Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on syntyvyydessä Euroopan uusi Japani

Vierailija
21.06.2019 |

Itseasiassa Japanissakin naiset tekevät jo nyt enemmän lapsia kuin meillä Suomessa. Mistä luulet tällaisen trendin johtuvan? Onko kyse feminismistä, väärästä politiikasta, itsekkyydestä, turvattomuudesta, stressistä, veroista..

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että työttömät eivät halua lisääntyä koska heillä ei ole siihen varaa mutta miksi ihmeessä työssäkäyvät aikuiset eivät halua lapsia?

Vierailija
2/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisääntyminen ihan pelkästään naisista ole kiinni, kyllä se useimmiten on kahden ihmisen päätös parisuhteessa tehdäänkö lapsia ja kuinka monta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteista. Suomessa lapsiin suhtaudutaan suorastaan vihamielisesti. Lasuja tehdään kiusallaan, kytätään miten niitä lapsia nyt kasvatetaan ja apua ei anneta. Bussikuskilta menee pasmat sekaisin, kun vauva vähän bussissa itkee. Lapsista kun puhutaan, niin käytetään verbejä "räyhätä", "parkua", "riehua". 

Lisäksi lapsen huoltaminen ei ole ihan ilmaista tässä yhdessä maailman kalleimmassa maassa. Kohta varmaan lätkäistään synnytysvero ja ympäristövero, kun jätettähän tästä ihmisen taimesta syntyy. 

Vierailija
4/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi huolehtia omasta lapsiluvustaan. Muut tekevät mitä haluavat.

Vierailija
5/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se 15v oikeistohallituksia teettää, kun ainoa arvo on suurpääoman orjatyöhön alistuminen. Ei siinä voi lastentekoa  miettiä kun pitää olla tuottava ja yrittää löytää joku siedettävä ura eli työpaikka jolla pärjää kuolemaan saakka. Näinhän se Japanissakin on mennyt. Työ työ työ työ.

Vierailija
6/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että työttömät eivät halua lisääntyä koska heillä ei ole siihen varaa mutta miksi ihmeessä työssäkäyvät aikuiset eivät halua lapsia?

Työpaikat ovat epävarmoja. Seuraava yt-kierros ja töitä ei enää olekaan.

Vierailija
7/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin naiset käyvät töissä pätkissä. Koskaan ei tiedä milloin se on se viimeinen.

Vierailija
8/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hirveä itsensä voimaantumisen ja hedonismin kulttuuri. Jos katsot telkkaria niin siellä on aina joku nainen puhumassa itsestään. Minä minä ja minä. Minun hyvä olo ja minun orkku. Minun seksuaalisuus.

Kivempaa olla niissä kulliringeissä pyörimässä missä top 10% miehet naattii.

Vierailija
9/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne pohjolan pohjois-koreaan tuli internetin myötä viimeinkin sivistys ja valo ja ihmiset tietävät nyt että elämässä on muutakin kuin kiltisti verojen maksaminen ja uusien veronmaksajien maailmaan tekeminen. Ja votkan kurominen ja ruohikolla pyöriminen.

Harmin paikka kun suomalaisille ei oltu aiemmin tätä kerrottu niin nyt sitten nuoret aikuiset joutuvat pilotoimaan tämän uuden elämäntavan tyhjästä, siinä missä muissa maissa sivistys ja elämästä nauttiminen on ollut standardi jo 1600-luvulta asti. Kun rakennetaan uutta sivistystasoa nollasta niin ei siinä jouda vaippoja pyykkäämään.

Vierailija
10/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kai käy niin, että keskiluokka lopettaa lisääntymisen. Ainoastaan todella varakkaat hankkivat lapsia ja sitten yhteiskunnan etuuksilla elävät. Muilla ei ole varaa.

Vierailija
11/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisääntyminen ihan pelkästään naisista ole kiinni, kyllä se useimmiten on kahden ihmisen päätös parisuhteessa tehdäänkö lapsia ja kuinka monta.

Onko joku täällä väittänyt niin?

Vierailija
12/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole mitään järkeä hankkia kun työelämä tarjoaa pääosin pelkkää pätkä-  ja vuokratyötä vuosi tai puoli vuotta kerrallaan. Jopa valtio on aikanut viimeaikoina hankkimaan virastoihin työvoimaa vuokrapuljujen kautta. Työntekijöitä myös pidetään työelämässä pätkäsopimuksilla, vaikka palkkaustarve on suhteellisen pysyvää. Suunnittele siinä sitten "tulevaisuutta".

Vierailija
13/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyttä ja lastenhankintaa ei arvosteta, kuka haluaa olla taakaksi yhteiskunnalle? Suomessa arvostetaan vain työntekoa ja uran luomista.

Perheenperustaminen ei sovi kilpailuyhteiskuntaan. Lapsi vie aikaa, rahaa ja tuhoaa uran. Äidit ovat Suomen pohjasakkaa. Lisäksi raskaus tuhoaa naisen kropan mikä ei sovi nykymaailman pinnallisiin arvoihin. Äidit ovat rupsahtaneita kulueriä joita kaikki vihaavat ja rakastavat arvostella, varsinkin miehet.

Lisäksi naisena v*tuttaa kuunnella jatkuvasti syyllistämistä syntyvyyden alenemisesta kun miehet haluavat hankkia lapsia vielä vähemmän.

Vierailija
14/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa tehdä turhaa työtä ja elää kädestä suuhun kersojen takia ? Kun kerran töissä on pakko käydä, niin se on sama jättää kersat väliin että saa itsellekkin edes jotain siitä pakollisesta tekemisestä.

Vierailija
15/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä minulle ihminen, jolla on oikeasti _vakituinen_ työpaikka. Ei sellaisia enää ole.

Itse halusin ja sain 80-luvulla yhden lapsen. Hän ja puolisonsa eivät halua yhtään. Minusta se on täysin fine.

Vierailija
16/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on hirveä itsensä voimaantumisen ja hedonismin kulttuuri. Jos katsot telkkaria niin siellä on aina joku nainen puhumassa itsestään. Minä minä ja minä. Minun hyvä olo ja minun orkku. Minun seksuaalisuus.

Kivempaa olla niissä kulliringeissä pyörimässä missä top 10% miehet naattii.

Mene pois. Sinäkään ruikuttaja et oikeasti lapsia halua, haluat vain mukaan k*llirinkeihin. Lapsen kasvatus aikuiseksi on vaativa homma eikä oman munansa ympärillä pyörivästä vänkyjästä ole siinä mitään apua.

Vierailija
17/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hitallista etä väkiluku kääntyy laskuun. Kertoo lähinnä sivistyksestä kun ei lisäännytä kanien lailla. En keksi mitään huonoa mitä siitä seuraisi, hyviä puolia riittää.

Vierailija
18/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, mutta kun kaikki tietää kuinka laadutonta sakkia suomen nykynaiset ovat niin ei ihme että sellaisten vastinkappaleiden kanssa ei napostele alkaa monistua.

Hommaa vaimo ulkomailta ja ala tehdä lapsia.

Vierailija
19/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se 15v oikeistohallituksia teettää, kun ainoa arvo on suurpääoman orjatyöhön alistuminen. Ei siinä voi lastentekoa  miettiä kun pitää olla tuottava ja yrittää löytää joku siedettävä ura eli työpaikka jolla pärjää kuolemaan saakka. Näinhän se Japanissakin on mennyt. Työ työ työ työ.

Aivan tuore ilmiö on se, että merkittävä osa ei halua lapsia lainkaan. Vuoden 2015 Perhebarometrissa lähes 15 prosenttia lisääntymisikäisistä suomalaisista piti ihanteellisena lapsilukunaan nollaa. Aikaisemmissa tutkimuksissa osuus oli 2–4 prosenttia.

– On paradoksaalista, että Suomessa on monen mittarin mukaan lapsiperheiden kannalta asiat aika hyvin. Silti jokin ei toimi.

Vierailija
20/104 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää valehdella jotain "Euroopan Japani -juttuja"? Ainakin Espanjassa, Italiassa ja Puolassa on Suomea matalampi syntyvyys. Saksassa samaa luokkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän