Kolme neljästä NAISESTA KOKEE HÄIRINTÄÄ JA AHDISTELUA KUNTOSALILLA, paljastaa tutkimus
Yksi viidestä naisesta on jopa irtosanonut kuntosalijäsenyytensä häirinnän takia.
Jos olet koskaan kokenut olosi epämukavaksi kuntosalilla ei-toivottujen lähestymisten, flirttailun tai koskettelun takia, et ole ainoa. FitRatedin tutkimuksen mukaan kolme neljästä naisesta (71%) kokee säännöllisesti häirintää ja ahdistelua kuntosalilla, uutisoi Metro.
Suurin osa tutkimukseen osallistuneista naisista (82%) kertoi muuttaneensa salirutiinejaan, koska heitä seurattiin ympäriinsä ja puolet 54%) sanoi välttelevänsä kuntosalin tiettyjä alueita häirinnän takia. Häirintä ja ahdistelu ovat johtaneet jopa siihen, että yksi viidestä naisesta on peruuttanut kuntosalijäsenyytensä.
https://www.nainen.com/kolme-neljasta-naisesta-kokee-hairintaa-ja-ahdis…
Kommentit (232)
No yksikin tubettaja valitti miten JÄTTI salilla käymisen koska EI saanut miesten katseita vaan ne miehet katselivat MUITA naisia.
Vierailija kirjoitti:
No yksikin tubettaja valitti miten JÄTTI salilla käymisen koska EI saanut miesten katseita vaan ne miehet katselivat MUITA naisia.
Ja tämän yhden tubettajan perusteellako pitäisi tehdä jotain suurempaa joukkoa koskevia johtopäätöksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä katson muita lähinnä siksi, että näkisin, onko laite vapautumassa. Ikävää, jos joku tuntee sen olevan häirintää. Minua kyllä ärsyttää, että niihin laitteisiin jäädään istuskelemaan ja juoruilemaan jostain suhdesotkusta/terveysongelmasta/työkaverista/bileistä. Palautumistauon voisi pitää niille varatuilla penkeillä tai patjoilla tai venytellen laitteiden välissä. Itse käyn salilla yksin, koska haluan keskittyä treenaamiseen. Käytän väljää t-paitaa ja verskoja, jotka eivät kiristä mistään. Olen itse siis nainen.
Eniten v*tuttaa se, että jotkut istuvat niissä laitteissa sarjan välissä puhelintaan selaten sen 3-5min ja sitten he muistavat että pitäisi treenata ja alkavat tekemään sen 30 sek ja takaisin 5min puhelinselailuun. Siinä jos odotat laitteeseen pääsyä, voin alkaa tuijottamaan kyllä että mitä helvettiä.
Suurin osa olisi paremmassa tilanteessa jos jättäisivät puhelimen kotiin/pukukoppiin, tai jos kuuntelee musiikkia niin pitäisi ainakin lentotilassa sitä puhelinta treenin ajan niin se ei häiritse tekemistä.
Minä istun siinä koska muuten joku ”vemputan kaikkia laitteita vuorotellen” mamma varaa sen jollain hikirätillään ja muuttaa kaikki säädöt ja asetukset ihan päin hanuria.
Istuminen ei haittaa, kunhan siinä ei istu yliaikaa jonkun kiinnostavan somettelun takia. Normaali järkevä palautumisaika sarjasta on about minuutti, ei 5 minuuttia puhelimen sormetusta. Olisipa kaikki koskettelematta puhelinta salilla, olisi parempi paikka.
Höpöhöpö, 3-5 minuuttia on ihan normaali palautumisaika raskaiden työsarjojen välillä.
Tuossa oli puhe laitteista kuten esim. loitontaja/lähentäjä. Harva niissä tekee "raskaita työsarjoja", jotka vaatisi 5 min palautuksia puhelinta selaillen. Raskaassa kyykkäämisessä/mavessa eri asia, mutta silloin ei viekään tilaa odotusaikana istuen laitteessa johon joku jonottaa, vaan istuu tai seisoo tai makaa muualla.
Kyllä mä prässit ja taljat laitteeksi lasken ja kyllä niissä tulee ihan kovia sarjoja tehtyä. Samoin kaikki vipuvarsilaitteet.
Pyrin käymään salilla silloin kun siellä on vähemmän porukkaa. Silloin ei tarvitse jonotella laitteisiin ja saa aika rauhassa treenata. Mulla on tiukat trikoot, mutta paita on pidempi ja vähän löysempi. Niissä on hyvä treenata. Olen nelikymppinen. Mua ei yleensä tuijoteta, huomataan kyllä kun tulen. Enkä minkään parikymppisten katseita kaipaisikaan.
Naiset usein sanovat, että pukeutuvat ja meikkaavat itseään varten. No sitten he luonnollisesti meikkaavat myös yksin kotona ollessaan ja pukeutuvat siististi ja kivasti kotosalla, ei mitään pieruverkkareita ja tukka pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein sanovat, että pukeutuvat ja meikkaavat itseään varten. No sitten he luonnollisesti meikkaavat myös yksin kotona ollessaan ja pukeutuvat siististi ja kivasti kotosalla, ei mitään pieruverkkareita ja tukka pystyssä.
Itseä varten siinä mielessä, että meikkaus ym. hyvältä näyttäminen lisää itsevarmuutta/tekee olon mukavaksi muiden seurassa. Esim. se, että meikkaan (hillitysti) töihin ei tarkoita, että aion iskeä kaikki päivän aikana kohtaamani miehet. En vain halua näyttää homssuilselta vaan edustavalta, itsestäni huolehtivalta ja pärjäävältä ihmiseltä, ihmiseltä joka on mukavaa ja hyväntuulista seuraa. ja vähän pätevämpi kuin homssuinen minäni, niin ihmiset ajattelevat.
Tietenkin salilla täydet pakkelit naamassa treenaavasta naisesta voi päätellä, että a) hänellä on surkea itsetunto (ei kehtaa esitellä todellista naamaansa) tai b) hän haluaa huomiota. Kumpikaan vaihtoehto ei poissulje toista. Tai c) hänellä on kiire töihin tai treffeille eikä aio mennä suihkun kautta. Mutta kuinka moni nainen meikkaa salia varten? Ei moni ja tuossa oli syyt.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse kotona sitä meikin ja vaatteiden tuomaa itsevarmuutta. Pärjään itseni seurassa ilmankin. Mutta saan itse varmuutta, kun meikkaan kioskille menneessä. Osalla tekoripset ja kynnet on osa persoonallisuutta. Itselläni meikki ja vaatteet ovat suojamaski.
Taasko tätä lässytystä? Jos joku kokee että häntä ahdistellaan, se ei tarkoita että tuo olisi mitnjään totta. Jotaon ahdistaa jos väärän näköinen mies tulee vaikka samaan hissiin. Minä olen ulkonäöltäni ns pelottava mies ja todellisuudessa olen ujo ja hiljainen. Luuletteko että minulla on nykyään helppoa kun ahdistelen jotain lähes päivittäin. Aina joku nainen on valittamassa että vaikutan ahdistavalta. En puhu, en tuijota, en vilkuile, koitan hoitaa huomaamatta työni ja harrastulseni, niin että naiset eivät häiriinny. Kuitenkin on kasvamassa joukko joka häiriintyy minun olemassaolostani. Jokaiselle syytökselle tuleekin esittää perusteet, pelkkä mututuntuma ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva teoria. Meikkaan tosi harvoin vapaa-ajalla, lähinnä perittyjen tummien silmänalusten takia. Meikattua tulee myös töihin (asiakaspalveluammatti, työkaverit lähinnä pelkkiä naisia). Aiemmin miesvaltaisella alalla, en meikannut koskaan. Eikä ois kannattanutkaan, samasta syystä ku ei kannata salillekaan: ne pakkelit ois olleet hikoilun ansiosta pian nilkoissa työn fyysisyyden takia.
Tää on taas näitä epätoivoisia yrityksiä osoittaa, että kaikki naiset puunaa itseään miesten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse kotona sitä meikin ja vaatteiden tuomaa itsevarmuutta. Pärjään itseni seurassa ilmankin. Mutta saan itse varmuutta, kun meikkaan kioskille menneessä. Osalla tekoripset ja kynnet on osa persoonallisuutta. Itselläni meikki ja vaatteet ovat suojamaski.
Toi itsevarmuuspointti on kieltämättä totta. Hyvin on iskostettu se ajatus päähän, että naisten pitäis näyttää paremmalta miltä oikeasti näyttävät, ja että virheet tai "virheet" kasvoissa pitää piilottaa. Itse en kioskille/kauppaan/salille mennessä meikkaa, mutta jos menen teatteriin/konserttiin niin kyllä. Ylipäätään paikkoihin, joissa ihmiset ovat huolitellumpia. Mutta esim kauppaan mennessä joskus kieltämättä käy mielessä että näytän seinästä repäistyltä.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tasapainoinen ihminen tarvitsee naamaria kulkiessaan kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Kotona on jalassa salitrikoita ohuemmat trikoohousut, tai lämpimällä alusvaatteiden lisäksi pelkkä pitkä paita/lyhyt mekko. Tän ketjun perusteella ne päällä ulos meneminen ois armotonta miesten huomion kalastelua.
Meillä on ollut tapana jokaisen kulkea huoliteltuna ja siistinä olipa yksin tai salilla ja se on vaan tapa että ennen toisten eteen astumista vilkaistaan olemusta, eli meistä olisi hirveän kummallista toimia taas räjäisinä ja huolimattomina haisuleina tai asussa joka kuuluu vaan urheiluun.
jata se kundi rauhaan siella salilla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli nyt flirtti on ahdistelua?
Enkä käy kuntosaleilla, kunhan kysyn
No se riippuu täysin siitä, minkä näköinen olet. Komea mies voi flirttailla miten tahtoo, ällö mies taas jos erehtyy flirttailemaan niin se on metoo syytös ja potentiaalinen elämän pilaaminen edessä, mahdollisesti.
Ei kannata flirttailla tai katsella naisia ellei ole komea mies. Naisella on valta pelkän sanansa myötä pilata kenen tahansa miehen elämä. Komeita he eivät toki tuhoa, koska heidän liskoaivo haluaa komealta resursseja.
Niinkin simppeli heitto kuin "wau, näytätpä hyvältä" voi nykyisin johtaa vakaviin seurauksiin jos se tulee epämiellyttävältä mieheltä. Katsos kun se on "seksuaalista häirintää".
Ei Suomen lain mukaan mikään "wau näytät hyvältä" kommentti kylläkään seksuaalisen häirinnän tunnusmerkistöä täytä eikä sellaisesta syytteitä saa. Mutta tämähän sinä toki tiesitkin, kunhan vaan naisvihassasi valehtelet tahallasi.
katos, kun kuola valuu kun miesasiakasta tollaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikkia nuoria naisia häiritään ja keski-ikaiset jätetään rauhaan.
Nuoret naiset myös usein ottavat kuvia toisista salillakävijöistä ja postailevat someen pilkkaavien viestien kera. Ratkaisuna toimii että nuoret naiset saavat käydä salilla vain eri aikaan kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli nyt flirtti on ahdistelua?
Enkä käy kuntosaleilla, kunhan kysyn
No se riippuu täysin siitä, minkä näköinen olet. Komea mies voi flirttailla miten tahtoo, ällö mies taas jos erehtyy flirttailemaan niin se on metoo syytös ja potentiaalinen elämän pilaaminen edessä, mahdollisesti.
Ei kannata flirttailla tai katsella naisia ellei ole komea mies. Naisella on valta pelkän sanansa myötä pilata kenen tahansa miehen elämä. Komeita he eivät toki tuhoa, koska heidän liskoaivo haluaa komealta resursseja.
Niinkin simppeli heitto kuin "wau, näytätpä hyvältä" voi nykyisin johtaa vakaviin seurauksiin jos se tulee epämiellyttävältä mieheltä. Katsos kun se on "seksuaalista häirintää".
Ei Suomen lain mukaan mikään "wau näytät hyvältä" kommentti kylläkään seksuaalisen häirinnän tunnusmerkistöä täytä eikä sellaisesta syytteitä saa. Mutta tämähän sinä toki tiesitkin, kunhan vaan naisvihassasi valehtelet tahallasi.
Eihän tuon tarvitsekkaan täyttää, riittää vain että kokee että se on ahdistelua. Ohis
Samalla ajatuksella voidaan keskustella kuinka moni äiti kokee, että heihin kohdistuu liikaa paineita yhteiskunnan taholta, toisinsanittuna toisilta äideiltä.
Käytän trikoita ja teknistä paitaa salilla. Käyn siellä tietoisesti aikoina, jolloin kävijöitä on vähemmän. Jos vain mahdollista, teen harjoitteitta tilassa, jossa ei ole muita tai on mahdollisimman vähän porukkaa. Koska en kyykyissäni tällä hetkellä tarvitse tankoa, teen kyykyt selkä peilitöntä seinää päin. Silti en käytä löysää ja nuhjuista t-paitaa tai löysiä verkkareita. Sellaiset peittävät myös liikeradat, ja vapailla painoilla liikeratojen on syytä olla kunnossa.