Muistellaan vanhoja rangsistusmuotoja omasta lapsuudesta
Eristäminen ja yksinjättäminen oli yksi rangaistuksen muoto. Esimerkiksi, jos teki jotain mitä vanhemmat katsoivat rangaistavaksi kuten vaikkapa kysyit perustelua ja syytä suoraan käskyyn niin jouduit seisomaan nurkassa puolituntia häpeämässä ja aina jos liikuit tai puhuit tuon puolituntisen aikana niin rapsahti toiset puolituntia lisää. Itse jouduin parhaimmillaan seimoaan neljä tuntia kun iski vessahätä ja tein nurkassa seistessä housuun.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Olin 13-vuotias poika kun laitettiin rangaistuksena jo pieneksi jääneet kurahousut. Ne puristivat haaroista niin paljon, että tulin ensimmäisen kerran.
Jännä, minulle kävi juuri sama. Vaatteet kastui pyöräillessä niin puettiin seuraavalla kerralla mun vanhat kurikset päällimmäiseksi. Ne kiristi samalla tavalla ja sitten vaan lopulta tulin. Häpesin ja piilottelin sitä alushousuun mennyttä märkää valkoista.
REmmiä prseelle ja tukkapöllyä. Pienemmistä kolttosista selvisi luunapilla tai parilla.1980-1990 luvuilla näin
En ole kokenut rankaisuna kun muistan lapsena olin 5 tai 6 vuotias asuimme maalla jos menimme kaupunkii tai kyläilee mulle laitto aina äiti vaipan sellaisen muoviliinan joka solmittii sivuilta mieleeni on käänyt kerta kun kaupunki reissulla annoin pissat tulla vaippaa kävimme kauppahallin vessassa äitini huomasi että olin kastellut vaipan raotti vähän muoveja että sai vaipansuoraksi ja kiristi solmuja et vaippa pysyy hyvin pissaset muovit jalkojen välissä hankasi kävellessä.
Oletko jo päässyt eroon Tukholma-syndroomastasi?