Kolme neljästä NAISESTA KOKEE HÄIRINTÄÄ JA AHDISTELUA KUNTOSALILLA, paljastaa tutkimus
Yksi viidestä naisesta on jopa irtosanonut kuntosalijäsenyytensä häirinnän takia.
Jos olet koskaan kokenut olosi epämukavaksi kuntosalilla ei-toivottujen lähestymisten, flirttailun tai koskettelun takia, et ole ainoa. FitRatedin tutkimuksen mukaan kolme neljästä naisesta (71%) kokee säännöllisesti häirintää ja ahdistelua kuntosalilla, uutisoi Metro.
Suurin osa tutkimukseen osallistuneista naisista (82%) kertoi muuttaneensa salirutiinejaan, koska heitä seurattiin ympäriinsä ja puolet 54%) sanoi välttelevänsä kuntosalin tiettyjä alueita häirinnän takia. Häirintä ja ahdistelu ovat johtaneet jopa siihen, että yksi viidestä naisesta on peruuttanut kuntosalijäsenyytensä.
https://www.nainen.com/kolme-neljasta-naisesta-kokee-hairintaa-ja-ahdis…
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
On tekopyhää väittää, etteikö jotkut naiset nauti siitä että heidän muhkeata percettään tuijotellaan kun he pyllistelevät ja kyykkäilevät salilla.
Tietenkään kaikki ei ole tällaisia, mutta tuollaisia naisia on se 10-20% joka salilla jotka juuri tarkoituksenhakuisesti pukeutuu paljastavasti ja nauttivat miehiltä tulevista katseista. Tällaiset naiset elää huomiosta, huomio on heidän suurin itsetuntoboosteri ja ns "valuutta".
Kyllä naisetkin tietää tämän, että osa naisista on tällaisia. Te myös tunnistatte nämä naiset salilla ja joka paikassa.
Ei tarvitse kuin kaupungilla kävellä, niin heti näkee jo jossain esittelylle puetun muhkean perseen.
Vierailija kirjoitti:
On tekopyhää väittää, etteikö jotkut naiset nauti siitä että heidän muhkeata percettään tuijotellaan kun he pyllistelevät ja kyykkäilevät salilla.
Tietenkään kaikki ei ole tällaisia, mutta tuollaisia naisia on se 10-20% joka salilla jotka juuri tarkoituksenhakuisesti pukeutuu paljastavasti ja nauttivat miehiltä tulevista katseista. Tällaiset naiset elää huomiosta, huomio on heidän suurin itsetuntoboosteri ja ns "valuutta".
Kyllä naisetkin tietää tämän, että osa naisista on tällaisia. Te myös tunnistatte nämä naiset salilla ja joka paikassa.
Niin? Nämä tuskin ovat ne 3/4 jotka eivät pidä kyyläyksestä ja iskurityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän kun yhdistää sen, että 10-20 % miehestä panisi mielellään kaikkea millä on pulssi, niin huomio on taattu. Huomion puolesta onkin positiivista, että halut ja toiveet kohtaavat. Ongelmia syntyy kun nämä kaksi ihmistyyppiä muodostavat parisuhteen keskenään. Sitten ollaankin jo av:lla valittelemassa kuinka mies otti ja sitten lähti. No kappas vaan... Toinen ongelma on, että nämä 10-20 % miehistä ehtivät ahdistelemaan myös niitä huomiosta piittaamattomia naisia varsinkin jos nainen on näitä miehiä "tasokkaampi". Tietenkin eniten miesten huomiota saavat he, jotka sitä eniten hakevat.
Suurin voittaja on siis tämä sikamies, kakkosena tulee huomioh*ora (jos ei ala suhteeseen sikamiehen kanssa) ja kaikki muut sivulliset tästä sitten kärsii.
Kuinka pitkään nämä läpinäkyvät salitrikoot ovat vielä muotia? Paljastavampaan suuntaan muoti ei voi enää mennä?
Onneksi lopetin salilla käynnin jo vuosia sitten kun huomasin että naiset alkoivat hakeutua niihin. Tiesin jo etukäteen että näin tulee käymään kun sitä instapyllyä pitää päästä näyttelemään miehille, mutta paikalla ei olekaan sellaista naisen mieleen olevaa laatikkoleukaista gorillaurosta joka komentaisi muut miehet pois salilta ja ne voisi jäädä keskenään sinne kuhertelemaan.
Täytyis varmaan jättää ne napapaidat kotiin ja laittaa t-paita päälle eikä kiloa meikkiä
Olen 13 vuotta käynyt punttisalilla keskikokoisessa kaupungissa, eikä mitään tuijottelijoita tai lähentelijöitä ole näkynyt? Naisilla salibuumi alkoi noin 5 vuotta sitten ja sitä ennen salilla kävi ainoastaan muutamat amatsonit.
Vierailija kirjoitti:
Täytyis varmaan jättää ne napapaidat kotiin ja laittaa t-paita päälle eikä kiloa meikkiä
Ainakin minulla toimii urheilutrikoot tai shortsit ja t-paita. Ja kun treenaa selkä ja tukka hiestä märkänä ja naama punaisena niin saa kyllä olla täysin rauhassa.
Tietysti jos salille menisi vain venyttelemään tiukoissa housuissa ilman paitaa niin huomiotahan sillä saisi. Ja ymmärrän kyllä miehiä tässä kohtaa, heteronaisenakin on vaikea olla vilkuilematta näitä oman elämänsä instababeja.
Mutta ei se katseille altistuminen ole vielä ahdistelua. Samoin minäkin voisin kokea kiusaamisena sen, että moni KATSOO punaista naamaani salilla koska minusta se TUNTUU kiusalliselta (vrt. ahdistavalta). :D ahdisteluakin varmasti on, mutta c'moon tän tutkimuksen luvut!
-n24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli nyt flirtti on ahdistelua?
Enkä käy kuntosaleilla, kunhan kysyn
No se riippuu täysin siitä, minkä näköinen olet. Komea mies voi flirttailla miten tahtoo, ällö mies taas jos erehtyy flirttailemaan niin se on metoo syytös ja potentiaalinen elämän pilaaminen edessä, mahdollisesti.
Ei kannata flirttailla tai katsella naisia ellei ole komea mies. Naisella on valta pelkän sanansa myötä pilata kenen tahansa miehen elämä. Komeita he eivät toki tuhoa, koska heidän liskoaivo haluaa komealta resursseja.
Niinkin simppeli heitto kuin "wau, näytätpä hyvältä" voi nykyisin johtaa vakaviin seurauksiin jos se tulee epämiellyttävältä mieheltä. Katsos kun se on "seksuaalista häirintää".
Kyllä minä olen sanonut salilla ihan komeallekin miehelle, että anteeksi mutta saanko tehdä sarjani rauhassa, ettei minua kiinnosta nyt jutella.
Ei siellä nyt joka kerta häirintää ole, mutta aktiivikävijänä ainakin pari kertaa kuussa saa jonkun perskärpäsen tuijottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu täysin siitä, minkä näköinen olet. Komea mies voi flirttailla miten tahtoo, ällö mies taas jos erehtyy flirttailemaan niin se on metoo syytös ja potentiaalinen elämän pilaaminen edessä, mahdollisesti.
Ei kannata flirttailla tai katsella naisia ellei ole komea mies. Naisella on valta pelkän sanansa myötä pilata kenen tahansa miehen elämä. Komeita he eivät toki tuhoa, koska heidän liskoaivo haluaa komealta resursseja.
Niinkin simppeli heitto kuin "wau, näytätpä hyvältä" voi nykyisin johtaa vakaviin seurauksiin jos se tulee epämiellyttävältä mieheltä. Katsos kun se on "seksuaalista häirintää".
Kyllä minä olen sanonut salilla ihan komeallekin miehelle, että anteeksi mutta saanko tehdä sarjani rauhassa, ettei minua kiinnosta nyt jutella.
Ei siellä nyt joka kerta häirintää ole, mutta aktiivikävijänä ainakin pari kertaa kuussa saa jonkun perskärpäsen tuijottamaan.
Leikitkö vaikeasti tavoiteltavaa? Vai oletko sitä?
Mitä hikisempi fitnessmimmi, sitä kiihottavampi. Vain jokin puuvillainen ylisuuri t-paita laskisi pisteitä, onneksi niitä ei näy alle kolmikymppisillä.
M27
Vierailija kirjoitti:
Mitä hikisempi fitnessmimmi, sitä kiihottavampi. Vain jokin puuvillainen ylisuuri t-paita laskisi pisteitä, onneksi niitä ei näy alle kolmikymppisillä.
M27
Ei hikisyys kyllä ihan kaikilla kolahda. Minua ainakin lähestytään (ihan tervetulleesti) kaikkialla muualla paitsi salilla. En tiedä keräänkö kiihottuneita katseita (tuskin), mutta lähestytty ei ole ainakaan hikisenä kesken treenin. Onkohan meidän salin miehet ollenkaan normaaleja kun vaikuttaisivat itsekin keskittyvät treenaamiseen. Tämän ketjun perusteella mahdotonta saada olla rauhassa "perskärpäsiltä" (lue: kuulkaa mulla on hyvä perse! Kuulittehan?)
-n24
Kaikilla on perse.En tiedä vielä ketään perseettä syntynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitkö vaikeasti tavoiteltavaa? Vai oletko sitä?
No en leiki, ihan olen tavallinen ei-erikoinen tusinanaama pulliainen, jolla ei ole paljoa varaa leikkiä vaikeasti tavoiteltavaa.
Minulla on kuitenkin ihana, komea mies jo kotona, ja sali on ympäristönä viimeinen paikka jossa haluan tavata ketään. Se on nimenomaan paikka jossa haluan olla yksin ja ajatella omia asioitani mökkivaatemallistoon uppoavissa kamppeissani, tukka sotkussa.
Naisilla kova tarve vakuutella, että heitä ei miehet kiinnosta salilla. Silti kyykistelevät läpinäkyvissä trikoissa stringit paljastaen.
On oikeasti melko pelottavaa, kuinka moni nainen uskoo, että joku asia ei ole totta, koska hänelle itselleen ei ole koskaan käynyt niin. Siis ajatusmaailma ajalta Aira Samulin, jonka mielestä me too -kampanja oli höpönhöpöä, koska hänellä ei ole koskaan ollut työelämässä mitään ongelmia miesten kanssa.
Varsinaisesta aiheesta sen verran, että olen itse lähisalini vanhimpia kävijöitä (46 v) ja suurin osa siellä käyvistä miehistä voisi olla lapsiani. Luonnollisestikaan en siis ole itse häirintää kokenut. Sen sijaan olen kyllä ihan viimeisen parin viikon aikanakin nähnyt kolme tapausta, jossa mies on lähestynyt treenaavaa naista ja poistunut sitten maireasti hymyillen puhelintaan näpytellen eli ilmiselvästi on pyytänyt ja saanut naisen yhteystiedot. Oletettavastikaan ko. naiset eivät ole kokeneet lähentymistä häirintänä, jos kerran ovat numeronsa antaneet, mutta tuo kertoo kyllä siitä, että sutinaa on saleilla, joidenkin mielestä toivottua ja toisten mielestä ei.
Ja sille yhdelle, joka ihmetteli, että flirttailuko on nyt häirintää, niin kannattaa kyllä tarkistaa, miten itse flirttailee, jos omassa päässä flirttailu ja seksuaalinen häirintä jotenkin tuntuvat samanlaisilta puheilta/teoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Metron mukaan tutkimuksessa ilmeni myös, että 90 prosenttia naisista sanoi, etteivät he arvosta sitä, että heitä tuijotetaan kuntoilun aikana. Lähes yhtä moni sanoi, ettei nauti siitä, jos heille flirttaillaan salilla ja lähes 80 prosenttia kertoi, ettei nauti siitä, että heille jutellaan treenin aikana."
Ja varmaan ainakin 80 prosenttia näistä naisista käytti paljastavia treenivaatteita. En sano että olisi oikein tulla häirityksi sen vuoksi, mutta tavallaan pitäisi ymmärtää myöskin että se on silloin myös oma valinta jos niin käy. Ratkaisuna tähän naiset ja miehet voisivat ihan vaan käydä eri saleilla, tällaisiahan kai vielä on? Tai sitten suosittelen pukeutumaan vähemmän näyttävästi. Ja mitkään "mutta kun tulee niin kuuma, jos ei ole vähissä vaatteissa" yms. ei ole mikään selitys, katsos kun jos menet sinne salille, niin siellä on tarkoituskin hikoilla ;D Voin arvata että kommenttini suututtaa monia, mutta elämän realiteettejä ei aina vaan voi sivuttaa periaatteidensa vuoksi.
Miksi aina naisen pitää olla se jonka pitää asialle tehdä jotain? Miksei se ahdistava mies voisi olla vaan tuijottelematta niin mä voisin laittaa ne sali trikoot rauhassa jalkaan?
Miksi sun oikeus pukeutuna niihin trikoisiinon jotenkin tärkeämpi, kun miesten tai miksei naistenkin oikeus katsoa ihan mitä haluaa? Eikö sekin ole vallan käyttöä, että tarkoituksellisesti pukeutuu niin että korostaa paikkoja joita ei mukamas halua katsottavan? ja sitten muiden pitäisi katsella lattiaan että sinä et tuntisi oloaan kiusalliseksi...eivätkö nämä lattialle tuijottelijat koe oloaan vaivaantuneeksi ihan samalla tavalla siinä tilanteessa?
Ystäväni luulee, että häntä tuijotetaan aina salilla. Joku joskus vilkaisee, ei muuta.