Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen ruokavalio saa suolistoni voimaan pahoin aina kun vietän aikaa täällä.

Vierailija
21.06.2019 |

En ole vielä keksinyt ratkaisua mikä ainesosa suomalaisessa ruokavaliossa saa suolistoni sekaisin. Suomessa omyös painokäyrä aina kääntyy nousuun. Ainakin viljoja täällä tulee helposti syötyä enemmän ja epäilen myös liian steriloituja maitotuotteita. Huomaan lehtikirjoittelusta että suolisto-ongelmat on yleisempikin ilmiö ja suomalaisethan ovat pohjolan ylipainoisin kansa. Moni silti uskoo suomalaiseen terveelliseen ja puhtaaseen ruokaan. Minä en enää usko. Suomiruoka on ehkä liian steriiliä, hiilaripitoista tärkkelystä ja lisäaineilla kyllästettyä. Mikä syy sitten lieneekin, niin vointi täällä aina huononee.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ruuasta kans.

Vierailija
2/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi syödä täällä kuten siellä jossain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Kotona Italiassa vatsa voi hyvin, Suomeen kun tulen niin suoli ärtyy heti.

En kestä keitettyä perunaa, hapanta ruisleipää ja maitoa. Ja niistähän suomalainen ”keittiö” muodostuu.

Vierailija
4/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Minun vatsani taas ei kestä ulkomailla sikäläistä ruokaa, ei Euroopassa eikä USA:ssa. Parissa päivässä vatsa tulee todella kipeäksi. Ainoastaan muissa Pohjoismaissa vatsa pysyy kunnossa.

Vierailija
5/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin syömään monipuolisesti sekä täällä että ulkomailla. Täytyy kokeilla, jos ostan maitotuotteet ulkomaisista aasia-marketeista niin helpottuuko tilanne. 

Vierailija
6/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen täytyy pyrkiä, mutta täällä kun ei ole vastaavaa katuruokakulttuuria, niin se edellyttää että valmistan kaiken kotona. Helppo ainakin suunnitella ja sanoa että tästedes teen näin.

Vierailija
7/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumaito kokeiluun?

Vierailija
8/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikset voi syödä samalla tavalla kuin kotimaassasi. Minä syön aina kasviksia ja kalaa ja kanaa, olin missä päin maailmaa tahansa.

Vierailija
9/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan riippuu ruuasta. Suomessa se on huonoa.

Vierailija
10/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa kunnon ruokaa.

Vierailija
11/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Kotona Italiassa vatsa voi hyvin, Suomeen kun tulen niin suoli ärtyy heti.

En kestä keitettyä perunaa, hapanta ruisleipää ja maitoa. Ja niistähän suomalainen ”keittiö” muodostuu.

Juu olen kuullut monelta saman ja pohtinut dilemmaa jo vuosia ja aina sama juttu kun tänne saavun niin 2-3 viikon sisällä tänne tulosta suolisto ärtyy, ilmavaivat palaavat ja paino alkaa nousta. 

Vierailija
12/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa ulkomailla jotenkin helpompaa. Olen sitä ihmetellyt mistä se voisi johtua. Tosin olen käynyt vain lomailemassa joten ehkä se stressitön ympäristö vaikuttaa myös.

Vierailija
13/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu olen kuullut monelta saman ja samaa dilemmaa tulee joka vuosi pohdittua, koska ongelmat palaavat noin 2-3 viikon kuluttua Suomeen saapumisesta. Suolisto ärtyy, ilmavaivat alkavat ja painokäyrä alkaa helposti nousta.

Vierailija
14/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ja tämän on huomannut vasta kun ei asu vakituisesti Suomessa. Suomiruoka on todella hyvää mutta toimii vain jos välttää kaikkea maitoa. Erityisen sopimattomia ovat laktoosittomat tuotteet ja lisätty maitojauhe. Ja tämä koskee koko perhettä: vatsa- ja iho-oireita.  Miksi näin on, en tiedä. 

Vierailija
15/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Epäilen sen johtuvan viljasta ja etupäässä rukiista, mutten ole varma.

Vierailija
16/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät ihmiset. Oletteko lapsia kun ette itse päätä mitä syötte? Kuka tuputtaa viljoja teihin? Pitäisi tehdä rikosilmoitus tuollaisesta.

Vierailija
17/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ihan kaikenlaista ruokaa ulkomailla eikä ongelmia ole. Jokin suomalaisissa elintarvikkeissa aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
18/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään perunaa todella harvoin, vähemmän kuin 1x vuodessa.

Syötiin viime kesänä 2x perunaa. Ensimmäisellä kerralla minä oksensin, seuraavalla kerralla lapsi. Eli mun teoria, että perunassa jotain joka ei todellakaan hyväksi ihmiselle, voi olla iha nää lannoitteetkin.

Meidän tolleranssi tätä kohtaan pienentynyt kun ollaan syöty niin vähän perunaa, jos vedettäisiin joka päivä niin ihmettelisin vain tunkkaista ja huonoa oloa palstalla.

Toinen on norjalainen lohi, joka myrkyllistä ruokaa, etsikää dokkari youtubesta. Tästähän ei suomessa puhuta.

Eli peruna ja lohi on oikeasti ihan paskaa mitä suomessa syödään. Ja päälle rypsi,rapsiöljyt ja muut nikn suolistosairaudet taattuja.

Vierailija
19/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää makkara mieleiseksenne, kuten täällä meillä niin kauniisti ja osuvasti sanotaan. Eli te valittajat, tehkää itse ruokanne. Turha sanoa, että täältä ei muka saa mitään sellaisia aineksia, joista teidän herkkisvatsa tykkää. 

Vierailija
20/156 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa asut ja mitä maitoa ja viljaa nautit siellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän