Ihanaa asua ulkomailla, ei ole pakkojuhannusta
Ei tarvitse miettiä kenen mökille mennä, miten välttää ruuhkat, mitä syödä tai miten selvitä juhannus kaupungissa. Vietän tavallista viikonloppua yksin kotona, käyn salilla ja luen. Luultavasti saan suomalaisilta kavereilta ja sukulaisilta kännisiä ääniviestejä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisvelvollisuuden rikkoja! Passi pois!
Olen antanut Suomen passin pois monta vuotta sitten, sain paremman.
t. ei ap
Miksi roikut tällä palstalla vielä eikö teillä ole omia?
Koska olen töissä, näin ei johtaja ymmärrä mistä täällä keskustellaan.
t. ei ap. myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Minun englantilainen mieheni tykkää lukea AV:ta Google translaten avulla. Saan minäkin nauraa käännöskukkasille ja selventää mitä piilovitsejä juttuihin liittyy.
Olen myös oppinut uutta, esim. telakoituminen on englanniksi docking :D
Ja koululaisten reppu on kuulemma cucksack. *varma tieto, saatu asianosaiselta tenavalta*
Mitä pakkojuhannusta? Me ollaan kotona kaupungissa eikä ”vietetä” mitään juhannusta. Normaali viikonloppu. Mökille ei sais kirveelläkään.
Täällä ensimmäinen juhannus ulkomailla, mökkisaunaa ja rauhaa kaipaan mutta toisaalta ihan kaikki suku/kaverijuhannukset eivät ole aina ilman draamaa onnistuneet :D
Ihana asua Suomessa, kun on Juhannus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Eikö siellä ulkomailla olisi parempia keskustelupalstojakin?
Olisi mutta ei suomen kielisia.
Älä selitä. Sinulla on koti-ikävä eikä kukaan ymmärrä ruikuttamisesi aihetta siellä ulkomailla.
Kotini on taalla, ei tarvitse ikavoida mihinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Teidän maassa ei ole mitään juhlia
On meilla. Valentine's, Halloween ja paljon muitakin mutta naita suomalaiset yrittavat kovasti matkia siina onnistumatta.
4th of July kylla paihittaa Suomen itsenaisyyspaivan joka on kuin joku surujuhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
Älä selitä. Sinulla on koti-ikävä eikä kukaan ymmärrä ruikuttamisesi aihetta siellä ulkomailla.
mita sitten taalla makatat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän maassa ei ole mitään juhlia
On meilla. Valentine's, Halloween ja paljon muitakin mutta naita suomalaiset yrittavat kovasti matkia siina onnistumatta.
4th of July kylla paihittaa Suomen itsenaisyyspaivan joka on kuin joku surujuhla.
Suomessa ystävänpäivä ei ole vain rakastavaisten päivä vaan laajemmin kavereiden päivä. Ihan kiva :)
Miten epävarma ihmisen täytyy olla, että tulee hehkuttelemaan jotain juhannuksettomuutta ja sitä, miten paljon parempia juhlia ulkomailla on?
Nuorena aikuisena tuli vietettyä railakkaita mökkijuhannuksia vuokramökeillä mutta perheellisenä ollaan vain vietetty kivan kesäistä juhlaa, grillattu, syöty mansikoita ja nautittu kivasta säästä (jos sellainen on sattunut osumaan), käyty uimassa jne. Mitä kamalaa tässä on verrattuna moneen muuhun juhlaan ulkomailla?
Jos joku on kokenut joutuvansa pakosti viettämään juhannusta niin ihan samalla selkärangattomalla tavalla voisi joutua viettämään pakkohalloweenia tai pakkovalentine's päivää, kun ei rahkeet riitä sanomaan, etten halua tehdä tätä teidän tavallanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ei ap
mita sitten taalla makatat?
Yritan pitaa kielitaitoa ylla vaikka vaikeatahan se on kun puolet on englannin vaannoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä tulee huomenna kirkolle?
No en ala tänne nimeä laittamaan enkä tiedä miltä käsikakkanauha näyttää, mutta ehkä joku merkki? Nostan olut/lonkerotölkkiä 2x tervehdykseksi jos luulen että sinäkin olet av:lta?
Vietettiin juuri juhannusta Helsingissä, oli tosi kivaa, paljon lapsiperheitä, ihan suomalaisia mikä on kivaa täällä päin, mutta myös ulkomaalaisia kuten oma mieheni. Rauhallista ja mukavaa.
Onneksi se on kohta kaikilta ohi ja seuraava vuoden päästä.
No, ketkä lähtee kirkolle? Aion mennä heti 5pm.
Vierailija kirjoitti:
On se huvittavaa, että kun kerran vuodessa on joku juhlapäivä, niin jotkut jaksavat siitä nillittää. Oletteko te juhannuksen vihaajat myös joulun vihaajia? Minne ajattelitte mennä "pakkojoulua" pakoon?
En nillitä, ja olen eri kuin aloittaja. En vietä joulua, en pääsiäistä enkä juhannusta tai muitakaan pyhiä.
Miksi? Minua ei kiinnosta, ne ovat minulle aivan samanlaisia päiviä kun kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten epävarma ihmisen täytyy olla, että tulee hehkuttelemaan jotain juhannuksettomuutta ja sitä, miten paljon parempia juhlia ulkomailla on?
Nuorena aikuisena tuli vietettyä railakkaita mökkijuhannuksia vuokramökeillä mutta perheellisenä ollaan vain vietetty kivan kesäistä juhlaa, grillattu, syöty mansikoita ja nautittu kivasta säästä (jos sellainen on sattunut osumaan), käyty uimassa jne. Mitä kamalaa tässä on verrattuna moneen muuhun juhlaan ulkomailla?
Jos joku on kokenut joutuvansa pakosti viettämään juhannusta niin ihan samalla selkärangattomalla tavalla voisi joutua viettämään pakkohalloweenia tai pakkovalentine's päivää, kun ei rahkeet riitä sanomaan, etten halua tehdä tätä teidän tavallanne.
Koska ei ulkomailla asuessa ole sellaisia isovanhempia, jotka syyllistävät, että pilaa lasten lapsuuden, kun ei anna näille muistoja siitä, että on käytetty väsyneiden vanhempien yhteiset lomapäivät siihen, että kökötetään isovanhempien ankealla mökillä.
Juhannusta olisi ihan kiva viettää, jos sen saa viettää rennosti kuten itse haluaa toisten syyllistämättä ja haukkumatta. Jos se ei ole mahdollista, kokonaan ilman juhannusta ulkomailla on parempi.
Ja miksi haukkua selkärangattomaksi niitä, jotka ovat yrittäneet pysyä väleissä appivanhempien kanssa? Eikö niissä, jotka vaativat ja syyllistävät voi olla mitään vikaa?
Minun englantilainen mieheni tykkää lukea AV:ta Google translaten avulla. Saan minäkin nauraa käännöskukkasille ja selventää mitä piilovitsejä juttuihin liittyy.
Olen myös oppinut uutta, esim. telakoituminen on englanniksi docking :D