Kolme neljästä NAISESTA KOKEE HÄIRINTÄÄ JA AHDISTELUA KUNTOSALILLA, paljastaa tutkimus
Yksi viidestä naisesta on jopa irtosanonut kuntosalijäsenyytensä häirinnän takia.
Jos olet koskaan kokenut olosi epämukavaksi kuntosalilla ei-toivottujen lähestymisten, flirttailun tai koskettelun takia, et ole ainoa. FitRatedin tutkimuksen mukaan kolme neljästä naisesta (71%) kokee säännöllisesti häirintää ja ahdistelua kuntosalilla, uutisoi Metro.
Suurin osa tutkimukseen osallistuneista naisista (82%) kertoi muuttaneensa salirutiinejaan, koska heitä seurattiin ympäriinsä ja puolet 54%) sanoi välttelevänsä kuntosalin tiettyjä alueita häirinnän takia. Häirintä ja ahdistelu ovat johtaneet jopa siihen, että yksi viidestä naisesta on peruuttanut kuntosalijäsenyytensä.
https://www.nainen.com/kolme-neljasta-naisesta-kokee-hairintaa-ja-ahdis…
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla kova tarve vakuutella, että heitä ei miehet kiinnosta salilla. Silti kyykistelevät läpinäkyvissä trikoissa stringit paljastaen.
Onhan se peräti ihana näky, kun tiukoista mustista trikoista helottaa läpi stringit ja hikinen tiukka perse. Imagine the smell.
Minä käyn naisten salilla, koska olen niin ujo. Lisäksi siellä on parempi haju ja vähemmän porukkaa. Sekasalit painottuvat enemmän noihin painonnostoihin, naistensaleilla on monipuolisempaa laitteistoa.
Uskon kyllä, että myös miehiä tuijotellaan yhtä lailla.
Kyllä ne naisetkin salilla katsellee jopa tuijottaa. Osa miehiä, osa toisia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään nämä läpinäkyvät salitrikoot ovat vielä muotia? Paljastavampaan suuntaan muoti ei voi enää mennä?
Voi mennä paljastavampaan suuntaan. Todennäköistä on että meneekin. En ylläty, jos parin vuoden sisällä naiset treenaa jo bikineissä salilla.
Nythän normitrikoisiin on tullut jo reikiä strategisiin paikkoihin. Eli kangas vähentyy jatkuvalla syötöllä. On se jännä, että naisten salimuoti on nykyisin reikätrikoot ja kaikintavoin paljaan pinnan näyttäminen. Kai se on osaltaan sitä Hyper-Hypergamiaa?
Lisätietoja reikätrikoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään nämä läpinäkyvät salitrikoot ovat vielä muotia? Paljastavampaan suuntaan muoti ei voi enää mennä?
Voi mennä paljastavampaan suuntaan. Todennäköistä on että meneekin. En ylläty, jos parin vuoden sisällä naiset treenaa jo bikineissä salilla.
Nythän normitrikoisiin on tullut jo reikiä strategisiin paikkoihin. Eli kangas vähentyy jatkuvalla syötöllä. On se jännä, että naisten salimuoti on nykyisin reikätrikoot ja kaikintavoin paljaan pinnan näyttäminen. Kai se on osaltaan sitä Hyper-Hypergamiaa?
Lisätietoja reikätrikoista?
En tiedä nimeä tms, mutta jos käyt salilla jossa käy nuoria naisia niin olet varmasti nähnyt. Monesti on salilla jopa 3-5 naista joilla on täysin samat reikätrikoot, sen verran muotia se on nykyisin.
Minä katson muita lähinnä siksi, että näkisin, onko laite vapautumassa. Ikävää, jos joku tuntee sen olevan häirintää. Minua kyllä ärsyttää, että niihin laitteisiin jäädään istuskelemaan ja juoruilemaan jostain suhdesotkusta/terveysongelmasta/työkaverista/bileistä. Palautumistauon voisi pitää niille varatuilla penkeillä tai patjoilla tai venytellen laitteiden välissä. Itse käyn salilla yksin, koska haluan keskittyä treenaamiseen. Käytän väljää t-paitaa ja verskoja, jotka eivät kiristä mistään. Olen itse siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa voi mennä paljastavampaan suuntaan. Itsehän olen tottunut jo näihin läpikuultaviins persehousuihin, mutta nyt tuli viimeviikolla pari ranskalaista vaihtaria salille ja näiden persehousujen lisäksi oli joku helvetin pieni tank-top/bikini viritys yläosassa. Mut joo varmaan se yläosa oli niin mukava... tissit vaan roikku aika ikävän näköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä katson muita lähinnä siksi, että näkisin, onko laite vapautumassa. Ikävää, jos joku tuntee sen olevan häirintää. Minua kyllä ärsyttää, että niihin laitteisiin jäädään istuskelemaan ja juoruilemaan jostain suhdesotkusta/terveysongelmasta/työkaverista/bileistä. Palautumistauon voisi pitää niille varatuilla penkeillä tai patjoilla tai venytellen laitteiden välissä. Itse käyn salilla yksin, koska haluan keskittyä treenaamiseen. Käytän väljää t-paitaa ja verskoja, jotka eivät kiristä mistään. Olen itse siis nainen.
Eniten v*tuttaa se, että jotkut istuvat niissä laitteissa sarjan välissä puhelintaan selaten sen 3-5min ja sitten he muistavat että pitäisi treenata ja alkavat tekemään sen 30 sek ja takaisin 5min puhelinselailuun. Siinä jos odotat laitteeseen pääsyä, voin alkaa tuijottamaan kyllä että mitä helvettiä.
Suurin osa olisi paremmassa tilanteessa jos jättäisivät puhelimen kotiin/pukukoppiin, tai jos kuuntelee musiikkia niin pitäisi ainakin lentotilassa sitä puhelinta treenin ajan niin se ei häiritse tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten v*tuttaa se, että jotkut istuvat niissä laitteissa sarjan välissä puhelintaan selaten sen 3-5min ja sitten he muistavat että pitäisi treenata ja alkavat tekemään sen 30 sek ja takaisin 5min puhelinselailuun. Siinä jos odotat laitteeseen pääsyä, voin alkaa tuijottamaan kyllä että mitä helvettiä.
Suurin osa olisi paremmassa tilanteessa jos jättäisivät puhelimen kotiin/pukukoppiin, tai jos kuuntelee musiikkia niin pitäisi ainakin lentotilassa sitä puhelinta treenin ajan niin se ei häiritse tekemistä.
Minä istun siinä koska muuten joku ”vemputan kaikkia laitteita vuorotellen” mamma varaa sen jollain hikirätillään ja muuttaa kaikki säädöt ja asetukset ihan päin hanuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä istun siinä koska muuten joku ”vemputan kaikkia laitteita vuorotellen” mamma varaa sen jollain hikirätillään ja muuttaa kaikki säädöt ja asetukset ihan päin hanuria.
Istuminen ei haittaa, kunhan siinä ei istu yliaikaa jonkun kiinnostavan somettelun takia. Normaali järkevä palautumisaika sarjasta on about minuutti, ei 5 minuuttia puhelimen sormetusta. Olisipa kaikki koskettelematta puhelinta salilla, olisi parempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla kova tarve vakuutella, että heitä ei miehet kiinnosta salilla. Silti kyykistelevät läpinäkyvissä trikoissa stringit paljastaen.
Onko tää joku paikkakuntakohtainen juttu, jota täällä väännetään väkisellä faktaksi. Kyykkyihin on hyvä syy salilla, jokainen joka mitään vapaapainoharjoittelusta tietää ymmärtää miksi niitä tehdään. Salilla stringejä käyttävää naista harvemmin tullut myöskään vastaan, tai sitten vaihtavat pöksynsä ennen pukkaria. Kommentointi vaikuttaa toistuvasti siltä ettei oo mitään käsitystä kyykkyjen tms massaliikkeiden hyödyistä.
Missä maassa tämä on tutkittu? Olen käynyt pk-seudulla kymmenen vuotta salilla ja en ole todistanut yhtään ahdistelutapausta - enkä tarkemmin mietittynä minkäänlaista vastakkaisen sukupuolen lähestymisyritystä.
Saksassa asuvaa tuttuani on taas tullut useampi ri kastuttaja lähestymään hänen mielestään epämieluisasti.
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa tämä on tutkittu? Olen käynyt pk-seudulla kymmenen vuotta salilla ja en ole todistanut yhtään ahdistelutapausta - enkä tarkemmin mietittynä minkäänlaista vastakkaisen sukupuolen lähestymisyritystä.
Saksassa asuvaa tuttuani on taas tullut useampi ri kastuttaja lähestymään hänen mielestään epämieluisasti.
Etelämpää tulleet löysivät kyllä kaupunkien ylläpitämät salit jo kymmenisen vuotta sitten. Sitä tuijotusta ei sokea Reettakaan voinut olla huomaamatta. En tiedä ovatko ko kävijät lisääntyneet viiden vuoden sisällä.
Eihän siellä salilla tarvitse olla kuin yksi itseään tyrkyttävä henkilö, joka käy kaikkien iholle.
Esim.kun olin nuori, meidän alueen bussissa kulki hiplari. Joka tyttö joutui vähintään kerran kovteeksi ennen kuin sitä oppi varomaan ja väistelemään. Tilasto on karua luettavaa ja yksi tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Metron mukaan tutkimuksessa ilmeni myös, että 90 prosenttia naisista sanoi, etteivät he arvosta sitä, että heitä tuijotetaan kuntoilun aikana. Lähes yhtä moni sanoi, ettei nauti siitä, jos heille flirttaillaan salilla ja lähes 80 prosenttia kertoi, ettei nauti siitä, että heille jutellaan treenin aikana."
Ja varmaan ainakin 80 prosenttia näistä naisista käytti paljastavia treenivaatteita. En sano että olisi oikein tulla häirityksi sen vuoksi, mutta tavallaan pitäisi ymmärtää myöskin että se on silloin myös oma valinta jos niin käy. Ratkaisuna tähän naiset ja miehet voisivat ihan vaan käydä eri saleilla, tällaisiahan kai vielä on? Tai sitten suosittelen pukeutumaan vähemmän näyttävästi. Ja mitkään "mutta kun tulee niin kuuma, jos ei ole vähissä vaatteissa" yms. ei ole mikään selitys, katsos kun jos menet sinne salille, niin siellä on tarkoituskin hikoilla ;D Voin arvata että kommenttini suututtaa monia, mutta elämän realiteettejä ei aina vaan voi sivuttaa periaatteidensa vuoksi.
Miksi aina naisen pitää olla se jonka pitää asialle tehdä jotain? Miksei se ahdistava mies voisi olla vaan tuijottelematta niin mä voisin laittaa ne sali trikoot rauhassa jalkaan?
Miksi sun oikeus pukeutuna niihin trikoisiinon jotenkin tärkeämpi, kun miesten tai miksei naistenkin oikeus katsoa ihan mitä haluaa? Eikö sekin ole vallan käyttöä, että tarkoituksellisesti pukeutuu niin että korostaa paikkoja joita ei mukamas halua katsottavan? ja sitten muiden pitäisi katsella lattiaan että sinä et tuntisi oloaan kiusalliseksi...eivätkö nämä lattialle tuijottelijat koe oloaan vaivaantuneeksi ihan samalla tavalla siinä tilanteessa?
Tässä näkyy se, kuinka toisen henkilön koetaan olevan itseä varten. Varsinkin ulkonäöllisesti. Jos lihava ja ruma laittaa salitrikoot ja stringit, niin silloin valitetaan maiseman pilaamisesta.
Mitäs jos jokainen on trikoissaan vain itseään varten ja fetissit hoidetaan muualla ja ihan molemmin puolisella sopimuksella?
Naiset voisivat laittaa aivan hyvin löysän ja nuhjuisen T-paidan ja löysät verkkarit kuntosalille. Mutta niin ei tehdä, koska sitten ei saada niitä miesten katseita!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuminen ei haittaa, kunhan siinä ei istu yliaikaa jonkun kiinnostavan somettelun takia. Normaali järkevä palautumisaika sarjasta on about minuutti, ei 5 minuuttia puhelimen sormetusta. Olisipa kaikki koskettelematta puhelinta salilla, olisi parempi paikka.
Höpöhöpö, 3-5 minuuttia on ihan normaali palautumisaika raskaiden työsarjojen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, 3-5 minuuttia on ihan normaali palautumisaika raskaiden työsarjojen välillä.
Tuossa oli puhe laitteista kuten esim. loitontaja/lähentäjä. Harva niissä tekee "raskaita työsarjoja", jotka vaatisi 5 min palautuksia puhelinta selaillen. Raskaassa kyykkäämisessä/mavessa eri asia, mutta silloin ei viekään tilaa odotusaikana istuen laitteessa johon joku jonottaa, vaan istuu tai seisoo tai makaa muualla.