Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ruokavalio saa suolistoni voimaan pahoin aina kun vietän aikaa täällä.

Vierailija
21.06.2019 |

En ole vielä keksinyt ratkaisua mikä ainesosa suomalaisessa ruokavaliossa saa suolistoni sekaisin. Suomessa omyös painokäyrä aina kääntyy nousuun. Ainakin viljoja täällä tulee helposti syötyä enemmän ja epäilen myös liian steriloituja maitotuotteita. Huomaan lehtikirjoittelusta että suolisto-ongelmat on yleisempikin ilmiö ja suomalaisethan ovat pohjolan ylipainoisin kansa. Moni silti uskoo suomalaiseen terveelliseen ja puhtaaseen ruokaan. Minä en enää usko. Suomiruoka on ehkä liian steriiliä, hiilaripitoista tärkkelystä ja lisäaineilla kyllästettyä. Mikä syy sitten lieneekin, niin vointi täällä aina huononee.

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me syödään perunaa todella harvoin, vähemmän kuin 1x vuodessa.

Syötiin viime kesänä 2x perunaa. Ensimmäisellä kerralla minä oksensin, seuraavalla kerralla lapsi. Eli mun teoria, että perunassa jotain joka ei todellakaan hyväksi ihmiselle, voi olla iha nää lannoitteetkin.

Meidän tolleranssi tätä kohtaan pienentynyt kun ollaan syöty niin vähän perunaa, jos vedettäisiin joka päivä niin ihmettelisin vain tunkkaista ja huonoa oloa palstalla.

Toinen on norjalainen lohi, joka myrkyllistä ruokaa, etsikää dokkari youtubesta. Tästähän ei suomessa puhuta.

Eli peruna ja lohi on oikeasti ihan paskaa mitä suomessa syödään. Ja päälle rypsi,rapsiöljyt ja muut nikn suolistosairaudet taattuja.

Rypsi ym kasviöljyt hyviä sydämelle.

Vierailija
122/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa ulkomailla jotenkin helpompaa. Olen sitä ihmetellyt mistä se voisi johtua. Tosin olen käynyt vain lomailemassa joten ehkä se stressitön ympäristö vaikuttaa myös.

Maitotuotteet Suomessa käsitellään erilailla kuin esim. Keskieuroopassa, siitä johtuu monen suolisto-ongelmat Suomessa. Maitotuotteet ok muualla, vaan ei Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi johtua ns. holobiomista myös, eli sellaisesta bakteeripilvestä, joka on meidän kaikkien ympärillä.

Suomalaisilla on todella huonot bakteerit (huono ruoka + lääkitykset), ja ne leviää niiden ulkopuolelle koko ajan, ei ole pelkästään suolistossa.

Tänne tullessa joutuu kosketuksiin sen kanssa väkisin, ja se tekee varmasti oireita ja alkaa muuttamaan omaa bakteerikantaa. Itsellä myös aina ongelmia täällä.

Vierailija
124/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruis nostaa näppyjä heti.

Katsokaa joskus hanavettännekin. Pinta lilluu jotain öljyä.

Vierailija
125/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo koskaan suomessa hanavettä, koska siitä tulee vielä enemmän ongelmia, mutta ilman hanavettäkin täällä saa kärsiä aina vatsaongelmista.

Vierailija
126/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti tiskattu lasi. Ei meillä ainakaan mitään pinnalla lillu.

Vierailija
127/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onko pakko Suomeen tullessa siirtyä täällä tavalliseen ruokavalioon.

Noudata omaa ruokavaliotasi täälläkin.

Itse asun Suomessa ja en syö maitotuotteita, välttelen gluteenia ja leipää enkä syö perunaakaan.

Eli hiilarit pääsääntöisesti ravintooni tulee kasviksista, bataatista ja joskus harvemmin riisistä.

Kaurapuuroa tai itse tehtyä kauraleipää syön silloin tällöin.

Huomasin jo nuorena likkana, ettei suomalainen ruokavalio tee hyvää. Maitotuotteet aiheuttavat mulle aknea ja vilja turvottaa, joten jätin ne pois.

Vierailija
128/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötiin viime kesänä 2x perunaa. Ensimmäisellä kerralla minä oksensin, seuraavalla kerralla lapsi. Eli mun teoria, että perunassa jotain joka ei todellakaan hyväksi ihmiselle, voi olla iha nää lannoitteetkin.

Meidän tolleranssi tätä kohtaan pienentynyt kun ollaan syöty niin vähän perunaa, jos vedettäisiin joka päivä niin ihmettelisin vain tunkkaista ja huonoa oloa palstalla.

Toinen on norjalainen lohi, joka myrkyllistä ruokaa, etsikää dokkari youtubesta. Tästähän ei suomessa puhuta.

Eli peruna ja lohi on oikeasti ihan paskaa mitä suomessa syödään. Ja päälle rypsi,rapsiöljyt ja muut nikn suolistosairaudet taattuja.

Rypsi ja muut siemenöljyt eivät suinkaan ole hyväksi sydämelle, eikä ihmisen elimisölle mihinkään.

Vierailija
129/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi syödä mitään viljoja tai viljapohjaisia tuotteita (kauramaito, nyhtökaura), en perunaa enkä sokeria tai makeutusaineita, paitsi hunajaa. Maitotuotteetkin ovat vähän kiikun kaakun; välillä OK, välillä ei missään nimessä. Aikamoista venäläistä rulettia.

Tämä sama vamma kulkee koko perheessä ja tulee tiedettävästi ainakin 4 sukupolven takaa jo. Eli ainakin osalla meistä on rehellisesti paskat geenit.

Matkustan itse paljon ja voin syödä mm. Aasiassa maito- ja vehnätuotteita kohtuudella. Täällä en. 

Ei ole paskat geenit, vaan huono ruoka Suomessa.

Mikä siinä on huonoa. Liia puhdasta pitäs olla marinoitu paskassa niin kuin kotona Italiassa

Olen käynyt ja paljon siellä on myös Italiasta tuotua einestä. Itse suosin tuoretavaroita, kalaa, vihanneksia jne

Marinoinnista ei ole kyse. Jos olet käynyt suomalaisessa marketissa ja ymmärrystä riittää, niin kyllä huomaat mikä on vialla.

Vierailija
130/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen leipä on pullaa ja sitähän kaikkialla muualla syödään. Pastakin taitaa olla valkoista pullaa, joten tyhjää hiilihydraattia sekin, ulkomailla. Lihat, kanat ja kalat lienevät suht samanlaisia, mutta kalaa ja mereneläviä saa tuoreempana Etelä-Euroopasta. Vihannekset ja juurekset: ei pitäisi olla suurta eroa, paitsi tietysti maaperä, jossa kasvavat. Täällä salaatin voi pestä hanavedellä toisin kuin kehitysmaissa.

Itse syön aamulla luomupuuroa, joka on tehty Myllyn Parhaan kauraleseestä eli reilusti kuituja mukana, samoin 1/2 prk proteiiniksi raejuustoa ja paljon marjoja.

Päivällä pitää syödä kunnon proteiiniannos kalaa, kanaa tai lihaa plus lisäkkeeksi perunaa, riisiä tai pastaa. Salaatti ja keitetyt kasvikset ovat hyvä lisä päivälliselle ja lounaalle.

Illalliseksi riittää vähän kevyempi ruoka kuin päivällä.

Ruis on vahva vilja ja sitä ei ehkä kaikki kestä. Kaurasta tehdään maitoakin nykyään. Pidän myös kookosmaidosta keittoihin jne lisättynä.

Itselläni ei ole koskaa vatsavaivoja ulkomailla eikä Suomessa. Ulkomailla olen tarkka ruokahygienian vuoksi enkä osta edes jäätelöä katukaupasta. Jääkuutioitakin ostan vain sivistysmaista.  

Turhat pullat ja makkarat sekä maitotuotteet lihottavat. Nuoriso syö myös pizzoja ja muuta roskaruokaa  sekä juo limuja.

Valkoinen sokeri, valkoinen vehnä, liika rasva ja sokeri-/sitruunahappo -juomat pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
131/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vatsaongelmia aina kun matkustan ulkomailla. Eiköhän kyse ole vain erilaisesta bakteerikannasta. Eurooppa tai Yhdysvallat, joka reissulla on ummetus tai pas-ka sellasta liisteriä että joutuu lusikalla raapimaan sen irti pöntön seinistä. Kotona vatsa toimii normaalisti ja ulosteen koostumus tavallinen, ei takertuva.

Vierailija
132/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua peruna turvottaa ja närästää, moni ei tätä usko ja suuttuu kun loukkaan näin suomalaisten pyhää  ruoka-ainetta. 

Vierailija
133/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rypsi ja muut siemenöljyt eivät suinkaan ole hyväksi sydämelle, eikä ihmisen elimisölle mihinkään.

Nuo aiheuttavat hiljaista tulehdusta .

Vierailija
134/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko varmoja, ettei oireenne liity johonkin ihan muuhun kuin itse ruokaan? Suomessa syödään tyypillisesti liian usein, liian paljon, kiireessä ja huonossa tunnelmassa. Ruokaa pidetään täällä lähinnä vatsantäytteenä sekä erilaisten sairauksien ja terveysongelmien aiheuttajana. "Tuo ruoka lihottaa, tuo ummettaa, tuo nostaa kolesterolia, tuo nostaa verenpainetta..." Ja syyllistämisen taidon osaamme loistavasti, syyllistämme itseämme ja toisiamme milloin mistäkin ja varsinkin ruuasta. SEn sijaan, että ajattelisimme leivosta syödessämme, että ai kun maistuu hyvältä, ajattelemme, että voi ei, tämä lihottaa ja on kamalan epäterveellistä! Kehomme kuulee ajatuksemme ja uskoo ne, seurauksena vähintäänkin ilmavaivoja ja vatsanväänteitä.

Perusongelma on mielestäni se, että emme oikein osaa nauttia elämästä, vaan on paljon hienompaa valittaa ja potea huonoa omaatuntoa. Kokeilkaapa: syökää vähemmän, hitaasti, pureskelkaa huolellisesti, maistelkaa ja ajatelkaa ruuasta ja itsestänne pelkkää hyvää, nauttikaa. Kattakaa kauniisti, syökää hyvässä seurassa rauhallisesti jutustellen mukavia asioita, olkaa ruuasta kiitollisia. 

Ja älkää myöskään viettäkö päivää istuen, vaan seisokaa, kävelkää, liikkukaa ja päästäkää ilmat ulos aina kuin voitte. Voi kuulostaa oudolta, mutta näin minä selätin vuosikymmeniä jatkuneet vatsavaivani. Tietysti jos ei auta, kannattaa tutkia missä syy voisi olla. 

Vierailija
135/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulet Suomeen syömään pahoivointia aiheuttavaa ruokaa? Mikä estää estämästä sopivaa evästä syötäväksi? Vai pakottaako joku syömään juuri sitä pahoinvointia aiheuttavaa ruokaa? 

Vierailija
136/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varmoja, ettei oireenne liity johonkin ihan muuhun kuin itse ruokaan? Suomessa syödään tyypillisesti liian usein, liian paljon, kiireessä ja huonossa tunnelmassa. Ruokaa pidetään täällä lähinnä vatsantäytteenä sekä erilaisten sairauksien ja terveysongelmien aiheuttajana. "Tuo ruoka lihottaa, tuo ummettaa, tuo nostaa kolesterolia, tuo nostaa verenpainetta..." Ja syyllistämisen taidon osaamme loistavasti, syyllistämme itseämme ja toisiamme milloin mistäkin ja varsinkin ruuasta. SEn sijaan, että ajattelisimme leivosta syödessämme, että ai kun maistuu hyvältä, ajattelemme, että voi ei, tämä lihottaa ja on kamalan epäterveellistä! Kehomme kuulee ajatuksemme ja uskoo ne, seurauksena vähintäänkin ilmavaivoja ja vatsanväänteitä.

Perusongelma on mielestäni se, että emme oikein osaa nauttia elämästä, vaan on paljon hienompaa valittaa ja potea huonoa omaatuntoa. Kokeilkaapa: syökää vähemmän, hitaasti, pureskelkaa huolellisesti, maistelkaa ja ajatelkaa ruuasta ja itsestänne pelkkää hyvää, nauttikaa. Kattakaa kauniisti, syökää hyvässä seurassa rauhallisesti jutustellen mukavia asioita, olkaa ruuasta kiitollisia. 

Ja älkää myöskään viettäkö päivää istuen, vaan seisokaa, kävelkää, liikkukaa ja päästäkää ilmat ulos aina kuin voitte. Voi kuulostaa oudolta, mutta näin minä selätin vuosikymmeniä jatkuneet vatsavaivani. Tietysti jos ei auta, kannattaa tutkia missä syy voisi olla. 

Osa suomalaisista todella osaa syyllistämisen taidon :D 

Vierailija
137/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muurahaishappo / roundup.

Vierailija
138/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa myös haisee pahalle. Kotona Pariisissa ja New Yorkissa on aina raikasta, samoin Venetsian -mökillä.

😂

Vierailija
139/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mielenkiintoinen ketju. Suolistovaivainen kälyni on ihmetellyt miten hänen suolistonsa ei oireile mitenkään hänen alkuperäisessä kotimaassaan missä viettää 2 kk vuodessa. Suomessa tulehduksellinen suolistosairaus herättää koviin kipuihin joka päivä klo 5 ja kivut iskevät pitkin päivää.

Ajattelin aiemmin että se ihme parantuminen siellä kotimaassa on psyykkistä eli hän ei huomaa kipuja kun on niin onnessaan. Mutta kenties taustalla on jokin todellinen syy sittenkin.

Vierailija
140/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi on selvä: Ap viettää normaalisti suht' terveellistä elämää, mutta lomalla ryyppää ja vetää roskamuonaa sen minkä ehtii. Paino nousee, vatsa on turvoksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi