Siskon lapset taas meillä koko juhannuksen :(
Ihan kiva muuten mutta joskus olis kiva viettää juhlapyhät ihan omalla porukalla.
Ja kun näillä on vielä kaikkia erikoisjuttuja. Pitää vahtia koko aika ja hirveä huuto ja mekastus .
Oma lapsi vähän pelkää serkkuja, koska ne on niin arvaamattomia.
Kommentit (154)
Soita vaikka poliisille, heitteillejättöhän tuo on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinun täytyy oppia pitämään puolesi, ap. Vie lapset äidilleen. Laita ensin viesti "Meille ei nyt sovi. Lähden nyt tuomaan lapsia kotiin. Olen siellän. Klo x"
No luuletko, ettei niiden isä jo yrittänyt? Voi että olette yksinkertaisia! Eihän siellä ole ketään kotona tai ei avaa ovea! Ap
Ei edelleenkään ole sun ongelma. Äiti jätti nyt lapsensa heitteille, tee kuule lasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vastaa että ei nyt sovi. Eihän tuollaiseen tarvi suostua
Olen sanonut noin 100 kertaa jo. Ap
Olet siis todennut, että sanominen on turhaa. On siirryttävä sanoista tekoihin! Lue tämä loppuun.
Sinulla ei ilmeisesti ole miestä, joka voisi tehdä puolestasi jotain . Niinpä sinun on nyt ihan itse ryhdistäydyttävä. Ensin ilmoitat nyt tämän juhannuksen jälkeen, että tämä oli viimeinen kerta, kun lapset tuodaan noin vaan sinun luoksesi. Sen jälkeen pidät huolen siitä, että saat kaivetuksi "munat" jostakin ja ilmoitat, että lapset eivät enää tule sinun luoksesi.
Niin, sitähän minäkin että sanominen ei riitä. Tee jotain! Ikävää lapsille, jos käännytät ovelta. Nyt voit kuitenkin jo valmistella, heitä siihen, että tämä on nyt viimeinen kerta, kun tädin ja serkkujen luona vietetään juhannusta / joulua / vappua / mitä tahansa. Se ei ole sinun vikasi, jos tuo perhe ei sitä usko. Niinpä joudut seuraavalla kerralla vaan jättämään oven avaamatta. Jos lapset kuitenkin jätetään ovesi taakse, sinä soitat sosiaalipäivystykseen, että lapset ovat heitteillä.
Tai sitten sinä vaan yksinkertaisesti soitat taksin NYT, laitat lapset taksiin ja käsket viedä heidät äitinsä luo.
Ap:han just sanoi, ettei tiedä, missä sisko edes on! Ja lasten isä oli yrittänyt viedä lapset äidilleen, mutta ketään ei ollut kotona. Lue koko ketju ennenkuin kommentoit!
Sitä suuremmalla syyllä sosiaalipäivystykseen yhteys, jos äitiä ei edes saada kiinni. Eikö isäkään tiennyt missä äiti on? Onko hän siis kadonnut? Miten olis sitten poliisi siinä vaiheessa? Vaikkei he aikuisia heti lähdekkään etsimään, niin voisivat ehkä edes soittaa äidille ja koittaa saada tämä kiinni.
Tosin äitihän oli vastannut tekstiviestiin, joten ei hän nyt ihan tavoittamattomissa ole.
No, mutta tämä on joko provo tai sitten pelkkä purkautuminen, en usko että ap:n kaltaisilla on oikeasti kanttia soittaa sosiaalipäivystykseen, koska kokee sen jonkinlaisena petturuutena siskoaan kohtaan. Joten ei tuossa auta muu kuin kärsiä ja tyytyä lapsenpiika-osaansa.
Miksi haluat mielistellä siskoasi.
Sanot hänelle että nyt ei käy. Vai pelkäätkö hänen hylkäävän sinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee Lasu. Eiköhän sisko siitä opi.
Niitähän on tehty vaikka kuinka, voi teitä kun ette elämästä mitään ymmärrä! Ap
En kyllä usko. Kun soitat poliisit tai sossut ja sanot, että lapset on heitteillä, äiti ties missä ja isä reissussa eivätkä voi sun luo jäädä niin aivan tasan joku hakee ne. Näin mäkin oon tehnyt kolmesti, kun mun luo on tuotu yks kaks yllättäin sisaruksen lapset oven taa silloinkin, kun ei olla kotona ottamassa niitä vastaan.
Ap:lla on tunnellukko: Uhrautuminen. Laitat muiden tarpeet omiesi edelle. Tunnet syyllisyyttä jos laitatkin omat tarpeet edelle ja sen vuoksi välttelet sitä, etkä halua aiheuttaa mielipahaa toisille.
Tuosta kannattaa yrittää päästä eroon, ei kukaan nimittäin oleta kenenkään olevan niin epäitsekäs. Sen lisäksi, että nytkin olet uhrautuvainen vain siskoasi kohtaan, siskon lapset tarvitsevat sellaista apua mitä sinä et voi antaa, vain viranomaiset voivat, ehkä voisit nyt uhrautua siskon lasten puolesta ja tehdä jotakin?
Monta kertaahan se nyt on tässä jo sanottu, mutta jos soitat 112, kyllä poliisi ne lapset hakee ja toimittaa sosiaaliviranomaisille. Jos lapsen vanhemmat ovat jättäneet lapset heitteille, viranomaiset huolehtivat kyllä.
Ehkä yrittävät ensin tavoittaa sukulaisia mutta jos he eivät voi lapsia ottaa, kuten ap:n tapauksessa, kyllä lapsille paikka löytyy.
No mitä varten ne teillä on, miksi olet ottanut ne teille?
Ilmoita jo hyvissä ajoin siskollesi, että tänä vuonna emme voi ottaa lapsianne hoitoon juhannuksena, sillä meillä on muuta menoa (keksi vaikka jotain, jos ei todellista). Kuinka usein teidän lapsi on muuten siskosi luona juhlapyhähoidossa?
Tee lastensuojeluilmoitus lapsista. Varmasti pääsette siskostakin eroon!
Hei ap, tosi kurjaa, että että olet joutunut tuollaiseen tilanteeseen johon ei oikeastaan ole minkäänlaista hyvää ratkaisua olemassa.
Siskosi taitaa olla ihan täys narsisti ja kyllä näitä maailmassa riittää.
Jos pystyt niin laita välit kokonaan poikki. Se on raskas tie mutta ainoa mikä tässä kohtaa toimii. Siskosi toimii niin röyhkeästi että on selkeästi luonnehäiriöinen ja siksi mikään määrä puhetta tai huutoa ei tule auttamaan sillä hän ei tule ikinä tajuamaan virheitään.
Lasun tekeminen on huono idea, enkä tiedä miksi ihmiset ehdottelevat että lähtisit traumatisoimaan lasta kiireellisellä huostaanotolla. Saisit siitä myös koko suvun vihat niskaasi ja välit omiin vanhempiisi voisivat mennä pilalle. Sen sijaan kerrot tilanteen vanhemmillesi ja kerrot että enää näin ei voi tehdä ja siskon kanssa et ole enää tekemisissä.
Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa ja sinulla on tosiaan vain huonoja vaihtoehtoja joista paras on välien katkaiseminen jos mahdollista. Itse olen tästä maksanut korkean hinnan koska suku tulee olemaan narsistin puolella ja sinua syytetään kun et jousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa sanoa ei, täytyy kärsiä. Suosittelen opettelemaan, niin pääsee helpommalla.
Kellä olisin sanonut ei? Lasten isälle, joka lähdössä töihin 500 km:n päähän? Ap
Sille siskolle, joka laittoi viestiä, että sopiiko lasten tulla
No eihän se vastaa mun soittoihin. Ja jos laitan viestiä takaisin, että hae lapsesi pois, niin sieltä tulee ”No älä nyt keuhkoo, haen su tai ma! ja joku typerä hymiö jos sitäkään. Ap
Eiköhän se Porvoon lastensuojelu päivystä juhannuksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei osaa sanoa ei, täytyy kärsiä. Suosittelen opettelemaan, niin pääsee helpommalla.
Kellä olisin sanonut ei? Lasten isälle, joka lähdössä töihin 500 km:n päähän? Ap
Vaikka hänelle. "Meille ei sovi tulla. Vie lapset äidilleen tai jonnekin muualle" Ei se tuon vaikeampaa ole.
Isä lähti ajamaan Turkuun töihin. Tekee vuorotyötä ja pitää lapset kun on kotona. Mihin se olisi ne laittanut? Ei niitä voi ottaa töihin mukaan. Ap
Hei ap, kaikilla lapsilla on myös äiti. Vai onko näiden äiti joku narkkari?
Itse tekisin näin: soitto sosiaalipäivystykseen ja lapset sinne. Kyllä niiden on pakko järjestää apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee Lasu. Eiköhän sisko siitä opi.
Niitähän on tehty vaikka kuinka, voi teitä kun ette elämästä mitään ymmärrä! Ap
No kerroppa tarkkaan siitä elämästä. Ei me täällä muuten ymmärretä sun käytöstä. Normaalisti ihminen pitää ovensa kiinni ei toivotuilta pyrkijöiltä, eikä ruikuta vauvapalstalla. Vai eikö sinullakaan ole kaikki muumit laaksossa, niinkuin ei sisarellasikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi herran jumala! Kelle mä sanon ei? Ei mun sisko keskustele asioista, kai tää olis jo ratkaistu jos puhuminen auttaisi! Ap
Etkö tajua, oven kiinnipitäminen auttaa.
Ihan lasten takia kannattaisi soittaa poliisille ja kertoa tilanne, että vanhemmat huitelee ties missä ja te ette voi lapsia pitää. Kyllä varmasti aiheuttaa toimenpiteitä, enemmän kuin pelkkä lasu. Perhe tarvitsee selkeästi apua, siis jotain muuta kuin sitä että sisko hoitaa lapsia.
Viet lapset vastaanottokotiin tai soitat sossut / poliisit hakemaan ne teiltä pois. Sitten ilmoitat lasten vanhemmille mistä voivat lapsensa noutaa. Simple. Ja näin on varmasti viimeinen kerta kun sulle lapset tuodaan
Voi ei mitenkä sinisilmäisiä ja pumpulissa kasvaneita te ootte! Vastaanottokoti pitäisi olla naapurissa ja sosiaalipäivystyksen täti tulee hakemaan kun sille soittaa! Meillä täällä jumalan selän takana mitään sosiaalipäivystyksiä ole. Lähin poliisipartio on 100 km:n päässä ja vissiin kaksi autoa partioi puolen Uudenmaanläänin kokoista aluetta.
Ap
Et olisi avannut ovea lasten isälle, tai vetänyt naaman edestä kiinni kun selvisi mitä hän aikoo. Olet törkeä omaa lastasi ja mahdollista puolisoasi kohtaan, välität enemmän omasta pelkuruudestasi kuin heidän kotirauhastaan.