Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ruokavalio saa suolistoni voimaan pahoin aina kun vietän aikaa täällä.

Vierailija
21.06.2019 |

En ole vielä keksinyt ratkaisua mikä ainesosa suomalaisessa ruokavaliossa saa suolistoni sekaisin. Suomessa omyös painokäyrä aina kääntyy nousuun. Ainakin viljoja täällä tulee helposti syötyä enemmän ja epäilen myös liian steriloituja maitotuotteita. Huomaan lehtikirjoittelusta että suolisto-ongelmat on yleisempikin ilmiö ja suomalaisethan ovat pohjolan ylipainoisin kansa. Moni silti uskoo suomalaiseen terveelliseen ja puhtaaseen ruokaan. Minä en enää usko. Suomiruoka on ehkä liian steriiliä, hiilaripitoista tärkkelystä ja lisäaineilla kyllästettyä. Mikä syy sitten lieneekin, niin vointi täällä aina huononee.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, juu, Suomessa on kaikki huonosti, mahakin ihan ruikulille menee, kun tänne tulee. Ei ehkä kannata sitten tulla ollenkaan. Kannattaa pysyä siellä ulkomaiden ihmemaailmassa.

Vierailija
102/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ihminen joka syö normaalia ruokaa vaikka sen 4 krt per päivä ja harrastaa liikuntaa päivittäin , menee lomalle ja lappaa safkaa aamusta iltaan ja liikunta vaihtuu johonki kävelyyn, jokainen voi miettiä että menee suolistoki sekasin.

sama vaikka ite jeesus tekis ne ruuat, maha tulee kipeeksi jos ahdat niitä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen joka syö normaalia ruokaa vaikka sen 4 krt per päivä ja harrastaa liikuntaa päivittäin , menee lomalle ja lappaa safkaa aamusta iltaan ja liikunta vaihtuu johonki kävelyyn, jokainen voi miettiä että menee suolistoki sekasin.

sama vaikka ite jeesus tekis ne ruuat, maha tulee kipeeksi jos ahdat niitä liikaa.

"Normaali" ihminen, "normaalia" ruokaa.

Mikä ihme on se "normaali"??

Vierailija
104/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuassa on vika, jos sitä joutuu syömään liikaa.

Vierailija
105/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan Saksasta ja tottunut niihin säilöntäaineruokiin. Hae Lidlistä niitä myrkkyjä

Vierailija
106/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi syödä mitään viljoja tai viljapohjaisia tuotteita (kauramaito, nyhtökaura), en perunaa enkä sokeria tai makeutusaineita, paitsi hunajaa. Maitotuotteetkin ovat vähän kiikun kaakun; välillä OK, välillä ei missään nimessä. Aikamoista venäläistä rulettia.

Tämä sama vamma kulkee koko perheessä ja tulee tiedettävästi ainakin 4 sukupolven takaa jo. Eli ainakin osalla meistä on rehellisesti paskat geenit.

Matkustan itse paljon ja voin syödä mm. Aasiassa maito- ja vehnätuotteita kohtuudella. Täällä en. 

Vierailija
107/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viettää aikaa vanhassa talossa putket voi olla niin ruostuneet/homeiset että hanavedestäkin saattaa tulla vatsaoireita  sen olen huomannut. Ja silti aina mainostetaan miten puhdasta vesi Suomessa on, mutta entäs talojen vanhat putket.  Jotkut viljatuotteet on jotenkin saastuneita/pahoja vatsalle ja niitä Suomi on täynnä: durumvehnäpastaa, pullia, munkkeja, donitseja, leipää yms. yms. Ei tarvitse olla edes keliakiaa kun voi saada niistä vatsaoireita

Vierailija
108/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voi syödä mitään viljoja tai viljapohjaisia tuotteita (kauramaito, nyhtökaura), en perunaa enkä sokeria tai makeutusaineita, paitsi hunajaa. Maitotuotteetkin ovat vähän kiikun kaakun; välillä OK, välillä ei missään nimessä. Aikamoista venäläistä rulettia.

Tämä sama vamma kulkee koko perheessä ja tulee tiedettävästi ainakin 4 sukupolven takaa jo. Eli ainakin osalla meistä on rehellisesti paskat geenit.

Matkustan itse paljon ja voin syödä mm. Aasiassa maito- ja vehnätuotteita kohtuudella. Täällä en. 

Ei ole paskat geenit, vaan huono ruoka Suomessa.

Vierailija
109/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä Italian kolkasta (Napolin kaatisseudut?) tuodaan Suomeen durumvehnäpastat, sain niistä aivan kauhean ripulikohtauksen joten niitä en uskalla enää missään ostaa. Aiemmin olen ollut suuri pastan ystävä, eikä suvussani ole mitään keliakiaa. Maitotuotteita pystyn syömään ja juomaan hyvin. Ihmetyttää myös se kun Suomessa myydään Belgiasta tuotuja pakastevihanneksia, Belgiassa etenkin flandersin seudulla on erittäin paljon ilmansaasteita jotka tulevat sateen mukana myös pelloille ja kasviviljelyksiin. Suomalaiset pakastevihannekset joita söin ovat olleet ok ja maistuneet paljon tuoreemmilta ja raikkailta. Ruotsissa ja ilmeisesti Suomessakin myydään myös puolalaisia marjoja, joista oli ainakin muutama vuosi sitten kohua kun ne olivat saastuneet.

Vierailija
110/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee Suomessa aina vatsa hieman ärtyneeksi, jos syön näitä tehdasleipiä (Vaasan ruispalat ja vastaavat leivät). Kotioloissa leivon perinteistä hapatettua ruisleipää, ja vatsa pysyy kunnossa kaikin tavoin. Leivon muutkin leivät itse, ja syön paljon leipää, mutta Suomessa käydessäni täytyy leivän nauttimista rajoittaa.

Vierailija
111/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on huonoa. Liia puhdasta pitäs olla marinoitu paskassa niin kuin kotona Italiassa

Vierailija
112/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee Suomessa aina vatsa hieman ärtyneeksi, jos syön näitä tehdasleipiä (Vaasan ruispalat ja vastaavat leivät). Kotioloissa leivon perinteistä hapatettua ruisleipää, ja vatsa pysyy kunnossa kaikin tavoin. Leivon muutkin leivät itse, ja syön paljon leipää, mutta Suomessa käydessäni täytyy leivän nauttimista rajoittaa.

Suomessa lounaspaikkojen ruokatarjonta on yleensä hyvin mautonta ja laadultaan huonohkoa. Vatsa kyllä täyttyy, mutta mistään makuelämyksistä ei voi puhua. En tiedä mitä he käyttävät niissä aterioissa, kun usein niitä nautittuani tulee aikamoisia ilmavaivoja tai muita vatsavaivoja. Melkein kaikki maitotuotteet ovat laktoosittomia.

Vierailija
113/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on huonoa. Liia puhdasta pitäs olla marinoitu paskassa niin kuin kotona Italiassa

Marinoinnista ei ole kyse. Jos olet käynyt suomalaisessa marketissa ja ymmärrystä riittää, niin kyllä huomaat mikä on vialla.

Vierailija
114/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa lounaspaikkojen ruokatarjonta on yleensä hyvin mautonta ja laadultaan huonohkoa. Vatsa kyllä täyttyy, mutta mistään makuelämyksistä ei voi puhua. En tiedä mitä he käyttävät niissä aterioissa, kun usein niitä nautittuani tulee aikamoisia ilmavaivoja tai muita vatsavaivoja. Melkein kaikki maitotuotteet ovat laktoosittomia.

Vatsan saat tosiaan täyteen, mutta kylläisyyttä et saa. Etkä ravintoa.

Vierailija
115/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt sitten siellä muualla? Kai nyt suomestakin saa samoja raaka-aineita?

Suomessa on myynnissä hyllytolkulla kaikenlaisia keinotekoisia tuotteita.  Mieti vähän maitohyllyä, rasvahyllyä, leipäosastoa. Valtavasti erilaista keinotavaraa, aitoa ruokaa saa suurennuslasilla etsiä.

Entäs lihaosasto, leikkeleosasto..

Oletko koskaan käynyt ruokakaupassa ulkomailla?

Vierailija
116/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asut ap? 

Kasvis- ja riisipitoisemman ruokakulttuurin parissa Aasiassa mm. Vietnamissa paljolti.

Just. Ja riisiä ja kasviksia ei Suomessa saa mistään.

No ei se aivan noin yksinkertainen yhtälö ole. Aasiassa saa katukeittiöistä tuoreita hedelmiä laajan kirjon, tai pikkunälkään vaikka lihavartaita, monenlaisia kevyitä aterioita, keittoja ja aasialaisittain maustettuna. Syömisen helppous on siis merkittävä tekijä. Kotona voi toki valmistaa kaiken, mikä kysyy taas aikaa ja aasialaisen ruoanlaiton opiskelua. Usein aikaa vaan ei ole ja kun liikutaan ulkona käytetään niitä suomalaisia vaihtoehtoja.

Tämä on kyllä aivan tekemällä tehty ongelma. Ensinnäkään ihmisen ei tarvitse olla syömässä 'pikkunälkään' jatkuvasti jotain vartaita tai katuruokaa. Toiseksi, joka ikisessä Suomen kaupungissa on aasialaisia ravintoloita, jos ne nyt kerta kaikkiaan on ainoita mitä ap voi syödä. Sen lisäksi Suomen hyvin varustelluissa supermarketeissa on tarjolla monenlaista tuoretta hedelmää ja keittoa, jopa niitä aasialaisesti maustettuja. Mutta ehkä kun se oma vakkari vartaanpaistaja ei ole juuri siinä oman oven ulkopuolella, niin nälkään kuolee tai sairastuu suomalaisista perunoista.

Päinvastoin! On nimenomaan tervellisempää syödä useita kertoja päivässä pieniä aterioita kuin suomalaisittain suuria aterioita yhdellä kertaa. Elimistökin toimii paremmin kun moottorit on käynnissä koko päivän.

Päinvastoin! Sen näkee kyllä mihin se johtaa, kun pikkunälkää taltutetaan tunnin välein. Syö kuten Ranskassa kolme kertaa päivässä, äläkä napostele välipaloja, niin pysyt hoikkana.

Myös hampaat kiittävät, kun suussa ei koko ajan ole happohyökkäys päällä.

Vierailija
117/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pakki kestää mitä vaan. Olen siitä tyytyväinen. Ihmetyttää silti, että jonkun maha mukamas aina Suomessa menee sekaisin, taitaa olla psykosomaattista. Mistä se maha tietää, missä maassa on.

Anoppi tykkäsi leuhkia samalla ominaisuudella.

Oli semmoinen rautamaha, että pystyi syömään mitä tahansa ongelmitta.

Oli sitä mieltä että kaikki allergiat ja mahaongelma ovat itse aiheutettuja.

Koki suurta ylpeyttä ja ylemmyyttä hyvästä vatsastaan.

Sairastui sitten suolistosyöpään. Sairasti sitä muutaman vuoden, eikä pystynyt syömään juuri mitään. Muuttui sen rääkin myötä inhimillisemmäksi ja alkoi ymmärtämään paremmin muidenkin rajoitteita.

Vierailija
118/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayurveda lienee vastaus. Sen mukaan minulle ei sovi mm. peruna (bataatti sopii), ruisleipä, tomaatti, jne. Vaivat on kadonneet, kun olen poistanut tietyt asiat ruokavaliostani.

Vierailija
119/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt sitten siellä muualla? Kai nyt suomestakin saa samoja raaka-aineita?

Suomessa on myynnissä hyllytolkulla kaikenlaisia keinotekoisia tuotteita.  Mieti vähän maitohyllyä, rasvahyllyä, leipäosastoa. Valtavasti erilaista keinotavaraa, aitoa ruokaa saa suurennuslasilla etsiä.

Entäs lihaosasto, leikkeleosasto..

Oletko koskaan käynyt ruokakaupassa ulkomailla?

Olen

Vierailija
120/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Aina kokoajan puoliripulia suomessa.

Samaa paskaa syön kuin muualla eli vihanneksia ja vähän lihaa. Leipää ym gluteenia ja maitotuotteita välttelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä