä toikin luulee olevansa luonnonkaunis, eikä viitsi laittaa meikkiä. Tuonkin asian voi korjata sanomalla, että käynpäs laittamassa hiukan huulipunaa ja ripsaria ja jatketaan juttua sitten.
Onko jollekin oikeasti ongelma toisen meikkaamattomuus? En kyllä tuollaista tilannetta korjaisi sipaisemalla punaa ja ripsaria. En edes omista moisia.
Minä olen tosi paljon ilman meikkiä (esimerkiksi nyt juhannuksena) ja olen ilman sitä ihan nätti, mutta en ole kyllä koskaan tuollaiseen törmännyt. Ehkä sitten liikun väärissä piireissä.
Muuhun en ota kantaa, mutta tosi on, että monesti vähän vieraammassa porukassa naiset ovat niitä, jotka kyräilevät alta kulmien ja voivat olla todella veemäisiä ja miehet taas niitä, jotka ottavat avoimesti porukkaan mukaan ilman kieroiluja. Naiset saattavat edessä päin olla mielinkielin, mutta selän takana se paskan puhumisen määrä on mieletöntä... Arvostellaan, tehdään omia tulkintoja, juorutaan, mustamaalataan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut. Kerran olen törmännyt baarissa mieheen ja hänen naispuolisen ystäväänsä. Mies oli selkeästi kiinnostunut minusta, ja juttelimme niitä näitä ym. naisten laittautumisesta. Minulla oli ihan tavalliset vaatteet: vaaleansininen lyhyehkö paita ja vakosamettihousut. (Mielestäni ihan seksikäs asu, pari miestä oli jo muutenkin ollut perseessä sinä iltana kiinni.)
Mies rupesi jotain länkyttämään naiskaverilleen, että voisiko hän auttaa minua olemaan seksikkäämpi. Minun pitäisi käyttää enemmän meikkiä, ja laittaa pushupit. Nainen oli kyllä, että ei hän voi toisen pukeutumiseen puuttua. Mielestäni nainen ei ollut mitenkään erityisen kaunis, voimakas meikki ja tummaksi värjätty tukka, tyrkky paita.
Sain muutenkin ihan tarpeeksi huomiota miehiltä, ei tarvinnut enää pukeutua sen takia. Samana iltana joku tyyppi kavereineen olisi halunnut minusta matkaseuraa Amerikan venereissuille. Ihan tuosta vain, ilman passia ja vaatteita. Muuten kuulosti hauskalta, mutta minulla on voimakas oman tilan tarve, ja veneestä ei olisi päässyt pois. Hän oli sinnikäs fyysiselläkin tasolla ja lopulta kaikki tämä, tuo venemies, muuttajamies, ja kaikki muu sai minut purskahtamaan itkuun, istuin baarijakkaralla ja päätin, että en kestä enää yhtään. Tämä venemies kävi sanomassa tiskillä, että minut pitää heittää ulos, näytän liian voimakkaasti mieltäni. Baarissa vain sanoivat, että ei itkemisestä voida heittää ulos. Oliko nyt ihan asiallista kouria persettä ja koittaa pakottaa veneilemään melkein väkisin. Onneksi ajat ovat muuttuneet.
Hah hah hah. Taas tälläisiä only in finland juttuja. Siis et joku nainen pitää tuota normikäytöksenä ja oli ylläri ettei mies tykännyt tuota.
Kyllähän sitä voisi edes yrittää olla piirun verran sosiaalinen ettei ihan mennä autistispektrumille.
Itse olen komea sosiaalinen mies ja hain naisen sitten ulkomailta. Ei tuollaisilla naisilla ole saumaa minunlaisiin laatumiehiin.
Kyllä minulle on käynyt uudessa porukassa niin, että nimenomaa ne porukan naiset jättävät ulkopuolelle ja erkaantuvat omaan porukkaansa juoruilemaan. Esimerkiksi juurikin uuden miesystävän kaveriporukkaan menin ihan kutsuttuna ja todella avoimin mielin, niin miespuoliset kaverit tulivat heti juttelemaan ja kyselemään ja heidän kanssa juttu luisti. Naiset taas olivat omassa porukassaan puhumassa pahaa muista ja kun menin vaikka samaan tilaan, niin heti hiljenivät ja katsoivat, kuin halpaa makkaraa.
Olen siis sosiaalinen ihminen ja ystävällinen eikä ole tapana vetäytyä porukassa omiin oloihin. Siksi tuollainen tympeä töykeä käytös ihmetytti.
Mieskin piti noiden naisten käytöstä epäkohteliaana ja tokaisi jotain, että tuollaisia ne kanat aina on joka paikassa... Heidän kaveripiirissä siis oli tapana, että miehet on yksi iso kokonainen porukka ja naiset monia pieniä kuppikuntia, jossa kyräillään ja juorutaan ja haukutaan niitä, jotka eivät ole paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut. Kerran olen törmännyt baarissa mieheen ja hänen naispuolisen ystäväänsä. Mies oli selkeästi kiinnostunut minusta, ja juttelimme niitä näitä ym. naisten laittautumisesta. Minulla oli ihan tavalliset vaatteet: vaaleansininen lyhyehkö paita ja vakosamettihousut. (Mielestäni ihan seksikäs asu, pari miestä oli jo muutenkin ollut perseessä sinä iltana kiinni.)
Mies rupesi jotain länkyttämään naiskaverilleen, että voisiko hän auttaa minua olemaan seksikkäämpi. Minun pitäisi käyttää enemmän meikkiä, ja laittaa pushupit. Nainen oli kyllä, että ei hän voi toisen pukeutumiseen puuttua. Mielestäni nainen ei ollut mitenkään erityisen kaunis, voimakas meikki ja tummaksi värjätty tukka, tyrkky paita.
Sain muutenkin ihan tarpeeksi huomiota miehiltä, ei tarvinnut enää pukeutua sen takia. Samana iltana joku tyyppi kavereineen olisi halunnut minusta matkaseuraa Amerikan venereissuille. Ihan tuosta vain, ilman passia ja vaatteita. Muuten kuulosti hauskalta, mutta minulla on voimakas oman tilan tarve, ja veneestä ei olisi päässyt pois. Hän oli sinnikäs fyysiselläkin tasolla ja lopulta kaikki tämä, tuo venemies, muuttajamies, ja kaikki muu sai minut purskahtamaan itkuun, istuin baarijakkaralla ja päätin, että en kestä enää yhtään. Tämä venemies kävi sanomassa tiskillä, että minut pitää heittää ulos, näytän liian voimakkaasti mieltäni. Baarissa vain sanoivat, että ei itkemisestä voida heittää ulos. Oliko nyt ihan asiallista kouria persettä ja koittaa pakottaa veneilemään melkein väkisin. Onneksi ajat ovat muuttuneet.
Tuollaisten tilanteiden kasautuminen sai päässäni kytemään päätöksen, että mieluummin olen vaikka harras uskovainen, kuin objekti, jolle miehet voivat kuvitella tekevänsä mitä vain. Saavuttamattoma on kuitenkin kunnioitus.
Minusta ap oikein kerjäsi huomiota , todella mielenosoituksellista ja huonoa käytöstä.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä ihmisiä yleensä naisia, jotka tulkitsevat jokaisen ylähuulen värähdyksen joksikin itseensä kohdistuvaksi.