Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkon päätös lähteä mukaan Prideen saa ainakin minut maksamaan veroani entistä tyytyväisempänä!

Vierailija
22.06.2019 |

Kirkon perusteluissa sanotaan, että tavoitteena on mm. poistaa erilaiseen seksuaalisuuteen liittyvää häpeää. Aivan oikein! Jos kirkko voi tuossa asiassa tehdä jotakin, niin toivon sen todellakin tekevän niin. On myös kivaa, jos tällaisen takia kirkosta eroaisi iso osa sinne pesiytyneitä juntteja, kuten Päivi Räsänen ja hänen tuttavansa. Päivin piti kirjoittaa tekopyhä kirje arkkipiispalle, koska hänen joku etuoikeuksista ja muiden ihmisten tuomitsemisesta ja syrjimisestä kirkossa 40 vuotta nauttinut miestuttavansa "oli joutunut" nyyh eroamaan kirkosta, koska tämä Pride.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti, enkä ole kuulunut kirkkoon yli 25 vuoteen, mutta eikös kirkon tehtävä ole opettaa ihmisiä elämään Raamatun (=Jumalan) oppien mukaisesti, eikä muokata tai tulkita Raamattua kulloinkin vallitsevien trendien mukaan?

Nyt alkaa mennä touhu sellaiseksi, että lapset (seurakunta) sanovat vanhemmille (kirkko) miten pitää olla ja elää.

Ei sillä, että sillä olisi mulle väliä, kunhan sivullisena kommentoin.

Vierailija
2/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö ap kirkon tilaisuuksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ele kirkolta, mutta en ole tulossa takaisin jäseneksi, koska en usko jumaluuksiin.

Vierailija
4/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti, enkä ole kuulunut kirkkoon yli 25 vuoteen, mutta eikös kirkon tehtävä ole opettaa ihmisiä elämään Raamatun (=Jumalan) oppien mukaisesti, eikä muokata tai tulkita Raamattua kulloinkin vallitsevien trendien mukaan?

Nyt alkaa mennä touhu sellaiseksi, että lapset (seurakunta) sanovat vanhemmille (kirkko) miten pitää olla ja elää.

Uskovaiset tulkitsevat raamattua väärin, eihän siellä homoutta oikeasti kielletä, vaan kiellettään miehitettyjen raiskaaminen.

Vierailija
5/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eronnut kirkkosta ja 37 vuotta sitten. Koska silloin jo tajusin, että en tarvitse sellaista systeemiä mihinkään uskoon. Pikku hiljaa on eronnut mies ja lapsetkin kirkosta. Lapset aikoinaan kastettiin miehen uskon mukaan, mutta mies erosi seuraavana, kun alkoi tarkemmin miettiä, että mitä tekemistä kirkolla on uskonnon kanssa. Ei mitään. Lapsista jokainen teki oman päätöksen rippikoulun jälkeen ja erosi kirkosta pohdittuaan tätä samaa asiaa.

Kirkolla instituutiona ei nykyään ole mitään tekemistä luterilaisen uskon kanssa. Se on varsinainen pellesirkus nykyään.

Vierailija
6/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo on kirkon perustelu, niin kaipa siellä pedo- ja zoofiilitkin sitten ovat tervetulleita! Ei ole minun kirkkoni.

Vierailija
7/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tää on hauska juttu.

Kun Päivi Räsänen sanoo jotain konservatiivista ja provosoivaa, porukkaa eroaa kirkosta, vaikkei Räsänen edusta kirkkoa millään tavoin. Hän vain sattuu olemaan kirkon jäsen.

Kun Päivi Räsänen hermostuu kirkkoon ja uhkailee eroavansa sieltä, porukkaa eroaa kirkosta, koska he eivät tajua lukemaansa.

Räsäsen vastustajien pitäisi ap:n tapaan nimenomaan pysyä kirkossa jatkossakin!

Tämä naurattaa mua suuresti :D

Vierailija
8/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voisi niinkin ajatella, mutta koska kirkkomme on valtionkirkko, tuo ei ole oikein kestävällä pohjalla, että valtionkirkossa on ok syrjiä ihmisiä seksuaalisuuteen liittyvillä perusteluilla.

Ap

Vierailija
9/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy.

Ap

Vierailija
10/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
11/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo on kirkon perustelu, niin kaipa siellä pedo- ja zoofiilitkin sitten ovat tervetulleita! Ei ole minun kirkkoni.

No tuolla perusteella tietenkin voisi olla, mutta hyväksymiseen liittyy toki muitakin kriteereitä 😊Kuten se, ettei ketään vahingoiteta tai pakoteta. Tai ettei kenenkään vajaavaltaista asemaa käytetä hyväksi. Jos et sitä tajunnut ilman sanomista.

Ap

Vierailija
12/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tää on hauska juttu.

Kun Päivi Räsänen sanoo jotain konservatiivista ja provosoivaa, porukkaa eroaa kirkosta, vaikkei Räsänen edusta kirkkoa millään tavoin. Hän vain sattuu olemaan kirkon jäsen.

Kun Päivi Räsänen hermostuu kirkkoon ja uhkailee eroavansa sieltä, porukkaa eroaa kirkosta, koska he eivät tajua lukemaansa.

Räsäsen vastustajien pitäisi ap:n tapaan nimenomaan pysyä kirkossa jatkossakin!

Tämä naurattaa mua suuresti :D

Niinpä :D En tajua miksi eroaisin kirkosta jonkun sen jäsenen idiotismin takia. Ja minua riemastutti suuresti huomatessani, että Räsänen aikoo ehkä erota. En arvosta häntä ihmisenä enää, ellei pyydä twiittiään siitä, että Pride on mukamas syntiä ja häpeä anteeksi.

Ap

Vierailija
13/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirkon tulisi ottaa Raamatusta (tai kristinuskosta) sen ydinsanoma, joka on rakkaus ja on ok muuttua maailman muuttuessa. Ei sen rakkauden ydinsanoman pidäkään muuttua. Räsänen se tässä saatan an pauloissa on, ikävä kyllä.

Ap

Vierailija
14/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa, että vieläkin on ihmisiä jotka rinnastavat homouden ja lapsiin/eläimiinsekaantumisen. <3

Vierailija
15/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole valtiokirkkoa, ei ole ollut n. 150 vuoteen. Hallitsija ei ole kirkon pää jne. Meillä on kansankirkko, johon kuuluu kansan enemmistö.

Ja Raamatun pääsanoma ei ole rakkaus, vaan pelastus. Tosin se ON rakkautta, että Jeesus kantoi joka ikisen syntini ristille ja kun siihen uskon, niin Jumala näkee minut (ja jokaisen uskovan) pyhänä ja puhtaana ja pelastuneena. Totta kai myös lähimmäisen rakkaus on tärkeää.

Vierailija
16/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kirkon tulisi ottaa Raamatusta (tai kristinuskosta) sen ydinsanoma, joka on rakkaus ja on ok muuttua maailman muuttuessa. Ei sen rakkauden ydinsanoman pidäkään muuttua. Räsänen se tässä saatan an pauloissa on, ikävä kyllä.

Ap

Raamatun ydinsanoma on kylläkin "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Tee niin kuin minä sanon tai joudut ikuiseen kadotukseen. PS. Voisitko antaa mulle vähän rahaa, pliis."

Vierailija
17/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole valtiokirkkoa, ei ole ollut n. 150 vuoteen. Hallitsija ei ole kirkon pää jne. Meillä on kansankirkko, johon kuuluu kansan enemmistö.

Ja Raamatun pääsanoma ei ole rakkaus, vaan pelastus. Tosin se ON rakkautta, että Jeesus kantoi joka ikisen syntini ristille ja kun siihen uskon, niin Jumala näkee minut (ja jokaisen uskovan) pyhänä ja puhtaana ja pelastuneena. Totta kai myös lähimmäisen rakkaus on tärkeää.

Tarkoitin sitä, että kirkollisvero kerätään valtionverotuksen yhteydessä ja sitä, että kirkon valtion suhde on muutenkin tiivis. Esim:

"Kirkon ja valtionhallinnon yhteistyö näkyy esimerkiksi siinä, että valtiopäivien aloittamisen yhteydessä vietetään jumalanpalvelusta, ja valtioneuvostolla on oma edustajansa kirkolliskokouksessa. Kirkolliset asiat on nimetty yhdelle ministereistä, joka tuo tervehdyksensä kirkolliskokoukselle.

Kirkolta myös pyydetään lausuntoja esimerkiksi lakimuutoshankkeista. Nämä lausunnot antaa asiasta riippuen kirkkohallituksen virastokollegio, kirkkohallituksen täysistunto tai kirkolliskokous.

Kirkko on julkisoikeudellinen toimija, joka tekee oikeudellisia toimia esimerkiksi vihkiessään avioliittoon. Kirkkoon sovelletaan esimerkiksi virkojen ja hankintojen osalta samaa lainsäädäntöä kuin kuntiin ja valtioon".

Ap

Vierailija
18/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelastaminen oikeuta loukkaamaan ketään, eikä tuomitsemaan 😊

Ap

Vierailija
19/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy.

Ap

Niin arvelinkin. Miksi sitten olet jäsen?

Vierailija
20/27 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy.

Ap

Niin arvelinkin. Miksi sitten olet jäsen?

Kuulun sivistyneistön siihen osaan, joka on jäsen tapasyistä. Ja voihan sitä ajatella kirkon tekevn paljon hyvääkin. Lisäksi on kivaa, että vanhoja kirkkorakennuksia pidetään kunnossa.

Ap